DNA prepaid ja data!

Kopte

Iltapäiviä !!

Mulla on myös toisena sim:nä DNA Super Prepaid. On nyt ollut muu-
taman päivän ei ollenkaan/todella hidas data. Kokeilin eri datoil-
la (2G/3G/4G) mutta ei toimi. Äitillä/isäpuolella on DNA:n liitty-
mät ja isäpuolella on DNA mokkula. Missään niistä ei toimi data!
Soitin eilen kaksi kertaa DNA:n asiakaspalveluun. Kuulema vika on
vaan puhelimessa vaikka kaikki DNA:n liittymissä ei toimi data.
Käytiin Ivalo:ssa eikä sielläkään toiminut data. Olin saanut
vakinaisen liittymäni (Elisa) lukkoon ja piti netin kautta
hakea PUK-koodi Elisa:n omapalvelusta. Onneksi ei tarvitse olla
DNA:n asiakas! Vieläkään ei data pelaa DNA:lla täällä mutta
Elisa:n toimii hyvin! Ei tule VoLTE ikonia kun vaihtaa DNA:n
dataksi. Tulee yhä pieni risti voimakkuus palkkiin eli ei dataa.
Näyttää kyllä verkoksi LTE. Näyttää datanopeudeksi esim. 1 kB/S
tai 684 B/s DNA:lla. Kuulema ei mitään yleistä vikatilannetta
täällä. Nyt onneksi toimii Elisa:n data...

Kopte

Sorruin vaikka en suositellutkaan vielä vaihtamaan DNA:n Elisal-
ta. Saa 300 Mbs 12 kk:si 22.9 €/kk:ssa rajattomalla kotimaan da-
talla, 15 Gt EU/ETA datalla ja rajatomilla puheluilla/viesteillä
Halusin vielä kokeilla DNA:nkin. Katotaan jos saa VoLTE/VoWiFi-
puhelutkin toimimaan jollain Custom ROM:lla ?? Ei ainakaan vielä
virallista tukea OP 5:lle. Heti ongelmia kumpikaan puhelin ei
tunnistanut korttia elikä pyytänyt PIN-koodia. Kysymys: Eikö
SIM:in kuulu kysyä PIN:iä vaikka DNA ei ole vielä kytkenyt käyt-
töön ?? Rupesi heti ottamaan päähän :-( Kun selvittelin SIM-
juttua ensin DNA:n chat:ssä niin ensimmäinen väitti että kysyy
vasta kun on kytketty käyttöön DNA:lta. Mutta kännystä loppui
akku siis ainoa datayhteys jonka jaan läppäriin. Ja menin uu-
destaan chat:iin eri asiakaspalvelijalle. Oli kanssani samaa
mieltä että SIM on rikkonainen. Sovittiin että lähettää postit-
se uuden. Voisin hakea eri liikkeistä esim. DNA-kaupoista, Gi-
gantista etc. uuden kortin. Pitäisi ilmoittaa uuden SIM:in sar-
janumero DNA:lle. Sitten vielä yrittivät soittaa DNA:lta. En
vastannut siihen vaan myöhemmin soitin takaisin asiakaspalvelun
numeroon. Siellä taas asiakaspalvelija väitti ettei kysy ennen
kun on kytketty. Mutta se asiakaspalvelija joka oli yrittänyt
soittaa (sain myöskin tekstiviestin että otetaan yhteyttä säh-
köpostitse) lähetti mulle sähköpostin että on lähettänyt uuden
SIM-kortin. Pitäisi lähteä vasta 27.12. Joulun pyhien takia.
Ja keretä 28. päiväksi (Perjantai)kun liittymän pitäisi avau-
tua 31.12. Vähän ärsytti kun kukin puhui ristiin :-) Tuli mie
leen pitäisikö yhä pysyä Elisa:lla. Sain muuten tarjouksen
(sain monta viestiä Elisa:lta kun siirto laitettu) 16.90 €/
kk:ssa 50 Mbs datalla oliko jopa 24 kk:tta. DNA:ta mulla ei ole
ollut koskaan vielä niin kauan kun mulla on ollut oikea äly-
kännykkä (Honor 6, OP 5). Mutta katotaan miten käy mulle!

Hyvää Joulua kaikille !!!!

Kopte

Iltoja!

Kohta siirtyy Elisa:lta DNA:lle ja saa nähdä toimiiko VoLTE/
VoWiFi. Sitten näkee! Latasin viimeisemmän Havoc-OS 30-12.
Sillä toimii sekä VoLTE että VoWiFi Elisan liitymässä.
Toivottavasti toimii myöskin! Toinen custom ROM:mi jossa toi-
mii crDroid:in lisäksi. Tietysti toimii stock ROM:ssa.
Vielä siitä Israel:in reisusta, näkee muutaman viikon päästä
toteutuuko ja ketä on lähdössä! Joten vielä odotellaan...

Hyvää uutta vuotta ja alkavaa vuotta !!!

Kopte

Kopte kirjoitti 30.12.2018 klo 21.00:

> [...]
>            toteutuuko ja ketä on lähdössä! Joten vielä odotellaan...
>
>            Hyvää uutta vuotta ja alkavaa vuotta !!!

Hyvää iltaa taaas!

Tuli uusi toimiva SIM kortti DNA:lta. Oliko 3:s ta 4:s
päivä elikä en ole vielä kerinnyt ihan 2:ta vk:a käyttää?
Yksi puute josta kirjoitin DNA:n foorumiin on ettei tässä
voi seurata puheluiden määrää/minuuttejä/viestien/datan
käyttöä.Toisin kun Elisa:lla jossa sai kätevällä sovel-
luksella.Numero johon soittin/lähetin viestit näkyi oliko
4 viimeistä numeroa peitetty *:llä. Ja käytetty datamäärän
myös näki! DNA:lla ei ole sovellusta (Android) kun DNA
Prepaid:in. Myöskään Minun palveluni:sta ei löydy eri-
teltynä puheluita/viestejä/dataa. Toivottavasti lisä-
tään vielä joskus. Puhelin laskussa on varmaan eritelty.
Ois kiva vähän nähdä käyttöä jo edeltä!
Ei toimi VoLTE eikä VoWiFi sekä stock että custom ROM:lla.
Kuulema tuki pitää löytyä modeemin konfiguraatiosta eikä
ilmeisesti löydy tukea kun Elisa:lle. Ei ilmeisesti saa
muuten toimimaan edes custom ROM:ssa ?? Tota VoWiFi:ä
voisin hyödyntää jos edes toteutuu Eilat:in matka, sen
näkee kohta. Toivottavasti tulee tähän "vanhaanmalliin"
vielä joskus tuki. Katotaan mitä teen tämän liittymän
kanssa jos matka toteutuu. Pidän ainakin sen ajan jonka
tarvitaa (2 kk:ta) että saan lahjakortin DNA kauppaan.
Ja tietysti jos siitä Kuuba:n reisusta tulee edes tosi
niin sieltäkin olisi kiva soittaa VoWiFi-puheluita jos
yleensäkin edes onnistuu. Muuten ollut ihan tyytyväinen
tähän DNA:n liittymään...