Percy M. kirjoittaa maahanmuuton vastustuksesta

1 katselukerta

Perus...@gmail.com

lukematon,
20.5.2007 klo 13.39.1420.5.2007
vastaanottaja
Aina yhtä mukava, puolueeton, alkuperäiskansan etuja ajava ja - ennen
kaikkea - tehokas mollimme julkaisee poikkihallinnollista Monitori-
lehteä. Uusimmassa numerossaan Monitori on julkaissut Percy Mashairen
artikkelin. Percy M. on Suomeen koulutuksensa jälkeen asumaan jäänyt
zimbabwelainen toimittaja ja opettaja.

Artikkelin nimi on jotenkin puumalaismaisia takautumia herättävästi
otsikoitu nimellä Maahanmuuton vastustus on tabu. Artikkeli löytyy
täältä. Kun Percy M. käyttää virallisessa julkaisussa termiä
maahanmuuton vastustus, alkaa hiljalleen herätä epäilys siitä, että
ollaanko tuota sananvapauteen kuuluvaa mielipiteenilmaisua näiltä osin
mahdollisesti kriminalisoimassa. Ollaanko maahanmuuton vastustuksesta
tekemässä ns. väärää mielipidettä ja sitä kautta demokraattisten
pelisääntöjen vastaista mielipiderikosta?

Percy M. siis pitää maahanmuuton vastustusta tabuna suomalaisessa
yhteiskunnassa. Minä näen asian toisella tavalla. Minä näen tämän
asian siten, että Mollissa soittelevat multikulttuuristit ovat
ennemminkin halunneet vaieta kuoliaaksi itselleen ja edustamalleen
ideologialle kiusallisen totuuden. Monikulttuurista yhteiskuntaa
keppihevosenaan käyttävät poliitikot ja virkamiehet edustavat pientä
vähemmistöä suomalaisessa yhteiskunnassa. Enemmistö vastustaa
monikulttuurista Suomea.

Asia on siis monikulttuuria ajavalle nomenklatuuralle kiusallinen.
Kaikki kiusalliset asiat eivät kuitenkaan ole tabuja.

Lisää samasta aiheesta täällä:
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com/2007/05/20/percy-m-kirjoittaa-maahanmuuton-vastustuksesta/

phog...@abo.fi

lukematon,
20.5.2007 klo 14.39.0820.5.2007
vastaanottaja
On May 20, 8:39 pm, "Peruspe...@gmail.com" <Peruspe...@gmail.com>
wrote:

> [...]
> otsikoitu nimellä Maahanmuuton vastustus on tabu. Artikkeli löytyy
> täältä. Kun Percy M. käyttää virallisessa julkaisussa termiä

Jauhat tapasi mukaan paskaa luottaen siihen, että kukaan ei lue
Mashairen artikkelia. Mashaire sanoi että maahanmuuttopolitiikka on
suunniteltava ja säänneltävä viisaasti ja tietoisesti. Kaveri, jonka
blogista Puumalainen halusi nostaa syytteen, operoi kirjoituksissaan
rotukäsitteellä tyyliin "afrikkalainen rotu tekee yhteiskunnassa sitä
ja tätä ja tuota", mikä on täysin eri asia. Länsimainen yhteiskunta
perustuu ajatukseen, että rodut eivät tee yhtään mitään, yksilöt
tekevät, ja että lainkuuliaisella yksilöllä on oikeus tulla
kohdelluksi viranomaisissa ja yhteiskunnassa yksilönä riippumatta
naaman plankkausasteesta. Tätä kutsutaan individualismiksi. Te
länsimaisten arvojen vastustajat tietysti vihaatte individualismia,
kun mielestänne yhteiskunta tulisi organisoida kollektiivisiin kopliin
ja ihmisiä kohdella sen mukaan, mihin koplaan hän kuuluu.

Perus...@gmail.com

lukematon,
20.5.2007 klo 15.01.5120.5.2007
vastaanottaja

Käsityksesi kirjoitukseni sisä'ssostä, länsimaisesta yhteiskunnasta ja
roduista on kyllä kieltämättä hupaisa. Minä en ole kirjoittanut muuten
roduista yhtään mitään. Mitä jos kokeilisit vaikka rikokseen
yllyttämistä, kun ymmärryksesi ei ilmeisesti riitä siihen, että
käsittäisit suomeksi kirjoitetun tekstin sisällon.

Mistähän muuten johtuu, että nimimerkki Kai Ruuska tuuppasi
samansisältoisen sepustuksen blogiini hetki sitten_
Ei kai sinulla ole sivupersoonallisuutta.

Kai R

lukematon,
20.5.2007 klo 15.13.1320.5.2007
vastaanottaja
Perus...@gmail.com kirjoitti:

LOL Totta kai maailmasta löytyy vain yksi sinun kanssasi eri mieltä
oleva ihminen. Kerropa muuten mitä "samansisältöistä" minun ja Panun
kirjoituksista löytyy?

Ja tuo nimimerkkipaska jota sinä anonyyminilkkinä yrität pitää yllä
alkaa käydä aika vanhaksi. Se, että yrität esittää etten ole se kuka
väitän olevani, ei muuta sitä että sinä olet munaton raukka, joka ei
uskalla seistä mielipiteittensä takana edes yhdessä maailman
sananvapaudeltaan vapaimmista maista.

--
Kai

Perus...@gmail.com

lukematon,
20.5.2007 klo 15.43.3320.5.2007
vastaanottaja
On 20 touko, 22:13, Kai R <kai.ruu...@gmail.com> wrote:
> Peruspe...@gmail.com kirjoitti:

Kovasti tuntuu sattuvan ... Olet mainio elävä esimerkki siitä miksi
kannattaa kirjoitella anonyyminä.

