Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Sm-liigan maaliennätys

1,689 views
Skip to first unread message

Tapio Kukkola

unread,
Feb 7, 2002, 3:23:16 AM2/7/02
to
Mikä on ollut SM-liigan kaikkien aikojen suurimaalisin voitto.


Juha Ruismaki

unread,
Feb 7, 2002, 4:23:05 AM2/7/02
to
In article <UPq88.69$G.4...@read2.inet.fi>,

Tapio Kukkola <tapio....@mail.htk.fi> wrote:
>Mikä on ollut SM-liigan kaikkien aikojen suurimaalisin voitto.

Lasketaanko SM-sarja mukaan?
<http://www.ilves.com/tulosenntykset.html>

Juha

Risto Nummela

unread,
Feb 7, 2002, 5:41:35 AM2/7/02
to

On Ilves sentään joskus voittanut Tepsinkin ; )

T: Risto


jpraina

unread,
Feb 7, 2002, 8:58:56 AM2/7/02
to

jep ja aika paljokin tais alkaa kolmsella...


Londo

unread,
Feb 7, 2002, 9:09:05 AM2/7/02
to
> <http://www.ilves.com/tulosenntykset.html>

runsasmaalisin tasapeli 8-8 Ilves-Jokerit 23.10.1983

Mikäs tasapeleissä on suurin tulos kautta aikojen. En sen puoleen,
taitaisi tulosvedossa 8-8 olla kovaa valuuttaa :-)

--Londo


Timo Haukioja

unread,
Feb 7, 2002, 9:22:21 AM2/7/02
to
jpraina <jpr...@jippii.fi> wrote:

: jep ja aika paljokin tais alkaa kolmsella...

Joo, näkyy olevan Ilves - TPS 31-0, pelattu 4.1.1948.
Montakohan pinnaa Raipe teki...?

- Timo

Jussi Uotila

unread,
Feb 7, 2002, 11:17:13 AM2/7/02
to
"Tapio Kukkola" <tapio....@mail.htk.fi> kirjoitti
viestissä:UPq88.69$G.4...@read2.inet.fi...

> Mikä on ollut SM-liigan kaikkien aikojen suurimaalisin voitto.

SM-liigassa TPS:n suurin voitto on 17-2 6.3.1994 Hockey-Reipasta vastaan.
Sm-sarjassa se 31-0:n joku jo kertoikin.


O.Mattila

unread,
Feb 7, 2002, 2:13:06 PM2/7/02
to

"Jussi Uotila" <ju...@netti.fi> wrote in message
news:a3u9bo$1ass1v$1...@ID-92812.news.dfncis.de...
90-luvun puolivälissä Jyp pesi kotona Reippaan 16-0 ellen väärin muista.

- Olli


Markku Rajala

unread,
Feb 7, 2002, 3:05:03 PM2/7/02
to

> Joo, näkyy olevan Ilves - TPS 31-0, pelattu 4.1.1948.
> Montakohan pinnaa Raipe teki...?

0+31 ??


Uusitupa Kyösti

unread,
Feb 7, 2002, 3:10:42 PM2/7/02
to
Et muista väärin. Kyseinen pelit taisi olla juuri kaudella 93-94 noin
kuukautta ennen tuota Tepsin voittoa. Ei ollut lahtelaisilla helppoa
silloin.

--
Kyösti Uusitupa
Kullervonkatu 20 A 19, 33500 TRE
050-5835100
email : uusi...@cc.tut.fi

Jouni Kekkonen

unread,
Feb 8, 2002, 12:22:02 AM2/8/02
to

Jussi Uotila wrote in message ...

>"Tapio Kukkola" <tapio....@mail.htk.fi> kirjoitti
>viestissä:UPq88.69$G.4...@read2.inet.fi...
>> Mikä on ollut SM-liigan kaikkien aikojen suurimaalisin voitto.
>
>SM-liigassa TPS:n suurin voitto on 17-2 6.3.1994 Hockey-Reipasta vastaan.


