Homoliitot, peukku ylös

Xpert

miten niin ..."peukku" ...

peukuksiko sitä noissa piireissä nykyään kutsutaan ... ?

susanna lehtonen(susse)

On Thu, 08 Feb 2001 14:30:03 GMT, tapio.h...@kolumbus.fi (Tapio
Haapanen) wrote:

>No, kohta kirkot ja kokoomukset kielletään, ihmisethän viisastuvat
>päivä, viikko, kuukausi ja vuosi vuodelta.

Jos kirkon virallinen edustaja ei voi julkisuudessa sanoa homoudesta
sellaista mielipidettä mikä suututtaisi joka sunnuntaisen
kirkkokansan,
voimmeko me sanoa että koko kirkko on homoutta vastaan, ja sinun
laillasi että kirkot pian lakkautetaan mikä on täyttä paskaa.
Kirkkojen merkitys tulee yhteiskunnassa vaan kasvamaan mitä pidemmälle
syrjäytyminen etenee.

Kirkko on yhtä kuin seurakunnat ja seurakunnat olemme me.
Koulun pakkokirkossa käyntien lisäksi olen omasta halusta käynyt -
kauhistus kauhistus, joko saan uskovaisen leiman!!!-
jumalanpalveluksissa kaksi kertaa, sekä luterilaisessa että
ortodoksisessa palveluksessa. Minun puolestani miesparit saavat
avioitua jos tahtovat ja adoptoida toistensa lapset - mielestäni
yhteiskuntamme ( en tarkoita homoja) ei ole vielä valmis siihen että
esim. miespari adoptoi yhdessä vieraan lapsen. Tässä täytyy ajatella
lapsen etua, ja sen etu ei ole kasvatuksellisessa mielessä se että
molemmat vanhemmat ovat samaa sukupuolta eikä se, että
osa ympäristöstä katsoo kieroon hänen vanhempiaan.

En ymmärrä täytyykö suvaitsevaisuuden tarkoittaa sitä että
koko luonnton "säätämä" järjestys täytyy kääntää päälaelleen
ja esim. uskotella ettei lapsi tarvi naispuolista henkilöä
vanhemmakseen jos hänen isiensä lähipiirissä on
muita naishenkilöitä. Käsittääkseni on tutkittu tosiasia- niin hienoa
kuin se onkin että nykyisät hellivät ja hoitavat lapsiaan toisin kuin
aiempien sukupolvien miehet- että vauvaiässä ja hyvin varhaisessa
lapsuudessa lapsen hoitajan tulee olla äiti, tai ainakin nainen jolle
lapsi on annattu hyvin varhaisessa vaiheessa.

Psykiatria näyttää menneen niin huimasti eteenpäin viime vuosina että
tavallisen pulliaisen on vaikea ymmärtää tai hyväksyä niitä teorioita
joita sen parissa esitetään jo vastasyntyneen kokemuksista. Kun kerran
on huomattu että synnytys itsessään voi olla traumaattinen tapahtuma
lapsen kannalta , jossa piilevät myöhemmän mahdollisen mielisairauden
idut, on syytä olettaa että jo vastasyntyneellä on omanlaisensa kyky
tajuta ympäröivää todellisuutta ja vaistota siinä vallitsevat häiriöt,
jotka sitten aiheuttavat traumoja lapselle.

Eräs tällainen häiriö voi olla se ettei lapsi saa olla oman äitinsä
läheisyydessä. Uskon että lapsella on vaistonvarainen side biologiseen
äitiinsä koska hän on kehittynyt tämän sisällä ja elänyt tämän osana
ennen syntymäänsä. Tuota vaistonvaraista, myös biologista ja
psykologista sidettä on luotu 9 kk.ja äkisti lapsi repäistään pois sen
vaikutuspiiristä johonkin muualle, toisen ihmisen syliin. Hän kyllä
kiintyy tähän ja varmasti pitää tätä omana hoitajanaan, mutta mistä
tiedämme mitä tuolle korvaamattoman tärkeälle siteelle biologiseen
äitiin siinä vaiheessa tapahtuu. Lapsella ei ole sanoja eikä
käsitteitä ajattelussaan joilla hän ymmärtäisi tapahtuneen; sen sijaan

on kenties mahdollista että hän ymmärtää asian vaistotoimintojensa
kautta, ja siitä jää häneen ikäänkuin solumuistin tasolla trauma.

Symbioosi häiriintyy eikä ole mitään syytä olettaa etteikö lapsen
psyykinen kehitys koe myöskin jonkin muutoksen tuossa tilanteessa.
Mikä tuo muutos on, emme saa koskaan tietää,koska
emme voi tietää millainen lapsesta olisi biologisessa äitisuhteessaan
kehittynyt. Siispä meidän näkökannaltamme lapsi on kehittynyt hyvin ja
normaaliisti vieraassakin ihmissuhteessa. On tosin mahdollista että
symbioosi häiriintyy jo raskauden aikana, mikäli lapsen äiti ei
suhtaudu asianmukaisesti raskauteen, lapseen jne., hän on vaikeassa
elämäntilanteessa tms. ja tähän vaiheeseen minun käsittääkseni
palautuvat vaikeat psykoosit ja muut ns. parantumattomat
mielenterveysongelmat. Kyse on siis hyvin varhaisesta häiriöstä
ihmissuhteiden alueella, lapsen ensimmäisissä vuorovaikutussuhteissa.