Tämä Panu Hoglund ilmoitti jo haluavansa, että muslimiterrorsitit
räjäyttävät minut kappaleiksi. Mitä Kai Ruuska haluaa?
Aivan sama, kysymys oli retorinen ja lopetan trollin ruokinnan tähän.
Toisaalta kanssasi on ollut ihan kiva leikkiä ja katsoa kuinka
pitkälle holmoilet tyhmyyksiesi kanssa. Kuten muuan YLEn uutinen tai
eräs direktiivi...

Kun lukee tuota vauhkoilua, ei ole mikään ihme että minä - ja moni
muukin - kirjoitan anonyyminä.
Minulla kun ei ole mitään mielenkiintoa katsella hulluja kotiovellani
tai kuunnella niiden sekoiluja puhelilinjoillani.

Kyllä se siitä... Varo ettet satuta taas itseäsi

Kai R

lukematon,
20.5.2007 klo 16.16.2420.5.2007
vastaanottaja
Perus...@gmail.com kirjoitti:

> Kyllä se siitä... Varo ettet satuta taas itseäsi

Hyvä se on lapsen sieltä puskasta huudella kun ei joudu vastaamaan
sanoistaan. Jos Suomen puolustus kriisiaikana olisi kiinni noin urheista
patriooteista, ei hyvä heiluisi. Jos "mies" ei uskalla edes
mielipiteitään omalla nimellään ilmaista Suomessa, jossa sananvapaus on
tutkitusti maailman huippua, on aika helppo kuvitella miten sama "mies"
reagoi siihen kun jokin oikea vaara uhkaa.

--
Kai

Perus...@gmail.com

lukematon,
20.5.2007 klo 16.44.2220.5.2007
vastaanottaja
On 20 touko, 23:16, Kai R <kai.ruu...@gmail.com> wrote:
> Peruspe...@gmail.com kirjoitti:

Henkilotunnus, kuva henkilollisyyspapereista, nimi, puhelinumero ja
osoite, kiitos. Etko uskallakaan avautua?
Esitä aluksi ne, siihen saakka olet aivan yhtä anonyymi kuin minäkin.

Hauskinta tässä on voimattomuutesi. Siä et pysty pakottamaan ketään
luopumaan anonymiteetistään - ja seko sinua närästää.

Elä sen kanssa. Ressukka.

Perus...@gmail.com

lukematon,
20.5.2007 klo 16.47.4020.5.2007
vastaanottaja
On 20 touko, 23:16, Kai R <kai.ruu...@gmail.com> wrote:
> Peruspe...@gmail.com kirjoitti:

Noin paljonko sattuu se, ettei maailma toimikaan tahtosi mukaan?
Kunhan todistat oman henkilollisyytesi, niin katsotaan sitten...

Profeetta Tero

lukematon,
20.5.2007 klo 18.16.2720.5.2007
vastaanottaja
Perus...@gmail.com wrote:

Aivan. Jokainen kirjoittaja on pelkkä nimimerkki, ellei hän todista
henkilöllisyyttään. On aivan sama onko nimimerkki Peruspekka, Profeetta,
Kai Ruuska tai vaikkapa Panu Höglund.

phog...@abo.fi

lukematon,
21.5.2007 klo 2.57.1721.5.2007
vastaanottaja
On May 20, 11:44 pm, "Peruspe...@gmail.com" <Peruspe...@gmail.com>
wrote:

Eiköhän se poliisi pysty sinunkin anonymiteettisi avaamaan. Nyt kun
yksi teikäläisistä meni kirjoittamaan nettiin omalla nimellä
lainvastaisia juttuja, sinun ja kaveriesi pelko ja voimaton raivo on
käsinkosketeltavaa, kun yhtäkkiä pelkäätte joutuvanne tilille
sanoistanne.

Vallankumousleikkejä on näköjään kiva leikkiä - niin kauan kuin
viranomaiset eivät ota niitä leikkejä vakavasti. Nyt sitten parutte
sorrosta ja vaientamisesta kun poliisi tekee työtään eli ottaa
rikoksista epäiltyjä kiinni.

Turo Juurakko

lukematon,
21.5.2007 klo 5.21.2121.5.2007
vastaanottaja

"Kai R" <kai.r...@gmail.com> kirjoitti
viestissä:5bbokoF...@mid.individual.net...

> Hyvä se on lapsen sieltä puskasta huudella kun ei joudu vastaamaan
> sanoistaan.

Ei sillä että haluaisin puuttua tähän henkevään keskusteluun, mutta tuo
kohta pisti silmään. Miten väitteesi Suomen erinomaisesta sananvapaudesta
istuu yhteen tuon kommentin kanssa? Ja yritäpä kiemurrella ilman soopaa
"vapaudesta ja vastuusta" koska tässä kai ei mitään muuta rikosta ole
tapahtunut kuin erimielisyys tiettyjen olkiukkoarmeijoiden komentajien ja
diktaattoreiden kanssa.

> Suomessa, jossa sananvapaus on tutkitusti maailman huippua,

No ni, siinä se tuli taas... ettei vapautesi vain ole "made in u.s.a." -
sitä pitää hokea koko ajan koska mistään muualta se ei käy ilmi?

phog...@abo.fi

lukematon,
21.5.2007 klo 5.41.3421.5.2007
vastaanottaja
On 20 touko, 22:43, "Peruspe...@gmail.com" <Peruspe...@gmail.com>
wrote:

> Kyllä se siitä... Varo ettet satuta taas itseäsi

Tuo kuulostaa uhkailulta. Teet pahan strategisen virheen - ja koko
aateveljestösi tekee - siinä vaiheessa kun alatte uhkailla
lainkuuliaisia keskiluokkaisia ihmisiä. Neekereitä on helppo haukkua,
mutta siinä hetkessä kun kunniallinen keskiluokka alkaa pitää
porukkaanne uhkana itselleen, joudutte niin pahaan kuseen, että ne
muslimiterroristitkin alkavat näyttää pienemmältä pahalta.

