A Google Csoportok már nem támogatja az új Usenet-bejegyzéseket és -feliratkozásokat. A korábbi tartalmak továbbra is megtekinthetők.

Joko Otto on polttanut Dawkinsin teokset?

6 megtekintés
Ugrás az első olvasatlan üzenetre

TJT2

olvasatlan,
2023. máj. 23. 1:55:592023. 05. 23.
Jo vuosia sitten idolinne Dawkins järkytti suvakkeja
maahanmuuttokriittisillä lausunnoillaan, ja on näköjään puolustanut Harry
Potterin kirjoittajaa ja julistanut sukupuolia olevan vain kaksi
x x x
In a recent interview with British broadcaster and journalist Piers Morgan,
well-known author and atheist Professor Richard Dawkins argued for a
traditional understanding of human sexuality: "As a biologist, there are two
sexes and that's all there is to it."1 Of course, this is precisely what the
Bible has always taught.

Dawkins' response was in the context of claims by transgender campaigners
who wish to abolish terms such as "man, woman, mother and father."1 Morgan
agreed with Dawkins, commenting that it is "from a completely false pretext
that you can somehow pretend biology doesn't exist, particularly when it
comes to someone's sex. It's incontrovertible, there's no scientific doubt
about this, and yet a small group of people have been quite successful
actually in reshaping vast sways [sic] of the way society talks and is
allowed to talk."1

During the interview, Dawkins referred to attempts to silence some women,
such as J.K. Rowling (author of the Harry Potter books) and philosopher
Kathleen Stock, as a form of bullying. He has also previously supported
campaigns to end the practice of dispensing puberty blockers to children,2
which we would agree with (for example: Cancelling Eve).3

Dawkins framed his statements in terms of the science of human biology, but
his views are in alignment with Genesis 1:27: "So God created man in his own
image, in the image of God he created him; male and female he created them."
It is clear from both science and the Bible that human sexuality is binary.
This is in spite of the fact that, because of the Fall and Curse (Genesis
3), rare genetic mutations have rendered some individuals infertile (Sex
abnormalities and transgender), and some are born eunuchs (Matthew 19:12).4
x x x
https://creation.com/dawkins-sexuality-binary

Kysellään myös, että onkohan Dawkins oikea ateisti vai pelkkä Bozo
y y y
So, is Richard Dawkins an atheist? He seems more like a God-hater than a
genuine atheist. That's why my colleague, Jonathan Sarfati, invented the
word 'misotheist' (hater of God10), which he has applied to Professor
Dawkins and other fanatical opponents of the God of the Bible. George Orwell
identified this sort of 'atheist' in the character of Bozo,
y y y
https://creation.com/is-richard-dawkins-an-atheist

Ja jotain heikkenemistäkin on saattanut tapahtua
z z z
The world's most renowned atheist now says he 'respects' the 'rather
profound idea' of a 'cosmic intelligence'
z z z
https://creation.com/is-richard-dawkins-weakening

Mitäs Otto J Makela ja muut dawkinsinpalvojat tuohon sanoo?? Ja ihan
kertauksen vuoksi kuinka JiiPee aka JPK nolasi Oton
https://tjt2.tripod.com/evsfojdawkins.html

Atheists will never be satisfied because they are not seeking truth, they
are seeking to guard a paradigm.

Heikki Heinonen

olvasatlan,
2023. máj. 23. 3:59:082023. 05. 23.
Jeesus oli homo, sillä oli pitkä tukka ja 12 pojan haaremi. Käytöskin oli vähän sellaista naismaista
konfliktien välttämistä ja toisen posken kääntämistä. Asuna sillä oli pitkä kauhtana joka selvästi muistutti
hametta. Bilettää se osasi, viini maistui ja pojat pussaili toisiaan. Musiikkimausta Raamattu ei sano mitään.

Sartsa

olvasatlan,
2023. máj. 23. 4:00:402023. 05. 23.
Kuitenkin Erasure ja Bronski Beat.

--
Pitäkää tunkkinne.

TJT2

olvasatlan,
2023. máj. 24. 2:42:112023. 05. 24.
Heikki Heinonen wrote:
> On Tue, 23 May 2023 08:53:37 +0300, "TJT2"
>
> Jeesus oli homo,

Ei ollut.