Ei tarvi olla nero ymmärtääkseen miten syvästi haavoittuva se ydin on,
josta ihmisen mieli ja sen toiminnot sekä tasapaino lähtee
kehittymään. On esim.huomattu että pitkittynyt synnytys- missä lapsi
kokee hapenpuutetta- voi aiheuttaa surkastumia tietyissä aivoalueissa
esim. vasemman otsalohkon alueella ( muistaakseni) jossa sijaitsevat
emotioita käsittelevät solualueet. On havaittu että niillä kaksosilla
joiden syntymä on pitkittynyt, on suurempi riski sairastua myöhemmässä
elämässään skitsofreniaan. Samoin ongelmat synnytyksessä,tupakointi
raskauden aikana jne. voivat noiden aivojen osien solujen kehitystä
häiriinnyttämällä olla esim. psokopatian taustalla ( lattea tunne-e
lämä, kyvyttömyys kokea myötätuntoista samastumista jne.)
Ne taas jotka käyttivät runsaasti kipulääkitystä synnytyksen aikana
altistavat lapsen myöhempään narkomaniaan koska tällä on jo kaikkein
varhaisimmassa vaiheessaan elämää kokemus siitä miten kipu ja
(synnytyksen) tuskat voidaan turruttaa lääkkein. Huom. synnytyksessä
vain äiti ei synnytä. Myös lapsi taistelee, jotta hän voi syntyä.
Missään tapauksessa hän ei ole passiivinen olento, jolloin lääkkeet ja
tietyt tuntemukset vaikuttaisivat vain äitiin.

En usko että nämä vauriot itsessään aiheuttavat mielenterveysongelmia,
mutta mikäli varhainen ympäristö tukee kieroon lähtenyttä kehitystä
lapsen tunne-elämä häiriintyy entisestään. Voidaan olettaa
että useimmiten asian laita on näin: mikäli lapsi syntyy perheeseen
jonka tapa suhtautua häneen ihmisenä ja yksilönä on siinä määrin
häirintynyt että myös lapsen normaalit varmiudet myötätunnon
kokemiseen yms. häiriintyvät ( psykopatia), on syytä olettaa että näin
on ollut alusta asti eikä niin että häiriintynyt kohtelu olisi
erityisesti alkanut jossain tietyssä iässä. Tästä puolestaan voidaan
vetää se johtopäätös että lapsen varhaisimmat traumatisoitumiset ovat
tapahtuneet jo hyvin varhaisessa vaiheessa eli sikiöaikana. Ne jotka
luulevat että tässä on kyse mielikuvituksesta eivät ilmeisestikään ole
tulleet ajatelleeksi,että sellaisenkin viattoman pikku jutun kuin
muutaman röökin polttamisen sikiö kokee itseensä kohdistuva
vihamielisyytenä koska sen eloonjääminen on uhattuna silloin kun
lapsen normaali hapensaanti estetään.

Kaikki mikä häiritsee lapsen normaalia olemista ja kehitymistä
kohdussa on omiaan aiheuttamaan trauman. Nämä traumat tai niiden puute
osaltaan ohjaavat sitä millaiseksi lapsen hermojärjestelmä kehittyy.
Ja lapsen hermojärjestelmän kehityttyä reagoimalla varhaisiin
uhkaaviin tekijöihin tietyllä tavoin, nämä reaktiot toistuvat
myöhemminkin tämän ihmisen käyttäytymisessä aiheuttaen ahdistusta,
paniikkioireita ym. sellaista käyttäytymistä, joka on tässä hetkessä
irrationaalista ja vahingollista ihmiselle itselleen ja hänen
ihmissuhteilleen.

Yritän ylläolevalla sanoa että lapsi tarvitsee äidin, missään
tapauksessa miessukupuolen edustaja ei voi korvata
naisen roolia lapsen varhaisissa kehitysvaiheissa, koska
lapsen täytyy saada olla lähellä, yhteydessä siihen ihmiseen
johon hänellä on ollut kehityksensä aikana symbioottinen suhde. Hän
tarvitsee imemisen kokemuksia, missä pääasia ei minun ymmärtääkseni
ole vain ravinnon saaminen vaan tapa vahvistaa ko. symbioosia aina
uudelleen. Niinpä ne viritelmät joita miehiä varten on kehitetty jotta
he voisivat imettää ovat kerrassaan surkuhupaisa ilmiö ja luonnon
viisauden suurta aliarvioimista.
Luuletteko ettei vauva jollain tajuntansa tasolla käsitä ( kenties
viallaolemisen tunteen kautta) että muovitissiä tässä nyt lutkutetaan
eikä mitään aitoa kamaa.
Joopa. Susse

Mika Virkkula

"Tapio Haapanen" <tapio.h...@kolumbus.fi> wrote in message
> Ainiin... en ole itse homo... mutta en luule itsestäni liikoja enkä
> yritä kieltää muilta mitään. Jos olisin homo, homoilisin aivan vitusti
> - siis perseesti - vaikka miljoona urpoa sen kieltäisi.

Heteroitko aivan vitusti nyt sitten?

> No, kohta kirkot ja kokoomukset kielletään, ihmisethän viisastuvat
> päivä, viikko, kuukausi ja vuosi vuodelta.

Niin toivotaan näin. Kokoomuksen ohella voitaisiin kieltää
myös muut sosialistiset puolueet, vasemmistosta nyt puhumattakaan.
Tilalle ottaisimme sitten Kansallismielisen Liberaalisen Eko Puolueen,
eli KLEP:n :).