Jos pelottaa jo sekin, että yksi aateveljistä joutuu rasististen
kirjoitustensa vuoksi poliisitutkintaan, ei taida pojulla olla
luonnetta kestää sellaista tilannetta, että Supo tulee oikeasti
kolkuttelemaan ovelle. Teillä pojilla on kaverienne blogit listattuna
omien blogienne sivupalkissa, ja se voi johtaa sellaiseen täysin
rationaaliseen epäilyyn, että levitätte organisoidusti rasistista
propagandaa, puhumattakaan siitä, että porukoittenne liepeillä liikkuu
ihmisiä, jotka kutsuvat eduskuntaa "Mordorin linnaksi" ja vastustavat
demokratiaa avoimesti, eräskin ranskalaisen vallankumouksellisen
nimellä esiintyvä kaveri haaveilee "vallankumouksellisesta
kansallismielisyydestä". Siinä kohdassa alkaa itse asiassa
terrorismipykälänkin soveltaminen tulla ajankohtaiseksi.

Suomessa ei harrasteta kidutusta, mutta henkistä painostamista kyllä.
Saas nähdä miltä sinun naamasi näyttää sitten kun Supon etsivä kertoo
sinulle kuulustelupöydässä, miten monta vuotta sinäkin saatat minkäkin
pykälän nojalla joutua istumaan kirjoitteluistasi.

Perus...@gmail.com

lukematon,
21.5.2007 klo 5.56.2821.5.2007
vastaanottaja

Kirjoittanut Panu Höglund:

"Minusta olisi ihan hyvä jos muslimiterroristit tulisivat ja
räjäyttäisivät hengiltä sinut ja kaikki vastenmieliset aateveljesi.
Älä yhtään kuvittele että kukaan kunnon ihminen tuntisi pätkääkään
myötätuntoa sinua kohtaan."

Perus...@gmail.com

lukematon,
21.5.2007 klo 6.04.3421.5.2007
vastaanottaja

Miksi se poliisi avaisi minun anonymiteetiäni?
En minä ole syyllistynyt mihinkään lainvastaiseen - toisin kuin sinä:

[...]

Vieläkö muistat?

Kuka meikäläisistä? Kirjoitatko perheestäni vai aatteellisista
harrastusystävistäni?
Minun tietääkseni he - toisin kuin esimerkiksi sinä - eivät ole
kirjoitelleet rikollisia kehotuksia nettiin.

Vallankumous - no joopa joo... Jos vaivautuisit tutkimaan mitä
kirjoitan, huomaisit mahdollisesti sen, että olen laillisuuden takana
kirjoituksissani. Toisin kuin sinä - ilmeisesti. Ainakin tämän
pohjalta:

[...]

Kanssasi - kuten kaikkien fanaatikkojen kanssa - on ihan hauska
leikkiä oman aikansa, mutta leikki on loppu nyt tämän asian tiimoilta.

Otathan varovasti. Oikein rauhallista ja seesteistä kesää Sinullekin.

Olli Orkoneva

lukematon,
21.5.2007 klo 7.26.3421.5.2007
vastaanottaja
Perus...@gmail.com kirjoitti:

> Hauskinta tässä on voimattomuutesi. Siä et pysty pakottamaan ketään
> luopumaan anonymiteetistään - ja seko sinua närästää.

Roduista kiinnostuneissa piireissä asioille löydetään näköjään
mielenkiintoisia selityksiä. Peruspekan mielestä nimellä kirjoittamisen
vaatiminen ei johdukaan siitä, että ihmiset vastaisivat tekemissistään,
vaan siitä, että joku haluaa pakottaa toisen tahtoonsa, ja tämä on vain
tekosyy.

Jaanssoni puolestaan uskoo vakaasti, että kun hän huutaa vuositokulla
vittua ja pitää verotoimiston räjäyttämistä luonnollisena
itsepuolustuksena eikä terrorismina, niin työnantajan reagoinnin syynä
onkin että hän on valkoinen ja hetero.

Mahtava on torjunnan voima.

Olli

Olli Orkoneva

lukematon,
21.5.2007 klo 7.29.4921.5.2007
vastaanottaja
Perus...@gmail.com kirjoitti:

> Käsityksesi kirjoitukseni sisä'ssostä, länsimaisesta yhteiskunnasta ja
> roduista on kyllä kieltämättä hupaisa. Minä en ole kirjoittanut muuten
> roduista yhtään mitään.

Olet.

"White Flight on Yhdysvalloissa syntynyt termi sille sisäiselle
muuttoliikkeelle, joka syntyy silloin kun keski- ja yläluokkaa
edustavien valkoisten asuinalueille tulee riittävästi muita rotuja ja
kulttuureita edustavia muuttajia. Termille ei ole tähän mennessä ole
ollut tarvetta kehittää suomenkielistä vastinetta.

Mutta nyt alkaa olemaan jo aika sillekin."

Olli

Perus...@gmail.com

lukematon,
21.5.2007 klo 7.46.3521.5.2007
vastaanottaja
On 21 touko, 14:26, Olli Orkoneva <orkon...@REMOVETHISnic.fi> wrote:
> Peruspe...@gmail.com kirjoitti:

Kerropa minullekin, missä ja koska olen ilmaissut kiinnostukseni
"rotuja" kohtaan?

