Jehovan todistajien "kommandoisku" oven taakse

Tommi Hoynalanmaa

Eilen oli kaksi iäkkäämmänpuoleista Jehovan todistajaa kotioveni takana
(yksi mies ja yksi nainen). Vaikutti siltä, että ko. henkilöt olivat
valinneet kohteekseen juuri minut, koska he ilmestyivät oven taakse
sillä välin, kun kävin viemässä maton telineelle.

Käännyttäjien käyttäytyminen oli aika hävytöntä. Ensin en saanut selvää
vastausta kysymykseen, mitä järjestöä he edustavat. Lopulta kyllä
arvasin sen. Naispuoleisella henkilöllä, joka ei hoitanut varsinaista
puhumista, oli jostain syystä ihmeellinen virne naamallaan. Ko. henkilöt
eivät häipyneet ovelta heti senkään jälkeen, kun ilmoitin, ettei
mihinkään uskonnolliseen käännytykseen osallistuminen minua kiinnosta.

- Tommi Höynälänmaa -

Message has been deleted

halle

Tommi Hoynalanmaa < toh...@elisanet.fi > hypisteli näppistään nyyssien
yhteydessä seuraavasti:

Hirveitä fasisteja. Kai sentään väistivät?

helge_hervannasta

Tommi Hoynalanmaa wrote:
Ko. henkilöt eivät häipyneet ovelta heti senkään jälkeen,
> kun ilmoitin, ettei mihinkään uskonnolliseen käännytykseen
> osallistuminen minua kiinnosta.

olisit hakannu ne pyöränlukolla.
tai koko fillarilla ja sitte äänittäny niiden tuskanhuudot mp3 soittimellasi
ja etsinyt nauhoituksesta sanoja kuten "pipipää" tms.

George Saraiste Jr.

Tommi Hoynalanmaa :
>...Vaikutti siltä, että ko. henkilöt olivat valinneet kohteekseen

>juuri minut, koska he ilmestyivät oven taakse sillä välin, kun
>kävin viemässä maton telineelle.

Ei Höynälänmaa, Ei. Etkö ole koskaan kuullut sellaisesta kuin
sattuma. Eivät lottovoitotkaan kovin yleisiä ole, mutta kyllä
joillekin sattuu jopa sellaisia.

>Käännyttäjien käyttäytyminen oli aika hävytöntä.

Näyttivät persettä, tjsp.?

>Naispuoleisella henkilöllä, joka ei hoitanut varsinaista
>puhumista, oli jostain syystä ihmeellinen virne naamallaan.

Mahtoikohan olla vain niin, että hän yritti puoliväkisin saada
naamalleen jonkinlaisen hymyntapaisen, että vaikuttaisi
ystävälliseltä, vaikka häntä kenties alitajuisesti vitutti raskaasti
koko 'ovelta-ovelle-kenttätyö', kuten he itse tuota tyrkytystään
tapaavat kutsua.

>Ko. henkilöt eivät häipyneet ovelta heti senkään jälkeen,
>kun ilmoitin, ettei mihinkään uskonnolliseen käännytykseen
>osallistuminen minua kiinnosta.

Huomaa kyllä, että et ole aikaisemmin paljoakaan noihin törmännyt,
koskapa et tiedä, että eivät _he_ käänny pois sinun kotioveltasi ennen
kuin suljet oven. Senkin jälkeen he vielä odottavat muutaman sekunnin
siltä varalta, että uhri kenties avaisi ovensa vielä uudelleen. Älä
ollenkaan ihmettele, vaikka he seuraavan kerran ohikulkiessaan
tökkäisivät pari Herätkää tai Vartiotorni-lehteä postiluukustasi.

Mutta onneksi he, vaikka ovatkin kiusallisia, ovat kuitenkin
vaarattomia, eivätkä edes mitenkään suorita urkintaa ympäröivän
yhteiskunnan laskuun, koskapa yhteiskunta edustaa heille Saatanaa,
jonka kanssa he eivät halua olla liiemmälti tekemisissä. Eiväthän he
saa mennä armeijaankaan, vaikka sitten haluaisivatkin, ja syynähän ei
pohjimmiltaan ole ollenkaan se 'tappamisen opettaminen'
(viisivuotiaskin tietää, miten tapetaan), vaan kun siellä joutuu
tekemisiin muiden kuin heikäläisten kanssa ja poikahan voisi
vahingossa kääntyä pois heistä, kun hän huomaisikin tulleensa
aivopestyksi ja pahemman kerran kusetetuksi.

