U-2 Suomessa

Heikki Heinonen

Jan 4, 2024, 11:46:17 AMJan 4

Enkä tarkoita sitä bändiä.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010098980.html

Vassarit arvatenkin kiristelee hampaitaan.

Turo Juurakko

Jan 4, 2024, 11:59:51 AMJan 4
En jaksanut klikata. Miks? Onko Suomessa jotku antiikkikoneiden
kokoontumisajot? Ei kai noi enää voi olla aktiivikäytössä...

--
Kirjoituksia kellarista

Matti Lehtiniemi

Jan 4, 2024, 12:03:07 PMJan 4
No löytikö se mitään kuvattavaa Suomesta ?
--
https://mattile71.dy.fi/forum Keskustelua luotonlaajennuksesta.

Heikki Heinonen

Jan 4, 2024, 12:31:32 PMJan 4
On Thu, 4 Jan 2024 19:03:04 +0200, Matti Lehtiniemi <ma...@jotain.fi> wrote:

>No löytikö se mitään kuvattavaa Suomesta ?

Joku vassari näytti persettä.

Turo Juurakko

Jan 4, 2024, 12:41:26 PMJan 4
Kävivät kartoittamassa luotonlaajennuksen vastustajia...

--
Kirjoituksia kellarista

Matti Lehtiniemi

Jan 4, 2024, 11:29:18 PMJan 4
Heikki Heinonen kirjoitti 4.1.2024 klo 18.46:

Mikä tässä on vaikea ymmärtää ?
U2 ammuttiin alas 1960 Neuvostoliiton ilmatorjunnan avulla.
60 -luvun lopulta saakka on vakoilutoiminta hoidettu satelliiteilla,
koneita ei ole tarvittu.
U-2 on käytännössä museokone, jolla lennetään käsittääkseni oikeastaan
ainoastaan sen takia, että se pääsee niin korkealle, että ollaan melkein
kuin avaruudessa.
Siis hupilentoja.

Miksi tämmöinen kone herättäisi minkäänlaisia intohimoja
vasemmistolaisissa ?
Heikin tietämättömyys asioista taas paljastuu.

Heikki Heinonen

Jan 5, 2024, 3:25:24 AMJan 5
U-2 Suomessa tarkoittaa sitä että kylmä sota on taas alkanut ja me olemme USA:n leirissä. Maailmansosialismi
on taas askeleen kauempana.

Matti Lehtiniemi

Jan 5, 2024, 3:34:13 AMJan 5
Heikki Heinonen kirjoitti 5.1.2024 klo 10.25:
> U-2 Suomessa tarkoittaa sitä että kylmä sota on taas alkanut ja me olemme USA:n leirissä. Maailmansosialismi
> on taas askeleen kauempana.

Jos haluat olla NATO-kristittyjen imperialistien puolella, siitä vaan.
U-2 Suomessa tarkoittaa sitä, että museokone on Suomessa.

Rahanpainantarikokset vaan jatkuu.

Heikki Heinonen

Jan 5, 2024, 7:00:40 AMJan 5
On Fri, 5 Jan 2024 10:34:11 +0200, Matti Lehtiniemi <ma...@jotain.fi> wrote:

>Jos haluat olla NATO-kristittyjen imperialistien puolella, siitä vaan.

Kannatan myös fasismia, rasismia ja siionismia.

>U-2 Suomessa tarkoittaa sitä, että museokone on Suomessa.
>
>Rahanpainantarikokset vaan jatkuu.

Minä odotan täällä haavin kanssa josko taivaalta tippuu rahaa.

Sartsa

Jan 5, 2024, 7:07:10 AMJan 5
Pekka Siitoin sanoi: "Minä olen kivenkova rasisti, fasisti ja sadisti.
Siitä minä nautin."
Tänään tippuu Eurojackpotista 120 miljoonaa.

--
Vectum vestrum tenete!

TJT2

Jan 14, 2024, 3:10:05 AMJan 14
Sinä se vaan jaksat olla väärässä joka asiassa
x x x
Yhdysvalloilla on yhä käytössään U-2-koneita. Lisäksi Yhdysvaltojen ilmailu-
ja avaruushallintovirasto Nasalla on muutamia koneita.
x x
HS kysyi mysteerikoneesta Suomen lennonvarmistuksesta vastaavalta
Fintrafficiltä, mutta sieltä kerrottiin, ettei heillä ole tällaisesta
koneesta tietoa. Fintraffic kehotti kääntymään Puolustusvoimien puoleen.