Ihmettetkö Sinä oikeasti, etten halua kertoa kuka olen? Tällaisten
juttujen jälkeen:

[...]

ja

"Panu Höglund: Vituttaako pojua olla suomalainen nekru? Bungo bongo!
Umbula mbunga
ungalabunga!"

Niin - vieläkö Sinua ihmetyttää?

Perus...@gmail.com

lukematon,
21.5.2007 klo 7.59.4021.5.2007
vastaanottaja
On 21 touko, 14:26, Olli Orkoneva <orkon...@REMOVETHISnic.fi> wrote:
> Peruspe...@gmail.com kirjoitti:

Eräs asia jäi vielä kertomatta.

En ole kontrollifriikki eikä minua kiinnosta juurikaan kenen kanssa
keskustelen esimerkiksi netissä. Minulla ei ole minkäänlaista tarvetta
murtaa laissa turvattua oikeutta yksityisyyteen tai sananvapauteen.

Aina silloin kun tapaan ihmisen, joka haluaa purkaa ne tai rajoittaa
niitä, herää kysymys : miksi?
Miksi ja kuka haluaa kontrolloida?

Olli

lukematon,
21.5.2007 klo 11.24.2121.5.2007
vastaanottaja
On 21 touko, 14:59, "Peruspe...@gmail.com" <Peruspe...@gmail.com>
wrote:

> En ole kontrollifriikki eikä minua kiinnosta juurikaan kenen kanssa

Retoriikkasi sinä ainakin olet lukenut. Sehän neuvoo ohjaamaan
hyökkäyksen sivuun: kun minä puhuin roduista kiinnostuneista
piireistä, sinä sivuutat asian ja korostat ettet ole kontrollifriikki,
mitä en edes väittänyt.

Mutta asiaan.

> keskustelen esimerkiksi netissä. Minulla ei ole minkäänlaista tarvetta
> murtaa laissa turvattua oikeutta yksityisyyteen tai sananvapauteen.

Ei varmalla, koska sinun tulkintasi yksityisyydestä ja sananvapaudesta
on niin laaja, että se sisältää aivan kaiken puskasta ampumisen,
laittomuuksia myöten. Suomalainen yhteiskunta ei ole tulkinnut asiaa
noin, mutta haluat netin myötä vähän kuin varkain syntyneestä villistä
lännestä säännön.

Tätä koet perustella näyttelemällä vastuullista keskustelijaa, et muka
hyökkää yksityishenkilöitä vastaan. Paitsi minua, jonka
epäluotettavuutta työnantajanäkökulmasta toitotit useaan kertaan. Ja
epäilemättä jokaisen muun, joka panee tarpeeksi kampoihin.

Tai sulkemalla silmäsi mahdollisimman lujasti ja vaatimalla, että jos
muut "oikeasti" kirjoittavat omalla nimellään, heidän on julkistettava
henkilöllisyystodistuksensa netissä. Ei kukaan nimellään kirjoittava
ole eksynyt noin kauas todellisuudesta - joka nyt haluaa selvittää
toisen henkilöllisyyttä, se selvittäköön, ei itsensä paljastaminen ole
kenenkään velvollisuus, sitä omalla nimellä kirjoittaminen ei
tarkoita.

Anonymiteetti näyttää jo nyt huonoja puoliaan: vain ehkä tiettyä
alakulttuuria palveleva epäselvä, vähän jo Linnanvuoreen vivahtava
yksityiskieli, joka ei enää palvele mitään tiedotustarvetta, vaan luo
puskasta ampujalle tyypillisiä omnipotenssin tunteita, jotka näkyvät
riekkuvana sanankäyttönä ja muuna henkisenä itsetyydytyksenä, johon
tähän saakka on turvautunut tämä meidän raasu libertaarisiipemme,
joista jokainen lienee paikallisen Miksi olla normaali -kerhon
perustajajäsen. Omalla nimellään eivät ihmiset tuollaista rääpimistä
harrasta.

> Aina silloin kun tapaan ihmisen, joka haluaa purkaa ne tai rajoittaa
> niitä, herää kysymys : miksi?
> Miksi ja kuka haluaa kontrolloida?

Kukaan ei halua kontrolloida muuta kuin rikollista toimintaa. Se
lienee kohtuullista?

Katso itse omia blogikirjoituksiasi: tolkuissaan oleva ihminen ei
milloinkaan kirjoittaisi mitään noin tolkutonta, vaan pysyisi
faktoissa, normaalikielessä ja yrittäisi vakuuttaa sensijaan että
kirjoittaisi itsestään haltioituneita, "loistavia" hyökkäyksiä Jarejha
ja Pravdoja ja mitä pseudonyymejä vastaan kulloinkin. Se, että se
vakuuttaminen ei sinua kiinnosta on selkeä ilmaus siitä, että et
kaipaa sananvapautta vaan itseterapiakanavaa.

Silla taas ei ole enää yhtään mitään tekemistä sananvapausen kanssa.

Olli

lukematon,
21.5.2007 klo 11.32.2121.5.2007
vastaanottaja
On 21 touko, 14:46, "Peruspe...@gmail.com" <Peruspe...@gmail.com>
wrote:

> Kerropa minullekin, missä ja koska olen ilmaissut kiinnostukseni
> "rotuja" kohtaan?

Lue tästä säikeestä edeltävä kommentti.