> sillä oli pitkä tukka

Tuostakaan ei ole mitään todisteita, vaan jotkut monta sataa vuotta
myöhemmin eläneet taiteilijat käyttivät sitä samaa "taitelijan vapautta"
kuin sitten 1980-luvulla se eräs holocaustitodistaja Canadassa...

> ja 12 pojan haaremi. Käytöskin
> oli vähän sellaista naismaista
> konfliktien välttämistä ja toisen posken kääntämistä.

Mitä nyt potki rahanvaihtajien pöydät nurin, pahoinpiteli ihmisiä
ruoskimalla, rikkoi sabattilakeja, nimitteli eräitä ihmisiä kyykäärmeen
sikiöiksi, jne. Ja Ilmestyskirjassa kerrotaan miten nimenomaan Jeesus pistää
veren roiskumaan, kun ihmisiä teloitetaan...

> Asuna sillä oli
> pitkä kauhtana joka selvästi muistutti
> hametta.

KAIKILLA oli tuohon aikaan ihan samat vaatteet, muista että Juudaksen piti
osoittaa roomalaisille sotilaille kuka siitä porukasta on Jeesus. Tämä on
selvä todiste, että Jeesus oli sekä omalta ulkonäöltään että
pukeutumiseltaan ihan samanlainen kuin kaikki muutkin.

> Bilettää se osasi, viini maistui ja pojat pussaili toisiaan.

Juudas pussasi Jeesusta osoittaakseen roomalaisille, että tämä on se tyyppi
jota tulivat vangitsemaan. Muuta pussailua en muista, ja toisaalta,
Etelä-Euroopassa yms maissa on edelleenkin käytäntönä tervehtiä toista
ihmistä (vale)pusulla...

> Musiikkimausta Raamattu ei sano mitään.

Oletko koskaan lukenut Raamattua kannesta kanteen?

Heikki Heinonen

olvasatlan,
2023. máj. 24. 18:36:312023. 05. 24.
On Wed, 24 May 2023 09:37:43 +0300, "TJT2" <ceationis...@globalism.is.invalid> wrote:

>Ei ollut.

Viihtyi poikaporukassa mikä on hieman epäilyttävää.

>Tuostakaan ei ole mitään todisteita, vaan jotkut monta sataa vuotta
>myöhemmin eläneet taiteilijat käyttivät sitä samaa "taitelijan vapautta"
>kuin sitten 1980-luvulla se eräs holocaustitodistaja Canadassa...

Mutta taiteilijat toimivat Pyhän Hengen johdattelemina?

> [...]
>sikiöiksi, jne. Ja Ilmestyskirjassa kerrotaan miten nimenomaan Jeesus pistää
>veren roiskumaan, kun ihmisiä teloitetaan...

Neitimäisiä raivokohtauksia.

> [...]
>selvä todiste, että Jeesus oli sekä omalta ulkonäöltään että
>pukeutumiseltaan ihan samanlainen kuin kaikki muutkin.

Niillä oli jotkut homobileet missä kaikki oli pukeutuneet naisiksi.

> [...]
>jota tulivat vangitsemaan. Muuta pussailua en muista, ja toisaalta,
>Etelä-Euroopassa yms maissa on edelleenkin käytäntönä tervehtiä toista

Ne oppi sen Jeesukselta.

>Oletko koskaan lukenut Raamattua kannesta kanteen?

Njääh, joku paljasti että Jeesus kuolee lopussa niin en viitsinyt.

TJT2

olvasatlan,
2023. máj. 25. 2:36:012023. 05. 25.
Heikki Heinonen wrote:
> On Wed, 24 May 2023 09:37:43 +0300, "TJT2"
> Viihtyi poikaporukassa mikä on hieman epäilyttävää.

Raamatussa mainitaa kyllä myös naisia.

> Mutta taiteilijat toimivat Pyhän Hengen johdattelemina?

Tai Saatanan lähettämien demoneiden eksyttäminä.

> Neitimäisiä raivokohtauksia.

Sinulle ei siis kumpikaan kelpaa, joten mikä olisi ollut se kolmas,
miesmäinen vaihtoehto?

> Niillä oli jotkut homobileet missä kaikki oli pukeutuneet naisiksi.

Ahaa, sinun harhoissasi koko Lähi-Idässä oli joka vuosi 365 vrk
(karkausvuosina 366 vrk) kestävät homobileet, joihin kaikki miehet
osallistuivat..??

