Vieläkö täällä ollaan hengissä?

Sartsa

Tulin vilkaisemaan. Harmi kun kännykällä ei pääse nyyssittämään, en
ainakaan osannut. Joko on viiltävää analyysiä Euroviisuista?

--
Pitäkää tunkkinne.

Sartsa

On 14.1.2023 14.11, Sartsa wrote:
> Tulin vilkaisemaan. Harmi kun kännykällä ei pääse nyyssittämään, en
> ainakaan osannut. Joko on viiltävää analyysiä Euroviisuista?

Niin sitä vaan, että jos joku pystyy kertomaan yksityiskohtaisesti miten
Androidilla voisi nyyssittää, niin thäng juu. Kokeilin sitä yhtä
sovellusta, nimeltään Newsgroup Reader, niin se latasi vain otsikot, ei
siinä päässyt sen pidemmälle. Ennen toimi vielä google.groups
postailussakin, mutta ei kyllä enää.

--
Pitäkää tunkkinne.

Turo Juurakko

Sartsa kirjoitti 14/01/2023 klo 14:11:
> Tulin vilkaisemaan. Harmi kun kännykällä ei pääse nyyssittämään, en
> ainakaan osannut. Joko on viiltävää analyysiä Euroviisuista?

Liian aikaista, ei ole UMK:ssa kuin vasta kaksi biisiä julkistettu:
Keiran No business on the dance floor ja Benjaminin Hoida mut.

No business on the dance floor on itämaisia, ehkä intialaisia
vaikutteita omaava tanssibiisi. Ehkä artistin ihonväri suojelee
syytöksiltä kulttuurisesta omimisesta.

Hoida mut... tuntuvat viisupiireissä arvostavan, ettei Benjamin tehnyt
biisistä gay anthemia, vaan jätti auki sen, kenen kanssa siinä sekstaillaan.

Molemmat sellaisia 3-3,5 tähden pläjäyksiä. Peruslaadukasta tekemistä,
ei ärsytä, muttei ole mun musiikkiakaan. Vauhtibiisejä, joiden lavaliveä
odottelen kauhulla ja huvittuneena, miten UMK:n ja Ylen tuotantotiimit
onnistuvat sössimään tällä kertaa.

Maanantaina (tai sunnuntaina puolen yön aikaan) sitten Robinin vuoro.

--
Kirjoituksia kellarista

Keke Ketonen

Sartsa kirjoitti 14.1.2023 klo 14.11:

> Tulin vilkaisemaan. Harmi kun kännykällä ei pääse nyyssittämään, en
> ainakaan osannut. Joko on viiltävää analyysiä Euroviisuista?

Täällä valmistaudutudaan kevään eduskuntavaaleihin. Ja olemme
poissaollessasi luopuneet pensasneuvostoliittolainen-termistä. Kutsumme
heitä jälleen ryssiksi.

Sartsa wrote:
> Tulin vilkaisemaan. Harmi kun kännykällä ei pääse nyyssittämään, en

Miksi et käytä tietokonetta? Kännyköistä on pelkkää harmia...

> ainakaan osannut. Joko on viiltävää analyysiä Euroviisuista?

Turo ei näytä vielä turautelleen, ja ketään muutahan tuo roska tuskin
kiinnostaa, kun netistä löytyy parempaakin musiikkia. Tai ainakin löytyi
vielä silloin kun juutalaiset eivät olleet huomanneet sensuroida. Ja fiksut
tietysti imuttivat oman koneensa kiintolevylle, jonne ainakaan toistaiseksi
juutalaisilla ei ole pääsyä... Linuxissa jopa käyttiksen salasanan lisäksi
mahdollisuus kryptata koko kiintolevy.

Turo Juurakko

TJT2 kirjoitti 15/01/2023 klo 12:44:

> [...]
> kiinnostaa, kun netistä löytyy parempaakin musiikkia. Tai ainakin löytyi
> vielä silloin kun juutalaiset eivät olleet huomanneet sensuroida.

Jos tähän vastaisi tyylilläsi tyhjän paskan länkytyksellä, niin viisut
on vain maailman isoin musiikkishow, joten naurettava väite, ettei
ketään kiinnosta. Sen sijaan voisi kysyä, että ketä muita sensuuriin
juuttuneet natsimarssisi kiinnostaa kuin marginaalissa uhoavia
nahkakuulia...