> [...]
> aateveljesi.
> Älä yhtään kuvittele että kukaan kunnon ihminen tuntisi pätkääkään

Siis väität vakavissasi , että pelästyit itseään nössötutkijaksi
luonnehtivaa miestä? Tuo nyt on vielä epäuskottavampaa kuin että "et
voi tietää kirjoittaako joku ihan oikeesti omalla nimellään", eli
pelkkä veruke, jälleen kerran. Omien väitteidesi mukaan sinun
nimittäin pitäisi olla minun sukupolveani, eikä meistä löydy noin
pullalla ruokittuja miehiä.

Olli

Perus...@gmail.com

lukematon,
21.5.2007 klo 14.41.4821.5.2007
vastaanottaja

Olii polttaa olkiukkoja.

Perus...@gmail.com

lukematon,
21.5.2007 klo 15.31.2421.5.2007
vastaanottaja
On 21 touko, 18:32, Olli <orkon...@gmail.com> wrote:

Älä Olli viitsi poltella olkiukkoja.

Profeetta Tero

lukematon,
21.5.2007 klo 19.16.5921.5.2007
vastaanottaja
phog...@abo.fi wrote:

Jaahas Panullakin rupeaa jo heppi jöpöttämään.

Olli Orkoneva

lukematon,
22.5.2007 klo 1.53.5722.5.2007
vastaanottaja
Perus...@gmail.com kirjoitti:

> Olii polttaa olkiukkoja.

Kun mielipidettäsi kysytään, et vastaa vaan väität että väärin kysytty.
Retorisessa puheessa tuollainen väistö joskus toimii. Kirjoitetussa se
näittää jo vähän avuttomalta.

Vastaatko nyt siis kysymyksiin.

Olli

phog...@abo.fi

lukematon,
22.5.2007 klo 3.11.4522.5.2007
vastaanottaja
On May 22, 8:53 am, Olli Orkoneva <orkon...@REMOVETHISnic.fi> wrote:

> Kun mielipidettäsi kysytään, et vastaa vaan väität että väärin kysytty.

Tuo on Markus Janssonin vanha temppu. Ehkä se on alkanut levitä
laajempaan käyttöön.

Perus...@gmail.com

lukematon,
22.5.2007 klo 6.15.1722.5.2007
vastaanottaja
On 22 touko, 08:53, Olli Orkoneva <orkon...@REMOVETHISnic.fi> wrote:
> Peruspe...@gmail.com kirjoitti:

Kun kerran jo alunperin haluat ymmärtää kirjoitukseni väärin, niin ole
hyvä vain. Saat ihan rauhassa elää omassa todellisuudessasi sanojani
vääristellen. Retoriikalla olkoon sijansa, mutta rautalangasta en
jaksa enää tässä iässä vääntää keskusteluja.

Enkä ole muutenkaan kovinkaan kiinnostunut keskustelemaan kanssasi.
Koko sanomasi kun voidaan - sen mukaan mitä kommenttejasi olen lukenut
- tiivistää siihen, että vastustat nimimerkkikirjoittelua ja haluat
tavalla tai toisella paljastaa nimimerkkikirjoittelijoiden
henkilöllisyyden. M
Tämä ketju koski jotain aivan muuta kuin infantiilia juupas-eipäs
väittelyä. Et muuten ole vastannut yhteenkään kysymykseeni vielä - et
tässä ketjussa etkä muuallakaan.

Tosin minusta olisi edelleen mielenkiintoista tietää, mitä tarkoitit
tällä:

[...]

Kun vastasin tuohon rotuhöpötykseesi - ja minun liittämiseeni johonkin
ihmeelliseen "roduista kiinnostuneeseen piiriin" - kysymällä, missä
ja koska olen kirjoittanut jotain "roduista", niin vastauksesi on
parin muun ympäripyöreän höpötyksen jälkeen tämä:

[...]

Kertoisitko jo meille kaikille, missä ja koska olen kirjoitellut
roduista? Miten olet muuten päätynyt siihen väitteesee, että kuuluun
joihinkin ihmeellisiin "roduista kinnoistuneisiin piireihin"?

Jospa nyt lopettaisit sen olkiukkojen polttelun.

Tätä taustaa vasten olet aivan viimeinen henkilö kivittelemään ketään.
Istut nimittäin lasiakvaarion sisällä. Jos ymmärrät, mitä tarkoitan.
Miksi sinä haluat tietää toisen henkilöllisyyden? Katsotko, että
sinulla on oikeus kajota laissa määriteltyyn yksityisyydensuojaan?
Onko elämäntehtäväsi anonymiteetin hävittäminen netistä.

Tuota - uutisia Ollille; eipä taida onnistua.

Perus...@gmail.com

lukematon,
22.5.2007 klo 6.17.1222.5.2007
vastaanottaja

[...]

22.5.2007 klo 7.11.3822.5.2007
vastaanottaja
On 21 touko, 18:32, Olli <orkon...@gmail.com> wrote:

Tehdäänkö niin, että avaat vaikka ihan omin pikku kätösin oman
viestiketjun. Avaa vaikka sellainen, jossa saat purkaa kaikki ne
frustraatiot ja fobiat, joita Sinulla on koskien toisten kirjoittajien
anonymiteettiä. Jookos?

Nyt seikkailet koko ajan lähinnä Off Topicin puolella.

phog...@abo.fi

lukematon,
22.5.2007 klo 10.48.3422.5.2007
vastaanottaja
On 22 touko, 13:17, "Peruspe...@gmail.com" <Peruspe...@gmail.com>
wrote:

Voi Peruspekka raukkaa kun maailma kohtelee pelokasta poikaraasua
julmasti. Yhyy.

