Ei ehkä prepaidia Prahaan

Kopte

Heippa taas !

Nyt on suunnitteilla taas reissu. Tarkotus mennä
syksymmällä Prahaan muutamaksi päiväksi.
Nyt en enää ajatellut ottaa paikallista prepaidia
kuten Latvian reisulla viime syksynä. Mulla on
nykyisin Moin liittymä rajattomalla puhelimilla
ja datalla.Elikä kotimaan hinnoilla puhelut ja
2 Gt/kk datasiirtoa EU/ETA alueella. Mutta
katotaan...

Asko

On 16.7.2017 10:15, Kopte wrote:
> Moin liittymä rajattomalla puhelimilla
> ja datalla.Elikä kotimaan hinnoilla puhelut ja
> 2 Gt/kk datasiirtoa EU/ETA alueella.

Nämä oman liittymänsä käyttösäännöt kannattaa tosiaan tuntea tarkkaan.
Ja tarkistaa vielä uudelleenkin silloin syksymmällä.

Nyt kun direktiivit ovat muuttuneet/muuttumassa, niin ainakin Sonera on
viime vuosina jo tehnyt useita muutoksia roaming datan sääntöihin. Ensin
tuli EU-päiväpaketti, jolla sai surffailla 300 Mt/vrk. Sitten tuon
EU-päiväpaketin määrää nostettiin, muistaakseni 500 Mt/vrk. Nyt on tänä
kesänä tullut vissiin jotain uusia uudistuksia taas jälleen, joiden
yhteydessä mainittiin että esim. Kanarialla et voi koko talvea
surffailla edullisesti, vaan kotimaassa on käytävä noin kerran kuukaudessa.

Noissa päiväpaketeissa kannattaa olla myös sen suhteen tarkkana, että
lasketaanko vuorokausi alkavaksi:
- Ensimmäisestä surffailuhetkestä
- Kotimaan aika klo 00:01
- Oleskelumaan aika klo 00:01

Ja päättyykö se ensimmäinen surffailupäivä klo 24, vai 24 h päästä
surffailun aloittamisesta.

Jossain päiväpaketissa oli muistaakseni niinkin hölmöt säännöt, että
vuorokausi vaihtuu aina kotimaan aikaa klo 00. Jos siis aloitat
surffailun kotimaan aikaa klo 23 ja surffailet pari tuntia, niin maksat
kaksi päiväpakettia. Todellisuudessahan saatat viettää aurinkoista
iltapäivää rantatuolissa aivan eri aikavyöhykkeellä.

-Asko

Reijo Korhonen

On Mon, 17 Jul 2017 09:31:03 +0300, Asko wrote:

> [...]
>
> Nyt kun direktiivit ovat muuttuneet/muuttumassa, niin ainakin Sonera on
> viime vuosina jo tehnyt useita muutoksia roaming datan sääntöihin.

Juu, ees ja taas tässä keväällä ja kesällä. Viimeisin muutos taisi olla
se, että edellinen muutos peruttiin ja vanha tilanne on taas voimassa.

--
Re...@iki.fi.nospam.invalid
http://www.iki.fi/Reijo

Kopte

Asko <as...@noname.invalid> Wrote in message:

> [...]
> kaksi päiväpakettia. Todellisuudessahan saatat viettää aurinkoista
> iltapäivää rantatuolissa aivan eri aikavyöhykkeellä

Viikko vielä ennenkuin lennetään Prahaan. Luulisi
2 Gt riittävän muutaman päivän. Taidan kuitenkin
kokeilla jotain prepaidia kun on dual-SIM puhelin
( OP 5). Hotellissa on varmaankin WiFi. Kellään
kokemuksia Tsekin prepaideista ? Muuta vihjeitä
Prahaan ?

Kopte

Kopte <ko...@only.for.me> Write on message:

> [...]
> kokeilla jotain prepaidia kun on dual-SIM puhelin
> ( OP 5). Hotellissa on varmaankin WiFi. Kellään
> kokemuksia Tsekin prepaideista ? Muuta vihjeitä

Terveisiä täältä aurinkoisesta Prahasta!
Matka mennyt tähän asti hyvin! En ole
vielä hankkinut paikallista prepaidia
(toinen päivä). Olen jo kuluttanut 2 Gt
EU/ETA paketista. En meinannut saada
dataroamingia toimimaan. Syyksi
paljastui väärä APN asetus. Terveisiä
vielä !

Kopte

Kopte <ko...@only.for.me> Wrote in message:
Vielä korjauksia/lisäyksiä

Piti olla: Olen jo kuluttanut osan 2 Gt
EU/ETA paketista.

Hotellissa on Wi-Fi jolla tätäkin postaan.
Tänään vielä aion hankkia mielenkiin-
nosta paikallisen prepaidin. Minkä
lainen sää Suomessa ?? Tietysti sataa ??

Naked Fame

Kopte <ko...@only.for.me> writes:
> nosta paikallisen prepaidin. Minkä
> lainen sää Suomessa ?? Tietysti sataa ??

Tietysti.

--
Signature

Kopte

Naked Fame <inv...@invalid.invalid> Wrote in message:

> Tietysti.

Olen jo ollut viikon taas Suomessa ja
on ollut aurinkoisia päiviäkin ??. Ostin
Prahassa paikallisesta Tescon kau-

pasta Tesco Mobile prepaidin. Makso
150 Korunaa ja sama verran saldoa.
Nyt on vanhassa Honor 6:saa odot-