--
Kirjoituksia kellarista

Turo Juurakko wrote:

> Jos tähän vastaisi tyylilläsi tyhjän paskan länkytyksellä, niin viisut
> on vain maailman isoin musiikkishow, joten naurettava väite, ettei

JiiHoota plagioiden: tarkoitin tietysti että TÄÄLLÄ sfnetissä ei tuskin
ketään kiinnosta. Ja kirjoitin "tuskin", jonka olet jättänyt tuosta pois.

> ketään kiinnosta. Sen sijaan voisi kysyä, että ketä muita sensuuriin
> juuttuneet natsimarssisi kiinnostaa kuin marginaalissa uhoavia
> nahkakuulia...

Vaikkapa sitä yli 15 tunnin skriimin tehnyttä pitkätukkaista evotoveriasi ja
hänen vaimoaan. Ja toisekseen, ei ne mitään marsseja ole, toki sellaisiakin
voi löytää, ihan alkuperäisiä saksalaisiakin, mutta kun ei oikein osaa
saksaa enkä erityisemmin tykkää marssimusiikista... ja vielä vähemmän siitä
örinähevistä, johon esim "nahkakuula" Tuukka Kuru näyttää ihastuneen. Siis
oudolla musiikkimaulla varustettu evolutionisti, mutta muuten todella hieno
ja esimerkillinen ihminen.

Musiikissa pitää olla syvällinen sanoma, esim:
The fires raged for many years, it was a time of change
The heavens rained with sorrow's tears, then came the brand new day
That day there was a burnt out field, it's earth was black and charred
It's flowers once were peoples' hopes, but now they were their scars
-
(chorus)
After the fire, the ruins there did lay
After the fire, would come a brand new day
-
The field stood in misery, the years passed it by
A new age was awakening, to bury history's lies
One misty morn as day awoke, that field had come alive
Seeds once sown that now had grown, new life that would not die
-
The new age is approaching, and with it we shall be
The field was 1945 and the seeds were you and me

Toki samoista sanoituksista voidaan tehdä erilaisia versioita, kerran löysin
itseni eräästä rock-konsertista kuuntelemassa jotain miespuolista rääkyjää,
lopulta tajusin että siinä biisissähän on ihan samat sanat kuin eräässä
kantribiisissä, jota eräs naispuolinen kantirilaulaja tykkäsi esittää.

Jaakko Jaakkima

lauantai 14. tammikuuta 2023 klo 14.11.26 UTC+2 Sartsa kirjoitti:
> Tulin vilkaisemaan. Harmi kun kännykällä ei pääse nyyssittämään, en
> ainakaan osannut. Joko on viiltävää analyysiä Euroviisuista?

On. Paskaa katsomatta.

JiiHoo

Turo Juurakko päätti sitten kirjoittaa tälviisiin...
En ymmärrä mitä toi TJT taas horisee.

Kyllä täällä aiankin aamut aloitetaan Erikalla.

Upea kappale, ei nykyään enää tuollaisia tehdä.

https://youtu.be/rcVb6l4TpHw

--
JiiHoo:
" Ja uskottavuuden saa vain sillä, että oikeasti sanoo tekevänsä mitä

Sartsa

Kyllä minäkin tietyssä vaiheessa venttiilikuntoa kuuntelen aina
marssimusiikkia, joko suomalaista tai saksalaista. Esim. Vöyrin Marssi,
Sillanpään Marssilaulu ja Die Fahne Hoch. Kerran jopa heräsin yöllä ja
lauloin vain Die Fahne Hoch ja jatkoin unia. Myös Jääkärimarssi on hyvä
ja tietenkin Porilaisten Marssin se osio, jossa luulisi, että rumpali on
seonnut, vaikka hän rummuttaa matkien ammunnan ääntä. Ammuu!

--
Pitäkää tunkkinne.

Sartsa

Siksi en käytä tietokonetta (paitsi nyt juuri), kun tämä läppäri vetelee
viimeisiään, eikä tässä ole edes romppuasemaa.

--
Pitäkää tunkkinne.

"TJT2" <ceationis...@globalism.is.invalid> writes:

> Vaikkapa sitä yli 15 tunnin skriimin tehnyttä pitkätukkaista

Miksi ihmeessä teinit muuten käyttää striimeistä tota koollista muotoa?
Se on aivan typerä.

