Ihmiset ne vain tuijottavat kännyköitään

email_addr...@myself.com

Ihmiset ovat hirveitä zombeja. Tuijottavat vain koko ajan kännyköidensä näyttöjä. Yhtään
ei oteta kontaktia. Noin niistä älypuhelinzombiskideistä tulee kelvottomia yhteiskunnan
elättejä.

Ikävää.

Ja, niin joo, suomalaiset ovat ilmeisesti eniten älypuhelimilla:
<http://www.iltalehti.fi/digi/201612272200045746_du.shtml>

Tommi Raulahti

email_addr...@myself.com <email_addr...@myself.com> wrote:
> Ihmiset ovat hirveitä zombeja. Tuijottavat vain koko ajan kännyköidensä näyttöjä. Yhtään
> ei oteta kontaktia. Noin niistä älypuhelinzombiskideistä tulee kelvottomia yhteiskunnan
> elättejä.

Jep, Walking Dead on totisinta totta nykyään... tosin nämä zombiet
ovat hurjan passiivisia eivätkä ole kokoajan kinuamassa muiden
lihaa.. :)

--
- Tommi -

Reijo Korhonen

On Wed, 28 Dec 2016 07:28:19 +0000, Tommi Raulahti wrote:

> Jep, Walking Dead on totisinta totta nykyään... tosin nämä zombiet
> ovat hurjan passiivisia eivätkä ole kokoajan kinuamassa muiden lihaa..
> :)

Toisaalta ihmiset puhuvat edelleen paljon kadulla. Eivät tosin toisilleen
vaan jollekin verkon takana. Tosin tämäkin taitaa olla vähentymään päin
eli puhelimeen ei puhuta niin paljon kuin ennen. Tuossa välillä niillä,
joilla oli tapana puhua itsekseen kadulla oli helpompaa, sillä kukaan ei
kiinnittänyt heihin huomiota koska kaikki tekivät niin.

--
Re...@iki.fi.nospam.invalid
http://www.iki.fi/Reijo

Asko

On 28.12.2016 15:58, Reijo Korhonen wrote:
> Tuossa välillä niillä,
> joilla oli tapana puhua itsekseen kadulla oli helpompaa, sillä kukaan ei
> kiinnittänyt heihin huomiota koska kaikki tekivät niin.

Kohta heillä on jälleen taas helpompaa, kun 70 % kanssakulkijoistakin on
mielenterveysongelmaisia. Mitä muutakaan voisi seurata siitä kun
ihmisten sosiaalinen elämä näivettyy?

-Asko

Reijo Korhonen

Miten sosiaalinen elämä voi näivettyä kun sosiaalisen median käyttö koko
ajan lisääntyy? Jos näin kävisi, pitäisi "sosiaalisen median" nimi olla
jotain muuta, esimerkiksi "sosiaalinen kuolema". Eli mitä enemmän olet
sosiaalisessa mediassa, sitä enemmän olet sosiaalisesti kuollut ja jos
ajatellaan että me ihmisinä ollaan sosiaalisia eläimia, me tarvitsemme
siis sosiaalisia kontakeja ka silloin ajatellaan että sosiaalisen median
kontgaktit ovat valekontakteja joista puuttuu jokin elementti joka
oikeissa kontakteissa on.

Eikös ihmiset ole kuitenkin itseohjautuvia eli meille tulee huono olo jos
toimimme itseämme ja tarpeitamme vastaan eli alamme toimia toisella
tavalla, jolloin huono olo vähenee. En ole huomannut kenenkään istuvan
nastankaan päällä pitempiä aikoja, vaan aina ovat nousseet tuolilta ylös
varsin vikkelästi (en harrasta tälläisia kepposia itse ;-))

--
Re...@iki.fi.nospam.invalid
http://www.iki.fi/Reijo

Asko

On 29.12.2016 18:53, Reijo Korhonen wrote:
> [...]
> siis sosiaalisia kontakeja ka silloin ajatellaan että sosiaalisen median
> kontgaktit ovat valekontakteja joista puuttuu jokin elementti joka

Olet asian ytimessä. "Some" voisi ihan hyvin olla "soku", koska se on
niin kaukana oikeanlaisesta sosiaalisesta kanssakäymisestä. Eihän siellä
muuta kuin leuhkitaan valokuvilla ja tarinoilla joissa ollaan samana
iltana juostu maraton, tehty kotona suursiivous, aviopuolisolle 5
ruokalajin illallinen ja viety lapset vesihuvipuistoon.

> [...]
> nastankaan päällä pitempiä aikoja, vaan aina ovat nousseet tuolilta ylös
> varsin vikkelästi (en harrasta tälläisia kepposia itse ;-))

Täällä se vaan minäkin istun tietokoneen äärellä vastailemassa
turhauttavilta tuntuviin nyyssiviesteihin, vaikka iltapalani kuivuu
uunissa pilalle ja lapset ovat jo tunnin verran kyselleet leikkiseuraa.
Kai se sitten on jonkinlainen riippuvuus, joka laittaa minut toimimaan
"itseäni vastaan".

-Asko

Reijo Korhonen

On Thu, 29 Dec 2016 20:49:21 +0200, Asko wrote:

> Kai se sitten on jonkinlainen riippuvuus, joka laittaa minut toimimaan
> "itseäni vastaan".

Kai se on niin, että ihminen ei pysty olemaan täydellinen eli tehdä
pelkästään järkeviä, tehokkaita ja hyödyllisiä asioita vaikka ne järjellä
ajatellen olisivat ainoita järkeviä toimintatapoja. Aina tulee tehtyä
kaikkea sellaista, joka ei palvele itse eikä läheisiä parhaalla
mahdollisella tavalla. Nyt minunkin pitäisi valmistautua pariin
toimintoon jolla hoidan taas pari asiaa kuntoon, mutta tässä vaan
naputtelen täysin turhan viestin.

Ehkä tarvitsemme tälläista rentoutumista jotta jaksamme tehdä
vastapainoksi nuo hyödylliset hommat. Some-hömpytyksetkin palvelevat
varmaan tätä eli eihän niissä sinänsä mitään vikaa ole, kunhan homma
pysyy hanskassa eli tasapainossa.

Jokainenhan tietää että Fecebook-kehumiset ovat itsekehua, eikä kuvaa
ihmistä tietenkään todellisessa elämässä, kun niihin laitetaan vain ne
kohokohdat itsestä jotka haluaa muiden näkevän. Yksi kohokohta tai
näytettävä asia on tietysti myös kavereiden määrä, sillä eikös ihminen
näytä menestyneemmältä ja suositummalta mitä enemmän hänellä on
kavereita. Joten Someen on helppo jäädä myös kiikkiin. Jos kaverimäärä ei
nouse omasta mielestä riittävästi, pitää laittaa entistä hurjempia
päivityksiä entistä useammin.

--
Re...@iki.fi.nospam.invalid
http://www.iki.fi/Reijo