Että sellaista.

--gs--

Ted Limi Sitruuna

"Tommi Hoynalanmaa" <toh...@elisanet.fi> kirjoitti
viestissä:du1bft$oei$1...@phys-news4.kolumbus.fi...

> [...]
> olivat valinneet kohteekseen juuri minut, koska he ilmestyivät oven
> taakse sillä välin, kun kävin viemässä maton telineelle.

No, bingo.

Vai asuuko kämpässäsi muitakin kuin sinä?

Vesa Turkia

George Saraiste Jr. kirjoitti:

> [...]
> vahingossa kääntyä pois heistä, kun hän huomaisikin tulleensa
> aivopestyksi ja pahemman kerran kusetetuksi.

Joitakin huomautuksia: ihminen saa tehdä mitä haluaa, vaikka mennä
armeijaan, jos omatunto (tai miksi sitä sitten haluaa nimittää) niin
sallii tai pakottaa. Ja tuo aivopesuargumentti on aika hassu. Jos kaveri
on parikymppiseksi asti ollut tekemisissä eri uskontoihin kuuluvien
kanssa koulussa, töissä tai siinä kenttätyössä niin miten se yhtäkkiä
siellä intissä huomaa että sittä on viilattu mykiöön? Vai onko intissä
joku hieno aivojenlikaamisohjelma, jolla saadaan pesty aivo
"yhteiskuntakelpoiseksi"?

Muuten kirjoituksesi oli hieno ja ansiokas, Tommi tarvii tukea ja apua.

--
----------------------Vesa Turkia------------------------
--- vesa....@pp.inet.fi -- the....@gmail.com ---

Profeetta Tero

Vesa Turkia wrote:

> [...]
> siellä intissä huomaa että sittä on viilattu mykiöön? Vai onko intissä
> joku hieno aivojenlikaamisohjelma, jolla saadaan pesty aivo

Veikkaisin kyllä, että mikäli henkilö haluaa pysyä jehovalahkon jäsenenä
ja muutoinkin väleissä jehovaporukoiden kanssa niin, hän ei voi/saa
mennä armeijaan.

--
Tero
-----------------------------------

Deicide - Fuck Your God

Vesa Turkia

Profeetta Tero kirjoitti:

> Veikkaisin kyllä, että mikäli henkilö haluaa pysyä jehovalahkon jäsenenä
> ja muutoinkin väleissä jehovaporukoiden kanssa niin, hän ei voi/saa
> mennä armeijaan.

Totta tämäkin. George tuossa vain väitti, ettei JT-pojat _saa_ mennä
armeijaan. Mutta valintojahan elämässä muutenkin on tehtävä.

Profeetta Tero

Vesa Turkia wrote:

> Totta tämäkin. George tuossa vain väitti, ettei JT-pojat _saa_ mennä
> armeijaan. Mutta valintojahan elämässä muutenkin on tehtävä.

Onhan se periaatteessa totta, etteivät jehovaa saa armeijaan mennä. Jos
menevät niin eivät varmaan enää sen jälkeen ole jehovia.

George Saraiste Jr.

Vesa Turkia :

>Joitakin huomautuksia: ihminen saa tehdä mitä haluaa,
>vaikka mennä armeijaan, jos omatunto (tai miksi sitä
>sitten haluaa nimittää) niin sallii tai pakottaa.

Voi, tottahan toki _saa_ mennä, kun nyt kerran haluat sanoihini noin
kirjaimellisesti tarttua, mutta onhan se itsestään selvää, että jos
jehovantodistajaperheen poika menee inttiin, niin suhteet muihin
jehovantodistajiin katkeavat saman tien. Miten sitten omat vanhemmat
suhtautuvat, on tietysti perhen sisäinen asia, mutta niin kovin
monasti sekin on ongelma, kun poika ei osoita sitä uskonvakaumusta,
jota vanhemmat häneltä toivovat ja useat jopa vaativat.

