Fake news

Keke Ketonen

Valtamedia levittää totuutena, että Mette Mannonen olisi muka
50-vuotias. Kyseessä on selvästi testi, jolla koetellaan, kuinka paksu
valhe menee kansalle läpi.

Ei toki ole todellakaan ensimmäinen kerta. Onhan valtamediassa jo
pitkään annettu ymmärtää, että todellisuudessa 284-vuotias Aira Samulin
ja 243-vuotias Lenita Airisto olisivat alle satavuotiaita.

MR2

Jukka Lahtinen kirjoitti 22.1.2023 klo 20.20:

> Wikipedian mukaan Mette on syntynyt 21. tammikuuta 1973 Kotkassa, eli
> täytti eilen 50.

Vitsin pilaaja, tosikko!

--
MR

Turo Juurakko

Jukka Lahtinen kirjoitti 22/01/2023 klo 20:20:

> Wikipedian mukaan Mette on syntynyt 21. tammikuuta 1973 Kotkassa, eli
> täytti eilen 50.

Se on liitossa Luciferin kanssa, ei kukaan säily muuten noin
muuttumattomana.

--
Kirjoituksia kellarista

Heikki Heinonen

Ketä on Mette Mannonen?

Otto J. Makela

Turo Juurakko <tj...@valid.invalid> wrote:

> Se on liitossa Luciferin kanssa, ei kukaan säily muuten noin
> muuttumattomana.

Sillä on muotokuva piilossa lukitussa huoneessa, kuten Dorian Graylla.
--
/* * * Otto J. Makela <o...@iki.fi> * * * * * * * * * */
/* Phone: +358 40 765 5772, ICBM: N 60 10' E 24 55' */

Heikki Heinonen <feikki...@koti.fi> writes:

> Ketä on Mette Mannonen?

*ttu toi sana on "kuka" eikä "ketä"

* Edellinen sigu oli aika paska jostain viime vuosituhannelta *

Heikki Heinonen

On Mon, 23 Jan 2023 13:51:53 +0200, Ari Saastamoinen <oh3mq...@hyper.fi> wrote:

>*ttu toi sana on "kuka" eikä "ketä"

Ketä enään neekeri håmå

MR2

Ari Saastamoinen kirjoitti 23.1.2023 klo 13.51:

> *ttu toi sana on "kuka" eikä "ketä"

Taitaa olla tarkoituksella tuolta poimittu
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000008299594.html Huuhaassa oli
niinku juttua noista niinku.

--
MR

MR2

"8. Ketä, kun pitäisi sanoa kuka

 ”Aivan uskomattoman huonoa suomen kieltä ja ottaa korviin enemmän kuin
mitkään sanaväännökset, koska kyse on täysin väärästä persoonamuodosta!
Ihmisen älykkyysosamäärä tipahtaa omissa silmissäni, kun kuulen ketättelyä.”

Kaiken huippu, että tuon kirjoittaja ei itse tiedä, mitä "persoonamuoto"
tarkoittaa. Kyse on väärästä "sijamuodosta".

--
MR

JiiHoo

MR2 explained :
Minäkin olen unohtanut kaikki säännöt, mutta luotetaan vain sitten
kielikorvaan.
Nykyään on kyllä ongelmana, että ollaan ihan virallisesti hyväksytty
juttuja, jotka ennen olivat täysin väärin ja sanomalehdissä on niin
uskomattoman heikkoa kieltä, että luulisi jonkun neekerin otetun
toimittajaksi. Mutta kun katsoo nimeä ja useimmiten löytyvää kuvaa
kirjoittajasta, niin kyseessä onkin vain romahtaneen peruskoulun
tuotos.

--
Joku Keke sanoi venttiilissä:
"Nykypäivän mediassa sisältöä ei ole valmiiksi tarjolla, vaan ajatus

Turo Juurakko

JiiHoo kirjoitti 23/01/2023 klo 18:35:
> [...]
> toimittajaksi. Mutta kun katsoo nimeä ja useimmiten löytyvää kuvaa
> kirjoittajasta, niin kyseessä onkin vain romahtaneen peruskoulun tuotos.

Ei hätää, panostetaan lisää pakkoruotsiin se on päteväksi havaittu
yleislääke kaikkiin koulutukseen liittyviin ongelmiin. Älykäs nainen Li
Anderssonikin laskettelee sellaista lööperiä, että pois alta. On
huolissaan suomalaisten kapenevasta kielivarannosta ja tarjoilee
lääkkeeksi samassa yhteydessä kovennettua pakkoruotsia. Nähtäväksi jää
kuinka vituiksi asioiden pitää kehittyä ennen kuin alkaa tapahtua
jotain. Pakkoruotsittajilla kun tuntuu olevan momenttumi päällä juuri
nyt, eikä vastavoimasta ole tietoakaan.

--
Kirjoituksia kellarista

Heikki Heinonen

Äänestä persuja?

Turo Juurakko

Näh, ne saa asiaa nostettua edes vaaliteemaksi...

