Ryhm{ paintball:lle

1 view

Tuomo Lehtim{ki

Olisi tarvetta perustaa t{llainen Nyysgruuppi,
kun on ollut tosi hankalaa olla puoliksi toisten listalla..
Tarkoitan siis ett{ sfnet.harrastus.aseet on hieman v{{r{ lista, vaikka
liittyykin harrastukseemme. On siis tarvetta listalle
sfnet.harrastus.paintball
Englanninkielisill{ paintball palstoilla(alt.sport.paintball yms.) kun ei
juuri viitsi jauhaa pienen Suomen pienist{ tapahtumista lainkaan.
Olen keskustellut monien alan harrastajien kanssa ja heid{nkin mielest{{n
olisi ASIAA pystytt{{ joku gruuppi t{m{n jalon lajin tiimoille.

Kiitt{{ ja kumartaa...
--
* * * * * * * * * * * * * * *
* *

Lars Wirzenius

In article <491s76$a...@pan.otol.fi>, tu...@rhea.otol.fi (Tuomo Lehtim{ki):
> sfnet.harrastus.paintball

Kertoisitko tarkemmin, mistä on kysymys? Onko suomenkielistä nimeä?
Onko kyseessä urheilulaji?

--
Lars Wirzenius <l...@iki.fi> <wirz...@kruuna.helsinki.fi>
MIME and PGP mail welcome. Key: finger @kruuna, or check keyservers.

Lauri Aarnio

Stefan Nystr|m <st...@muncca.fi> writes:
>:
>?

Larsin kysymyksistäkin näkee, miten kuvaava ehdotettu nimi on...

>Kysymys on v=E4rikuulapelist=E4, spl=E4ttis jne. Vakiintunutta termi=E4 san=
>alle=20
>'paintball' ei ole.

>Kyseess=E4 on peli / urheilulaji jossa pelaajat v=E4rikuula-asein yritt=E4v=
>=E4t=20

Itse en harrasta lajia eikä se suuremmin kiinnosta, mutta sfnet-ryhmien
nimien kuvaavuuteen kiinnitän kyllä huomiota.
Ehdotan, että sikäli kun ryhmä perustetaan nimeksi laitetaan vaikka
sfnet.harrastus.aseet.paintball
(jos ja kun nuo aseet liittyvät asiaan kiinteästi), tai muuta
paremmin lajia kuvaavaa. Ryhmät, joiden nimistä vain sisäpiirille selviää
mistä on kyse, eivät palvele ketään kunnolla - ainakin jos tarkoitus on
samalla levittää tietoa aiheesta sitä tuntemattomille (ellei ole, niin
unohtakaa sfnet-ryhmä ja perustakaa postituslista)

Aiemmin ehdotettulla nimellä (sfnet.harrastus.paintball) varustettua
ryhmää vastustan, mutta jos saatte aikaiseksi kuvaavamman nimen, niin
sitten "äänestän tyhjää".

Lauri

--
Lauri Aarnio, Lauri....@nixu.fi, http://www.nixu.fi/~lauri
Nixu Oy

TonyK Lindstroom

In article <494t2g$3...@kokki.hkkk.fi>,
k22...@kyyppari.hkkk.fi (Juha Kerminen) writes:
>Lauri Aarnio (la...@nixu.fi) wrote:

>: Larsin kysymyksistäkin näkee, miten kuvaava ehdotettu nimi on...
>
> Paintball on vakiintunut termi, vaikka kielitoimisto voisi
> ehdottaa varikuula-asemerkitsemispelia. Kylla monitorikin on monitori
> eika naytin.

Näin taitaa olla; myös Ruotsissa käytetään termiä "paintball"
eikä esim. "färgkula". Heillä on oma uutisryhmänsäkin,
swnet.paintball tms.

Itse en lajia harrasta, mutta olen sentään kokeillut ja
tiedän mistä on kyse. Hauskaa tomintaa!

>: Itse en harrasta lajia eikä se suuremmin kiinnosta, mutta sfnet-ryhmien

>: nimien kuvaavuuteen kiinnitän kyllä huomiota.

Parempaa nimeä kuin paintball saa hakea, toinen juttu
sitten on, että onko se urheilua vai harrastusta?

Kun kerran puhutaan liigoista ja järjestetyistä kilpiluista,
niin olen melkein sen kannalla, että sfnet.urheilu.paintball
olisi parempi nimi, varsinkin kun siihen kategoriaan
mahtuu vielä hyvin. sfnet.harrastus hierarkian alta löytyy
niin paljon tavaraa muutenkin. Vaikka eipä sillä nyt liene
suurta merkitystä.