HS kysyi asiaa myös Puolustusvoimista, josta vahvistettiin iltapäivällä,
että kyseessä oli valvontalento.

Lentokoneen tehtävä kuului Pääesikunnan mukaan samaan valvontalentojen
sarjaan, josta Puolustusvoimat tiedotti viime maaliskuussa.
x x x

--
--TJT--
Arad contradicts both himself and the official storyline.

TJT2

Jan 14, 2024, 3:10:05 AMJan 14
Matti Lehtiniemi wrote:

> Mikä tässä on vaikea ymmärtää ?

Vaikka se, että miksi vajosit Tura Juurakon tasolle.

> U2 ammuttiin alas 1960 Neuvostoliiton ilmatorjunnan avulla.

Niinhän tuolla Heikin linkittämässä artikkelissakin sanotaan

> 60 -luvun lopulta saakka on vakoilutoiminta hoidettu satelliiteilla,
> koneita ei ole tarvittu.

Näköjään on tarvittu.

> U-2 on käytännössä museokone, jolla lennetään käsittääkseni oikeastaan
> ainoastaan sen takia, että se pääsee niin korkealle, että ollaan
> melkein kuin avaruudessa.
> Siis hupilentoja.

Suomen armeija esittää eriävän mielipiteen
x x x
Pääesikunnasta kerrottiin torstaina iltapäivällä HS:lle, että keskiviikkona
Savonlinnan yllä kuvattu arvoituksellinen lentokone oli tiedustelulennolla.
x x
[...]

Puolustusvoimat kertoi tuolloin, että lentojen yksityiskohtia ei
operaatioturvallisuussyistä voida kertoa.
x x
Kirmasen valokuvista on pääteltävissä, että kone on amerikkalainen
U-2-tiedustelu- tai vakoilukone tai sen Nasa-versio, joka tunnetaan nimellä
ER-2.
> [...]
x x x

> Miksi tämmöinen kone herättäisi minkäänlaisia intohimoja

Ehkä vasemmistolaisissakin on lentokoneharrastajia?

> Heikin tietämättömyys asioista taas paljastuu.

Sinähän se väitit aktiivikäytössä olevaa vakoilukonetta museokoneeksi jolla
lennetään vain hupilentoja.

--
--TJT--
...henkilö joka joutuu turvautumaan konekäännökseen ruo->suo on täysin

Turo Juurakko

Jan 14, 2024, 5:14:43 AMJan 14
TJT2 kirjoitti 14/01/2024 klo 10:02:

> Sinä se vaan jaksat olla väärässä joka asiassa

Olet kuin rikkinäinen kompassi. Menee vaan päinvastaiseen suuntaan kuin
kehotat, niin ei voi eksyä.

--
Kirjoituksia kellarista

Matti Lehtiniemi

Jan 14, 2024, 6:11:08 AMJan 14
TJT2 kirjoitti 14.1.2024 klo 10.09:
> Vaikka se, että miksi vajosit Tura Juurakon tasolle.

En ikinä vajoa niin alas.

> HS kysyi asiaa myös Puolustusvoimista, josta vahvistettiin iltapäivällä,
> että kyseessä oli valvontalento.

Kyseessä oli hupilento.Eikös paras hupilento ole sellainen, jota ei
tarvitse itse maksaa.
Vai väitätkö että tuon lennon mahdolliset kuvat olisivat tuoneet
lisäarvoa hyvin tarkkojen vakoilusatelliittien kuviin ?

> Sinähän se väitit aktiivikäytössä olevaa vakoilukonetta museokoneeksi
> jolla lennetään vain hupilentoja.

Edelleenkin väitän sitä.

Ari Saastamoinen

Jan 14, 2024, 1:17:46 PMJan 14
Matti Lehtiniemi <ma...@jotain.fi> writes:

> Vai väitätkö että tuon lennon mahdolliset kuvat olisivat tuoneet
> lisäarvoa hyvin tarkkojen vakoilusatelliittien kuviin ?

Tollaiset härpäkkeet tekee paljon muutakin kuin pelkkiä valokuvia.

Vaikka valokuvat olisivatkin vain yhtä tarkkoja, niin lentokoneissa on
ainakin sellainen etu satelliitteihin verrattuna, että niillä voi pysyä
halutussa paikassa ja tarvittessa voi ottaa vaikka videokuvaa yhdestä
kohteesta, kun satelliitit kiitää hirveetä vauhtia sen halutun paikan
ohi. Ja mitä matalamman radan satelliitti, niin sen nopeammin se
kulkee.

