Luvaton rekisteröinti?

Vuorinen

Mitä voin tehdä kun joku on rekisteröitynyt useille
ei-niin-helposti-eroon maililistoille minun email-osoitetta käyttäen? En
saa mitenkään kaikkea filtteröityä pois.

Tässä vielä infoa lähettäjästä:

If this email has been sent to you in error, or as part of an attack, we
have included information that will help you to track down the origin of
the request.

This email was not sent unsolicited. It was requested by a person using
the IP address below, at the time indicated.

GMT OF REQUEST: Feb 12 2000 13:23:29
REMOTE ADDRESS: 195.197.160.39:3281
XFORWARDED FOR: 195.197.82.88 1.0 hiekka.kakku.saunalahti.fi:2345
(Squid/2.3.STABLE1)

Kai Puolamaki

[siirrän tämän ryhmään sfnet.viestinta.roskapostit, jonne aihe kuuluu
ehkä paremmin]

Vuorinen <vvuo...@ratol.fi> writes:
> Mitä voin tehdä kun joku on rekisteröitynyt useille
> ei-niin-helposti-eroon maililistoille minun email-osoitetta käyttäen? En
> saa mitenkään kaikkea filtteröityä pois.

Onneksi olkoon. Pahimmassa tapauksessa helpoin vaihtoehto on vaihtaa
sähköpostiosoitetta. Tästä oli äskettäin juttua s.v.roskapostissa:
http://www.deja.com/=dnc/viewthread.xp?search=thread&AN=579426280

Toinen vaihtoehto on tutustuminen tehokkaisiin filtteröintisoftiin
(ks. esim. http://www.iki.fi/era/procmail/ ja
http://www.ling.helsinki.fi/users/reriksso/procmail/links.html#tutorials
).

> GMT OF REQUEST: Feb 12 2000 13:23:29
> REMOTE ADDRESS: 195.197.160.39:3281
> XFORWARDED FOR: 195.197.82.88 1.0 hiekka.kakku.saunalahti.fi:2345

Luultavasti Saunalahti pystyy jäljittämään pyyntöjen lähettäjän näillä
tiedoilla (195.197.82.88 on kai postituslistan tilanneen henkilön
käyttämä dynaaminen IP-osoite). Lähetä valitus Saunalahdelle ja pyydä
heitä ainakin säilyttämään häirikön tiedot mahdollista
poliisitutkintaa varten. He eivät luultavasti kerro tietoja sinulle,
vaan jos haluat saada häirikön selville ja vastuuseen teoistaan, on
sinun tehtävä asiasta rikosilmoitus. (Kyseeseen voi tulla esimerkiksi
tietoliikenteen häirintä, http://www.hut.fi/u/jkorpela/RL38.html#5 .)

--
http://www.iki.fi/kaip/
Löydä älyä edes jostakin. http://setiathome.ssl.berkeley.edu/