Ja 15 tuntia jotain joutavaa horinaa, mielummin haaskaisi aikaa vaikka
Wednesdaymaratoniin, ja siltikin jäis vielä puolet muuhunkin käyttöön.

* Edellinen sigu oli aika paska jostain viime vuosituhannelta *

JiiHoo

Ari Saastamoinen päätti sitten kirjoittaa tälviisiin...

> [...]
>
> Ja 15 tuntia jotain joutavaa horinaa, mielummin haaskaisi aikaa vaikka
> Wednesdaymaratoniin, ja siltikin jäis vielä puolet muuhunkin käyttöön.

Teinit?
Olen käsittänyt, että toi skriimi on joku hauska vitsi noiden
isämmaallisten striimaajien joukossa, jotka lähes kaikki paljastuivat
ryssien kätyreiksi.
Lokasta en kyllä tiedä kuinka ryssämielinen se on.
Mutta kun ryssäkätyri TJT:llä ei ole pahaa sanottavaa, niin voisin
veikata Lokkaakin kotiryssäksi.

Minusta toi kotiryssä olisi oikein osuva termi käytettäväksi viidennen
kolonnan suomalaisista ja se vanhentunut merkitys joutaa roskakoriin.

JiiHoo <e...@ole.com> writes:

> Olen käsittänyt, että toi skriimi on joku hauska vitsi noiden
> isämmaallisten striimaajien joukossa, jotka lähes kaikki paljastuivat
> ryssien kätyreiksi.

Oon mä kuullut tota muittenkin käyttävän. Ja jotkut käyttää myös
muodossa riimu, mutta sen mä ymmärrän, yksinkertaistuksena, kun tollainen
str* -alku on paljon hankalampi kuin pelkkä ärrä. Mutta toi skriimi on
ona yhtä hankala sana kuin se alkuperäinen, joten sen käyttöön en keksi
ede tota yksinkertaistustekosyytä. No kai se sitten muka on jotenkin
hauska, vaikken mä keksikään, että millä tavalla ja miks.

JiiHoo

> [...]
> ede tota yksinkertaistustekosyytä. No kai se sitten muka on jotenkin
> hauska, vaikken mä keksikään, että millä tavalla ja miks.

Netti väitti tällaista.

"virheellinen, äärioikeistolaisten häiriköiden käyttämä muoto sanasta
"striimi" (livestream, suoratoistettava tietovirta)"

Mäkin olen liittänyt sen nimenomaan näihin Lokan ja kumppaneiden
lähetyksiin. Voi se olla ehkä siitä sitten levinnyt muuallekin.

Keke Ketonen

Jos siinä on taustalla "scream" eikä "stream"?

Ari Saastamoinen wrote:
> Ja 15 tuntia jotain joutavaa horinaa, mielummin haaskaisi aikaa vaikka
> Wednesdaymaratoniin, ja siltikin jäis vielä puolet muuhunkin käyttöön.

Vaikea sanoa onko joutavaa horinaa, kun olen katsonut vasta vähän yli 4
tuntia alusta, ei ole vielä näkynyt toveritartanne, netissä joku viittasi
johonkin 8 ja 9 tunnin välillä olevaan aikaleimaan... Ja vakavasti puhuen,
minä en osaa ollenkaan ranskaa, joten oikeasti mielenkiintoista kun toverisi
suomentaa niitä ranskankielisiä. Ranskassa näkyy tapahtuvan kaikenlaista,
josta Suomen valtamedia ei sano yhtään mitään, eikä totuusmediatkaan kun
Suomessa on kovin vähän ranskaa osaavia "nahkakuulia" (Turon terminologiaa
käyttääkseni). Ja silloinkin kun tapahtuu jotain niin isoa, että Suomen
valtamedian on käytännössä pakko tehdä joku uutinen, niin ranskalaisia
medioita seuraamalla oppii, että ne jutut menee yleensä ihan eri tavalla
kuin mitä Suomessa uutisoidaan, ja muutenkin saa niistä paljon lisätietoa.

JiiHoo wrote:
> [...]
> Olen käsittänyt, että toi skriimi on joku hauska vitsi noiden
> isämmaallisten striimaajien joukossa, jotka lähes kaikki paljastuivat

Leena Hoo näkee joka paikassa natseja ja niiden kätyreitä, Jii Hoo näkee
joka paikassa ryssiä ja niiden kätyreitä... Oletteko läheistäkin sukua vai
onko muuten vain geneettinen yhteispiirre?

