Suomen euroviisut, voiko olla tottakaan, olen aivan kauhuissani.

JiiHoo

Kävin katsomassa yhden aivan hirvittävän euroviisukipaleen kommentteja.
Odotin näkeväni rentouttavasti kuinka kaikki ihmettelvät miten
tällaista paskaa edes kehdataan julkaista.

Mutta mitä vielä. Siellä oli oikein ulkomaalaisia kertomassa kuinka
Suomesta on tullut euroviisujen mahtimaa ja miten Suomen jokainen
ehdokas voi olla potentiaalinen voittaja.

Mitä helvettiä? Voin varmastikin luottaa silti Finland zero
poäng-perinteeseen. Eivät noi viisuhomot sentään pistetitä anna, vaikka
osaisivat näpytellä kommentteja nettiin.

--
Halla-ahoa voi äänestää vain Helsingissä

Turo Juurakko

JiiHoo kirjoitti 25/01/2023 klo 15:09:
> [...]
> Suomesta on tullut euroviisujen mahtimaa ja miten Suomen jokainen
> ehdokas voi olla potentiaalinen voittaja.

On se UMK kehittynyt viime vuosina aika paljon. Glitter-höpötyksestä ja
muista viisukliseiden ihailusta päästiin eroon samalla kuin Krista
Siegfridsistä, jolloin kilpailu nousi ihan uudelle tasolle. Liioittelua
kuitenkin sanoa, että millä tahansa biisillä tulisi menestystä.
Ainoastaan Käärijän Cha cha cha:lla on siihen mahdollisuudet. Nähtäväksi
jää kuitenkin miten Yle:n ja UMK:n tuotantotiimit sössivät lupaavan
biisin lavaliven. Tällä hetkellä elättelen toiveita, että Käärijässä
olisi showmiestä Lordin tavoin, eikä menisi kaikkein hölmöimpiin
tuotantotiimin ideoihin.

> Mitä helvettiä? Voin varmastikin luottaa silti Finland zero
> poäng-perinteeseen. Eivät noi viisuhomot sentään pistetitä anna, vaikka
> osaisivat näpytellä kommentteja nettiin.

Tyypillinen "asiantuntijan" hokema. Suomi ole saanut nollia pisteitä
koskaan nykyisen pisteidenjakosysteemin aikana. Eikä tämä ole sama asia
kuin pisteittä jääminen raatipisteiden julkistamiskierroksilla, siellä
annetaan vain kymmenelle parhaalle pisteitä, loput 15-16 biisiä jäävät
pisteittä, joten on siellä Suomella kohtalontovereita runsain mitoin.

--
Kirjoituksia kellarista

JiiHoo

Turo Juurakko pretended :

> [...]
> vain kymmenelle parhaalle pisteitä, loput 15-16 biisiä jäävät pisteittä,
> joten on siellä Suomella kohtalontovereita runsain mitoin.

Vanhaan hyvään aikaan epäonnistuminen euroviisuissa tiesi uran loppua
tai vähintään vuosien ankeaa korpivaellusta.

Ainakin Kojo ja Kaija Kärkinen ovat kertoneet kuinka euroviisujen
jälkeen edes kaupassa ei myyty maitoa, koska noin paskalle ei myydä
täällä mitään.

--
JiiHoo:
"Puakki vaikuttaisi helvetin fiksulta elleivät sen kirjoitukset olisi

Turo Juurakko

JiiHoo kirjoitti 25/01/2023 klo 18:16:
> [...]
>
> Ainakin Kojo ja Kaija Kärkinen ovat kertoneet kuinka euroviisujen
> jälkeen edes kaupassa ei myyty maitoa, koska noin paskalle ei myydä

Saihan Lordikin paskaa niskaansa vaikka voitti koko skaban. Joillekin
viisustigma on vaan kohtalokkaampi kuin toisille. Joku Sillanpää
iskelmälaulajana tuskin otti mitään damagea vaikkei menestystä
tullutkaan, mutta rock-bändien fanit ovat niin punakkaposkisen totista
väkeä, ettei siihen maailmaan jotkut homoviisut kuulu lainkaan.

Ruotsissa on nautittu jo pitkään positiivisesta kierteestä jossa
menestys ruokkii menestystä. Suomessa kierre on ollut juuri
päinvastainen, mutta siitä on nyt viime vuosina rämmitty pikkuhiljaa
ylös. Kansan syvien rivien viisastelijoiden mielipiteiden muutokseen on
kuitenkin vielä pitkä matka.

