DNA lopettaa kotisivu-palvelun tarjoamisen

PW

Eero Lepp�m�ki

In article <h6Gvt.20651$8w....@uutiset.elisa.fi>, PW <_@_._> wrote:

> http://www.dna.fi/DNAOy/Media/Asiakastiedotteet/Sivut/Kotisivutila-palvelu%20p
> %C3%A4%C3%A4ttyy%2031.12.2013.aspx

Kun DNA osti Welhon niin palvelut ovat menneet alasp�in pahasti!

Er��n tuttavani PC hajosi ja h�n joutui ostamaan uuden PC:n, h�nell� on
Welhon verkkomodeemiyhteys, jonka toimimaan saamiseksi h�n tarvitsi apua
s�hk�postin asetuksiin. DNA:n (Welhon) Sanomatalon toimipisteess�
avunpyynt��n tuli vastaus:

- Ei meill� ole s�hk�postia!

Saas n�hd� milloin se lopetetaan meilt� muiltakin? Vai onko toimipisteen
henkil�kunta vaihdettu pystymets�st� otettuihin? Onneksi taloon jossa
asun on vedetty Soneran valokaapeli valmiiksi.

PW

Kyll� DNA/Welho tarjoaa laajakaista-asiakkailleen s�hk�postilaatikoita.
Ennen s�hk�postin domain oli @welho.com ja heid�n palvelimellaan.
Nykyisin tarjoavat @wmail.fi domainia (web-versio, joka on kyll�
k�ytett�viss� s�hk�postiohjelmallakin, mutta k�ytt��notto on hieman
hankalaa, kun palvelintiedot ovat kiven alla), joka on googlen yksi
versio ja onkohan palvelin googlen tiloissa, mist� jenkit p��sev�t sit�
seuraamaan.

Oma kokemukseni on, ett� asiakaspalvelijoiden tietotaito ei ole kovin
ihmeellinen.

Sami Ketola

PW <_@_._> wrote:
> Kyllä DNA/Welho tarjoaa laajakaista-asiakkailleen sähköpostilaatikoita.
> Ennen sähköpostin domain oli @welho.com ja heidän palvelimellaan.
> Nykyisin tarjoavat @wmail.fi domainia (web-versio, joka on kyllä
> käytettävissä sähköpostiohjelmallakin, mutta käyttöönotto on hieman
> hankalaa, kun palvelintiedot ovat kiven alla), joka on googlen yksi
> versio ja onkohan palvelin googlen tiloissa, mistä jenkit pääsevät sitä
> seuraamaan.

Siis ei kyseessä ole mikään DNA:n tarjoama palvelu, vaan ihan googlen gmail.
Ei DNA enää tarjoa asiakkailleen mitään sähköpostipalvelua.

Sami

PW

20.6.2013 0:28, Sami Ketola kirjoitti:

> Siis ei kyseessᅵ ole mikᅵᅵn DNA:n tarjoama palvelu, vaan ihan googlen gmail.
> Ei DNA enᅵᅵ tarjoa asiakkailleen mitᅵᅵn sᅵhkᅵpostipalvelua.

Sï¿œhkï¿œpostitili luodaan DNA/Welho:n MINUN PALELUNI kautta. Korvauksetta
noita sᅵhkᅵpostitilejᅵ voi luoda 5 kpl/laajakaistayhteys.
Muulla tavalla WMAIL-osoitetta ei saa.

Ehkᅵ on vᅵᅵrin sanoa, ettᅵ DNA/Welho niitᅵ tarjoaisi. Ehkᅵ oikeampi
olisi sanoa, ettᅵ he niitᅵ vᅵlittᅵvᅵt.

Tuota osoitetta kᅵytetᅵᅵn samoin, kuin gmail:kin - selaimella.
Aikoinaan yritin selvittᅵᅵ niitᅵ palvelinosoitteita, joita pitᅵisi
kᅵyttᅵᅵ, kun wmail:a kᅵyttᅵ esim. Thunderbirdillᅵ. Tiedon saanti oli
todella vaikeaa, mutta sitkeydellᅵ sekin onnistui.
Kyllᅵ DNA/Welho:n asiakaspalvelu jotain osasi asiasta kertoa.