Mika Virkkula

Mika Virkkula

Juan Meneses

Marko Ristaniemi <marko.ri...@nokia.com> wrote in article
<3A83CA76...@nokia.com>:

>Huolestuttavinta tässä on se, että jos apina on homo se ei lisäänny ja
>saata "vääristynyttä" perimäänsä eteenpäin. Toisin on ihmisen kanssa.

Tarkoitatko siis, että homoseksuaalit ovat keinohedelmöitettyjä homojen
jälkeläisiä? Vai voisiko ollakin niin, että homoseksuaalisuus ei
johtuisikaan perimästä? Ja mikä niissä apinoissa huolestuttaa? :)

--
Juan Meneses \ "Ford, you're turning into a penguin.
¡Ay ay ay, la policía! \ Stop it." -- Arthur Dent

Tuula Maisonlahti

Jumbelijuu!
Kyllä oli taas Susselta tosi tyhjentävä puhe!
En voi muuta kuin antaa aplodeja!
Mimmin jutut eikun paranee kun tulee vuosia, ikää ja kokemusta ja tietoa
lisää! Tää pitää ihan säästää.
Tuosta synnytyksessä vauvana äidiltä pois otetusta lapsesta voin sanoa, että
muisto äidistä jää ikuisiksi ajoiksi alitajuntaan ja kun lapsi tulee
aikuiseksi niin lähtee kyllä etsimään biologista äitiään ja/tai äitikin ehkä
häntä. Niin siinä kovin usein käy.
Ja psykopatiasta tuli mieleen että keskosuus ja keisarinleikkaus ja sen
jälkeinen kaapissa makaaminen jättää sekin joidenkin ihmisten kohdalla
vahvat jälkensä. Myös omalla kohdallani morfiinin käytöllä syntymässäni oli
sangen lamauttava, melkein tappava vaikutus, josta tuli myöhemmin kova
traumatisoitunut pimeyden- ja kuolemanpelko ja muita vauroita mun hermo- ja
aivojärjestelmiini ja joista kärsin jonkin verran vieläkin.
Veriside äidin ja lapsen välillä on vahvin etiologinen side, minkä tunnemme
ja sen siteen katkeaminen tai epäonnistuminen tavalla tai toisella on koko
ihmislajin kannalta aina katastrofaalista.

Terv. Tumpula
-vaikean syntymän ja huonon äitisuhteen omakohtaisesti kokenut

susanna lehtonen(susse) <mi...@dlc.fi> kirjoitti
viestissä:3a83f978...@uutiset.saunalahti.fi...

Marko Ristaniemi

Mun mielestä poikkeavuuteen saattaa löytyä perimästä altistava tekijä.
Aina eliön evoluutiossa tapahtuu jotain tällaista, mutta luonnolla on tapa
ratkaista asia vr. homous - Aids - (homo ei lisäänny, paitsi tieteen
avulla<- virhe) ja olisiko Aidsissa yhteys myös ylikansoittumiseen?

Marko

PS: Apinat on OK.

Marko Ristaniemi

Leijonapiste Susselle.

Mielestäni lapsi tarvitsee myös isän.

Marko

Marko Ristaniemi

Keskustelua ja mielipiteiden vaihtoa tarvitaan aina ja kaikesta.
Helpompaa on näytellä muiden mukana suvaitsevaa kun antaa ilmi oikeat
mielipiteensä.

Hienosti paistaa tiedotusvälineissä rivien välistä oikeat mielipiteet asioista

joissa muka ollaan suvaitsevia. vr. ex KISS FM, Henkka.

Marko

-On hyvä, että kaikki saa sanotuksi suunsa puhtaaksi siitä mitä ajattelee-

lait...@students.FOREVER.cc.tut.fi wrote:

> [...]
> Suvaitsevaisuudeksi riittaa, etta jatat heidat rauhaan.
>
> : Seksuaalisuuskeskustelussa mielestäni on pohjimmiltaan kysymys
> : hyväksytyksitulemisen tarpeesta.
>
> Ei, siina on kyse siita, etta tiettyja ryhmia vainotaan syytta suotta.
> Mitaan keskustelua ei tarvittaisi, jos heidan autonomiaansa
> kunnioitettaisiin.
>
> --
> ...Pekka Laitinen, vapaa-aikailija...............
> "A nation is really rich if the working day is 6 hours rather than twelve.
> WEALTH IS DISPOSABLE TIME, AND NOTHING MORE." - Karl Marx

Marko Ristaniemi

Eikö homous ole lisääntymiskyvyttömyyttä? Ei sinäänsä fyysinen vaje vaan
emotionaalinen poikkeama.

Marko

Tapio Linkosalo

In sfnet.keskustelu Marko Ristaniemi <marko.ri...@nokia.com> wrote:

> [...]

Ahh, tarkoitat että ihminen - myös homo - on niin fiksu että osaa lisääntyä
mm. muumimukimenetelmällä, niin että ihmisellä "homogeeni" ei karsiudukaan
pois, vaan lopulta ollaan tilanteessa jossa kaikki ihmiset homostelevat ja
lisääntyvät keinotekoisin menetelmin? Ymmärrän kyllä että tuollainen
tulevaisuus tuntuu sinusta ahdistavalta.

> [...]
> ratkaista asia vr. homous - Aids - (homo ei lisäänny, paitsi tieteen
> avulla<- virhe) ja olisiko Aidsissa yhteys myös ylikansoittumiseen?