Jotkut vanhemmat varmaan osaavat jotenkin kunnioittaa myös pojan omia
päätöksiä, mutta valitettavan monet eivät. Välien katkaiseminen omiin
vanhempiinsa onkin sitten aika rankka vaade jo kelle tahansa.

>Ja tuo aivopesuargumentti on aika hassu.

Eipä naurata heitä, jotka jehovantodistajien kanssa ovat eläneet ja
valtaosan vapaa-ajastaan (jos sitä edes vapaa-ajaksi voi kutsua)
viettäneet. Tunnen sen verran läheisesti pari
jehovantodistajaperheiden poikaa, nyt jo aikuisia miehiä, jotka ovat
avoimesti keskustelleet kanssani lapsuutensa ja nuoruutensa
kokemusmaailmasta jehovantodistajien parissa, vaan enpä tässä nÿt mene
yksityiskohtiin, koskapa kirjoitukseni perimmäinen tarkoitus ei ollut
mollaaminen.

Kumpainenkin noista kavereista viettää nykyään sangen tasapainoista
elämää, mutta entiset jehovantodistajatuttavat, myös heidän omassa
ikäluokassa, eivät heitä edes kadulla tervehdi.
On melkoinen hyppy tuntemattomaan, kun miehuusiän kynnyksellä joudut
luomaan itsellesi aivan uuden tuttavapiirin.

>Jos kaveri on parikymppiseksi asti ollut tekemisissä eri
>uskontoihin kuuluvien kanssa koulussa, töissä tai siinä
>kenttätyössä niin miten se yhtäkkiä siellä intissä huomaa
>että sittä on viilattu mykiöön?

Koulussa ja töissä käydään, intissä ollaan ja eletään. On aivan eri
asia olla töissä ja koulussa jossain "babyloniassa" josta pääsee jo
neljältä pois 'omiensa' pariin, kuin että viettää kuukausitolkulla
aikaa jossain sellaisessa juuri mieheksi varttuvassa porukassa, jossa
suunnilleen nukutaankin 'uskottomien' kanssa perseet vastakkain ja
kukaan ei ole päivittäin eikä edes viikottain saarnaamassa milloin
mitäkin uskonkappaletta ja tulevaa paratiisia ja kadotusta.

>Vai onko intissä joku hieno aivojenlikaamisohjelma, jolla
>saadaan pesty aivo "yhteiskuntakelpoiseksi"?

Nohh nohh... kukas tuollasta on väittänyt?

>Muuten kirjoituksesi oli hieno ja ansiokas,

Jaa? No, kiitos nyt kehumasta sitten.

>Tommi tarvii tukea ja apua.

Niin... kunpa hän vain itse sen ymmärtäisi.

--gs--

Tommi Hoynalanmaa

Vesa Turkia wrote:

> Muuten kirjoituksesi oli hieno ja ansiokas, Tommi tarvii tukea ja apua.

Tuon kirjoittanut porvarisika on ilmeisesti Mediviren Rovaniemen yksikön
johtaja.

http://www.medivire.fi/medivire_tyoterveyspalvelut_oy/yhteystiedot/pohjois-suomi/

Porvarisika Turkian kirjoitus kuvaa sitä, että psykiatria nöyryyttää
potilaita mm. kohtelemalla heitä kuten lapsia, ja sen jälkeen nimeää
tämän toiminnan "tueksi ja avuksi".

Porvarisika Turkia voi olla tuossa myös yllyttämässä minun kanssa
tekemisissä olevia ihmisiä sotkeentumaan henkilökohtaisiin asioihini ja
järjestämään minuun kohdistuvaa häirintää.

Porvarisika Turkian viesti on lähetetty 4.3. Oli 4.3.1999 kun jouduin
ensimmäisen kerran mielenterveysviranomaisten kanssa tekemisiin, ja
minut sidottiin tuona päivänä kahdeksaksi tunniksi kiinni lepositeisiin.
En huutanut siteissä avuksi jumalaa, isää enkä äitiä, vaan ainoastaan
jossain vaiheessa tovereita.

- Tommi Höynälänmaa -

Tommi Hoynalanmaa

Vesa Turkia wrote:
> Muuten kirjoituksesi oli hieno ja ansiokas, Tommi tarvii tukea ja apua.

