Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Vs: "Tiede"dokumentti tänään YLE1 18. 40

2 views
Skip to first unread message

Juha Tenhosaari

unread,
Mar 20, 2004, 3:05:26 AM3/20/04
to
Jouni Merikari kirjoitti:
> No joo, tuo asustelu Suomessa jääkauden aikana oli lähinnä vitsiä, mutta
> kovin nopeasti ei pohjoiseen muuteta takaisin. Nythän elämme käsittääkseni
> jääkauden sisällä olevaa interglasiaalia. Huomenna tai muutaman
> vuosituhannen päästä alkava hieman vilpoisempi keli (glasiaali) kestää
> sitten semmoiset 100000 vuotta, joten ihme on jos ihmisiä vielä löytyy
> takaisin muuttamaan.

Vanhin löydetty homo sapiensin fossiili on n. 130.000 vuotta vanha. Onko se
'ihme' jos laji säilyy toisen yhtä pitkän jakson? Esim homo erectus eli noin
miljoona vuotta.

http://www.mnh.si.edu/anthro/humanorigins/ha/a_tree.html

Juha


Ivan

unread,
Mar 20, 2004, 5:29:13 AM3/20/04
to
"Juha Tenhosaari" <ju...@this.is.invalid> wrote in
news:aXS6c.86841$dP1.2...@newsc.telia.net:

>
> Vanhin löydetty homo sapiensin fossiili on n. 130.000 vuotta vanha.
> Onko se 'ihme' jos laji säilyy toisen yhtä pitkän jakson? Esim homo
> erectus eli noin miljoona vuotta.
>
> http://www.mnh.si.edu/anthro/humanorigins/ha/a_tree.html
>
> Juha
>

Homo erectukset eivät tainneet pahemmin räiskiä toisiaan atomipommeilla
yms... :)

Pentti Lajunen

unread,
Mar 22, 2004, 6:03:27 AM3/22/04
to

Ivan <n...@mail.4.me> writes:
> "Juha Tenhosaari" <ju...@this.is.invalid> wrote in

> > Vanhin löydetty homo sapiensin fossiili on n. 130.000 vuotta vanha.
> > Onko se 'ihme' jos laji säilyy toisen yhtä pitkän jakson? Esim homo
> > erectus eli noin miljoona vuotta.
> >
> > http://www.mnh.si.edu/anthro/humanorigins/ha/a_tree.html
>

> Homo erectukset eivät tainneet pahemmin räiskiä toisiaan atomipommeilla
> yms... :)

Eivätkä piereskellä toisiaan tukehduksiin omaa lähiyhteisöään
laajavaikutteisemmin... (tarkoitan siis ilmakehän kaasusaasteita,
mikä ei ole edes ainoa tapa, jolla ihmiset ovat oppineet
sahaamaan omaa oksaansa)

--
Paikka on varattu
vali deille
an uksille

Raimondo

unread,
Apr 7, 2004, 9:53:41 PM4/7/04
to
Pentti Lajunen <plaj...@kosh.hut.fi> wrote in message news:<nf78yht...@kosh.hut.fi>...

>>> Niinpä. Se, että jonkun ajanlaskutaito päättyy jääkauteen
(viimeiseen sellaiseen) ei tarkoittane, ettei ennen sitä jääkautta
olisi ollut elämää.
R.A.

0 new messages