--
Arzka oh3mqu+...@hyper.fi - En halua follareita mailina
* Edellinen sigu oli aika paska jostain viime vuosituhannelta *

Heikki Heinonen

Jan 14, 2024, 1:36:54 PMJan 14
On Sun, 14 Jan 2024 13:11:06 +0200, Matti Lehtiniemi <ma...@jotain.fi> wrote:

> [...]
>Vai väitätkö että tuon lennon mahdolliset kuvat olisivat tuoneet
>lisäarvoa hyvin tarkkojen vakoilusatelliittien kuviin ?

Luultavasti se teki signaalitiedustelua eli seurasi radioliikennettä ja tutkia. 20km korkeudesta näkee
pitkälle Kuolan niemimaalle saakka.

Matti Lehtiniemi

Jan 14, 2024, 7:57:13 PMJan 14
Ari Saastamoinen kirjoitti 14.1.2024 klo 20.17:
> [...]
> kohteesta, kun satelliitit kiitää hirveetä vauhtia sen halutun paikan
> ohi. Ja mitä matalamman radan satelliitti, niin sen nopeammin se

(jaa tämä viesti pitikin antaa Heikille, no menköön nyt sinulle)

En minä usko tuota.Nämä helsinkiläiset jotka ryöstävät Suomea haluavat
vain amerikkalaiset suojaamaan toimintaansa.
Mitä enemmän amerikkalaisia ja koneita , sen parempi heille.

Kyllähän tuollaiset datat osataan nykyään salata, muistan kun opiskelin
TKK:lla, oli semmoinen kuin CDMA.Koodijako jolla radioliikenteen pystyi
laittamaan todella laajalle kaistalle ja salaamaan.
Ulospäin se näyttää pelkältä kohinalta.
Nämä taajuushyppelyt ja muut joita kännykät käyttää tulee tietenkin
lisäksi, ei sitä kukaan tiedä millä taajuudella data menee, joka voidaan
lähettää monta kertaa ja käyttää vaikka SHA:ta salaamiseen.

Miksi ei amerikkalaisten tutkakoneita käytettäisi, miksi U-2 ?

Sartsa

Jan 15, 2024, 4:09:25 AMJan 15
Hedy Lamarr keksi taajuushyppelyn. Sinun mielestä nainen on pelkkä
pillu. Ainakin joillakuilla on myös aivot.

--
Vectum vestrum tenete!

Matti Lehtiniemi

Jan 15, 2024, 4:32:52 AMJan 15
Sartsa kirjoitti 15.1.2024 klo 11.09:
> Hedy Lamarr keksi taajuushyppelyn. Sinun mielestä nainen on pelkkä
> pillu. Ainakin joillakuilla on myös aivot.

Minun mielestä Lamarr keksi tämän taajuusjaon, joka on OFDM:n pohjana.
OFDM on wifissä ja esim. ADSL:ssä.

Sartsa

Jan 15, 2024, 6:09:00 AMJan 15
Matti Lehtiniemi kirjoitti 15.1.2024 klo 11.32:

> Minun mielestä Lamarr keksi tämän taajuusjaon, joka on OFDM:n pohjana.
> OFDM on wifissä ja esim. ADSL:ssä.

Frequency hopping puhutaan ainakin englanniksi.

--
Vectum vestrum tenete!

Matti Lehtiniemi

Jan 15, 2024, 9:41:33 AMJan 15
Vaatisi melkoisen määrän tutkimista että mitä hän on oikeasti keksinyt.
Taajuushyppely mutta mitä se käytännössä tarkoittaa ?
Joku laite vai ?

Turo Juurakko

Jan 15, 2024, 9:54:10 AMJan 15
Matti Lehtiniemi kirjoitti 15/01/2024 klo 16:41:

> Vaatisi melkoisen määrän tutkimista että mitä hän on oikeasti keksinyt.
> Taajuushyppely mutta mitä se käytännössä tarkoittaa ?
> Joku laite vai ?

Onhan aiheesta tehty dokkarikin. Taajuushyppelystä oli kyse, kehitettiin
radio-ohjattavien torpedoiden ohjaamiseen.