Onkohan Turkia tässä kohtaa suoraan tai rivien välistä yllyttämässä
mielenterveystaustaisten ihmisten alentuvaan kohteluun ja vahtimiseen?

- Tommi Höynälänmaa -

Tommi Hoynalanmaa

George Saraiste Jr. wrote:

> Niin... kunpa hän vain itse sen ymmärtäisi.
>
> --gs--

Sen ohella, että tuo on tavanomaista psykiatrian käyttämää
kaksoiskieltä, jossa potilaan nöyryyttäminen ja kiduttaminen sekä
potilaan vapauden riisto nimetään auttamiseksi, niin voin kysyä,
yritetäänkö tässä nimetä minuun kohdistuva häirintä (väistämään
pakottamisen yrittäminen ja sanallinen häirintä, josta minulla on
äänitettyä näyttöä) "tueksi ja avuksi". Tuo saattaa viitata siihen, että
mielenterveyspotilaiden vahtimisesta ja heidän kustannuksellaan
ilveilemisestä ollaan tekemässä tai tehty yleinen sallittu kansanhuvi.

- Tommi Höynälänmaa -

Vesa Turkia

Tommi Hoynalanmaa kirjoitti:

> Tuon kirjoittanut porvarisika on ilmeisesti Mediviren Rovaniemen yksikön
> johtaja.

Väärin. Asun Etelä-Suomessa. En ole porvari. Lajiin en ota kantaa, sen
määrittelee ympäristö.

Tommi Hoynalanmaa

Vesa Turkia wrote:

> [...]
> siellä intissä huomaa että sittä on viilattu mykiöön? Vai onko intissä
> joku hieno aivojenlikaamisohjelma, jolla saadaan pesty aivo

Sosiaalifasisti Turkia kirjoittaa ensin kappaleen verran humanismia,
ennen kuin paljastaa todelliset tarkoitusperänsä.

> Muuten kirjoituksesi oli hieno ja ansiokas, Tommi tarvii tukea ja apua.

- Tommi Höynälänmaa -

Tommi Hoynalanmaa

to Vesa Turkia
Vesa Turkia wrote:

> Kuule Tommi. Minä en toimi terveydenhuoltoalalla, kuten täyskaimani
> pohjoisessa. En myöskään sosiaalialalla. En omaa oikeisto- saati
> fasistisympatioita. Tuo huomautukseni tuesta ja avusta sinulle ei
> sisällä mitään ajatuksia julkisen saati yksityisen sektorin mielen- tai
> kehonterveyspalvelujen piiriin pakko- tai vapaaehtoisohjaukseen.
> Ajattelin ainoastaan vertaistukea, jota täällä netissä on kyllä aika
> heikosti tarjolla.

Käsitettä "apu" käytetään psykiatriassa niin irvokkaalla tavalla, että
se ainakin minulla mielenterveysasioihin liitettynä herättää aika
negatiivisia ajatuksia. Eli kannattaa täsmentää oma tarkoitusperäsi, jos
käytät niitä tuossa mielessä.

En ole itse hakemassa Usenetista mitään psykiatrista apua, vaan
julkistamassa psykiatriaan liittyviä asioita ja käymässä taistelua
nykyistä psykiatriaa vastaan. Minulla ei ole myöskään tarkoitus olla
täällä "vertaistuettavana".

- Tommi Höynälänmaa -

Tommi Hoynalanmaa

Tommi Hoynalanmaa wrote:
> [...]
> julkistamassa psykiatriaan liittyviä asioita ja käymässä taistelua
> nykyistä psykiatriaa vastaan. Minulla ei ole myöskään tarkoitus olla

Aito tuki oikeissa asioissa on tietenkin hieno asia, kuten viime
marraskuussa, kun jouduin tamperelaisten mielenterveysviranomaisten
ahdistelemaksi.

- Tommi Höynälänmaa -

Tommi Hoynalanmaa

Vesa Turkia wrote:

> [...]
> "yhteiskuntakelpoiseksi"?
>
> Muuten kirjoituksesi oli hieno ja ansiokas, Tommi tarvii tukea ja apua.

Ehdit jo nimittämään minulle yhden terapeutin. Ei kiitos.

