Kesä- ja talvikisoihin osallistuneet

Paajanen

Mieleeni muistuu seuraavat sekä kesä- että talviolympialaisiin osallistuneet suomalaiset:

Ludowika ja Walter Jakobsson, Anton Collin, Vilho Ylönen ja Mauri Röppänen.

Löytyyköhän muita? Antti Tyrväinen?

RaimoP

Reijo T Sarmaja

In article <Nt_48.160$jA....@uutiset.nic.fi>,
Paajanen <raim...@nic.fi"> wrote:
>Mieleeni muistuu seuraavat sek=E4 kes=E4- ett=E4 talviolympialaisiin =
>osallistuneet suomalaiset:
>
>Ludowika ja Walter Jakobsson, Anton Collin, Vilho Yl=F6nen ja Mauri =
>R=F6pp=E4nen.
>
>L=F6ytyyk=F6h=E4n muita? Antti Tyrv=E4inen?
>
>RaimoP

Jakobsonit eivät kelpaa tässä yhteydessä, sillä he kilpailivat samassa
lajissa eli kaunoluistelussa. Antwerpenin kisojen yhteydessä kilpailtiin
muutamissa talvilajeissa. Järjestettiinkö nuo kilpailut jo
maalis/huhtikuussa?
Joku voinee tarkistaa olympiahistoriikeista.

--
Reijo Sarmaja mailto: reijo....@helsinki.fi
Helsingin yliopisto, Taidehistorian laitos

Jari Hakalax

"Reijo T Sarmaja" <rsar...@cc.helsinki.fi> wrote in message

> Jakobsonit eivät kelpaa tässä yhteydessä, sillä he kilpailivat samassa
> lajissa eli kaunoluistelussa. Antwerpenin kisojen yhteydessä kilpailtiin
> muutamissa talvilajeissa.

Kysymyksessä olivat kuitenkin kesäolympialaiset, sillä 1920 ei
järjestetty talviolympialaisia. Eli vastaus on eri riippuen siitä,
kysytäänkö kesä- ja talviolympialaisiin osallistuneita vai
kesä- ja talvilajeihin olympialaisissa osallistuneita, ja
tässä kysyttiin ensin mainittua.

L.A.X.

Jari Hakalax

"Paajanen" <mailto:raim...@nic.fi> wrote in message

> Mieleeni muistuu seuraavat sekä kesä- että talviolympialaisiin
osallistuneet suomalaiset:

> Ludowika ja Walter Jakobsson, Anton Collin, Vilho Ylönen ja Mauri
Röppänen.

Väinö Bremer (sotilaspartiohiihto ja nyk. 5-ottelu 1924),
Ukko Uuno Hietala (sotilaspartiohiihto ja nyk. 5-ottelu 1936),
Viktor Platan (talviviisiottelu ja nyk. 5-ottelu 1948),
Olof Stolpe (jääpallo ja jalkapallo 1952).

Em. tapauksissa talvilaji ollut epävirallinen.

Keijo Kuusela (jääkiekko ja maahockey 1952),
Hannu Posti (10000 metrin juoksu 1952, ampumahiihto 1964),
Jorma Kortelainen (hiihto 1956, soutu 1960).

L.A.X.

Message has been deleted

Malin Heren

Ensimmäinen mieleeni tuleva kappale on Judy Garlandin Over The Rainbow. Se on hieno kappale, vaikka se muistuttaakin minua aika rankasta ajasta elämässäni.  Kun kuulin sen ensimmäisen kerran, minulla oli hädin tuskin rahaa ruokaan, eikä se ollut hyvä hetki. Nyt lyön jopa joskus vetoa urheilusta osoitteessa https://sportaza.com/fi/, mutta ennen se oli minulle mahdoton ajatus, ja on vaikea uskoa, että onnistuin pääsemään pois köyhyydestä.