> Ne oppi sen Jeesukselta.

En usko.

> Njääh, joku paljasti että Jeesus kuolee lopussa niin en viitsinyt.

Joku on syöttänyt sinulle valheita, Raamatun lopussa kerrotaan
tuhatvuotisesta valtakunnasta, jota valitut hallitsevat yhdessä Jeesuksen
kanssa, jonka jälkeen tulee lopullinen tuomio, Jeesut tuomitsee ihmiset
tekojen mukaan, jonka jälkeen Uusi Jerusalem laskeutuu Taivaasta Maan
päälle, ja Jumala ja Jeesus hallitsevat.

Heikki Heinonen

olvasatlan,
2023. máj. 25. 17:34:112023. 05. 25.
On Thu, 25 May 2023 09:19:37 +0300, "TJT2" <ceationis...@globalism.is.invalid> wrote:

>Raamatussa mainitaa kyllä myös naisia.

Hallelujaa, Jeesuksen maine on pelastettu.

>Tai Saatanan lähettämien demoneiden eksyttäminä.

Tai demonit käski Jeesusta kasvattamaan pitkän tukan.

>Sinulle ei siis kumpikaan kelpaa, joten mikä olisi ollut se kolmas,
>miesmäinen vaihtoehto?

Se olisi voinut leikata tukkansa, opetella jonkin ammatin ja mennä töihin. Puusepän hommat ei sitä näköjään
kiinnostanut.

>Ahaa, sinun harhoissasi koko Lähi-Idässä oli joka vuosi 365 vrk
>(karkausvuosina 366 vrk) kestävät homobileet, joihin kaikki miehet
>osallistuivat..??

Sen ajan kalenterissa taisi olla karkauskuukausi.

>En usko.

Sehän oli suuri opettaja.

> [...]
>tekojen mukaan, jonka jälkeen Uusi Jerusalem laskeutuu Taivaasta Maan
>päälle, ja Jumala ja Jeesus hallitsevat.

Jos Jeesus palaa niin minulla on vasara ja naulat valmiina.

TJT2

olvasatlan,
2023. máj. 26. 2:19:182023. 05. 26.
Heikki Heinonen wrote:
> On Thu, 25 May 2023 09:19:37 +0300, "TJT2"
>
> Hallelujaa, Jeesuksen maine on pelastettu.

Eikös olekin hienoa?

> Tai demonit käski Jeesusta kasvattamaan pitkän tukan.

Edelleenkin fakta, että jos Jeesuksella olisi ollut pitkä tukka, Juudaksen
ei olisi tarvinnut näyttää niille sotilaille kuka, vaan olisi riittänyt kun
olisi kertonut "Se on se pitkätukkainen tyyppi". Juudaksen ei siis olisi
edes tarvinnut tulla itse paikalle, vaan sotilaat olisivat löytäneet
Jeesuksen omin avuin, jos kaikilla muilla olisi ollut lyhyet hiukset. Ja
käsittääkseni on olemassa sellaisiakin maalauksia, joissa lyhyt tukka, joten
kaikki taiteilijat eivät maalanneet Jeesukselle pitkiä hiuksia, vaan hämärä
muistikuva että tuosta tuli muotia vasta joskus satoja vuosia myöhemmin kun
aateliset tmv olivat jo alkaneet käyttää itse pitkiä hiuksia.

> Se olisi voinut leikata tukkansa,

Ihme fiksaatio sinulla hiuksiin, miten pitkät omasi...?

> opetella jonkin ammatin ja mennä
> töihin. Puusepän hommat ei sitä näköjään
> kiinnostanut.

Jeesuksen ammatti oli evankelioiminen.

> Sen ajan kalenterissa taisi olla karkauskuukausi.

Käytin tietysti nykyistä systeemiä, historiassahan on ollut useita erilaisia
kalentereita, karkauskuukausi näyttää olleen roomalaisten keksintö
https://fi.wikipedia.org/wiki/Karkauskuukausi
mutta hekin pääsivät siitä eroon jo kymmeniä vuosia ennen Jeesuksen
syntymää.
x x x
Karkauskuukaudet jäivät historiaan Julius Caesarin 40-luvulla eaa.
järjestämässä kalenteriuudistuksessa. Caesar lisäsi vuoteen 46 eaa. kolme
karkauskuukautta, jotta vuodenajat saatiin oikeisiin kohtiin. Tämän jälkeen
siirryttiin juliaaniseen kalenteriin, jossa käytettiin karkauspäiviä eikä
karkauskuukausia.
x x x
joten oli jo kaukaista historiaa silloin kun Juudas kavalsi Jeesuksen.