--
Kirjoituksia kellarista

JiiHoo

After serious thinking Turo Juurakko wrote :
Eikö Loordi nyt kuitenkin käytännössä pelastanut uransa
Euroviisuvoitolla? Ilman sitä olisi saanut varmaan laittaa pillit
pussiin ja muistaakseni velkaa oli myös aika mukavasti. Saivat tehdä
viisuvoiton jälkeen monta keikkaa ennen kuin se oli kuitattu.

--
Donald Trump Suomen presidentiksi!

Turo Juurakko

Joo, sehän tässä onkin niin kummallista ja surullista, että Lordi on
kyllä edelleenkin ulkomailla suosittu, mutta Suomessa suunnilleen
syljettiin päälle. En aina ymmärrä näitä suomalaisia.

--
Kirjoituksia kellarista

JiiHoo

Turo Juurakko explained :
Eihän Suomessa ole tuollaista Loordin tapaista touhua koskaan
ymmärretty.
Että bändin jäsenet eivät ole omia itsejään, vaan hahmoja joita
esittävät ja biisitkin kuvaavat jotain niiden keksimää vaihtoehtoista
todellisuutta. Jonkinlaista liveroolipeliä.

Eihän Kisskään kaiketikaan Suomessa ollut mitään niin kauan kuin olivat
naamioineen, kun ottivat naamiot pois ja olivat ns. omia itsejään, niin
silloin vasta suosio nousi Suomessakin.

Sitä en nyt tiedä, että mitä tapahtui sen jälkeen, kun ottivat taas
naamiot takaisin.

Ja Putaansuu Kiss-fanina yritti tehdä jotain samantapaista hieman
erilaisella puvustuksella.

Musiikkikin oli Suomen hevisceneen liian poppia. Ja toisaalta kuinka
moni Suomen suuristakaan hevimenestyksissä on suuri kotimaassa? Kaikki
ne on käsittääkseni olleet aika pieniä tekijöitä Suomessa, joku
Nightwishkin on kuulemma ihan jättibändi ulkomailla. Oli niillä
Suomessakin pieni suksee, mutta vaikkap tällä hetkellä ovat ihan ynnä
muita. Ulkomailla ihan toisin.

--
JiiHoo:
"Ja uskottavuuden saa vain sillä, että oikeasti sanoo tekevänsä mitä

Keke Ketonen

JiiHoo kirjoitti 25.1.2023 klo 18.16:

> [...]
>
> Ainakin Kojo ja Kaija Kärkinen ovat kertoneet kuinka euroviisujen
> jälkeen edes kaupassa ei myyty maitoa, koska noin paskalle ei myydä

Ennen oli kunnollista. Syksyn sävelkin oli merkkitapaus niin kuin
missikisatkin. Eikä telkasta tullut koskaan jääkiekon MM-mitalijuhlia.
Ryssän- ja Jumalanpelossa elettiin. Euroviisuissa jännättiin, antaako
Ruotsi pisteen vai kaksi vai jättääkö kokonaan ilman - muilta ei
pisteitä odotettukaan.

Lume H. Laipio

Keke Ketonen kirjoitti:

> Ennen oli kunnollista. Syksyn sävelkin oli merkkitapaus niin kuin
> missikisatkin. Eikä telkasta tullut koskaan jääkiekon MM-mitalijuhlia.
> Ryssän- ja Jumalanpelossa elettiin. Euroviisuissa jännättiin, antaako

Heräsin lapsuusiässä suomalaiseen todellisuuteen, kun löysin
asuintalomme kellarissa olevan kirjoituspöydän laatikosta
mustavalkoisia kuvakortteja. Korteissa oli kuvattuna Viipurin
linnan torni. Kortit olivat kirjoittamattomia ja niitä oli parikymmentä
kappaletta.
Niihin aikoihin koulussa oli askartelutunneilla kaikenlaisia
saksimis- ja liimaustehtäviä, siksipä kiikutin kortit kouluun.
Sellaisia kortteja kun en en ollut ainakaan muilla koskaan nähnyt.
Opettaja kuitenkin takavarikoi korttinippuni. Kortit olivat kuulemma
kiellettyjä. Isäni haki illalla kortit opettajalta takaisin.
Seuraavassa todistuksessa käytöksen numeroni oli kahdeksan,
normaalin kymmenen sijaan.