Perus...@gmail.com

lukematon,
22.5.2007 klo 12.37.1922.5.2007
vastaanottaja
On 21 touko, 14:29, Olli Orkoneva <orkon...@REMOVETHISnic.fi> wrote:
> Peruspe...@gmail.com kirjoitti:

Termi on suora käännös sieltä lainauksesta.

Perus...@gmail.com

lukematon,
22.5.2007 klo 12.56.3322.5.2007
vastaanottaja

Loistavaa akateemista pohdintaa a´la Panu Höglund:

Olli Orkoneva

lukematon,
22.5.2007 klo 14.00.3422.5.2007
vastaanottaja
Tue, 22 May 2007 03:15:17 -0700, Perus...@gmail.com kirjoitti:

> [...]
> vääristellen. Retoriikalla olkoon sijansa, mutta rautalangasta en
> jaksa enää tässä iässä vääntää keskusteluja.

Hyvin riittäisi, jos nimeäisit tämän olkiukon. Kieltäydyt kommnetoimasta
kysymystäni, että pekäätkö ihan aikuisen oikeasti Panua, vai onko
torjuntasi sitä samaa kuin tutun, joka valinnoistaan johtuen on naimaton,
ja joka sopivin väliajoin, minkä tahansa kaukaakin haetun syyn ilmaantuessa
ilmoittaa kuuluvaan ääneen: on se onni, ettei mulla ole vaimoa.

Todennäköiset syyst ovat molemmissa tapauksissa samat.

> [...]
> - tiivistää siihen, että vastustat nimimerkkikirjoittelua ja haluat
> tavalla tai toisella paljastaa nimimerkkikirjoittelijoiden

Se onnistuisi jokseenkin varmasti, ei minun, tuskin välttämättä muidenkaan
suomalaisten toimesta, mutta muutama keskustelu asioita työkseen tekevien
kanssa kertoo, että onnistuu oikein hyvin, jos toimeen tartutaan. Se taas
olisi kovin lapsellista, ellei silmään satu pyrkimystä
tosissaan nakertaa yhteiskuntarauhaa.

> Tämä ketju koski jotain aivan muuta kuin infantiilia juupas-eipäs
> väittelyä. Et muuten ole vastannut yhteenkään kysymykseeni vielä - et
> tässä ketjussa etkä muuallakaan.

Olen esittänyt useita vastauksia anonymiteetikäytäntöä vastaan. Sinä oletr
tempaissut niitä vastaan erilaisia sanavapauksia tms, joita ei ole
milloinkaan tarkoitettu mahdollistamaan säätelemättömiä, epäkohteliaita
hyökkäyksiä kansanosia tai ihisiä kohtaan.

> [...]
> tekemissistään,
> vaan siitä, että joku haluaa pakottaa toisen tahtoonsa, ja tämä on

Nimellä kirjoittamista ei mielestäsi vaadita normaalin, sivistyneen
kanssakäymisen vuoksi ja skitsokielen välttämiseksi, vaan siksi, että joku
> [...]

> hyökkäyksen sivuun: kun minä puhuin roduista kiinnostuneista
> piireistä, sinä sivuutat asian ja korostat ettet ole kontrollifriikki,

BTW, miksi torjuit tuon kontrollifriikkiyden? Tokihan minä sen melkein
uskon ja joskus vahingossa melkein uskonkin, että et halua kontrolloida
vääränvärisiä ja väärin puheutuneita tai väärää kieltä puhuvia

> [...]
> joihinkin ihmeellisiin "roduista kinnoistuneisiin piireihin"?
>
> Jospa nyt lopettaisit sen olkiukkojen polttelun.

Et siis ole huolestunut uudien rotujen ja kulttuurien tulosta asumaan
uusiin suomalaiskaupunginosiin?

> Tätä taustaa vasten olet aivan viimeinen henkilö kivittelemään ketään.

Kysyn edelleen että MITÄ taustaa vastaan? Jähnätäänkö tästäkin nyt ensin
pari päivää, minkä jälkeen nimimerkki Peruspekka alkaa huudella Orkonevan
työnantajia esiin

> Istut nimittäin lasiakvaarion sisällä. Jos ymmärrät, mitä tarkoitan.

Täällä oli yksi toinenkin, joka puhui yksityiskieltään ja käytti
yksityiskäsitteitään mielummin kuin esitti asiat selkeästi, mutta Linnis
ilmeisesti nautti siitä, että ihmiset kyseli siltä.

Ei, jos sinua ei kiinnosta puhua normaalisti ja selkeästi, niin anna
sitten olla. Yhä hämäräksi käy silloin, miksi kirjoitat julkisesti etkä
esim. pöytälaatikkoon.

> Miksi sinä haluat tietää toisen henkilöllisyyden? Katsotko, että
> sinulla on oikeus kajota laissa määriteltyyn yksityisyydensuojaan?

Ei, vaikka yksityisyyden suojaa ei ole määritelty niin, että se
mahdollistaa vastuuttomuuden ja rikollisen toiminnan.

> Onko elämäntehtäväsi anonymiteetin hävittäminen netistä.

Ei. Sensijaan olen nähnyt useamman ihmisen miehistyvän, muuttuvan laakista
selkeäsanaisemmaksi ja vähemmän agressiiviseksi.

> Tuota - uutisia Ollille; eipä taida onnistua.

Se taas jää nähtäväksi. Pikkuhiljalleen vain alkaa yhä laajemmin selvitä,
että yksityisyyden suojaa ja ilmaisunvapautta keppihevosenaan käyttävät
lähinnä ne, jotka haluavat julkaista rasistista, henkilöön käyvää tai
muuten rikollista aineistoa. Mitään puolustettavaa niissä ei ole.