Kuuntelin kiekkokierrosta radiosta ja muistaakseni Erkki Laine tasoitti
ottelun 1-1, kun oli pelattu n. 10 minuuttia ensimmäistä erää. Tässä
vaiheessa Reipas-fani oli vielä suu hymyssä, mutta sitten se jotenkin
repesi... :-(

- Jouni

MagicMike

unread,
Feb 8, 2002, 3:34:34 AM2/8/02
to
"O.Mattila" <mat...@nic.fi> wrote:

> > SM-liigassa TPS:n suurin voitto on 17-2 6.3.1994 Hockey-Reipasta
vastaan.

> 90-luvun puolivälissä Jyp pesi kotona Reippaan 16-0 ellen väärin muista.

Muistan nähneeni virallisesti kaksi tulosta tässä kategoriassa nimenomaan
SM-liigan osalta.

Toisaalta selkeä erohan on tietysti termeillä

'suurin voitto', 'suurinumeroisin ottelu' ja 'eniten tehtyjä maaleja'

jolloin ensimmäinen tarkoittaa suurinta maalieroa, keskimmäinen suurinta
maalien yhteismäärää ja viimeinen suurinta yhden joukkueen tekemää
maalimäärää.

Nythän nämä kaikki voisivat nimittäin olla sattuneet eri peleissä, esim.
tuloksilla

18 - 0, 17 - 6 ja 19 - 2

SM-sarjan aikainen tulos 31-0 lienee kaikkien yllämainittujen vaihtoehtojen
osalta oikea vastaus.

- M


juhana

unread,
Feb 8, 2002, 5:32:06 AM2/8/02
to

"Londo" <londom...@hotmail.com> wrote in message
news:5Uv88.223$G.2...@read2.inet.fi...

Olin matsissa. Aivan käsittämätön peli. Oli se kausi kun Jalo ja Summanen
oli ekaakertaa yhressä Liigassa

Jari Hakalax

unread,
Feb 8, 2002, 6:04:51 AM2/8/02
to
"Uusitupa Kyösti" <uusi...@tutor.cc.tut.fi> wrote in message
news:slrna65nq2....@tutor.cc.tut.fi...

> In article <a3ujk4$b31$1...@plaza.suomi.net>, O.Mattila wrote:
> >
> > 90-luvun puolivälissä Jyp pesi kotona Reippaan 16-0 ellen väärin muista.
> >
> Et muista väärin. Kyseinen pelit taisi olla juuri kaudella 93-94 noin
> kuukautta ennen tuota Tepsin voittoa. Ei ollut lahtelaisilla helppoa
> silloin.

Tämmöiset tulokset löysin muistiinpanoistani:

Suurimmat voitot SM-liigan runkosarjassa:
Kärpät - Lukko 20-4 (2.10.1980),
Tappara - Lukko 18-2 (21.2.1982),
JyP HT - Reipas 16-0 (10.12.1992).

L.A.X.


juhana

unread,
Feb 8, 2002, 7:27:52 AM2/8/02
to

"juhana" <ruma....@iobox.fi> wrote in message
news:a4094k$l0g$1...@tron.sci.fi...
eiku eiollukkaan vaan seuraava, ja tän pelkinjälkeen alko kauhee konttaus...

ham...@it.jyu.fi

unread,
Feb 8, 2002, 8:17:42 AM2/8/02
to
Uusitupa Kyösti <uusi...@tutor.cc.tut.fi> wrote:

>> 90-luvun puolivälissä Jyp pesi kotona Reippaan 16-0 ellen väärin muista.
>>
> Et muista väärin. Kyseinen pelit taisi olla juuri kaudella 93-94 noin
> kuukautta ennen tuota Tepsin voittoa. Ei ollut lahtelaisilla helppoa
> silloin.

