Meitä NATOtetaan?

Paavo Väisänen

Esko Seppänen oli viikolla TV:n Aamussa ja toisti entistä
väitettään: Meitä NATOtetaan."Mutta siitä vaietaan!"
Toimittaja kysyi: Mistä Esko Seppänen vaikenee? Nyt Hän
vastasi: Henkilökohtaisista asioistani....

Silloin ei vielä tiedetty jenkkien Stryker panssareiden tulosta
Suomeen...
Ulkoministerimme: "ei ollut kysynyt henkilöltä joka tiesi"

Iiro Viinanen ja Esko Seppänen julkaisivat yhdessä kirjan:
'Arvokkaasta kuolemasta',julkistamistilaisuudessa selvisi
heidän sairastavan Parkinsonin tautia....
Siinä tilaisuudessa Eskolta kysyttiin: "Te sanoitte ettette ota
Meppikaudelta korotettua eläkettä, ja kuitenkin otitte?"
Esko aukaisi suunsa, mutta ei vastannut "henkilökohtaiseen
ysymykseen"
--
Puakki

Turo Juurakko

Sun Puakki pitäis olla käsikirjoittamassa Ylen Puoli Seitsemän-ohjelmaa,
sun ulosantis on nimittäin ihan yhtä katkonaista ja hyppelehtivää. Tai
ehkäpä oletkin jo, mistäs minä tiedän.

Otsikon aihetta sivuten, Pressiklubissa tuumasivat, että Suomea
hivutetaan Natoon niin pienin askelin, ettei ihmiset osaa siihen
reagoida. Jännä nähdä milloin ja missä saavutetaan taas se suomalainen
piste, jossa voidaan todeta, että myöhäistä siitä on enää keskustella
kun juna meni jo...

--
mukavan tiukkaa

Paavo Väisänen

Näin kirjoitti Turo Juurakko Usenetin ryhmään
sfnet.keskustelu.yhteiskunta:

> [...]

> Otsikon aihetta sivuten, Pressiklubissa tuumasivat, että Suomea
> hivutetaan Natoon niin pienin askelin, ettei ihmiset osaa siihen

Vuoden 1941 kevväällä Turun Läänin Maaherra soitti Ulkoministeriöön:
Saksalaisia sotilas aluksia pyrkii maihin? Mammutaanko niitä tykilläa?

"Ei saa ampua, ne on Kauttakulku sopimuksen mukaan saapuneita, siitä
on sovittu, unohtui vaan ilmoittaa!

50-luvulla saapui N-Liiton tykkivene Hangon redille, Merivartiosto
teki hälytyksen! Urkki pyysi anteeksi Presidentti Kosygin tuli
vierailulle!

Jännä nähdä milloin ja missä saavutetaan taas se suomalainen
> piste, jossa voidaan todeta, että myöhäistä siitä on enää keskustella
> kun juna meni jo...

Suomalainen Farssi:
Siis Rydin tapaan, lehdistölle: "Suomi noudattaa edelleen tiukkaa
puolueettomuutta
N-Liittoa kohtaan!" (Stalin kielsi Suomen alueiden pommitukset)
Entäs pommitukset saksalaisia aluksia vastaan saaristossa?
Ryti: Ne ei vaikuta asiaan! (Kuultuaan "tunnukset peitettyinä" Suomesta
tulleiden koneiden pommittaneen Leningradia, Stalin käski pommittaa myös
Suomea!
Führer kysyi: "Mikä on Suomen suhde N-Liittoon?"
Rydille oli helpottavaa kertoa: "Suomi katsoo olevansa sodassa!"
(Oli jo puolivuotta aikaisemmin sovittu, "Suomi yhtyy 10 päivää myöhemmin
hyökkäykseen, sillä on odotettavissa, että ryssä provokoituu ja aloittaa
sodan, jotta suomen väestölle on helpompaa osoittaa "sodan aloittaja")
Siis törtön Rydin varomaton lausunto pakotti Suomen yhtymään sotaan
"liian
aikaisin"
Lähettiläs Wipert von Blücher:'Tämä kummallinen kansa on saatava
uskomaan,
että vastustaja on hyökkääjä'

--
Puakki