> [...]

> Joo, ja tennis on sfnet.urheilu.mailapelit.monenpelit.tennis
> Aseet ovat pelivalineita siina kuin sulkapallomaila tai keihas.

Nimenomaan. sfnet.harrastus.aseet-ryhmästä tulee heti mieleen
tappavat aseet ja siitähän ei tässä todellakaan ole kysymys.

Ovatko esim. nämä ryhmät kuvaavia?

sfnet.harrastus.mp, sfnet.csc, sfnet.atk.vm, sfnet.tiede.yt.kvaltut,
yms.

> [...]

>: samalla levittää tietoa aiheesta sitä tuntemattomille (ellei ole, niin
>: unohtakaa sfnet-ryhmä ja perustakaa postituslista)

Pööh. Tämän takia on olemassa ryhmän kuvaukset. Lisäksi
joku varmasti ottanee omaksi asiakseen esim. kuukausittain
ilmestyvän FAQ-tyyppisen kasaamisen.

> monilla on jo haju mita nimike tarkoittaa. Paintball ei ole urheilua,
> asekerailya eika ulkoilua, se on paintballia.

No kyllähän se nyt osaksi on sekä urheilua, että ulkoilua.

> Kannatan ehdottomasti sfnet.harrastus.paintball:n perustamista.

Minä taas kannatan sfnet.urheilu.paintball:n perustamista, mutta
jos ei se saa kannatusta, niin kannatan edellä esitettyä.

--
[Work:t...@ray.fi(SparcSunOS 4.1.3)Pelika RAY OY http://www.pelikaani.fi/~tonyk]
[Home:to...@pulpuri.pp.fi(AMDLinux 1.2.13)()()()()HomeWork:to...@pelikaani.fi]

Stefan Nystr|m

>=20
> =09Tulipa mieleen viel=E4 yksi syy miksi pid=E4n omaa ehdotustani
> =09parempana kuin tuota harrastus-versiota. Kansainv=E4lisen
> =09ryhm=E4n nimih=E4n on: rec.sports.paintball.
> =09=09=09 ^^^^^^
Kannatan samoin alueen nimeksi sfnet.urheilu.paintball. En ollut alkuun=20
tietoinen siit=E4 ett=E4 on olemassa sfnet.urheilu jaottelu, siksi kannatin=
=20
sen sijoittamista harrastus alueelle.

terv. Stefu / Kojootit

Juha Leskel{

In article <4941ld$1...@kuikka.inet.fi> la...@nixu.fi (Lauri Aarnio) writes:

> sfnet.harrastus.aseet.paintball

Ai mites sitten seuraavat:
sfnet.harrastus.aseet.keihaanheitto
sfnet.harrastus.aseet.moukarinheitto
sfnet.harrastus.aseet.tikanheitto
sfnet.harrastus.aseet.jousiammunta

Aseitahan noikin on, vieläpä enemmän kuin splättisaseet. Kyllä splättäys on
urheilua siinä missä esim. sählykin.

--

Juha Leskelä

Tor M Nylund

In article <49ch1a$r...@nntp.hut.fi> t...@ray.fi (TonyK Lindstroom) writes:

> Minä taas kannatan sfnet.urheilu.paintball:n perustamista, mutta
> jos ei se saa kannatusta, niin kannatan edellä esitettyä.

Tulipa mieleen vielä yksi syy miksi pidän omaa ehdotustani
parempana kuin tuota harrastus-versiota. Kansainvälisen
ryhmän nimihän on: rec.sports.paintball.
^^^^^^

Olen myöskin ilman muuta samalla kannalla siitä, että ryhmän tulisi olla nimenomaan
sfnet.urheilu.paintball. Samalla esitän virallisen tai vähemmän virallisen kannatukseni
ryhmän perustamiselle.

Mikael

Simo Suntila

Juha Kerminen (k22...@kyyppari.hkkk.fi) wrote:

: Kannatan ehdottomasti sfnet.harrastus.paintball:n perustamista.

Kannatan ryhmää sfnet.urheilu.paintball mutta ryhmä nimeltä
sfnet.harrastus.paintball käy myös. Vastustan sanan paintball
suomentamista värikuulaksi tai vastaavaksi nyyssiryhmän nimessä.

--
- Simo Suntila (Sunrider) sii...@utu.fi
The Finnish Inquisitor of the Church of Xbooks

Mailing frequencies closed.