> Sehän oli suuri opettaja.

Mutta ei hänkään sentään ihan kaikkea joutunut opettamaan, ihmiskuntahan oli
ollut olemassa jo monta tuhatta vuotta.

> Jos Jeesus palaa niin minulla on vasara ja naulat valmiina.

Niistä ei ole mitään apua Ilmestyskirjassa kuvattuja asioita vastaan.
"Siinä samassa näin tuhkanharmaan hevosen. Se, joka istui hevosen selässä,
oli nimeltään Kuolema, ja sen jäljessä tuli Tuonela. Ratsastajille annettiin
valta neljänteen osaan maata, ne saivat tappaa miekalla, nälällä ja rutolla
ja jättää loput villipetojen kynsiin."
"Silloin tuli rakeita ja tulenlieskoja ja niiden seassa verta, ja ne iskivät
maahan. Kolmannes maasta paloi, kolmannes puista paloi, ja samoin paloi
kaikki vihanta ruoho."
"Kolmannes vesistä muuttui karvaaksi kuin koiruoho, ja monet ihmiset
kuolivat vedestä, koska se oli tullut myrkylliseksi."
"Heitäkään ne eivät saaneet tappaa, ainoastaan piinata viiden kuukauden
ajan. Tuska, jonka ne ihmiselle tuottavat, on samanlainen kuin skorpionin
piston tuottama."
"...niiden oli määrä surmata kolmannes ihmiskunnasta."
"Heillä on valta sulkea taivas, niin ettei tule sadetta koko sinä aikana,
jona he sanaa julistavat. Heillä on myös valta muuttaa vedet vereksi ja
piinata maata kaikenlaisilla vitsauksilla niin usein kuin haluavat."
"...ja verta pursui niin, että veri vielä tuhannen kuudensadan stadionmitan
päässä ulottui hevosen kuolaimiin asti."
"Silloin tuli pahoja märkiviä haavoja niihin ihmisiin, joilla oli pedon
merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa."
"Meri muuttui kuin kuolleen vereksi, ja kaikki meressä elävä kuoli."
"Sen tähden häneen iskevät yhtenä ja samana päivänä kaikki hänelle
langetetut vitsaukset, rutto, murhe ja nälkä, ja hänet poltetaan tuhkaksi. "

Heikki Heinonen

olvasatlan,
2023. máj. 26. 3:59:012023. 05. 26.
On Fri, 26 May 2023 08:52:49 +0300, "TJT2" <ceationis...@globalism.is.invalid> wrote:

>Eikös olekin hienoa?

Homoilla on joskus valesuhteita naisten kanssa, esimerkiksi laulaja Enrique Iglesias esitti pitkään heteroa.

> [...]
>muistikuva että tuosta tuli muotia vasta joskus satoja vuosia myöhemmin kun
>aateliset tmv olivat jo alkaneet käyttää itse pitkiä hiuksia.

Myös opetuslapsilla oli pitkä tukka ja kaikillla samanlaiset vaatteet.

>Ihme fiksaatio sinulla hiuksiin, miten pitkät omasi...?

Ei se ainakaan homotukka ole.

>Jeesuksen ammatti oli evankelioiminen.

Se oli taikuri joka esiintyi häissä. Halvat taikatemput meni ihmisiin täydestä kun oli ensin nautittu hieman
viiniä.

> [...]
>karkauskuukausia.
>x x x
>joten oli jo kaukaista historiaa silloin kun Juudas kavalsi Jeesuksen.

Paitsi jos juutalaiset käytti omaa kalenteriaan.

>Mutta ei hänkään sentään ihan kaikkea joutunut opettamaan, ihmiskuntahan oli
>ollut olemassa jo monta tuhatta vuotta.

Silloinhan Jeesuskin oli rappeutunut?
Vai että oikein hevosilla tullaan taivaasta ja miekalla huidotaan. Nykyajan sotilaat nauraisi sellaiselle ja
ruttokin voidaan parantaa helposti.