> Lokasta en kyllä tiedä kuinka ryssämielinen se on.

Kovasti iloitsi Venäjän lipun polttamisesta, jota kävi Helsingissä
kuvaamassa, luulisi jopa sinun vähäisen älysi riittävän tekemään tuosta
jotain johtopäätöksiä.

> Mutta kun ryssäkätyri TJT:llä ei ole pahaa sanottavaa, niin voisin

Mutta minulla, TJT2:lla, olisi paljonkin pahaa sanottavaa Lokasta(kin),
mutta miksi sanoisin kun hänestä voi sanoa paljon hyvääkin, toisin kuin
eräistä...

> veikata Lokkaakin kotiryssäksi.

Ahaa, kotiryssä on henkilö joka tykkää katsella kun Venäjän lippu poltetaan.
Mistä voin ostaa jiihoo - suomi - jiihoo sanakirjan?

> Minusta toi kotiryssä olisi oikein osuva termi käytettäväksi viidennen
> kolonnan suomalaisista ja se vanhentunut merkitys joutaa roskakoriin.

Taidat itse kuulua siihen kolonnaan, kun et ollut polttamassa sitä lippua,
etkä edes mainostanut Lokan kuvaamaa videota siitä.

Siitäs kuulit, Tura Juurakko !!

JiiHoo wrote:
> Turo Juurakko päätti sitten kirjoittaa tälviisiin...

> En ymmärrä mitä toi TJT taas horisee.

Turo Juurakko ei ole TJT, oletan.

> Kyllä täällä aiankin aamut aloitetaan Erikalla.
> Upea kappale, ei nykyään enää tuollaisia tehdä.
> https://youtu.be/rcVb6l4TpHw

Kas, juutalaiset eivät ole vielä sensuroineet tuota. Kannattaisi Turonkin
kuunnella.
Tämäkin
https://www.youtube.com/watch?v=ff_dn7nbSjk

JiiHoo

TJT2 päätti sitten kirjoittaa tälviisiin...
> Kovasti iloitsi Venäjän lipun polttamisesta, jota kävi Helsingissä
> kuvaamassa, luulisi jopa sinun vähäisen älysi riittävän tekemään tuosta
> jotain johtopäätöksiä.

Mutta toihan kuulostaa iloiselta asialta. Mukavaa ettei Lokka ole näitä
vatnikkeja.

Turo Juurakko

TJT2 kirjoitti 18/01/2023 klo 11:14:
> [...]

Tossa Suomen seuraava viisuedustaja toivottavasti, vaikka äänestäähän
Suomen kansa yleensä päin persettä.

https://www.youtube.com/watch?v=rNrgQm5z07U

> Siitäs kuulit, Tura Juurakko !!

No onhan se jo nähty moneen otteeseen, ettet ole turhan kranttu
mielipiteiden esittäjien suhteen kunhan ne vain tukevat omia luulojasi.

--
Kirjoituksia kellarista

JiiHoo

Turo Juurakko päätti sitten kirjoittaa tälviisiin...

> Tossa Suomen seuraava viisuedustaja toivottavasti, vaikka äänestäähän
> Suomen kansa yleensä päin persettä.
>
> https://www.youtube.com/watch?v=rNrgQm5z07U

Vittu, koitin epätoivoisesti jaksaa kertosäkeesen tai johonkin
mahdolliseen kipaleen huippukohtaan toivoen sellaisen löytäväni.

Paskaa oli. Minuutti tuota oli kyllä yli-inhimillinen suoritus, jota en
suosittele kenellekään. En ole kuullut ainuttakaan muuta piisiä, mutta
pakkohan siellä on olla edes joku, minkä pystyy kuuntelemaan kokonaan.

Alas on mennyt taso, mutta hämmästyttävää, että tää UMK on ilmeisesti
kasvattanut suosiotaan.

Robinin piisi on todennäköisesti hirveätä poppia, jolla se edelleen
yrittää epätoivoisesti kansainvälisille markkinoille. Vaikka sitä
kuunnellessa miettii lähinnä, että minkäköhän piisin plagiaatti se on,
niin sen ehkä pystyy kuuntelemaan.

