Onko ongelmia langattoman verkon kanssa?

PW

Useat kotikäyttäjät ovat DNA:n tukisivuilla valitelleet ongelmista
4G-verkon mokkuloiden kanssa.
Pätkintäongilmista ovat myös siellä monet valitelleet modeemin ja
langattoman laitteen välillä 2.4 GHz:n nopeusalueella.
Itse totesin oman reitittimeni 2.4 GHz:n taajuuden pätkivän jatkuvasti
inSSIDer3-ohjelmalla useilla eri kanavilla. 5.0 GHz:n taajuus toimii hyvin.
Tuo 2.4 GHz:n ongelma tuntuu olevan Helsingissä hyvin laajalla alueella
(mm. Ruoholahti - Lassila).

Oletteko havainneet samanlaisia ongelmia?

Mahtaisikohan nämä ongelmat aiheutua uusien 4G-taajuuksien käyttöönotosta?
Langattomat mikrofonit tuskin tuohon pystyvät näin laajalla alueella,
vaikka ne olisikin siirretty pois uudelta 4G-alueelta.

Asko Ikävalko

PW wrote:
> Mahtaisikohan nämä ongelmat aiheutua uusien 4G-taajuuksien käyttöönotosta?
> Langattomat mikrofonit tuskin tuohon pystyvät näin laajalla alueella,
> vaikka ne olisikin siirretty pois uudelta 4G-alueelta.

Eikös langattomat mikrofonit toimi sillä 800 MHz taajuusalueella, josta
on parhaillaan 4G huutokauppa menossa. Ei mikään operaattori vielä ole
4G-verkkoa rakentanut 800 MHz taajuusalueelle.

Toivottavasti vihdoin saisivat sen huutokaupan päätökseen, niin voisi
ryhtyä elättelemään toiveita nopeammasta netistä tänne maaseudullekin.

-Asko

Viljo Mustonen

Eikös ratkennut jo viikko pari sitten.

http://www.lvm.fi/web/hanke/huutokauppa

Sonera sai parhaan osan alueesta.

--
Viljo

Asko Ikävalko

Viljo Mustonen wrote:
> Eikös ratkennut jo viikko pari sitten.
> http://www.lvm.fi/web/hanke/huutokauppa

Kuulostaa hyvältä. Kyllä tämä meidänkin "lande" on kuitenkin ihan
Uudenmaan maakunnassa, joten pitäisi osua tuohon "95% väestöstä". Näin
ollen toivon saavani toimintavarman 10 Mbps nettiyhteyden viimeistään
vuonna 2016.

-Asko

Asko Ikävalko <ikaval...@poista.pp.inet.fi.invalid> writes:

> Eikös langattomat mikrofonit toimi sillä 800 MHz taajuusalueella,
> josta on parhaillaan 4G huutokauppa menossa. Ei mikään operaattori

Kyllä se huutokauppa loppu jo viikko-pari sitten. Ja ei kaikki mikit
tuolla taajuusalueella toimi. Ainoastaan sellaiset, jotka ovat
nykyään (tai kohta) laittomia.

> Toivottavasti vihdoin saisivat sen huutokaupan päätökseen, niin voisi

Valtio sai noin sata miljoonaa, ja luvat loppujen lopuksi meni
kaikille kolmelle halukkaalle (Kun eivät saaneet sitä huutokauppaa
loppumaan niillä säännöillään, jos joku olisi jätetty ilman :), joskin
TeliaSonera maksoi noin 7 milliä enempi kuin kaksi muuta, mutta
kuulemma se sai paremmat (=oletettavasti vähemmän häiriöiset)
taajuudet.

1. Valitse sopiva paikka, ei ihmisten tai rakennusten lahella, jossa
paukku voi aiheuttaa hairiota. - Iso-Kiinalaisen kayttoohje

Henri Ala-Peijari

Ties vaikka ne olisivat http://www.helsinki.LA/hapmri.html kaltaisille laitetaajuuksille viritetty. Telotus aivojen 70-luvun aikaan laitetulla laitteella voisi olla vaikka taajuuksilla häiriö.

Taitaa kohta hapantua koko radio kun lupia ja tehoja lisääntyy. Tosin olihan se hapanta jo 70-luvulla, se estää ja häiritsee aivojen toimintaa. Lienee siis jo hapantunut kun välkkyi katuvalot ja kotivalot aina joskus kun katselin loisteputkea joka oli kytketty piuhoihin mutta katkaisijasta valo oli pois. Katuvalon välähdys sai miettimään että olliko tässä myös auringonpilkut tms. syy.

Kasarmitorilla näkyvä masto on tuntuman mukaan keventynyt lähettimistä. Jokohan tuli kaikki "tiedusteltua".

--
Posted by Mimo Usenet Browser v0.2.5
http://www.mimousenet.com/mimo/post

---