Tuskin. Eihän AIDSissa riitä potkua edes homojen ja narkkareiden
siivoamiseen, kuinka sillä voisi olla mitään vaikutusta ylikansoitukseen?
Sen sijaan jokin sopiva flunssaepidemian tavoin leviävä ebola, joka hoitaisi
kolme neljännestä maailman ihmisistä pois, tekisi aika gutaa
liikakansoitukselle. Olisi taas elintilaa!

-Tapio-

Timo

Henri Hansen

In sfnet.keskustelu.politiikka Timo <timo.a...@utu.fi> wrote:

: Ja huono mutaatio = elinikää/lisääntymiskykyä(halua) vähentävä mutaatio.
: IMO.

Ajatellaanpa sellaista mutaatiota, joka aiheuttaisi seuraavanlaisen
käyttäytymisen:

Henkilö olisi murrosikään asti aivan normaali. Tämän jälkeen hän pyrkisi
lisääntymään mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti (naaraat
hankkiutuisivat heti sukukypsyyden saavutettuaan raskaiksi, miehet
pyrkisivät pukille.) Muutaman vuoden kuluttua yksilö, jos olisi
uros, tulisi "hulluks"i ja alkaisi tappaa kaikkia, joilla ei
ole tämän mutaation tuottamia geenejä.

Tällainen mutaatio olisi selvästikin hyvä, koska jos sellainen pääsisi
yleistymään, niin tällaiset ihmiset tuhoaisivat muut melko nopeasti.
Toisaalta se vähentäisi elinikää.

--
han...@cc.tut.fi --- http://get.to/FuFu
"But it doesn't do anything!"

Timo

Henri Hansen wrote:

> [...]
>
> Tällainen mutaatio olisi selvästikin hyvä, koska jos sellainen pääsisi
> yleistymään, niin tällaiset ihmiset tuhoaisivat muut melko nopeasti.

Nykyisen suvaitsevaisuuden aikana tuo olisikin täysin mahdollista. Joskus
aikaisemmin oltaisiin moinen yhteisö jälkeläisineen tuhottu muiden toimesta.

"voivoi, ei se, että olet paha, ole sinun vikasi. Vika on
vanhemmissasi/ympäristössäsi/yhteiskunnassa/missälie, mene vain jatkamaan,
kyllä meillä suvaitaan".

Kaisa Krannila

In sfnet.keskustelu Marko Ristaniemi <marko.ri...@nokia.com> wrote:
: Eikö homous ole lisääntymiskyvyttömyyttä? Ei sinäänsä fyysinen vaje vaan
: emotionaalinen poikkeama.

No ei todellakaan ole lisääntymiskyvyttömyyttä. Erinäisiä homojen ja
lesbojen kersoja olen tavannut.

--
Kaisa Krannila
kran...@cc.Helsinki.FI

Matti Linnanvuori

Tapio Haapanen wrote:
> Vai ei saisi sallia?

Homoliitot on jo sallittu. Nyt on kyse laista, joka loisi virallisen
homoliiton.

> Kuten aina ennenkin, myös tässä asiassa
> konservatiivit ja uskovaiset toimivat inhimillisyyden ja kehityksen
> jarruina.

Perustele, miksi homoliitot ovat inhimillisyyttä ja positiivista
kehitystä.
Onko homoliiton tarkoitus olla maksuton liiton solmiville? Silloinhan
useimmilla veronmaksajilla olisi motiivi vastustaa sitä, koska he
joutuvat maksamaan homoliittojen valtiolle aiheuttamat kulut. Toisaalta
virallistettu homoliitto alentaisi perintöveroa, mikä olisi hyvä asia.

Timo

Matti Linnanvuori wrote:

> Homoliitot on jo sallittu. Nyt on kyse laista, joka loisi virallisen
> homoliiton.

Kun pirulle antaa pikkusormen, se vie koko käden. Taas yksi käytännön
esimerkki.

> Perustele, miksi homoliitot ovat inhimillisyyttä ja positiivista
> kehitystä.

Jos inhimillisyys on erehtymistä, niin sitten.

Matti Linnanvuori

Timo wrote:
> Kun pirulle antaa pikkusormen, se vie koko käden. Taas yksi käytännön
> esimerkki.

Homo ei varmaankaan saa sinun kättäsi... Mitä tarkoitat? Epäselvä
vertaus ei ole argumentti.

> Jos inhimillisyys on erehtymistä, niin sitten.

Miksi homoliittojen rekisteröinti on erehtymistä?

Timo

Matti Linnanvuori wrote:

> Homo ei varmaankaan saa sinun kättäsi... Mitä tarkoitat? Epäselvä
> vertaus ei ole argumentti.

Ensin suhde laillistettiin, nyt se pitäisi saada virallistaa. Seuraavaksi
tullaan vaatimaan kirkon käyttöoikeutta. Siis adoptio-oikeuden jälkeen.

> Miksi homoliittojen rekisteröinti on erehtymistä?

Miten se olisi "kehitystä"? Siis muuten kuin että olosuhteet muuttuvat?

Jani Miettinen

Timo <timo.a...@utu.fi>:

>Ensin suhde laillistettiin, nyt se pitäisi saada virallistaa.
>Seuraavaksi tullaan vaatimaan kirkon käyttöoikeutta. Siis
>adoptio-oikeuden jälkeen.

"Ja seuraavaksi ne perkeleet täyttävät maan".

[follarit]

--
Signport --\
Pass out --/tm

Taavi Horila

Timo <timo.a...@utu.fi> kirjoitteli artikkelissa
<3A8A5C88...@utu.fi>:

>Ensin suhde laillistettiin, nyt se pitäisi saada virallistaa. Seuraavaksi
>tullaan vaatimaan kirkon käyttöoikeutta.