JiiHoo

JiiHoo päätti sitten kirjoittaa tälviisiin...

> [...]
> yrittää epätoivoisesti kansainvälisille markkinoille. Vaikka sitä
> kuunnellessa miettii lähinnä, että minkäköhän piisin plagiaatti se on,

Erehdyin yhdessä asiassa, en tunnista piisiä minkään kopioksi. Mikä ei
tarkoita ettei se voisi olla, olen vaan jättänyt kuuntelematta viimeisen
kymmenen vuoden poppihitit, niin on jäänyt tää kuulematta.

Hissimusiikkia tai tavaratalojen taustamusakkia. Ei aiheuta
minkäänlaisia elämyksiä puolesta eikä vastaan, mitäänsanomattomuuden
huipemtuma. Joka kuvaa hyvin kuinka epätoivoisesti Robin yrittää
breikata jollain sellaisella mikä ei loukka ketään, mutta ei se kyllä
sitten varmaan kiinnostakkaan ketään.

JiiHoo

> [...]
> huipemtuma. Joka kuvaa hyvin kuinka epätoivoisesti Robin yrittää
> breikata jollain sellaisella mikä ei loukka ketään, mutta ei se kyllä

Oho, jopa fanitkin ovat sitä mieltä.

Youtuben kommenteisdta:
Sanon tän kaikella rakkaudella ja vanhana robinin superfanina, mutta ei
pliis laiteta tätä. Oli kyllä tosi suuri pettymys ja aivan liian
tasapaksu ja laimea biisi. Nyt ihmiset sitten järkeä päähän sen
äänestämisen kanssa. Tunnettu artisti ei pelasta huonoa kappaletta...

Turo Juurakko

JiiHoo kirjoitti 18/01/2023 klo 19:02:
> Turo Juurakko päätti sitten kirjoittaa tälviisiin...

> Vittu, koitin epätoivoisesti jaksaa kertosäkeesen tai johonkin
> mahdolliseen kipaleen huippukohtaan toivoen sellaisen löytäväni.
>
> Paskaa oli.

Jne ym ym, bla bla blaa.

Viisupiireissä Käärijän Cha cha cha on räjäyttänyt jo potin ja rikkoo
parhaillaan Blind Channelin Dark Side-biisin ennätyksiä. Lupaa hyvää,
mutta voihan suomalaiset äänestää taas jotain kädenlämpöistä paskaa kun
muunlainen musiikki "ei sovi" viisuihin. UMK:n tämä kausi näytti
tasalaatuiselta, mutta vähän mitäänsanomattomalta tähän asti kunnes
Käärijän biisi julkaistiin. Rammsteinin fanina lämmittää se, että
Käärijä on ottanut vaikutteita heiltä biisiinsä ja onhan hänellä lisäksi
Rammsteinin ristilogo tatuoituna rintaansa.

--
Kirjoituksia kellarista

Turo Juurakko

Ja korjaa nyytistimes. Otsikoiden ääkköset menevät sun jäljiltä hajalle.

--
Kirjoituksia kellarista

JiiHoo

Turo Juurakko päätti sitten kirjoittaa tälviisiin...

> Turo Juurakko kirjoitti 18/01/2023 klo 19:28:
> >

> Ja korjaa nyytistimes. Otsikoiden ääkköset menevät sun jäljiltä hajalle.

Ei onnistu.
siellä on nyt näin:

character set iso-8859-15, send 8 bit characters

Siellä on mahdollisuus lisät 8 bit char headereihin, mutta sen jälkeen
se ei suostu postaamaan.

Kumpikohan tässä on liikkeellä väärällä merkistöllä?
Mulla on siis headereiden mukaan näin:

Ja otsikko on kirjoitettu näin:
=?iso-8859-15?Q?Viel=E4k=F6_t=E4=E4ll=E4_ollaan_hengiss=E4??=
Toi pitäisi sitten kääntyä ääkkösiksi, jos nyytistin osaa sen.

Turolla on sitten näin:
Otsikko näyttäisi olevan samalla tavalla koodattu:
Re: =?iso-8859-15?Q?Viel=E4k=F6_t=E4=E4ll=E4_ollaan_hengiss=E4??=

Voin mä katsoa mitä tapahtuu, jos itsekin laitan utf-8, mutta kun mun
mielestä toi iso-8859-15 on se oikea eikä mikään utf-8.