Niinpä, ja minä täällä Jyväskyläläistyneenä Reippaan miehenä olin paikalla
katsomassa tuon murhenäytelmän. Kerran saatiin kiekko putkeen asti ja
muutaman kerran muutenkin Jypin alueelle, etupäässä ensimmäisessä erässä.
Ensimmäisen erän lopussa Jyppi iski neljä kassia neljässä minuutissa ja
peli oli käytännössä ohi. Nykyinen pelaajayhdistyksen puheenjohtaja Pekka
Ilmivalta (os. Ilkivalta, niinkuin silloin sanottiin ;-)) oli maalin suulla
ja Pekalle riitti tuo ensimmäinen erä. Takaisin maalin suulle Ilmivalta
luisteli 11-0 - tilanteessa kolmannessa erässä kun kakkoselle tuli mitta
täyteen.

Tuosta matsista jäi ikuiset traumat Jyppiä kohtaan ja olenkin aina
vierasjoukkueen puolella täällä hallilla ollessani...

--
Harri Tuomi
ham...@it.jyu.fi

Sinivaara Heikki

unread,
Feb 8, 2002, 8:48:52 AM2/8/02
to
ham...@it.jyu.fi wrote:

> Tuosta matsista jäi ikuiset traumat Jyppiä kohtaan ja olenkin aina
> vierasjoukkueen puolella täällä hallilla ollessani...

Kahvakiekkokeskustelun taas nostettuaan päätään toteaisin, että antipatiat
ovat oikeutettuja.

Itse tällä kaudella näkemieni reilun 20 ottelun perusteella Jyp ei
kuitenkaan mahdu kahvakiekkokärkikolmikkooni:

1. Pelicans
2. TPS
3. Tappara

--
Heikki Sinivaara

Running around robbing banks
all wacked off of Scooby Snacks!

Marko Lehtonen

unread,
Feb 8, 2002, 9:13:57 AM2/8/02
to
Sinivaara Heikki <sini...@cc.tut.fi> wrote:
> ham...@it.jyu.fi wrote:

>> Tuosta matsista jäi ikuiset traumat Jyppiä kohtaan ja olenkin aina
>> vierasjoukkueen puolella täällä hallilla ollessani...

> Kahvakiekkokeskustelun taas nostettuaan päätään toteaisin, että antipatiat
> ovat oikeutettuja.

Mistä ihmeestä sait tähänkin viestiketjuun liitettyä kahvakiekon??!

Marko

Sinivaara Heikki

unread,
Feb 8, 2002, 9:31:38 AM2/8/02
to
Marko Lehtonen <majo...@tukki.cc.jyu.fi> wrote:

>>> Tuosta matsista jäi ikuiset traumat Jyppiä kohtaan ja olenkin aina
>>> vierasjoukkueen puolella täällä hallilla ollessani...

>> Kahvakiekkokeskustelun taas nostettuaan päätään toteaisin, että antipatiat
>> ovat oikeutettuja.

> Mistä ihmeestä sait tähänkin viestiketjuun liitettyä kahvakiekon??!

Toisaalta siitä, että Harri tuossa yllä kertoo Jyp-angsteistaan, toisaalta
eilisen Ilves-Pelicans -matsin ja Suhosen Apen kommenttien aiheuttamasta
kahvaamiskiukusta.

Tapparaahan syytetään nykyään eniten kahvakiekosta, mutta me kaikki (myös
sinä) tiedämme kahvaamisen levinneen jääkiekkomaailmaan juuri
Jyväskylästä. Eilisen matsin jälkeen joutuu kyllä selvittämään, josko
Pirin ja Peltolan Mikon sukujuuret ovat myös Keski-Suomessa.

Kieltämättä meni vähän väärään threadiin, mutta sattuuhan näitä. Ei
muistella pahalla.

tango

unread,
Feb 8, 2002, 12:37:11 PM2/8/02
to

"Marko Lehtonen" <majo...@tukki.cc.jyu.fi> kirjoitti
viestissä:a40mf5$8ct$1...@mordred.cc.jyu.fi...

Näppärä kirjoittaja löytää näköjään aasinsillan ihan mistä vaan.