Kirkolla ja muillakin kerhoilla lienee oikeus päättää ihan itse millaisia
pareja heidän toimesta vihitään?

TH

Matti Linnanvuori

Timo wrote:
> Ensin suhde laillistettiin, nyt se pitäisi saada virallistaa. Seuraavaksi
> tullaan vaatimaan kirkon käyttöoikeutta. Siis adoptio-oikeuden jälkeen.

Ehkä joku vaatii kirkon käyttöoikeutta. Entä sitten? Miksi se on niin
pahaa?
Kirkko voi itse päättää käyttöoikeudesta.

> Miten se olisi "kehitystä"? Siis muuten kuin että olosuhteet muuttuvat?

Ainakin siten, ettei enää irrationaalisesti pelätä ja vihata homoja.
Minustakaan rekisteröinti ei ole vain positiivista kehitystä, jos
veronmaksajat joutuvat maksamaan rekisteröinnin.

Marko

Monelle on varmasti käyttöä (muullekkin kuin valtiolle) "homolistasta".

Marko

"Matti Linnanvuori" <MattiLin...@free-market.net> wrote in message

Niilo Paasivirta

Taavi Horila <taa...@cc.jyu.eiroskaa.fi> wrote:
>Kirkolla ja muillakin kerhoilla lienee oikeus päättää ihan itse millaisia
>pareja heidän toimesta vihitään?

Tottakai, olen samaa mieltä. Kirkko pitäisi siis muuttaa kerhoksi, joka
ei keräile kirkollisveroa yrityksiltä, ja toimisi muutenkin vain jäsen-
maksujensa varassa. Sen jälkeen saavatkin sitten päättää itse, kun
rahoitukseen ei enää pakoteta mukaan ulkopuolisia.

--
Niilo Paasivirta E-mail: n...@co.jyu.fi URL: http://www.co.jyu.fi/%7Enp/
"1. Liota lampaankiveksiä runsaassa kylmässä vedessä jääkaapissa yli yön."

In sfnet.keskustelu.yhteiskunta Timo <timo.a...@utu.fi> wrote:
: Matti Linnanvuori wrote:

:> Homoliitot on jo sallittu. Nyt on kyse laista, joka loisi virallisen
:> homoliiton.

: Kun pirulle antaa pikkusormen, se vie koko käden. Taas yksi käytännön
: esimerkki.

Niin, perkele! Naisetkin takaisin hellan ja nyrkin valiin ja kuninkaalle
paa paikalleen!

Samuli Suonpaa

Niilo Paasivirta <n...@horus.co.jyu.fi> wrote:
> Tottakai, olen samaa mieltä. Kirkko pitäisi siis muuttaa kerhoksi,
> joka ei keräile kirkollisveroa yrityksiltä, ja toimisi muutenkin
> vain jäsen- maksujensa varassa.

Kirkko on jo kauan sitten muutettu "kerhoksi, joka ei keräile
kirkollisveroa yrityksiltä". Siitä huolimatta, että valtio tukee
rahallisesti kirkkoa ja että merkittävä osa tästä rahallisesta tuesta
on sidottu suoraan yhteisöveron tuottoon.

Tämä _ei_ tietenkään tarkoita sitä, että seurakuntien tukeminen olisi
minun mielestäni pelkästään hyvä asia. Ei ole. Kirkon tulisi selvitä
jäsenistöltään saamillaan tuloilla ja valtion vastaavasti pitäisi
hoitaa ne yhteiskunnalle kuuluvat velvollisuudet, jotka on jätetty
kirkon hoidettaviksi ja joilla yhteisöveron tuoton seurakunnille
jaettavaa osuutta perustellaan. (Suurimpana menoeränä hautaustoimesta
syntyvät kustannukset.)

Samaa keskustelua käydään jatkuvasti uskonnottomuusryhmässä, jatko
siis ohjattu sinne.

Suonpää...

George Saraiste Jr.

George kirjoitti

No voi kanan kädet sentään..!!

1.) Jos näkee kommunismia kaikkialla, niin näkee kommunismia kaikkialla.
Tarvitaanko siihen [ruoan globaaliin riittämiseen] mukamas meidän
rikkauksiemme purkamista..?? Tai jotain helvetin "Maailmanlaajuista
Köyhyyttä"..?? Ei tarvita..!! Siihen tarvitaan j-ä-r-k-e-ä.
2.) Neljäsosa(!) maapallon väestöstä on kiinalaisia. Onko Kiinassa
useinkin nälänhätää..?? Enkä _todellakaan_ puhu kommunismista. En...!!!
Vaan ihmisten ruokailutottumuksista. Kiinalainen kultturi on viisituhatta
vuotta [5000v.] vanha. Kiinalaiset ovat pitkäikäisiä ja vielä vanhanakin
ketteriä liikkeissään koska _he_eivät_syö_liikaa, eivätkä kovinkaan
epäterveellisesti; joka taas länsimaissa näyttää olevan enemmänkin sääntö
kuin poikkeus. Samoin heillä [kinkeillä] ei ole ruokien suhteen sellaisia
typeriä uskonnollisia kieltoja, ja muita ennakkoluuloja joita jo
naapurimaassa, Intiassa, on vilisemällä. Eli siis äijä tekee nälkäkuolemaa
samaan aikaan kun ruoka kävelee vierestä ohitse.
3.) Ja siirytäänpä pohjois-Afrikkaan. Siellä kulkusirkat syövät
määrävuosittain sadon jos toisenkin. Kulkusirkkojen proteiinipitoisuus on
huippuluokkaa ja niitä on parvissa ziljoonia (taivas vaan pimenee) mutta,
mutta... Jengi on sillä alueella niin ennakkoluuloista ja taikauskoista
että vaikka tiedemiehet kuinka todistelevat kyseisten heinäsirkkojen
ravintoarvoa niin. "Ei..!! En syö..!!"
4.) Käsittääkseni olet käynyt Jenkkilässä. Olet kenties nähnyt millaista
jälkeä saa aikaan joku "Kentacy Tasty Hasty Fuckin' Chicken Shit"...?? Kun
kyseessä on maailman kirkkaasti ylipainoisin kansakunta, niin voidaan
perustellusti puhua paskanahneudesta; ilman pienintäkään politikointia.
Eivätkä ne kävelevät ihratynnyrit [siellä jenkkilässä] ole mitään rikkauden
esikuvia vaan pirun tavallista, alempaa ja ylempää, keskiluokkaa.
5.) Huh, en jaksa selittää enempää. Voit kuitenkin olla huoleti; en ole
tuomassa intialaisia syömään sinun autoasi, en.
Että silleen.
:-/