TJT2

olvasatlan,
2023. máj. 28. 3:27:582023. 05. 28.
Heikki Heinonen wrote:
> On Fri, 26 May 2023 08:52:49 +0300, "TJT2"
> Homoilla on joskus valesuhteita naisten kanssa, esimerkiksi laulaja
> Enrique Iglesias esitti pitkään heteroa.

Kummallinen fiksaatio sinulla homoihin, et kai vaan itse ole..?

> Myös opetuslapsilla oli pitkä tukka ja kaikillla samanlaiset vaatteet.

Vaatteet kyllä, mutta opetuslastenkaan pitkistä hiuksista ei ole mitään
todisteita.

> Se oli taikuri joka esiintyi häissä. Halvat taikatemput meni ihmisiin
> täydestä kun oli ensin nautittu hieman viiniä.

Sinulla on kovin outoja näkemyksiä. Miksi niiden muiden taikureiden temput
eivät tehneet samaa vaikutusta?

> Paitsi jos juutalaiset käytti omaa kalenteriaan.

Onko siinä karkauskuukausi?

> Silloinhan Jeesuskin oli rappeutunut?

Logiikkasi ei nyt oikein avaudu...
Niin Raamatussa sanotaan. Valittavasti ev.lut kirkko ja muut luopiokirkot
eivät opeta Raamattua, ja peruskoulussakin ilmeisesti jo luovuttu kokonaan,
kun jo minun aikanani uskontotunnilla vain katseltiin luopiokirkon
organisaatiokaaviota ja opiskeltiin jotain lahkoihin liittyviä vuosilukuja,
ja sitten ysiluokalla korvattiin psykologian alkeiden opiskelulla.
Rippikoulussakin vain lukaistiin evankeliumeja, ja tytöt halusi jokaisella
musiikkitunnilla kuulla häämarssin, joten se lukkari (tai kanttori tai mikä
olikaan) soitti sen.

> Nykyajan sotilaat nauraisi sellaiselle ja

Kuollut sotilas mitään naura, varsinkaan jos on poltettu tuhkaksi.

> ruttokin voidaan parantaa helposti.

AIDSiin aka homoruttoon keksitty parantava lääke?? Ihan uutta tietoa
minulle, mutta minä en olekaan seurannut homoskeneä, telkkarissa aikoinaan
väittivät että on olemassa vain jotain estolääkitystä, joka ei paranna vaan
vain hidastaa homoruton etenemistä. BB-Nino tosin kuoli sydänvikaan, kun
sekopäiset lääkärit väittivät rintakipuja mielisairauden oireeksi ja
syöttivät BB-homolle vahvoja psyykenlääkkeitä.

olvasatlan,
2023. máj. 28. 6:35:242023. 05. 28.
"TJT2" <ceationis...@globalism.is.invalid> writes:

> [...]
> aikoinaan väittivät että on olemassa vain jotain estolääkitystä, joka
> ei paranna vaan vain hidastaa homoruton etenemistä. BB-Nino tosin

EI tietääkseni ole vieläkään olemassa parantavaa lääkitystä HIViin,
mutta toi estolääkitys toimii paremmin kuin vain hidastaa. Sen kanssa
tauti ei käsittääkseni etene lainkaan, eikä sitä voi edes tartuttaa
eteenpäin, vaikka se virus kropassa säilyykin.

* Edellinen sigu oli aika paska jostain viime vuosituhannelta *

Heikki Heinonen

olvasatlan,
2023. máj. 28. 8:22:462023. 05. 28.
On Sun, 28 May 2023 10:24:19 +0300, "TJT2" <ceationis...@globalism.is.invalid> wrote:

>Kummallinen fiksaatio sinulla homoihin, et kai vaan itse ole..?

Raamattu on saastuttanut mieleni, pitäisi varmaan lukea Mein Kampf.

>Vaatteet kyllä, mutta opetuslastenkaan pitkistä hiuksista ei ole mitään
>todisteita.

Jeesuksen tai opetuslapsien olemassaolosta ei ole mitään todisteita.

>Sinulla on kovin outoja näkemyksiä. Miksi niiden muiden taikureiden temput
>eivät tehneet samaa vaikutusta?

Ehkä se pitkä tukka teki vaikutuksen yleisöön.

>Onko siinä karkauskuukausi?

Saattoi hyvinkin olla.

>Logiikkasi ei nyt oikein avaudu...