--
Kirjoituksia kellarista

Kolmannen asteen Peelo

Jan 15, 2024, 11:29:00 AMJan 15
On 15.1.2024 16.41, Matti Lehtiniemi formulated the following:

> Vaatisi melkoisen määrän tutkimista että mitä hän on oikeasti keksinyt.
> Taajuushyppely mutta mitä se käytännössä tarkoittaa ?
> Joku laite vai ?

https://patentimages.storage.googleapis.com/e0/dd/4e/0e04d56d1d7604/US2292387.pdf

Matti Lehtiniemi

Jan 15, 2024, 2:23:54 PMJan 15
Turo Juurakko kirjoitti 15.1.2024 klo 16.54:
> Onhan aiheesta tehty dokkarikin. Taajuushyppelystä oli kyse, kehitettiin
> radio-ohjattavien torpedoiden ohjaamiseen.

Joo, näyttäisi olevan semmoinen että reikänauha moduloi taajuuksia.
Jos torpeedossa ja kauko-ohjaimessa on sama reikänauha, voidaan torpedoa
ohjata.

Kaverini, tekniikan lisensiaatti, oli mukana sellaisessa projektissa
kuin VIRVE, viranomaisverkko.
Näyttäisi siltä että se on edelleen käytössä.

Se onkin tärkeätä että salaus toimii esim lähetettäessä keskiöltä
tykeille koordinaatteja.Jos vihollisen vakoilijat pääsee perille
systeemistä, saattaa ammukset mennä omaan niskaan.
Saattaa ne muutenkin mennä, jos tulenjohto vahingossa ilmoittaa omat
koordinaattinsa eikä ammuttavan kohteen koordinaatteja.

TJT2

Feb 20, 2024, 2:45:19 AMFeb 20
Kovin erikoinen tapa sinulla myöntää, että olit väärässä. Edelleenkin fakta,
että U-2 koneita on ihan aktiivikäytössä. Heittelitkö tuollaisia
kompassikommentteja jo peruskoulussa? Ja sitten kun luokkakaverisi ojensivat
sinua, väitit että sinua kiusataan ja lähdit kotiin kesken päivän??

--
--TJT--
Sorry, evolutionists, you were wrong all the time.

TJT2

Feb 20, 2024, 2:45:20 AMFeb 20
Matti Lehtiniemi wrote:

> En ikinä vajoa niin alas.

Siitäs kuulit, Juurakko !!

> Kyseessä oli hupilento.Eikös paras hupilento ole sellainen, jota ei
> tarvitse itse maksaa.

Kovin erikoinen määritelmä. Ja kuka tässä on se "itse"? Eihän se U-2 ole
mikään matkustajakone. Ja toisaalta, jos matkustajakoneessa on matkustajia,
joista osa on maksanut sen matkansa ihan itse, ja matkustajia joista osa
saanut sen matkan lahjaksi tai voittantu jossain kilpailussa, niin onkos se
lento hupilento vai ei??

> Vai väitätkö että tuon lennon mahdolliset kuvat olisivat tuoneet
> lisäarvoa hyvin tarkkojen vakoilusatelliittien kuviin ?

Miten tämä liittyy siihen, että kuka sen lennon maksoi? Ja koneella voi toki
tehdä muutakin vakoilua kuin vain ottaa valokuvia. Ja valokuviakin on
erilaisia, näkyvän valon lisäksi voidaan kuvata infrapunaa yms.

> Edelleenkin väitän sitä.

Onko myös avaruusraketeilla suoritetut lennot hupilentoja?? Astronauttienhan
ei tarvitse maksaa siitä matkasta mitään, vaan heille jopa maksetaan siitä
lentelystä. Ja kosmonauttien, taigonauttien yms kohdalla lienee sama
juttu...

--
--TJT--
The Edge of Evolution makes it much more difficult for an atheist to find

TJT2

Feb 20, 2024, 2:45:21 AMFeb 20
Heikki Heinonen wrote:
> On Sun, 14 Jan 2024 13:11:06 +0200, Matti Lehtiniemi
> Luultavasti se teki signaalitiedustelua eli seurasi radioliikennettä
> ja tutkia. 20km korkeudesta näkee
> pitkälle Kuolan niemimaalle saakka.

Hakarasti seinään, Heinonen kirjoitti kerrankin asiaa.

--
--TJT--
Kukaan ei ole väittänyt että dieselpakokaasulla olisi tapettu merkittävä

Turo Juurakko

Feb 20, 2024, 3:31:49 AMFeb 20
Totaalinen joukkotuhonta alias TJT2 kirjoitti 20/02/2024 klo 09:42:

> Siitäs kuulit, Juurakko !!

Liikuttavaa miten kaksi todellisuuskäsitykseltään täydellisen
vinksahtanutta löytävät toisensa...

--
Kirjoituksia kellarista