- G.S. -

Pertti Ström

Haapanen) wrote:

> [...]

>jarruina. Ampukaa itsenne.

>No, kohta kirkot ja kokoomukset kielletään, ihmisethän viisastuvat
>päivä, viikko, kuukausi ja vuosi vuodelta.

Homoparilaki jakaa lakivaliokunnan

Puolesta: Annika Lapintie (vas), Henrik Lax (r), Kirsi Ojansuu (vihr),
Susanna Rahkonen (sd), Tero Rönni (sd), Marja Tiura (kok)

Vastaan: Sulo Aittoniemi (kesk), Jyri Häkämies (kok), Toimi
Kankaanniemi (krist), Kari Myllyniemi (kesk), Veijo Puhjo (vas), Mauri
Salo (kesk), Timo Seppälä (kok)

Ei halua sanoa: Lasse Viren (kok), Matti Vähänäkki (sd)

Ei tavoitettu: Erkki Kanerva (sd), Paula Lehtomäki (kesk)

Tampio osoittaa jälleen yksisilmäisyytensä ja "suvaitsevaisuutensa"
todellisen tason. Jako pahaan oikeistoon ja hyvään vasemmistoon ei ole
tässäkään asiassa yksiselitteinen.

---
Paranoideillakin voi olla vihollisia.

Tapio Haapanen

Henkka

Tapio Haapanen <tapio.h...@kolumbus.fi> kirjoitti
viestissä:3a82ac2c...@news.kolumbus.fi...
> Vai ei saisi sallia? *** Myös homoudesta voi parantua. Jos olisin homo,
parantuisin siitä tahdon voimalla miljoona kertaa!***

> Ainiin... en ole itse homo... mutta en luule itsestäni liikoja enkä
> yritä kieltää muilta mitään. Jos olisin homo, homoilisin aivan vitusti
> - siis perseesti - vaikka miljoona urpoa sen kieltäisi.

*** Tällä lausunnolla saat tietyissä ravintoloissa paljoooon huomiota***

> No, kohta kirkot ja kokoomukset kielletään, *** Tottakai jumalattomat
ihmiset kieltävät joskus kirkot*** Mutta mikä Pahan-KOKOOMUKSEN tappaisi***

ihmisethän viisastuvat
> päivä, viikko, kuukausi ja vuosi vuodelta. *** Toivon mukaan niille
idealisteille, jotka tähän luottavat, ei tule aika pitkäksi!***

Dr. Zonk

In article <3a82ac2c...@news.kolumbus.fi>,

tapio.h...@kolumbus.fi (Tapio Haapanen) wrote:
> Vai ei saisi sallia? Kuten aina ennenkin, myös tässä asiassa
> konservatiivit ja uskovaiset toimivat inhimillisyyden ja kehityksen
> jarruina. Ampukaa itsenne.

Sädettäkää.

Dr.Zonk

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Samuli

Mitä sä siitä pitäisit jos olisit "syntynyt" johonkin kahden äijän
mukulaksi..... Koulukiusaaminen ei ainakaan homoliittojen sallimisella
vähene.

- Samuli -

Markku Sorto

In sfnet.keskustelu.politiikka Samuli <samb...@hotmail.com> wrote:
: Mitä sä siitä pitäisit jos olisit "syntynyt" johonkin kahden äijän

: mukulaksi..... Koulukiusaaminen ei ainakaan homoliittojen sallimisella
: vähene.

Jaa? Missään esityksessä ei ollut edes sisäisen adoption hyväksymistä,
joten mitä ihmettä höpiset?

--
Tuomas 'Zorro' Sorto Tutkija/Terveystieteen laitos/TaY
Researcher/Dept. of Health Sciences/U. of Tampere

Pertti Ström

Haapanen) wrote:

>Vai ei saisi sallia? Kuten aina ennenkin, myös tässä asiassa
>konservatiivit ja uskovaiset toimivat inhimillisyyden ja kehityksen
>jarruina. Ampukaa itsenne.

Olen aina äänestänyt porvaripuolueita (Kokoomus ml.), mutta en näe
yhtään syytä vastustaa homoliittoja. Pitääkö minunkin ampua itseni?