Ei rappeutumisessa olekaan mitään logiikkaa.
Uskonto näköjään rappeutuu? Onko sekin Jumalan suunnitelma?

>Kuollut sotilas mitään naura, varsinkaan jos on poltettu tuhkaksi.

Hah. Asbestivaatteet ja jauhesammutin.

> [...]
>sekopäiset lääkärit väittivät rintakipuja mielisairauden oireeksi ja
>syöttivät BB-homolle vahvoja psyykenlääkkeitä.

Onko aids-virus Jumalan luoma? Et aikoinaan vastannut kysymykseen onko covid luotu vaiko evoluution tulos.

TJT2

olvasatlan,
2023. máj. 29. 3:41:032023. 05. 29.
Heikki Heinonen wrote:
> On Sun, 28 May 2023 10:24:19 +0300, "TJT2"
>
> Raamattu on saastuttanut mieleni, pitäisi varmaan lukea Mein Kampf.

Etkös sinä ole jo lukenut? Entä se Toinen kirja?

> Jeesuksen tai opetuslapsien olemassaolosta ei ole mitään todisteita.

Onpas. Wikissä sanotaan "Virtually all scholars of antiquity agree that
Jesus was a historical figure"
https://en.wikipedia.org/wiki/Historicity_of_Jesus
ja
Did Jesus of Nazareth actually exist? The evidence says yes
https://www.bbvaopenmind.com/en/science/scientific-insights/did-jesus-of-nazareth-actually-exist-the-evidence-says-yes/
ja täällä listattu 14 todistetta
https://www.shortform.com/blog/evidence-that-jesus-existed/

> Ehkä se pitkä tukka teki vaikutuksen yleisöön.

Miksi ne muut eivät kasvatteneet pitkää tukkaa?

> Saattoi hyvinkin olla.

Näyttäisi olevan edelleenkin "...tietyin väli­ajoin vuoteen lisätään
ylimääräinen kolmas­toista kuukausi, .."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Juutalainen_kalenteri

> Ei rappeutumisessa olekaan mitään logiikkaa.

Evolutionistiset geneetikotkin myöntävät ihmislajin rappeutumisen, lähinnä
kiistelevät onko se nopeus 1 vai 2 vai peräti 5 prosenttia.

> Uskonto näköjään rappeutuu? Onko sekin Jumalan suunnitelma?

Uskonnon rappeutuminen on ennustettu Raamatussa.

> Onko aids-virus Jumalan luoma? Et aikoinaan vastannut kysymykseen
> onko covid luotu vaiko evoluution tulos.

Koska kumpikin tarjoamasi vaihtoehto on väärä. Jos haluaa oikean vastauksen,
sitä ei kannata jo etukäteen rajata pois. Siis olen kyllä vastannut
kertomalla sen oikean vaihtoehdon.

Heikki Heinonen

olvasatlan,
2023. máj. 30. 8:00:182023. 05. 30.
On Mon, 29 May 2023 09:39:35 +0300, "TJT2" <ceationis...@globalism.is.invalid> wrote:

>Etkös sinä ole jo lukenut? Entä se Toinen kirja?

Se jäi kesken, ei ole enää niin kovin ajankohtainen. Toista kirjaa en ole koskaan nähnytkään.

>Onpas. Wikissä sanotaan "Virtually all scholars of antiquity agree that
>Jesus was a historical figure"

Sinulle tieteen periaatteet ei tietenkään ole tuttuja. Tieteessä kaikki pitää todistaa, mielipiteillä ei ole
mitään arvoa. Ajatteleppa vaikka holokaustia tai ilmastonmuutosta, hyväksytkö arvostettujen tutkijoiden
mielipiteet todisteiksi?
Ei ole todisteita.

>Miksi ne muut eivät kasvatteneet pitkää tukkaa?

Ne oli heteroita.

>Näyttäisi olevan edelleenkin "...tietyin väli­ajoin vuoteen lisätään
>ylimääräinen kolmas­toista kuukausi, .."
>https://fi.wikipedia.org/wiki/Juutalainen_kalenteri

Siitä juurikin tulee se että kolmetoista on epäonnen luku. Jos oli sovittu että vuokra maksetaan kerran kuussa
niin karkausvuotena se piti maksaa vielä kerran lisää. Sama pätee kuukausipalkkoihin, veroihin ja muihin
maksuihin.

