Keskustelupalsta taloyhtiölle?

toke lahti

Eli hakusessa olis joko vain simppeli palsta, jossa voi rajata lukuoikeutta vain osakkaille.
Omataloyhtio.fi, google, yahoo, jne.?
Mikᅵ olis nᅵppᅵrin ja edullinen/ilmainen?

Tai sitten kokonainen sï¿œhkï¿œisen viestinnï¿œn paketti, joka sisï¿œltï¿œisi palstan lisï¿œksi
kaiken taloyhtiï¿œn viestinnï¿œn:
- yhtiï¿œjï¿œrjestys
- hallituksen kokoonpano ja yhteystiedot
- isï¿œnnï¿œitsijï¿œn yhteystiedot
- huoltoyhtiï¿œn yhteystiedot
- kaikki se, mitᅵ saatiin rakennuttajalta siinᅵ isossa kansiossa
- yhtiï¿œkokouksen pï¿œytï¿œkirjat
- tiedotteet
- tulevat kokoukset/ osakasillat / talkoot jne.
- ohjeet siitᅵ, miten muutoksia taloyhtiᅵssᅵ voidaan tehdᅵ ja kuka mistᅵkin voi pᅵᅵttᅵ (isᅵnnᅵitsijᅵ / hallitus / yhtiᅵkokous )
- jne.

Mitᅵs vaihtiksii olis sen lisᅵksi, et erᅵs hallituksen jᅵsen alkaa rᅵᅵtᅵlᅵidᅵ
tï¿œllasta pakettia ite...?

Mikko Tuumanen

toke lahti <to...@iki.finvalid> kirjoitti 11.06.2012:
> Mitäs vaihtiksii olis sen lisäksi, et eräs hallituksen jäsen alkaa räätälöidä
> tällasta pakettia ite...?

Redmine saattaa sopia tuohon hyvin vähällä räätälöinnillä. Pysyvämmät
asiakirjat, kuten yhtiöjärjestys, pöytäkirjat jne. voi luokitella
dokumentteihin, vähemmän pysyvät asiat wikisivuiksi. Kalenteri löytyy.
Keskustelupasta yleistä jutustelua tai asioiden valmistelua varten. Käyttäjät
voi luokitella esim. Asukas/Hallitus/Osakkeenomistaja. Sähköpostia saa
lähtemään automaattisesti, kun uusia viestejä kirjoitetaan.

Kun käyttäjiä on vain taloyhtiön verran, niin luulis pyörivän hyvin vaikka
jonkun kotiserverillä. Osoite vaikka dy.fi:stä ilmaiseksi.

Asko Ikävalko

toke lahti wrote:
> Mitï¿œs vaihtiksii olis sen lisï¿œksi, et erï¿œs hallituksen jï¿œsen alkaa
> rᅵᅵtᅵlᅵidᅵ
> tï¿œllasta pakettia ite...?

Entinen SKV Isᅵnnᅵinti - nykyinen Realia yllᅵpitᅵᅵ asiakkailleen
juurikin kuvaamasi kaltaista palvelua: https://www.majakka.fi

Tietysti jos ilmaiseksi pitᅵᅵ portaali saada, niin sitten vaan rupeette
talkoohommina sitᅵ koodailemaan. :)

PS. Vᅵhᅵn turhan moneen ryhmᅵᅵn postasit... ja nᅵkᅵjᅵᅵn oot laittanut
follarit vaan tietoliikenneryhmᅵᅵn.

-Asko

toke lahti

On 11.6.12 23:10, Asko Ikï¿œvalko wrote:

> [...]
>
> Tietysti jos ilmaiseksi pitᅵᅵ portaali saada, niin sitten vaan rupeette talkoohommina sitᅵ koodailemaan. :)

Eikï¿œs tuo majakka.fi:kin ole vain Realian asiakkaille?
Kun ei nyt olis kuitenkaan tarkoitus valita isï¿œnnï¿œintifirmaa keskustelupalstan perusteella.
Fiksumpaa olis olla sitomatta taloyhtiï¿œn toimintaa isï¿œnnï¿œintiin,
niin vaihtaminen olis tarvittaessa helpompaa.
Mitᅵᅵn mainintaa keskustelupalstasta ei tolla etusivulla tosin ollut...

> PS. Vᅵhᅵn turhan moneen ryhmᅵᅵn postasit... ja nᅵkᅵjᅵᅵn oot laittanut follarit vaan tietoliikenneryhmᅵᅵn.