Tampiolla on kova tarve ampua hänen kanssaan eri mieltä olevia
konservatiiveja. Aika liberaali tapaus :)

Marko Ristaniemi

Huolestuttavinta tässä on se, että jos apina on homo se ei lisäänny ja
saata "vääristynyttä" perimäänsä eteenpäin. Toisin on ihmisen kanssa.

Nykytekniikalla on mahdollista keinohedelmöittää tai voihan lesbo
hankkiutua
raskaaksi (kerran se vaan kirpasee) ja saa vielä elatusmaksut päälle.
Lesboperhe elelee herroiksi heteron kustannuksella, onko kellään
kokemuksia?

Mitäköhän kasvatuksen asiantuntiat ovat näistä "uusperheiden" ääripäistä
mieltä, olisi kiva kuulla. Oletan olevan lapsen takia vastaan.
Tässä asiassa niinkuin monessa pitäisi tulla lapsen etu ensin; onko
lapsen etu olla homoperheessä?

Marko

Teppo

[...]

Onko lapsen etu olla kaksirotuisessa perheessä?
Onko lapsen etu olla alkoholisti perheessä?
Onko lapsen etu olla köyhässä perheessä?
Onko lapsen etu olla yksinhuoltajan lapsi?
Onko lapsen etu olla perheessä, joka asuu lähellä ydinvoimalaa?
Onko lapsen etu olla uskonnollisessa perheessä?
Onko lapsen etu olla läskien ihmisten perheessä?
jne jne jne.....

Markku Sorto

In sfnet.keskustelu.yhteiskunta Marko Ristaniemi <marko.ri...@nokia.com> wrote:

[...]

Jaa niin, lesbothan ovat tunnettuja siitä etteivät ne maksa veroja
lainkaan vai? Mikäli hedelmöittyminen on tapahtunut ns. perinteisellä
menetelmällä, ei se heteromiehen isyyttä yhtään vähennä, oli lapsen
äiti hetero tai homo.

[...]

Juu, siitä lapsestahan voisi kasvaa vaikka suvaitsevainen ja sivistynyt
aivan vahingossa. Kyllä minä näkisin, että se lapsen etu on selkeästi
siinä, että sillä on kaksi tasapainoista vanhempaa, huolimatta vanhempien
sukupuolesta tai seksuaalisesta orientaatiosta. Itseasiassa Suomessakin
aikaisemmin käytettiin samoja argumentteja sitä vastaan että kuurot
eivät saisi mennä keskenään naimisiin. Myös epileptikoille oli avioliitto
sallittu vain erikoisluvalla. Historia on näyttänyt näiden argumenttien
naurettavuuden. Tieteestä sinun on turha etsiä argumentteja homoparisuhteiden
laillistamista vastaan. Ainoat "perusteet", mitä voit löytää, juontuvat
vain ennakkoluuloista ja väärinkäsityksistä.

[...]

ONko muka loytynyt geenitason selitys homoseksuaalisuudelle? En ole
ainakaan kuullut kovin vakuuttavia selityksia.

[...]

Onko lapsen etu olla kokoomus- tai keskustaperheessa? Ihannoimasi
asiantuntijavalta varmaankin riistaisi lapset useimmilta vanhemmilta ja
pistaisi heidat Esimerkilliseen Kivaarikristilliseen Ydinperheeseen. Ei
kuulosta hyvalta.

--
...Pekka Laitinen, epätyöntekijä...............
"You'll then defer to them, allowin yersel to be conned into believin any

Marko Ristaniemi

Itsehän väitätte, että homoperheet ovat ihan tavallisia perheitä niinkuin
mitkä tahansa. Joten lue listaasi alta.

Marko

Marko Ristaniemi

Kaikkihan toki saavat uskoa mitä haluavat, siitä ei voida olla erimieltä.

Mihin on kadonnut uskosi asiaan: homoksi synnytään ei siksi tulla kuten
sairastutaan tautiin.

[...]

tarpeesta. Miettikää sitä.

Marko

Markku Sorto

[...]

Ahaa. Samalla logiikalla. Sinä olet Marko Ristaniemi minua häritsevällä
tavalla. Voisitko olla tuputtamatta ajatuksiasi tänne nettiin, ja
olla hakematta hyväksyntää omalle olemassaolollesi.

Marko Ristaniemi

Valtaväestön mielipiteet ovat yleisesti hyväksyttyjä, en ole poikkeava
tässä suhteessa. Kuulut itse vähemmistöön, joten sinun mielipiteitäsi ei haluta kuulla.

Oman olemassaoloni selitys on yksinkertaisesti uskonnon kielteinen suhtautuminen
ehkäisyyn, eli paljaalla vaan niin on parempi omatunto jälkeinpäin.
Oikeutusta elämään meillä tuskin on kellään toiset vain kaipaavat yleistä
hyväksyntää. Itse saan sitä yrittäen olla humallassa hauska. Sinä
taas olemalla muodikas ja ajamalla vähemmistöjen asiaa.

Vähemmistöjä puollustaessa saa ainakin ystäviä vt. kettutytöt, eläinten vapautusrintama...yms.
Joten ei aikasi varmaankaan ihan hukkaan mene.

Marko

- Esitän avoimesti mielipiteeni keskustelun alettua
enkä pelkää/ välitä tulevani leimatuksi homovastaiseksi, rasistiseksi ahdasmieliseksi
paskiaiseksi. Pidän kiinni omista arvoistani -

Jani Miettinen

Marko Ristaniemi <marko.ri...@nokia.com>:

>Valtaväestön mielipiteet ovat yleisesti hyväksyttyjä, en ole
>poikkeava tässä suhteessa. Kuulut itse vähemmistöön, joten sinun
>mielipiteitäsi ei haluta kuulla.