>Evolutionistiset geneetikotkin myöntävät ihmislajin rappeutumisen, lähinnä
>kiistelevät onko se nopeus 1 vai 2 vai peräti 5 prosenttia.

Eli jos Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen jo Jeesuksen aikana rappeutuminen oli jo pitkällä. Jeesus ei siis
ollut Jumalan kuva vaan jonkinlainen rappeutunut olento.

>Uskonnon rappeutuminen on ennustettu Raamatussa.

No mitä siihen sitten kannattaa edes uskoa?

>Koska kumpikin tarjoamasi vaihtoehto on väärä. Jos haluaa oikean vastauksen,
>sitä ei kannata jo etukäteen rajata pois. Siis olen kyllä vastannut
>kertomalla sen oikean vaihtoehdon.

Virukset on Saatanan luomia?

TJT2

olvasatlan,
2023. máj. 31. 3:58:322023. 05. 31.
Heikki Heinonen wrote:
> On Mon, 29 May 2023 09:39:35 +0300, "TJT2"
>
> Se jäi kesken, ei ole enää niin kovin ajankohtainen.

Onpas. Ja miten noin mielenkiintoisen kirjan ylipäätään voi jättää kesken??

> Toista kirjaa en ole koskaan nähnytkään.

Minulla on englanninkielinen versio PDF-muodossa tämän koneen kiintolevyllä
(jos oikein muistan, en jaksa tarkistaa...).

> Sinulle tieteen periaatteet ei tietenkään ole tuttuja.

Ovatpas, toisin kuin evotoverillesi Suoniolle, joka aikoinaan väitti että
tieteessä ei ole todisteita, ja evotoverisi Antti Härtsiä väitti että
tieteessä ei tunneta sanaa "fakta", jne.

>Tieteessä kaikki pitää todistaa,

Tuostakin aikoinaan evotoverisi kovasti väänsivät evoryhmässä, proof vs
evidence, jne.

> mielipiteillä ei ole mitään arvoa. Ajatteleppa vaikka holokaustia tai
> ilmastonmuutosta,
> hyväksytkö arvostettujen tutkijoiden mielipiteet todisteiksi?

En tietenkään, varsinkaan jos tarkoitat "arvostetuilla tutkijoilla" niitä
hutkijoita, joita MINÄ en arvosta ollenkaan.
Evidence = todiste, todisteet. Siis sekä yksikkö että monikko, vaikka
englannissa ON myös sana "evidences", toisin kuin evotoverisi Wakhbot
aikoinaan intti ja minua solvasi.

> [...]
> sovittu että vuokra maksetaan kerran kuussa
> niin karkausvuotena se piti maksaa vielä kerran lisää. Sama pätee

Sinulla on siis tuollainen mielipide luvun 13 alkuperästä, miksi uskoisin
kun et esittänyt mitään todisteita?

> Eli jos Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen jo Jeesuksen aikana
> rappeutuminen oli jo pitkällä.

Ei läheskään yhtä pitkällä kuin nykyään.

> Jeesus ei siis
> ollut Jumalan kuva vaan jonkinlainen rappeutunut olento.

Riippuu mitä tarkoitat Jeesuksella, Jeesushan on edelleenkin olemassa, mutta
toki se fyysinen ruumis saattoi kärsiä haitallisista mutaatioista.

> No mitä siihen sitten kannattaa edes uskoa?

Eihän erilaisiin uskontoihin pidäkään uskoa vaan pitää uskoa Raamattuun.
Itse erosin ev.lut kirkosta jo 1990-luvulla, kuten olen monta kertaa
maininnut. Sen sijaan en muista olenko koskaan aikaisemmin maininnut, että
olen kovasti ihmetellyt miten esim Päivi Räsänen on edelleenkin kirkon
jäsen, vaikka hänkin selvästi ymmärtää sen olevan luopiokirkko.

> Virukset on Saatanan luomia?

Kummallinen fiksaatio sinulla tuohon luomiseen, etkös sinä olekaan
evolutionisti? No, evolutionistia kovasti esittävä Stenbergkin vaikuttaa
jonkinlaiselta kaappikreationistilta... ja otsikossa mainittu Otto luikki
debatteja karkuun jo lähes 20 vuotta sitten, joka aika selvä merkki, että ei
hän oikeasti usko niihin asioihin joihin esittää uskovansa.

0 új üzenet