JiiHoo

Turo Juurakko päätti sitten kirjoittaa tälviisiin...

> Ja korjaa nyytistimes. Otsikoiden ääkköset menevät sun jäljiltä hajalle.

Tää olisi sitten utf-8

JiiHoo

JiiHoo päätti sitten kirjoittaa tälviisiin...

> Turo Juurakko päätti sitten kirjoittaa tälviisiin...

> Tää olisi sitten utf-8

Korjasko tää jotain vai kukaan ei näe enää otsikkoa oikein?

Nyt se otsikko on sitten näin:
=?utf-8?Q?Viel=C3=A4k=C3=B6_t=C3=A4=C3=A4ll=C3=A4_ollaan_heng?= =?utf-
8?Q?iss=C3=A4??=

JiiHoo

> [...]
>
> Nyt se otsikko on sitten näin:
> =?utf-8?Q?Viel=C3=A4k=C3=B6_t=C3=A4=C3=A4ll=C3=A4_ollaan_heng?= =?utf-

Mielenkiintoista kyllä, kun näyttää siltä, että joidenkin nyytistimet
käyttää sitä merkkisettiä, mitä edellinen kirjoittaja käyttää.

Mutta mun nyytistin käyttää sitä, mitä on määritelty, ei vaihda lennossa
mihinkään.

Kun katsoo aloituspostauksia, niin jostain kumman syystä lähes kaikille
on utf-8.
TJT:llä on iso 8859-1. Joten pitäisikö suosiolla vaihtaa UTF-8:oon?

Onko Korpela vielä hengissä, että se voisi kertoa totuuden? Olen varma,
että jos menen sen nettisivuille, niin ei suosittele mitään utf:ää.

Turo Juurakko

Ei jaksais käydä tätä keskustelua joka kerta. Sulla alkoi särkymään noi
otsikot ilman että olen itse tehnyt mitään muutoksia asetuksiin.
Kaikilla muilla otsikot näkyy ehjänä. En minä näistä asetuksista tajua
mitään, eikä kiinnosta, mutta kaikki viittaa siihen, että sulla on
tapahtunut jokin muutos asetuksissa. Vaihdoitko sä konetta jolla
postaat? Eka kerta kun huomasin sulla rikkonaiset otsikot oli viestissä
että kerroit päivittäväsi konetta.

--
Kirjoituksia kellarista

JiiHoo

> [...]

> tapahtunut jokin muutos asetuksissa. Vaihdoitko sä konetta jolla
> postaat? Eka kerta kun huomasin sulla rikkonaiset otsikot oli viestissä

Miten niin joka kerta? Ekan kerran kerrot nyt, että otsikot hajoaa.

Syy taisi löytyä, tää ei suostu lähettämään koodaamatonta tekstiä
otsikkoon, tekee ilmeisesti queted printablea.

Mikä olisi jotenkin toimiva nyytistin?

Olikos se mesnews mulla viimeksi? Kyllä tää Gravity toimi joskus
aikoinaan ilman valituksia.

Turo Juurakko

JiiHoo kirjoitti 18/01/2023 klo 21:15:
> Turo Juurakko päätti sitten kirjoittaa tälviisiin...

> Miten niin joka kerta? Ekan kerran kerrot nyt, että otsikot hajoaa.

Vuosien varrella on ollut muitakin vastaavanlaisia tapauksia ja aina
huomautus asiasta on degeneroitunut atk-nörttien fleimisodaksi,
tukkanuottasiksi ja kilobittien mittailukisaksi...

> [...]
>
> Mikä olisi jotenkin toimiva nyytistin?
>
> Olikos se mesnews mulla viimeksi? Kyllä tää Gravity toimi joskus

Thunderbirdiä mä olen käyttänyt ja on muuten hoitanut asiansa paitsi
ettei se ymmärrä crosspostausten päälle.

--
Kirjoituksia kellarista

mattile71

Utf8: han nykyään on standardi,se kannattaa laittaa koodaukseksi.

Katsoin sen Käärijän biisin netistä.
Eikös tuollaisesta käytetä termiä White nigger,valkoinen neekeri.
Karseeta electropop-räppiä.
Alkoholin käytön ihannointi on tyhmää,joskin olen siihen pahasti itsekin syyllistynyt.