Mikko Saukkoriipi

On 20.6.2013 10:47, PW wrote:

> [...]
> noita sähköpostitilejä voi luoda 5 kpl/laajakaistayhteys.
> Muulla tavalla WMAIL-osoitetta ei saa.
>
> Ehkä on väärin sanoa, että DNA/Welho niitä tarjoaisi. Ehkä oikeampi
> olisi sanoa, että he niitä välittävät.
>
> Tuota osoitetta käytetään samoin, kuin gmail:kin - selaimella.
> Aikoinaan yritin selvittää niitä palvelinosoitteita, joita pitäisi
> käyttää, kun wmail:a käyttä esim. Thunderbirdillä. Tiedon saanti oli
> todella vaikeaa, mutta sitkeydellä sekin onnistui.
> Kyllä DNA/Welho:n asiakaspalvelu jotain osasi asiasta kertoa.

Säilyykö tuo Wmail-osoite jos vaihdat nettiliittymän pois DNA:lta?

PW

20.6.2013 11:20, Mikko Saukkoriipi kirjoitti:

> Sᅵilyykᅵ tuo Wmail-osoite jos vaihdat nettiliittymᅵn pois DNA:lta?

Sitᅵ en ole selvittᅵnyt. Sitᅵ kuitenkin hallinnoidaan MINUN PALVELUNI
kautta. Tosin erᅵitᅵ muutoksia voi tehdᅵ selaimellakin - mm. se muutos,
joka mahdollisti sᅵhkᅵpostin kᅵytᅵn Thunderbirdissᅵ.
Ainakaan uusia wmail-tilejᅵ ei pysty perustamaan, ellei liittymᅵᅵ ole.

Sami Ketola

PW <_@_._> wrote:
> Sï¿œhkï¿œpostitili luodaan DNA/Welho:n MINUN PALELUNI kautta. Korvauksetta
> noita sᅵhkᅵpostitilejᅵ voi luoda 5 kpl/laajakaistayhteys.
> Muulla tavalla WMAIL-osoitetta ei saa.

voit luoda niin monta gmail osoitetta sinne kuin haluat.

wmail.fi on ihan tï¿œysin googlen palvelu.

> wmail.fi
Server: 62.241.198.245
Address: 62.241.198.245#53

Non-authoritative answer:
wmail.fi mail exchanger = 30 aspmx4.googlemail.com.
wmail.fi mail exchanger = 30 aspmx5.googlemail.com.
wmail.fi mail exchanger = 10 aspmx.l.google.com.
wmail.fi mail exchanger = 20 alt1.aspmx.l.google.com.
wmail.fi mail exchanger = 20 alt2.aspmx.l.google.com.
wmail.fi mail exchanger = 30 aspmx2.googlemail.com.
wmail.fi mail exchanger = 30 aspmx3.googlemail.com.

> Ehkᅵ on vᅵᅵrin sanoa, ettᅵ DNA/Welho niitᅵ tarjoaisi. Ehkᅵ oikeampi
> olisi sanoa, ettᅵ he niitᅵ vᅵlittᅵvᅵt.

Ei ne sitᅵ tarjoa. Palveluntarjoaja on Google. Seon ihan sama kuin
pyytï¿œisit naapurin Teppoa luomaan sinulle accountin gmailiin, kuin
ettᅵ pyydᅵt DNA:ta tekemᅵᅵn sen. Ei se siitᅵ mihinkᅵᅵn muutu, ettᅵ
kyseessᅵ on vain googlen gmail.

> [...]
> kᅵyttᅵᅵ, kun wmail:a kᅵyttᅵ esim. Thunderbirdillᅵ. Tiedon saanti oli
> todella vaikeaa, mutta sitkeydellᅵ sekin onnistui.

Googlella on kyllᅵ ohjeet miten gmailiin saa imap yhteyden.

Sami

PW

20.6.2013 14:54, Sami Ketola kirjoitti:

> voit luoda niin monta gmail osoitetta sinne kuin haluat.

Muistaakseni velhon sivuilla olisi ollut maininta, ettᅵ jos luot yli 5
tiliᅵ, niistᅵ ylimenevistᅵ veloitettaisiin.

> Googlella on kyllᅵ ohjeet miten gmailiin saa imap yhteyden.

Kᅵytᅵn mieluummin POP3 yhteyttᅵ.

PW

> voit luoda niin monta gmail osoitetta sinne kuin haluat.

Oma palvelusta leikattua:

"Welho-laajakaistan tilaajana olet oikeutettu
Welho.com-sï¿œhkï¿œpostilaatikoihin. Jokainen laajakaistatilauksesi antaa
sinulle mahdollisuuden luoda viisi sï¿œhkï¿œpostilaatikkoa."

En tiedᅵ, onko tᅵtᅵ osaa uusilla tilaajilla.