- Tommi Höynälänmaa -

Vesa Turkia

Tommi Hoynalanmaa kirjoitti:

> Ehdit jo nimittämään minulle yhden terapeutin. Ei kiitos.

En ole nimittänyt ketään. Niin että ole hyvä vain.

Tommi Hoynalanmaa

Vesa Turkia wrote:

> [...]
> kehonterveyspalvelujen piiriin pakko- tai vapaaehtoisohjaukseen.
> Ajattelin ainoastaan vertaistukea, jota täällä netissä on kyllä aika

Tuo nyt kuitenkin näyttää jotenkin siltä, että olet tulkitsemassa minun
tänne tekemät kirjoitukset oireiksi psykiatrisesta häiriöstä. Olen
kirjoittanut tänne mm. naamalle läpsimisestä ja simputuksesta
soluasunnossa, joten tuo edustaa patriarkaalisen alistamisen tukemista
tulkitsemalla siitä tehdyt havainnot psykoosin oireiksi.

Edelleen vertaistukiajattelusi on omituista, koska olet kehumassa
tukemisesta samoja kirjoittajia, jotka ovat aikaisemmin selvästi
tukeneet väistämään pakottamista.

Jos oletetaan, että olet lähtenyt siitä, että tuota Jehovan todistajien
käyntiä koskevat väitteet olisivat harhaisia (epämääräinen psykiatrinen
käsite), niin silloin lähestymistapasi on väärä samalla lailla kuin
psykiatrian, koska lähdet valmiiksi siitä, että väitteet ovat harhaisia,
ilman että sitä asiaa tarvitsisi mitenkään perusteellisesti selvittää.
Mutta tuo Jehovan todistajien käynti ei tässä nyt mitenkään iso asia
ole, ja kuten olen sanonut, en ole hakemassa mitään terapiaa Usenetista.

> Otsikko palautettu säikeen aloittaneeseen muotoon, ei tässä kukaan
> vastusta ketään.

Usenetin osalta ei pidä paikkaansa.

- Tommi Höynälänmaa -

Mika Pirhonen

Tommi Hoynalanmaa wrote:

> Tuo nyt kuitenkin näyttää jotenkin siltä, että olet tulkitsemassa minun
> tänne tekemät kirjoitukset oireiksi psykiatrisesta häiriöstä. Olen

Vaikea olla tulkitsematta.

> kirjoittanut tänne mm. naamalle läpsimisestä ja simputuksesta
> soluasunnossa, joten tuo edustaa patriarkaalisen alistamisen tukemista
> tulkitsemalla siitä tehdyt havainnot psykoosin oireiksi.

Ei terveillä ihmisillä ole harhoja.

> Edelleen vertaistukiajattelusi on omituista, koska olet kehumassa
> tukemisesta samoja kirjoittajia, jotka ovat aikaisemmin selvästi
> tukeneet väistämään pakottamista.

Kannattaa väistää pakottamatta.

Mika.

Vesa Turkia

Tommi Hoynalanmaa kirjoitti:

> Edelleen vertaistukiajattelusi on omituista, koska olet kehumassa
> tukemisesta samoja kirjoittajia, jotka ovat aikaisemmin selvästi
> tukeneet väistämään pakottamista.

Ihmiset, jotka ovat joissakin asioissa väärässä ovat toisissa asioissa
oikeassa. Olen valmis tukemaan oikeina pitämiäni mielipiteitä ja
torjumaan ne mielipiteet, jotka ovat mielestäni vääriä. Kirjoittajan
henkilöön en ota kantaa, koska se ei aikuisten välisissä keskusteluissa
ole mielestäni aiheellista.

Marko

> [...]

> Käännyttäjien käyttäytyminen oli aika hävytöntä. Ensin en saanut selvää
> vastausta kysymykseen, mitä järjestöä he edustavat.

Todennäköisesti ovat huomanneet, että siinä vaiheessa kun se selviää,
vedetään ovi kiinni nenän edestä =)

Noilla lahkolaisilla on tapana puhua käännytettäville "raamatusta",
"jeesuksesta" ym. ja tosiaan pyrkivät välttämään sen mainitsemista, että
eivät kuulukaan valtakirkkoon.