JiiHoo

Turo Juurakko päätti sitten kirjoittaa tälviisiin...

> Thunderbirdiä mä olen käyttänyt ja on muuten hoitanut asiansa paitsi
> ettei se ymmärrä crosspostausten päälle.

Mistä löytyisi ohjeet thunderbirdin muuttamiseksi nyyssikäyttöön?

Mulla se on nyt sähköpostina.

Kun sitä npeasti vilkaisin, niin en todellakaan keksinyt, että mites mä
ne nyyssit siitä haen.

On ilmeisesti vihdoin tapahtunut se, että noi vanhat nyyssiohjelmat ovat
käyneet vanhanaikaisiksi. Eivät enää toimi.

JiiHoo

JiiHoo kirjoitti 19.1.2023 klo 8.49:
> [...]
>
> On ilmeisesti vihdoin tapahtunut se, että noi vanhat nyyssiohjelmat ovat
> käyneet vanhanaikaisiksi. Eivät enää toimi.

Entäs onnistuuko tähän vastaaminen? Otsikon korjasin manuaalisesti.

--
Toimiiko tää romu?

Turo Juurakko

JiiHoo kirjoitti 19/01/2023 klo 08:49:
> Turo Juurakko päätti sitten kirjoittaa tälviisiin...

> Mistä löytyisi ohjeet thunderbirdin muuttamiseksi nyyssikäyttöön?

Tuolta löytyi tollainen ohje:

https://support.mozilla.org/en-US/kb/creating-newsgroup-account

--
Kirjoituksia kellarista

Turo Juurakko

Näkyy ok.

--
Kirjoituksia kellarista

Joillekin on oleellista vain se mitä sanotaan, joillekin toisille oleellista
vain se kuka sanoo. Jotkut marssii, jotkut toiset kauhistelee tällaistakin
marssimusiikkia:

A morning is coming, when darkness disappear,
I feel it in the air now, it’s no doubt that’s near.

We been silent for too long, finally we will have our say.
Sacred banners on standards, no alien masters to obey.

Marching from town to town... The land we rightful claim!
The land we rightful claim! You must stand up for your rights!
You must stand up for your rights!

But first a long hard road - the people must arise,
ten thousands of heroes stand above their lies.

What must now be done, it's never, ever good.
It’s a hard, dirty job but that is understood.

Marching from town to town... The land we rightful claim!
The land we rightful claim! You must stand up for your rights!
You must stand up for your rights!

Folk, faith and family - the guidance in the dark.
One more time in history, we make our mark.

JiiHoo wrote:
> TJT2 päätti sitten kirjoittaa tälviisiin...
>
> Mutta toihan kuulostaa iloiselta asialta. Mukavaa ettei Lokka ole
> näitä vatnikkeja.

Niin, eikös olekin kiva että kerron sinulle iloisia ja mukavia asioita, kun
et itse kykene seuraamaan uutisia? Tuo polttohan tapahtui jo 6.12.2022 ja
nyt on jo 19.1.2023, joten mennyt reippaasti yli kuukausi, ja polttajaakin
haastateltiin noin kuukausi sitten, jne.

JiiHoo wrote:
> JiiHoo päätti sitten kirjoittaa tälviisiin...
> Kun katsoo aloituspostauksia, niin jostain kumman syystä lähes
> kaikille on utf-8.
> TJT:llä on iso 8859-1. Joten pitäisikö suosiolla vaihtaa UTF-8:oon?

Myös minulla, TJT2:lla, näyttää olevan tuo 1, omituista, "Näytä"-valikon
kohdassa "Koodaus" näkyy valinta olevan kohdassa "Unicode (UTF-8)".
Pitkällisen etsimisen jälkeen löysin asetuksen, jossa on listattu erilaisia
ISOja, mutta ei noita numeroita, vaan on sanallisesti balttilainen,
keskieurooppalainen jne. Ja tuolla on valittuna länsieurooppalainen ISO.

> Onko Korpela vielä hengissä, että se voisi kertoa totuuden? Olen
> varma, että jos menen sen nettisivuille, niin ei suosittele mitään
> utf:ää.

Eikös se ole jossain huuhaassa? Oli ainakin vielä silloin kun minä kyseistä
ryhmää kävin vilkaisemassa.

Tsaksan Tsulttaani

Eikö OE toimisi sinulla?