Jonkin asian suhteen sinä olet vähemmistö. Valtaapitävän eliitin
oikkujen hyväksyminen omaksi ideologiakseen ei poista sitä
mahdollisuutta, että valtaapitävä eliitti olisi väärässä.

>- Esitän avoimesti mielipiteeni keskustelun alettua
>enkä pelkää/ välitä tulevani leimatuksi homovastaiseksi,
>rasistiseksi ahdasmieliseksi paskiaiseksi. Pidän kiinni omista
>arvoistani -

Oletan, että nämä omat arvosi olet saanut pelkästään asioita
pohtimalla, eikä niihin ole vaikuttanut millään tavalla joku
ulkopuolinen taho.

Marko Ristaniemi

Tottakai ympäristö vaikuttaa.

Mielestäni vaikuttavat tekijät jotka muokkaavat ihmistä:

Ympäristö, ystävät, vanhemmat, kulttuuri, opettajat, yhteiskunta
Perimä, taipumus johonkin
Kokemus, onnettomuudet, onnistumiset, epäonnistumiset, lähimmäisen
kuolema, yleensäkkin vahvat tunteet

Ei tässä voi sanoa mikä on omaa mikä lainattua, ei voi kun omia ja
omaksua ilselleen asioita. Silti niistä voi puhua ominaan, nimenomaan
omina tulkintoinaan.

Omat arvoni ovat heijastuma tästä kaikesta; mikä mielestäni on oikein
mikä väärin.

Marko

Jani Miettinen

Marko Ristaniemi <marko.ri...@nokia.com>:

>Seksuaalista poikkeavutta on paljon, ei sitä kaikkea tarvitse
>suvaita vr. masokismi, eläinseksi. Jos on poikkeava toisia
>häiritsevällä tavalla, miksi ei voi pitää sitä omana

Entä jos on typerä toisia häiritsevällä tavalla? Miksi *sitä* ei voi
pitää omana asianaan?

>Seksuaalisuuskeskustelussa mielestäni on pohjimmiltaan kysymys
>hyväksytyksitulemisen tarpeesta. Miettikää sitä.

Joo joo, mistähän minä kuvittelen saavani hyväksynnän jos vähemmistöä
puolustaessani saan enemmistöltä omituiset leimat otsaani? Eikö
helpompaa olisi ostaa sitä hyväksyntää enemmistöltä toitottamalla
ihan sitä samaa mitä hekin? No, onneksi harva ryhtyy sellaiseen...

[follarit varaventtiiliin]

Markku Sorto

Marko Ristaniemi <marko.ri...@nokia.com> wrote:
: Valtaväestön mielipiteet ovat yleisesti hyväksyttyjä, en ole poikkeava

: tässä suhteessa. Kuulut itse vähemmistöön, joten sinun mielipiteitäsi ei haluta kuulla.

Jos miljoona kärpästä...
Ja voin sanoa kyllä aivan täydellä varmuudella, että minun mielipiteitäni
kuullaan kyllä valtakunnallisesti huomattavasti enemmän kuin sinun. :)

: Oman olemassaoloni selitys on yksinkertaisesti uskonnon kielteinen suhtautuminen

: ehkäisyyn, eli paljaalla vaan niin on parempi omatunto jälkeinpäin.

Itse esiaviolliseen seksiin, et sitten kielteisesti suhtaudu.
Huimaa kaksinaismoralismia.

: Oikeutusta elämään meillä tuskin on kellään toiset vain kaipaavat yleistä
: hyväksyntää.

Siis ehkäisy on hyi-hyi, mutta oikeutusta elämään ei ole kellään?
Selvitäpäs minulle hieman logiikkaasi, hieman poikkeavalta se minusta
ainakin tuntuu.

Itse saan sitä yrittäen olla humallassa hauska. Sinä
: taas olemalla muodikas ja ajamalla vähemmistöjen asiaa.

Voi voi. Muodikkuuden tavoittelu on tästä kaukana. Katsos, oikeasti
ihmiset saattavat ajatella, mikäli ovat riittävästi eettisesti
kehittyneitä, joitain asioita mitkä he vain kokevat oikeaksi.
Tähän lopputulokseen pääsee ihan logiikalla ja omaamalla riittävän määrän
empatiaa, jotta voi ymmärtää hieman itseään erilaisempia ihmisiä.

[...]

Siis myönnät suoraan, etten sinä oikeasti homoliittoja vastusta, vaan
yksinkertaisesti pelkäät ja vihaat vähemmistöjä? Ainakin minun käsitykseni
sinusta alkaa olla tasolla "Tehdään mahdollisimman paljon kiusaa
niille joista mä en tykkää.".

Jani Miettinen

Marko Ristaniemi <marko.ri...@nokia.com>:

>Omat arvoni ovat heijastuma tästä kaikesta; mikä mielestäni on
>oikein mikä väärin.

Oletko todellakin varma, että se on sinun mielestäsi ja että sinun
pitäisi olla juuri se, joka kertoo että jokin asia on väärin?

Siinä on tässä on nyt kyse.

Ja tietysti kuka tahansa voi kritisoida minun kritiikkiäni samalla
tavalla...

lait...@students.forever.cc.tut.fi

Marko Ristaniemi

Empäviitsi kommentoida, hups taisin jo.