Wake-on-WAN-yhteensopivia reitittimiä?

toke lahti

...koti/kotitoimistokᅵyttᅵᅵn.
Onko niitᅵ?
Jossain vï¿œsï¿œilty listoja purkkien toimivuuksista?
Mikï¿œhï¿œn mahtaa olla laitevalmistajien motiivi rampauttaa IP-broadcast?

Asko Ikävalko

"toke lahti" <to...@iki.finvalid> wrote

> ...koti/kotitoimistokᅵyttᅵᅵn.
> Onko niitᅵ?

Itse ratkaisin aikoinaan tuon ongelman laittamalla Linux SSH-palvelimen
kotiin pyᅵrimᅵᅵn 24/7 ja sitᅵ kautta sain sitten herᅵteltyᅵ kotona olevia
Windows-koneita. Ehkᅵ tᅵmᅵ on vᅵhᅵn raskas ratkaisu, jos ei muuten ole
tarvetta palvelimelle.

Kenties myï¿œs joku ADLS-modeemi voisi osata WOL:in, kun ottaa ensin
maailmalta http-yhteyden modeemiin ja sieltᅵ hallintasivulta kaivelee
WOL-tyï¿œkalun esille.

-Asko

Jussi Torhonen

On Tue, 29 Sep 2009, toke lahti wrote:

> ...koti/kotitoimistokäyttöön.
> Onko niitä?
> Jossain väsäilty listoja purkkien toimivuuksista?
> Mikähän mahtaa olla laitevalmistajien motiivi rampauttaa IP-broadcast?

Esim. moniin Broadcom-pohjaisiin kuluttajareitittimiin asennettavissa
oleva vaihtoehtoinen DD-WRT firmware osaa WOL-temppuja.

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/WOL

http://www.dd-wrt.com

Jussi

Mikko Saukkoriipi

Mitï¿œhï¿œn tarkoitat tuolla rampauttamisella, kun ei se wake-on-komento
kuitenkaan saavuttaisi edes sitᅵ reititintᅵ ja WOL on kuitenkin erittᅵin
harvojen tarvitsema ominaisuus niin ei sitᅵ juuri kannata niihin
purkkeihin rakennella.