"DNA Welho-laajakaistan tilaajana olet oikeutettu Googlen tarjoamiin
wmail.fi-sï¿œhkï¿œpostilaatikoihin. Jokainen laajakaistatilauksesi antaa
sinulle mahdollisuuden luoda viisi sï¿œhkï¿œpostilaatikkoa."

Viljo Mustonen

Sami Ketola wrote:

> Siis ei kyseessᅵ ole mikᅵᅵn DNA:n tarjoama palvelu, vaan ihan googlen
> gmail. Ei DNA enᅵᅵ tarjoa asiakkailleen mitᅵᅵn sᅵhkᅵpostipalvelua.

Saapa nᅵhdᅵ milloin Sonera ilmoittaa lopettavansa maili palvelunsa.
Sitten ovat kohta kaikki suomalaisetkin NSA:n suorassa valvonnassa. ;)

--
Viljo

Sami Ketola

PW <_@_._> wrote:
> Oma palvelusta leikattua:
>
> "Welho-laajakaistan tilaajana olet oikeutettu
> Welho.com-sï¿œhkï¿œpostilaatikoihin. Jokainen laajakaistatilauksesi antaa
> sinulle mahdollisuuden luoda viisi sï¿œhkï¿œpostilaatikkoa."

Tᅵtᅵ ei ole myyty asiakkaille ainakaan vuoteen enᅵᅵ. En tarkkaan muista
milloin lopetettiin.

> [...]
> wmail.fi-sï¿œhkï¿œpostilaatikoihin. Jokainen laajakaistatilauksesi antaa
> sinulle mahdollisuuden luoda viisi sï¿œhkï¿œpostilaatikkoa."

Jos joku nyt on niin rakastunut wmail.fi domainnimeen sen gmail.com:n
tilalla niin sitten valitettavasti joutuu tyytymᅵᅵn vain viiteen osoitteeseen.
Se ei muuta sitᅵ faktaa miksikᅵᅵn, ettᅵ gmail tunnuksia ne molemmat ovat,
ja palveluntarjoaja on Google.

Sami

PW

20.6.2013 17:59, Sami Ketola kirjoitti:

> Jos joku nyt on niin rakastunut wmail.fi domainnimeen sen gmail.com:n
> tilalla niin sitten valitettavasti joutuu tyytymään vain viiteen osoitteeseen.
> Se ei muuta sitä faktaa miksikään, että gmail tunnuksia ne molemmat ovat,
> ja palveluntarjoaja on Google.

Taitaapa molemmat olla jenkeissä ja heidän urkintansa kohteita :-)

PW

20.6.2013 11:20, Mikko Saukkoriipi kirjoitti:

> Sᅵilyykᅵ tuo Wmail-osoite jos vaihdat nettiliittymᅵn pois DNA:lta?

Kysyinpᅵ asiaa Welholta ja sain vastauksen "Sᅵhkᅵpostiosoitteesi on
laajakaistan lisï¿œpalvelu, ja mikï¿œli irtisanot laajakaistasi esim.
toiselle operaattorille siirryttᅵessᅵ, myᅵs sᅵhkᅵpostitilisi poistuu
kᅵytᅵstᅵ."

Sami Ketola

Viljo Mustonen <viljo.m...@pp.inet.fi> wrote:
> Saapa nᅵhdᅵ milloin Sonera ilmoittaa lopettavansa maili palvelunsa.
> Sitten ovat kohta kaikki suomalaisetkin NSA:n suorassa valvonnassa. ;)

Ruotsin teleurkintakohun aikaanhan kᅵvi ilmi ettᅵ TeliaSonera oli vaivihkaa
siirtᅵnyt asiakkaiden mailipalvelut Ruotsiin. Niitᅵ palveluja sitten sen
kohun jᅵlkeen siirrettiin takaisin Suomeen. Nyt ei enᅵᅵ ketᅵᅵn kiinnosta
vaikka Suomalaisten asiakkaiden tiedot ovat jenkkien kᅵytettᅵvissᅵ. Jenkithᅵn
ovat kuunnelleet tietoliikennettᅵ jo ainakin vuodesta 1974. Ettᅵ ihan tuoreesta
asiasta ei ole kyse.

Sami

Mikko Saukkoriipi

On 20.6.2013 11:36, PW wrote:

> Sitä en ole selvittänyt. Sitä kuitenkin hallinnoidaan MINUN PALVELUNI
> kautta. Tosin eräitä muutoksia voi tehdä selaimellakin - mm. se muutos,
> joka mahdollisti sähköpostin käytön Thunderbirdissä.
> Ainakaan uusia wmail-tilejä ei pysty perustamaan, ellei liittymää ole.