Eikᅵs tᅵmᅵ ole juuri oikea tapa?
Ennenwanhaan ainakin oli...

Timo Neuvonen

> Eli hakusessa olis joko vain simppeli palsta, jossa voi rajata
> lukuoikeutta vain osakkaille.
> Omataloyhtio.fi, google, yahoo, jne.?
> Mikᅵ olis nᅵppᅵrin ja edullinen/ilmainen?

Joskus tuollainen ollut itsellᅵkin mielessᅵ..

> Mitï¿œs vaihtiksii olis sen lisï¿œksi, et erï¿œs hallituksen jï¿œsen alkaa
> rᅵᅵtᅵlᅵidᅵ
> tï¿œllasta pakettia ite...?

Taloyhtiᅵn kannalta olisi hyvᅵ, ettᅵ hommassa olisi ainakin 2 aktiivia, jos
menee omatoimitoteutukseksi. Jossain vaiheessa sen ainoan puuhahenkilï¿œn
elᅵmᅵntilanne muuttuu: kᅵytettᅵvissᅵ oleva aika kᅵy rajalliseksi, tai hᅵn
muuttaa pois talosta. Tuolloin se ainoa aktiivi ei enᅵᅵ jouda tai ole
motivoitunut etsimᅵᅵn itselleen jatkajaa ja alunperin kenties hyvᅵkin
systeemi jᅵᅵ yllᅵpitᅵmᅵttᅵmᅵksi. Mutta jos on 2, niin jonnekin pitᅵisi
kirjata toimintamalli, ettᅵ yksin jᅵᅵnyt / jᅵᅵmᅵssᅵ oleva pyrkii lᅵytᅵmᅵᅵn
asap uuden aktiivin kaverikseen. Hyvᅵ jos nᅵistᅵ edes toinen myᅵs kuuluisi
hallitukseen.

Itse joskus nᅵin pᅵivᅵunta, ettᅵ Kiinteistᅵliitto tms isᅵnnᅵitsijᅵstᅵ jne
riippumaton taho voisi tarjota tuollaista palvelua jï¿œsenilleen, taisin
joskus laittaa sinne aiheesta jonkun kysymyksen / ehdotuksenkin. En muista
sainko ikinᅵ vastausta. Mutta joku tuollainen yhteisᅵ olisi hyvᅵ olla
taustalla pitᅵmᅵssᅵ systeemin puitteet kasassa, toimivaan tuettuun
systeemiin olisi sitten helpompi tuottaa sisᅵltᅵᅵ muittenkin kuin sen
systeemin ainoan talkoohenkisen kehittï¿œjï¿œn.

--
TiN

toke lahti

On 12.6.12 23:40, Timo Neuvonen wrote:

> [...]
>
> Itse joskus näin päiväunta, että Kiinteistöliitto tms isännöitsijästä jne riippumaton taho voisi tarjota tuollaista palvelua jäsenilleen, taisin joskus laittaa sinne aiheesta jonkun kysymyksen / ehdotuksenkin. En muista sainko ikinä vastausta. Mutta joku tuollainen yhteisö olisi hyvä olla taustalla pitämässä systeemin puitteet kasassa, toimivaan tuettuun systeemiin olisi sitten helpompi tuottaa sisältöä muittenkin kuin sen systeemin ainoan talkoohenkisen kehittäjän.

Kiinteistöliitto tarjoaa taloyhtio.net:iä ja taloyhtiosivut.fi:tä.
Edellisen vahvuuksiksi mainitaan se, ettei tarvita salasanoja eli kaikki
data on vapaasti kaikkien luettavissa. Ainakaan meidän talo ei tätä halua.
Kummastakaan palvelusta ei mainita keskustelupalstasta mitään.
Palvelukuvaukset ovat näissä suomalaisissa palveluissa niin onnettomia,
ettei niiden perusteella voi päätellä oikeastaan muuta, kuin että kun
kiinteistöliitolle nykyään parempi nimi olisi isännöintiliitto,
niin heidänkin palvelut ovat hyvin isännöitsijälähtöisiä,
kuten muutkin kotimaiset palvelut,
ehkä TaloyhtiöOptimi (omataloyhtiö.fi) poislukien...

Mutta tuolta http://en.wikipedia.org/wiki/Social_network_hosting_service
kai valitaan NING, maksaakin vain 20€/v...