JiiHoo

Tsaksan Tsulttaani has brought this to us :
En tiedä toimiiko mikään mulla, mutta onnistuin saamaan Mesnewsin
ainakin näennäisesti toimimaan. Katsotaan jos joku keksii vielä
valittamista.
Tämä näyttää myös kaikki otsikot ihan oikein. Paitsi ne, missä yritin
säätää Gravitya sen jälkeen, kun Turo sanoi otsikoiden olevan väärin.

JiiHoo <e...@ole.com> writes:

> Syy taisi löytyä, tää ei suostu lähettämään koodaamatonta tekstiä
> otsikkoon, tekee ilmeisesti queted printablea.

Headereihin (kuten otsikkoon) ei kannata yrittää koodaamattomia ääkkösiä
edes tarjota. Muistaakseni ainakaan Eternal September ei taida
sellaisia postaukseen edes huolia, joten toi quotattu on ihan hyvä.

* Edellinen sigu oli aika paska jostain viime vuosituhannelta *

JiiHoo

Ari Saastamoinen explained :

> Headereihin (kuten otsikkoon) ei kannata yrittää koodaamattomia ääkkösiä
> edes tarjota. Muistaakseni ainakaan Eternal September ei taida
> sellaisia postaukseen edes huolia, joten toi quotattu on ihan hyvä.

Osaatko sitten sanoa, että miten tämän mesnewsin otsikointi eroaa tosta
Gravitysta?

Koska ilmeisesti toimii paremmin eikä hajoita joidenkin koneilla
otsakkaita.

--
Joku Keke sanoi venttiilissä:
"Nykypäivän mediassa sisältöä ei ole valmiiksi tarjolla, vaan ajatus

JiiHoo wrote:
> En tiedä toimiiko mikään mulla,

Niinpä.

> Tämä näyttää myös kaikki otsikot ihan oikein. Paitsi ne, missä yritin
> säätää Gravitya sen jälkeen, kun Turo sanoi otsikoiden olevan väärin.

Yksinkertainen ratkaisu: ei käytetä skandeja otsikoissa. Tämähän ei
välttämättä ole nyytistimen merkistöongelma, koska itse viesteissä kuitenkin
skandit yleensä näkyy normaalisti silloinkin kun ne näkyvät väärin
headereissa. Raimo Suonio taisi olla ainoa, jonka nyytistin sekoitti myös
itse viestin skandit.

Ari Saastamoinen wrote:

> [...]
> ääkkösiä edes tarjota. Muistaakseni ainakaan Eternal September ei
> taida sellaisia postaukseen edes huolia, joten toi quotattu on ihan

No mitenkäs tämäkin viestini on sitten tullut sinun luettavaksesi?? Vai
olikos taikasana nyt "koodaamattomia"?? Onko tässä OE:ssa jossain asetus,
josta voi valita että lähettääkö tämä viestien otsikot koodattuina vai
koodaamattomina??

JiiHoo

TJT2 has brought this to us :
Sun otsikkosi on tämän näköinen:
=?utf-8?B?UmU6IFZpZWzDpGvDtiB0w6TDpGxsw6Qgb2xsYWFuIGhlbmdpcw==?=
=?utf-8?B?c8OkPw==?=

Arvaisin, että se on koodattu.

--
Johtaja Pekka Siitoin:
"Mutta kaikesta huolimatta. Olen kivenkovaan

JiiHoo wrote:
> TJT2 has brought this to us :
>
> Sun otsikkosi on tämän näköinen:
> =?utf-8?B?UmU6IFZpZWzDpGvDtiB0w6TDpGxsw6Qgb2xsYWFuIGhlbmdpcw==?=
> =?utf-8?B?c8OkPw==?=
>
> Arvaisin, että se on koodattu.

Omituista, kyllä näissä OE:n ikkunoissa näkyy ihan selvää suomea. Mutta
headereissani todellakin näyttää olevan tuollainen merkkijono, kun niitä
katsoo erikseen. Löysin myös
jossa ilmeisesti tuo viimeksimainittu on ongelma, johon Lume tai joku
viittasi, tuo ilmeisesti tarkoittaa että nyytistimeni muuttaa koodausta sen
mukaan millaiseen viestiin vastaan...!? Vaan eikös sen nimenomaan pidäkin
tehdä noin??