Kannattaa sitten miettiä kahdesti haluatko sitoa itseäsi DNA:han
sähköpostiosoitteen takia. Minulla on periaatteena että työpaikan,
koulun ja nettioperaattorin sähköpostiosoitetta ei pidä käyttää
mihinkään joka ei niihin liity. Jossain vaiheessa kuitenkin työt ja
koulut loppuu tai tulee parempaa liittymää tarjolle ja sitten pitääkin
alkaa kertomaan kaikille uusi osoite. Töissä tätä tulee toistuvasti
vastaan kun 50 vuoden jälkeen pitäisi jäädä eläkkeelle ja sitten
ihmetellään mitä posteille tehdään.

Paras vaihtoehto on oma domain joka on omassa hallinnassa, mutta se
maksaa ja voi olla vähän työläs perustaa. Toisena neuvoisin käyttämään
IKI.fi postia, se ei sentään ole turhan kapitalistinen. Näiden jälkeen
voi sitten harkita jotain ilmaisista postipalveluista kuten Gmail,
kunhan se on jokin minkä arvelee olevan olemassa seuraavat 50 vuotta.

PW

25.6.2013 17:07, Mikko Saukkoriipi kirjoitti:

> Kannattaa sitten miettiä kahdesti haluatko sitoa itseäsi DNA:han
> sähköpostiosoitteen takia.

Vastaus DNA:lta: "Sähköpostiosoitteesi on laajakaistan lisäpalvelu, ja
mikäli irtisanot laajakaistasi esim. toiselle operaattorille
siirryttäessä, myös sähköpostitilisi poistuu käytöstä."

Näinhän se on muidenkin palveluntarjajien sähköpostiosoitteiden kanssa.
Vakoilulaatikonhan saa gmaililta :-)
Sehön sopii kuin nenä päähän, jos naamakirjaa käyttää :-)

Asko Ikävalko

PW wrote:
> Näinhän se on muidenkin palveluntarjajien sähköpostiosoitteiden kanssa.
> Vakoilulaatikonhan saa gmaililta :-)

Mikon neuvoman iki.fi sähköpostiosoitteen voit kytkeä ihan mihin tahansa
sähköpostilaatikkoon. Kun vaihdat sähköpostin palveluntarjoajaa, sinun
ei tarvi koko suvulle ilmoitella uutta sähköpostiosoitetta, vaan sen
sijaan teet vaan siellä iki.fi asetuksissa uuden "kytköksen".

Muutenkin olen Mikon kanssa täsmälleen samaa mieltä, että duunin
sähköpostia ei pidä käyttää yksityisasioiden hoitoon. Lisää perusteluita:

1. Yksityisasioiden hoitoon saa helposti omankin ilmaisen sähköpostin.

2. Yksityisasiat pitäisi hoitaa omalla ajalla eikä työajalla.

3. Duunipostiasi saatetaan tarkkailla, sensuroida, jne. Jos olet vaikka
Nokian työntekijä ja lähetät Samsungille työhakemuksen, niin siitä
varmasti tulee hälytys esimiehellesi. Mites sitten suu pannaan, kun et
pääsekään Samsungille töihin.

-Asko

Sami Ketola

PW <_@_._> wrote:
> Näinhän se on muidenkin palveluntarjajien sähköpostiosoitteiden kanssa.
> Vakoilulaatikonhan saa gmaililta :-)

Ihan sama se on sen wmail.fi osoitteen kanssa. Edeleenkin se on about
sama kuin gmail osoite. Juurikaan eroa ei ole. Paitsi että gmail osoite
ei vaihdu kun vaihdat laajakaistasi palveluntarjoajaa.

Sami

PW

25.6.2013 23:29, Sami Ketola kirjoitti:

> Ihan sama se on sen wmail.fi osoitteen kanssa.

En ole muuta väittänytkään.

Erona saattaa olla sähköpostipalvelimen sijainti.
Voisi kuvitella, että gmail-palvelin on jenkeissä ja wmail-palvelin
Suomessa.

Mikko Saukkoriipi

Todennäköisesti ei ole, vaan molempien datat sijaitsee joko jenkeissä
tai Haminassa, ihan sen mukaan mitä Google on katsonut järkeväksi.
DNA:ta varten tuskin on kustomoitu palvelua hirveästi. Jenkkien
vakoiluun taas tuskin vaikuttaa missä ne palvelimet on.

