Vanhin löydetty homo sapiensin fossiili on n. 130.000 vuotta vanha. Onko se
'ihme' jos laji säilyy toisen yhtä pitkän jakson? Esim homo erectus eli noin
miljoona vuotta.
http://www.mnh.si.edu/anthro/humanorigins/ha/a_tree.html
Juha
>
> Vanhin löydetty homo sapiensin fossiili on n. 130.000 vuotta vanha.
> Onko se 'ihme' jos laji säilyy toisen yhtä pitkän jakson? Esim homo
> erectus eli noin miljoona vuotta.
>
> http://www.mnh.si.edu/anthro/humanorigins/ha/a_tree.html
>
> Juha
>
Homo erectukset eivät tainneet pahemmin räiskiä toisiaan atomipommeilla
yms... :)
Ivan <n...@mail.4.me> writes:
> "Juha Tenhosaari" <ju...@this.is.invalid> wrote in
> > Vanhin löydetty homo sapiensin fossiili on n. 130.000 vuotta vanha.
> > Onko se 'ihme' jos laji säilyy toisen yhtä pitkän jakson? Esim homo
> > erectus eli noin miljoona vuotta.
> >
> > http://www.mnh.si.edu/anthro/humanorigins/ha/a_tree.html
>
> Homo erectukset eivät tainneet pahemmin räiskiä toisiaan atomipommeilla
> yms... :)
Eivätkä piereskellä toisiaan tukehduksiin omaa lähiyhteisöään
laajavaikutteisemmin... (tarkoitan siis ilmakehän kaasusaasteita,
mikä ei ole edes ainoa tapa, jolla ihmiset ovat oppineet
sahaamaan omaa oksaansa)
--
Paikka on varattu
vali deille
an uksille
>>> Niinpä. Se, että jonkun ajanlaskutaito päättyy jääkauteen
(viimeiseen sellaiseen) ei tarkoittane, ettei ennen sitä jääkautta
olisi ollut elämää.
R.A.