-tango


jolli...@northrock.bm

unread,
Feb 9, 2002, 9:09:52 AM2/9/02
to

On 8-Feb-2002, "juhana" <ruma....@iobox.fi> wrote:

> > > runsasmaalisin tasapeli 8-8 Ilves-Jokerit 23.10.1983
> > >
> > > Mikäs tasapeleissä on suurin tulos kautta aikojen. En sen puoleen,
> > > taitaisi tulosvedossa 8-8 olla kovaa valuuttaa :-)
> > >
> >
> > Olin matsissa. Aivan käsittämätön peli. Oli se kausi kun Jalo ja
> > Summanen
> > oli ekaakertaa yhressä Liigassa
> >
> eiku eiollukkaan vaan seuraava, ja tän pelkinjälkeen alko kauhee
> konttaus...

Ja konttaamalla seuraavalla kaudella Suomen mestaruus.

--

Jyrki Ollikainen
Southampton, Bermuda

Lauri Karpijoki

unread,
Feb 10, 2002, 3:26:46 PM2/10/02
to
MR> From: "Markku Rajala" <markku...@pp5.inet.fi>

> Joo, näkyy olevan Ilves - TPS 31-0, pelattu 4.1.1948.
> Montakohan pinnaa Raipe teki...?
MR> 0+31 ??

2+29 ?

Lauri Karpijoki

unread,
Feb 10, 2002, 3:26:48 PM2/10/02
to
Lo> From: "Londo" <londom...@hotmail.com>
> <http://www.ilves.com/tulosenntykset.html>
Lo> runsasmaalisin tasapeli 8-8 Ilves-Jokerit 23.10.1983
Lo> Mikäs tasapeleissä on suurin tulos kautta aikojen. En sen puoleen,
Lo> taitaisi tulosvedossa 8-8 olla kovaa valuuttaa :-)

Jos sitä on satuttu veikkaamaan.. usein tosiaan noita tasapelejä
tosin on taidettu veikatakin sinne 12-12:n asti tjsp.. on varmaan
jollain jänskää kun "pääsee" telkkuun.

Lauri Karpijoki

unread,
Feb 11, 2002, 11:59:52 PM2/11/02
to
JK> From: "Jouni Kekkonen" <jouni.k...@nokia.com>
JK> Jussi Uotila wrote in message ...

>"Tapio Kukkola" <tapio....@mail.htk.fi> kirjoitti
>viestissä:UPq88.69$G.4...@read2.inet.fi...
>> Mikä on ollut SM-liigan kaikkien aikojen suurimaalisin voitto.
>SM-liigassa TPS:n suurin voitto on 17-2 6.3.1994 Hockey-Reipasta vastaan.
JK> Kuuntelin kiekkokierrosta radiosta ja muistaakseni Erkki Laine
JK> tasoitti ottelun 1-1, kun oli pelattu n. 10 minuuttia ensimmäistä erää.
JK> Tässä vaiheessa Reipas-fani oli vielä suu hymyssä, mutta sitten se
JK> jotenkin repesi... :-(

Mä muistan sellaisen stoorin, että Rokama olisi päästänyt kaksi
maalia taakseen ilman ainuttakaan torjuntaa ja sen jälkeen
maalivahtia olisi vaihdettu.

Mä katsoin tuolloin TV:stä, olisko ollu Hokinaittia ja siinäkin
oli aikamoinen tyrmäys.. tais olla HIFK kun voitti Ilveksen
9-2 tms. Siinä sitten aina välillä tuli tiedotuksia tuolta
Reipas-pelistä.

Message has been deleted

Malin Heren

unread,
Apr 29, 2022, 4:46:30 AM4/29/22
to
Yleisesti ottaen uskon, että ihmisellä on aina pula ansaitsemastaan ​​rahasta. Tienatakseni enemmän aloin etsimään lisätulolähdettä ja päätin kokeilla online-kasinoa https://5gringos.com/fi/games/slots . Monet ihmiset sanovat, että se on liian riskialtista, mutta olen valmis ottamaan tämän riskin ansaitakseni hyvää rahaa.
0 new messages