Olli

Gc

lukematon,
22.5.2007 klo 17.54.4922.5.2007
vastaanottaja
On 21 touko, 12:41, phogl...@abo.fi wrote:

> [...]
> porukkaanne uhkana itselleen, joudutte niin pahaan kuseen, että ne
> muslimiterroristitkin alkavat näyttää pienemmältä pahalta.

Kuka kuuluu kunnialliseen keskiluokkaan? Panun palkka on kyllä
sellainen, että kuulut lähinnä köyhälistöön. Aatemaailmasi on toki sen
mukainen. Turha tätä on kieltää! Niin kuin sitäkään että olet aito
savolainen, kun kerran olet seillä syntynyt ja kasvanut!

> [...]
> kansallismielisyydestä". Siinä kohdassa alkaa itse asiassa
> terrorismipykälänkin soveltaminen tulla ajankohtaiseksi.

Heh heh. Tuo on kiinnostava vainoharhaisuuden muoto, jossa luullaan
että omia vihollisia vainoaa milloin mikäkin poliisiviranomainen!

> [...]
> sinulle kuulustelupöydässä, miten monta vuotta sinäkin saatat minkäkin
> pykälän nojalla joutua istumaan kirjoitteluistasi.

Heh heh. Tottakai.

Olli Orkoneva

lukematon,
23.5.2007 klo 3.49.0423.5.2007
vastaanottaja
Tue, 22 May 2007 09:56:33 -0700, Perus...@gmail.com kirjoitti:

> Loistavaa akateemista pohdintaa a´la Panu Höglund:

---

Jos oikein muistan, käytit anonyymikirjoittamisesi puolusteluna sitä, että
"et arvostele muita kuin julkisuuden henkilöitä".

Näin ne kestämättömän käytöksen perusteet rapisee yksi kerrallaan.

Olli

Perus...@gmail.com

lukematon,
23.5.2007 klo 5.44.0523.5.2007
vastaanottaja
On 23 touko, 10:49, Olli Orkoneva <orkon...@nic.fi> wrote:

> [...]
> "et arvostele muita kuin julkisuuden henkilöitä".
>
> Näin ne kestämättömän käytöksen perusteet rapisee yksi kerrallaan.

Muistat taas tarkoitushakuisesti väärin. sanoin, että jos vittuilet
aikasi, varaudu takaisinvittuiluun.
Kumma juttu, minä en saisi sinun mielestäni arvostella suurta
persoonallisuuttasi, koska kirjoitan anonyyminä.

Ainoa asiasi minulle tuntuu olevan se, että haluat minun luopuvan
anonymiteetistäni. Ei onnistu.
Eläpä sen kanssa - tai ole elämättä.

Perus...@gmail.com

lukematon,
23.5.2007 klo 5.44.2423.5.2007
> [...]
>
> Olli

Muistat taas tarkoitushakuisesti väärin. sanoin, että jos vittuilet

23.5.2007 klo 5.44.4523.5.2007
> [...]
>
> Olli

Muistat taas tarkoitushakuisesti väärin. sanoin, että jos vittuilet

23.5.2007 klo 5.44.5523.5.2007
> [...]
>
> Olli

Muistat taas tarkoitushakuisesti väärin. sanoin, että jos vittuilet

23.5.2007 klo 5.45.1023.5.2007
> [...]
>
> Olli

Muistat taas tarkoitushakuisesti väärin. sanoin, että jos vittuilet

23.5.2007 klo 5.45.1823.5.2007
> [...]
>
> Olli

Muistat taas tarkoitushakuisesti väärin. sanoin, että jos vittuilet

23.5.2007 klo 5.56.1623.5.2007
vastaanottaja

> ---
>
> Jos oikein muistan, käytit anonyymikirjoittamisesi puolusteluna sitä, että
> "et arvostele muita kuin julkisuuden henkilöitä".

Kato hei mä olen julkisuuden henkilö! Suuri kuuluisuus! Suuret rahat
ja rantadrinkkejä ja naisia ja huvijahteja! Playboy! Playpanu!

phog...@abo.fi

lukematon,
23.5.2007 klo 5.56.2723.5.2007
> [...]
> "et arvostele muita kuin julkisuuden henkilöitä".

Kato hei mä olen julkisuuden henkilö! Suuri kuuluisuus! Suuret rahat

23.5.2007 klo 5.56.3523.5.2007
> [...]
> "et arvostele muita kuin julkisuuden henkilöitä".

Kato hei mä olen julkisuuden henkilö! Suuri kuuluisuus! Suuret rahat

23.5.2007 klo 5.56.3723.5.2007
> [...]
> "et arvostele muita kuin julkisuuden henkilöitä".

Kato hei mä olen julkisuuden henkilö! Suuri kuuluisuus! Suuret rahat

23.5.2007 klo 19.02.3423.5.2007
vastaanottaja
On May 22, 9:00 pm, Olli Orkoneva <orkon...@nic.fi> wrote:

> [...]
> lähinnä ne, jotka haluavat julkaista rasistista, henkilöön käyvää tai
> muuten rikollista aineistoa. Mitään puolustettavaa niissä ei ole.

Ai, sinulle se alkaa selvitä vasta nyt? No, hyvä että edes joskus.

Perus...@gmail.com

lukematon,
24.5.2007 klo 4.11.5624.5.2007
vastaanottaja

Sellaiset henkilöt kuten sinä...

Olli Orkoneva

lukematon,
24.5.2007 klo 4.21.5224.5.2007
vastaanottaja
Wed, 23 May 2007 02:44:05 -0700, Perus...@gmail.com kirjoitti:

> Muistat taas tarkoitushakuisesti väärin. sanoin, että jos vittuilet
> aikasi, varaudu takaisinvittuiluun.