PW

Olen ymmärtänyt, että jenkkien vakoilu kohdistuu jenkeissä oleviin
palvelimiin.

Mikko Saukkoriipi

Miksi ne rajoittais sen niihin, kun yhtä helposti vakoilu onnistuu
Googlen Suomessa olevilta palvelimilta. Enemmänkin vakoilu kohdistuu
jenkeissä oleviin yrityksiin jotka on heidän lainsäädännön armoilla.

Microsoft admits Patriot Act can access EU-based cloud data
http://www.zdnet.com/blog/igeneration/microsoft-admits-patriot-act-can-access-eu-based-cloud-data/11225

Mikko Saukkoriipi <no....@msaukkor.cjb.net> writes:

> Paras vaihtoehto on oma domain joka on omassa hallinnassa, mutta se
> maksaa ja voi olla vähän työläs perustaa. Toisena neuvoisin käyttämään

Toki se vähän maksaa, mutta ei se mitenkään työläs kyllä ole.

> IKI.fi postia, se ei sentään ole turhan kapitalistinen. Näiden jälkeen

Minä taas en neuvoisi käyttämään tuollaista forwardauspalvelua, kun
valitettavan moni nykyään käyttää SPF:iä verkkotunnuksissaan, ja
SPF:ää käyttävästä verkkotunnuksesta ei voi lähettää iki-osoitteelle
postia, kun osassa vastaanottavista palvelimista (Esim. HOtmailissa,
ja taitaa Gmailikin automaattisesti pudottaa sen spammikansioon)
SPF-check hylkää sen.

1. Valitse sopiva paikka, ei ihmisten tai rakennusten lahella, jossa
paukku voi aiheuttaa hairiota. - Iso-Kiinalaisen kayttoohje

PW

Oletin, että jenkit ovat sopineet asiasta eräiden palveluntuottajien
yhteyksillä ja että eivät olisi voineet sitä sopia muissa maissa
sijaitsevilta palvelimilta.
Tuota englanninkielistä linkkiä en viitsinyt tankata läpi.

Viljo Mustonen

Tarkoittaa sitä, että amerikkalaisen yrityksen suomessa oleva
datakeskus on samassa asemassa kuin ameriikassa oleva.

--
Viljo

Otto J. Makela

Ari Saastamoinen <oh3mq...@hyper.fi> wrote:

> [...]
> palvelimista (Esim. HOtmailissa, ja taitaa Gmailikin automaattisesti
> pudottaa sen spammikansioon) SPF-check hylkää sen.

Selitit tuon varsin epäselvästi. Gmail ei tietääkseni ainakaan
oletuksena käytä SPF:ää automaattisena spam/ham-kriteerinä.

http://haa.iki.fi/ikifaq/spf.html
--
/* * * Otto J. Makela <o...@iki.fi> * * * * * * * * * */
/* Phone: +358 40 765 5772, ICBM: N 60 10' E 24 55' */

Mikko Saukkoriipi

On 26.6.2013 11:03, PW wrote:
> [...]
> sijaitsevilta palvelimilta.
> Tuota englanninkielistä linkkiä en viitsinyt tankata läpi.

Tämä nykyinen skandaali on lähtöisin siitä, että väitteiden mukaan
jenkkihallinto on sopinut asiasta suoraan palveluntuottajien kanssa, eli
käytännössä Google, Microsoft ja kumppanit on antaneet avaimet palvelimiin.

Sami Ketola

Voisihan sitä kuvitella, mutta palveluntarjoaja wmail.fi osoitteillekin
on google ja ne hostataan ihan samassa infrassa kuin gmail.com osoitteetkin.

Sami

Sami Ketola

PW <_@_._> wrote:
> Olen ymmärtänyt, että jenkkien vakoilu kohdistuu jenkeissä oleviin
> palvelimiin.

Olet ymmärtänyt väärin. Jenkkien Patriot Act koskee kaikkia yhdysvaltalaisyrityksiä
riippumatta siitä missä niillä on toimintaa. Datat on luovutettava tai olet
vaikeuksissa kuten QWest, joka kieltäytyi.

Sinulla ei ole mitään mahdollisuutta tietää missä Google hostaa wmail.fi osoitteeksi
naamioidut gmailisi. Todennäköisesti niitä hostataan monessa konesalissa samaan aikaan,
ja eri mantereilla.