Well

"Marko" <ml...@hotmail.com> wrote in message

Epsanjassa ihan mahdottomia ovat. Uhkailivat, että lintuinfluenssa koituu
kohtaloksi jos ei liity heidän joukkoonsa. Täällä en ole yhtä härskiin
touhuun heidän osaltaan törmännyt vielä.

SeppoP

Heh!

Perustelivatko?

> Täällä en ole yhtä härskiin
> touhuun heidän osaltaan törmännyt vielä.

--
Seppo P.
What's wrong with Theocracy? (a Finnish Taliban, Oct 1, 2005)

Paavo Wäisänen

"Tommi Hoynalanmaa" <toh...@elisanet.fi> kirjoitti
viestissä:duv68k$6a4$1...@phys-news4.kolumbus.fi...

Kuinkahan monella "On suomut silmien päällä"?

Minä "vapauduin" 28 vuotiaana, uusi "uskoni vapautti minut", Paavalin sanoin
(eli ateismi)

'Ja Katso! Saulus oli fariseusten ja kirjanoppineiden läheinen ystävä, hän
tahtoi juuria uuden opin pois juutalaisia pilaamasta.
Ja Katso! Kaatumatauti kohtaus Emmauksen tiellä sekoitti Sauluksen pään, ja
hänestä tuli
"pieni", eli Paulus

Puakki

Mika Pirhonen

Vesa Turkia wrote:

> Odotan edelleen anteeksipyyntöä tässä ketjussa esittämiisi
> virheellisiin/valheellisiin väitteisiin minun 1.porvariudesta 2.
> rovaniemeläisyydestä 3. lääkäriydestä ja 4. sikuudesta

Tuo nyt oli vielä aikas pientä.

<http://groups.google.com/groups?q=saastainen+paskiainen+kylve+saatanan+sika+osiksi>

Mika.

Tommi Hoynalanmaa

Vesa Turkia wrote:
> Tommi Hoynalanmaa kirjoitti:
>

> Odotan edelleen anteeksipyyntöä tässä ketjussa esittämiisi
> virheellisiin/valheellisiin väitteisiin minun 1.porvariudesta 2.
> rovaniemeläisyydestä 3. lääkäriydestä ja 4. sikuudesta

Olet itse kehoittanut muita kirjoittajia antamaan minulle jotain
psykiatrista vertaistukea täällä Usenetissa, ilmeisesti siinä
tarkoituksessa, että muut kirjoittajat ottaisivat psykiatrisen ja
terapeuttisen lähestymistavan minun kirjoittamiini viesteihin.

Ko. lähestymistavasta on loistava esimerkki äänityksistä koskeva
keskustelu täällä.

Lisäksi kirjoittaja, jolle tämän kehotuksen esitit, oli tukenut minuun
kohdistuvaa väistämään pakottamista (käy ilmi ko. kirjoittajan omista
viesteistä).

- Tommi Höynälänmaa -

Tommi Hoynalanmaa

Mika Pirhonen wrote:

> Tuo nyt oli vielä aikas pientä.
>
> <http://groups.google.com/groups?q=saastainen+paskiainen+kylve+saatanan+sika+osiksi>

Tuossa säikeessä minun kirjoitukset, joihin viittaat, ovat vastauksia
sinun viestiin, jossa ilmaiset kannattavasi minuun kohdistuvaa
pakkohoitoa ja (psyykkistä tai fyysistä) kärsimystä aiheuttavan
pakollisen psyykelääkityksen käyttöä minuun.

- Tommi Höynälänmaa -

Message has been deleted

Tommi Hoynalanmaa

Tommi Hoynalanmaa wrote:

> [...]
> minut sidottiin tuona päivänä kahdeksaksi tunniksi kiinni lepositeisiin.
> En huutanut siteissä avuksi jumalaa, isää enkä äitiä, vaan ainoastaan

Tähän pari lisäystä:
- Porvarihuora Tuula Höynälänmaa käväisi katsomassa minua, kun olin
kiinnisidottuna. Muistaakseni tuota käyntiä esitti sairaalan psykiatri.
- Minut päästettiin kerran siteistä pois käymään WC:ssä mutta laitettiin
sen jälkeen heti takaisin.

- Tommi Höynälänmaa -