Vittuilu on henkilökohtainen asia, joita ei normaali ihminen munattomilta
puskasta ampujilta odota, ja kehtaat vielä perustellakin kuin esiintyisit
henkilönä.

> Kumma juttu, minä en saisi sinun mielestäni arvostella suurta
> persoonallisuuttasi, koska kirjoitan anonyyminä.

Et saakaan, ja sen olet itse alun perin todennut: et ammu puskasta muita
kuin julkisuuden henkilöitä. Kyllä minä sen tiesin, ja onhan se
inhimillistäkin että et malta pysyä ruodussa ja otat kaikki ne vapaudet
jotka onmahdollista ottaa. Juuri siksihän minä anonyymiä kirjoittelua
vastustankin: sillä on myös anonyymikirjoittelijoihin itseensä rapauttava
vaikutus.

> Ainoa asiasi minulle tuntuu olevan se, että haluat minun luopuvan
> anonymiteetistäni. Ei onnistu.

Tunnusta sitten suoraan, että luovut periaatteistasi ja ammut puskasta
kaikkea mitä huvittaa. Taas yksi esimerkki siitä, että mahdollisuutta
esiintyä nimettömänä tarvitaan etupäässä kaikkeen mahdolliseen muuhun,
etupäässä henkilökohtaisuuksiin, kuin sellaisten yleisesti tärkeiden
asioiden esilletuomiseen, jolla sitä mielellään perustellaan.

Olli

Perus...@gmail.com

lukematon,
24.5.2007 klo 9.24.3424.5.2007
vastaanottaja
On 24 touko, 11:21, Olli Orkoneva <orkon...@nic.fi> wrote:

Höpö, höpö. Sinä kun et päätä noista asioista.
Mielipide ei ole totuus - ei sinun eikä minun.
Mutta sinä et minua komentele - hei herää jo pahvi!
Kaikista vähiten päätösvaltaasi kuuluu se, kirjoittaako joku
anonyyminä vai ei.

Ja sekös sinua vituttaa...

Teet ihan itse itsestäsi säälittävän ja naurettavan yhden asian
itkijän.
Säälittävää söperrystä...

Olli Orkoneva

lukematon,
24.5.2007 klo 9.47.3024.5.2007
vastaanottaja
Thu, 24 May 2007 06:24:34 -0700, Perus...@gmail.com kirjoitti:

> Höpö, höpö. Sinä kun et päätä noista asioista.

Maltatko millään vastata minun kysymykseeni, etkä niihin itse
keksimiisi? Siis nyt on yhtäkkiä "yleisesti tärkeää" alkaa julistaa
uutisryhmissä että tämän niminen henkilö ei ole työntekijänä luotettava ja
että asiaan pitäisi kiinnittää huomiota?

Tähän minä sinulta haluan vastauksen. Olet määritellyt noita
sopivaisuusrajoja jotakuinkin hyväksyttävästi, mutta koska anonymiteetti
antaa siihen mahdollisuuden, käytät sitä saman tien henkiseen
itsetyydytykseen.

Tilaisuus tekee varkaan.

Olli

Perus...@gmail.com

lukematon,
24.5.2007 klo 12.22.4624.5.2007
vastaanottaja
On 24 touko, 16:47, Olli Orkoneva <orkon...@nic.fi> wrote:

Jos kaivat sen ketjun, löydät sieltä vilpittömän anteeksipyyntöni.
Sotkin sinut toiseen henkilöön.

Nyt näyttää todellakin siltä, että kirjoitustesi raison d'Être on sota
anonymiteettiä vastaan.
Ikävä kyllä, näin on ainakin niissä keskusteluissa, joita käyt
kanssani.

Olli Orkoneva

lukematon,
24.5.2007 klo 13.03.3924.5.2007
vastaanottaja
Thu, 24 May 2007 09:22:46 -0700, Perus...@gmail.com kirjoitti:

> Jos kaivat sen ketjun, löydät sieltä vilpittömän anteeksipyyntöni.
> Sotkin sinut toiseen henkilöön.
>
> Nyt näyttää todellakin siltä, että kirjoitustesi raison d'Être on sota
> anonymiteettiä vastaan.

Olen perustellut, miksi. Tilaisuus tekee varkaan. Asiain kulun kannalta ei
ole merkitystä sillä, että en ollut se henkilö, jota tarkoitit. Oleellista
on se, että henkilö, joka kirjoittaa jumalaisista Jareista (vai mikä nyt
olikaan), ryhtyy itse jumalaksi toisen elämän kannalta hyvin tärkeissä
asioissa, ja tekee sen vieläpä piilosta.

Ennenkuin ehdit jälleen kerran toistaa tuon mieliteesisi halusta hallita
toista, niin minä toistan omani:

Ole sanojesi veroinen ja käytä anonymiteettiä siihen ja vain siihen
ainoaan tarkoitukseen, jolla sitä miten kuten voidaan näinkin
demokraattisessa yhteiskunnassa ehkä perustella: sellaisten asioiden
esille tuomiseen, joita ei mitenkään muuten voi itseään vahingoittamatta
tuoda esiin. Kaikki muu rapauttaa tuota oikeutusta, ja juuri se on syynä
mm. julkisuudessa esillä olleisiin vaatimuksiin anonyymihäiriköinnin
estämisestä.

Halpamaisinta on juuri hyökkäily yksilöitä vastaan. Jos haluat kaunistella
tätä, ja nimittää sitä ideologiseksi hyökkäilyksi anonymiteettiä vastaan,
niin nimitä sitten.

Olli

Perus...@gmail.com

lukematon,