Sami

Akseli Mäki

Sami Ketola wrote:

>voit luoda niin monta gmail osoitetta sinne kuin haluat.

wmail.fi palveluun ei voi luoda gmail osoitteita. Myöskin gmail
osoitteiden/tunnuksien luominen on nykyisin rajoitettua. (tai ainakin
mielivaltainen aliaksien tekeminen on tehty hankalaksi)

> [...]

>wmail.fi mail exchanger = 30 aspmx2.googlemail.com.
>wmail.fi mail exchanger = 30 aspmx3.googlemail.com.

No huh huh. Ei tuo mitään kerro eikä ennenkaikkea sitä mitä väität.

Kuka tahansa muukin voi Googlen kanssa sopia että Google hoitaa kyseisen
osoitteen postipalvelun. Ei se silti tarkoita että Google tai Gmail
omistaisi kyseisen palvelun.

>Ei ne sitä tarjoa. Palveluntarjoaja on Google.

Ei vaan tämänhetkinen toteuttaja.

>Seon ihan sama kuin
>pyytäisit naapurin Teppoa luomaan sinulle accountin gmailiin, kuin
>että pyydät DNA:ta tekemään sen. Ei se siitä mihinkään muutu, että
>kyseessä on vain googlen gmail.

Höpsis. wmail ei ole gmail.

Minä voin luoda gmail osoitteen. Kerroppa kerta gmail ja wmail ovat samoja
asioita miten voin luoda wmail osoitteen?

protip: jos haluat tietää kuka omistaa wmail.fi palvelun niin ehkäpä
Ficoran whois palvelu kertoo sen. Voin antaa 0 pisteen vinkin ettei se ole
Google eikä Gmail.

Sami Ketola

Akseli Mäki <akseli.n...@saunalahti.fi> wrote:
> protip: jos haluat tietää kuka omistaa wmail.fi palvelun niin ehkäpä
> Ficoran whois palvelu kertoo sen. Voin antaa 0 pisteen vinkin ettei se ole
> Google eikä Gmail.

protip: ficoran whoispalvelu ei kerro kuka tuottaa palvelun. Ainoastaan
sen kuka omistaa domainnimen. Ei mitään siitä kuka tuottaa palvelun.
Minäkin omistan monta domainia, tuottamatta kuitenkaan niiden takana
olevia palveluita.

root@ds:/#whois -h whois.ficora.fi wmail.fi

domain: wmail.fi
descr: DNA Oy
descr: 05925096
address: Juha Mäkinen
address: PL 76
address: 26101
address: Rauma
phone: 0447313390
status: Granted
created: 7.12.2010
modified: 7.12.2010
expires: 7.12.2013
nserver: ns1.taajama.fi [Ok]
nserver: ns4.taajama.fi [Ok]
dnssec: no

wmail.fi domainin mailipalvelut tuottaa google gmail-infrassaan. Se ei
eroa mitenkään gmail-palvelusta, paitsi kuin että on rajoitetumpi.

Sami

Sami Ketola

Akseli Mäki

Sami Ketola wrote:

>wmail.fi domainin mailipalvelut tuottaa google gmail-infrassaan. Se ei
>eroa mitenkään gmail-palvelusta, paitsi kuin että on rajoitetumpi.

Mutta siis pointti oli sen omistaa DNA ei Google. Googleen Gmail tunnusten
luonti taitaa nykyään aina vaatia puhelimella varmistuksen, voisin
kuvitella että samalla numerolla voi rekisteröidä vaan yhden tunnuksen.

Raimo Saarela

Ei todellakaan vaadi. Tein just päivällä yhdet tunnukset ja niitä ei
koskaan tulla käyttämään minkään sortin puhelimen kanssa. Enkä voi
puh. numeroakaan heille antaa. Ei ne tosin kysyneetkään....;)

-RaS-

pma...@gmail.com

Alkuperäiseen aiheeseen: tarkoittaako tuo Kotisivupalvelun lopetus myös sitä, että minulla oleva vanha koti.welho.com-alkuinen kotisivutila lakkaa olemasta? Mitään tiedotetta ei asiasta ole minulle tullut, ainakaan vielä.

Ei Toimi

In article <079ab16a-56fa-456d...@googlegroups.com>,
Joku totesi, että palvelimelta on poistettu index.html tiedosto, jolloin
selaimella ei löydy mitään. Mutta jos sen ulkopuolelle on käyttäjä
siirtänyt jotain, niin ne ovat vielä palvelimella ja ftp-siirrolla voi
edelleen hakea ja tallentaa dataa. Tätä ei tietenkään pidä kertoa
DNA:lle!