--
Kirjoituksia kellarista

Turo Juurakko

Lisäksi mun ainoa yhteinen kosketuspinta persuihin näyttäis olevan
lähinnä kielipolitiikka. Muuten oikeistolaiskonservatiivien äänestäminen
olisi mulle kuin omaan jalkaan ampumista. Ja kuten sanoin,
kielipolitiikasta tuskin tulee edes vaaliteemaa, vaan asia jää jälleen
"isompien" ja "tärkeämpien" juttujen jalkoihin. Ja RKP kiittää.

--
Kirjoituksia kellarista

JiiHoo

Turo Juurakko was thinking very hard :
> Älykäs nainen Li Anderssonikin

Jos se olisi älykäs, niin se ei olisi kommari. Jotain on pahasti päässä
vialla, kun alkaa vassariksi.

Ja kun katsoo mitä se on opetusministerinä tehnyt, niin aivan täyttä
paskaa. Mikäli sen tarkoitus on todella tuhota Suomen koululaitos
lopullisesti, niin sitten on tehnyt oikein hyvää työtä.

Oletan nyt jotenkin hyväntahtoisesti, että se oikeasti halusi parantaa
tilannetta, joten johtopäätös on, että se ei voi olla älykäs. Älykäs
olisi ymmärtänyt, että ei todellakaan kannata pakottaa jotain ääliöitä
lukioon. Ennenvanhaan lukiossa pääsi eroon ääliöistä ja oikea opiskelu
saattoi alkaa. Nyt lukiokin on paskottu. Ammattikoulu onkin paskottu jo
ajat sitten, siellä valmistuu ammattilaisia osaamatta yhtään mitään.

--
Homo Heikki:
Homoilu on hyvää liikuntaa. Jos perse tulee kipeäksi selkä kiittää.

Turo Juurakko

JiiHoo kirjoitti 23/01/2023 klo 21:42:

> [...]
> lukioon. Ennenvanhaan lukiossa pääsi eroon ääliöistä ja oikea opiskelu
> saattoi alkaa. Nyt lukiokin on paskottu.

Totta, tiedän kyllä omasta kokemuksesta että lukiossa pääsi suurelta
osin eroon ääliöistä. Ei se oppivelvollisuuden jatkaminen Anderssonin
sooloprojekti kuitenkaan ollut, on sillä laajempi tuki. En nyt muista
mitkä kaikki puolueet sitä on kannattanut, mutta epäilen että asia
jakautuisi jotenkin vasemmisto-oikeisto-akselilla.

--
Kirjoituksia kellarista

Turo Juurakko

Turo Juurakko kirjoitti 23/01/2023 klo 21:52:

> Totta, tiedän kyllä omasta kokemuksesta että lukiossa pääsi suurelta
> osin eroon ääliöistä.

Armeijassa niihin alkoi sitten taas törmäämään. Lukio oli sellainen
kolmevuotinen rauhallinen ajanjakso. Siitä synny mitään hyvää kun
suljetaan samoihin tiloihin sellaisia ihmisiä, jotka eivät normaalissa
elämässä koskaan tule olemaan tekemisissä toistensa kanssa, paitsi ehkä
nakkikioskin jonossa ja internetin keskusteluryhmissä.

--
Kirjoituksia kellarista

JiiHoo

Turo Juurakko was thinking very hard :
Oli kuiteskin tän hallituksen projekti ja kepu sitä ainakin ns.
oikeistopuolueena oli takaamassa. Aivan varmasti kannattajia löytyy
myös oppositiosta, mutta olettaisin etteivät olisi sitä varmastikaan
ajaneet, jos olisivat hallituksessa.
Kokoomus nyt on niin hanakasti ollut takaamassa hallituksen päätöksiä,
jos ne ovat olleet vaarassa kaatua, että vaikea sanoa.

Jos tuo aivan käsittämätön translaki menee läpi kokoomuksen avulla,
niin voi virallisesti todeta, että kokoomus on täysin wokehörhöilyn
lumoissa ja siihen liittyy myös varmastikin tuollaiset
oppivelvollisuuden nostot, että saadaan aivopestä lapsia vähän
kauemmin.

Haluavatko kansalaiset oikeasti tuota? Jos eivöt, niin saisivat
opetella äännestämään puolueita, jotka eivät aja heidän vastustamiaan
asioita.

--
Haluaisin olla luonnonsuojelijoiden puolella. Mutta en voi, koska ne
ovat niin urpoja.

Joten sinun pitää äänestää oikeistososialisteja, puolueohjelman alussahan
on
x x x
1.) Edistämään suomalaista kulttuurityötä ja valistamaan suomalaisia heidän
kansallisista juuristaan;

2.) Puolustamaan suomen kielen erityisasemaa maan ainoana virallisena
kielenä;

3.) Edistämään ajatusta suomalaisesta kansankokonaisuudesta ja säilyttämään
Suomi etnisesti suomalaisena;
x x x
https://sinimustaliike.fi/ohjelma/

> sanoin, kielipolitiikasta tuskin tulee edes vaaliteemaa, vaan asia
> jää jälleen "isompien" ja "tärkeämpien" juttujen jalkoihin. Ja RKP
> kiittää.

Tulisi jos kaikki kannattaisivat SML:ää.

JiiHoo <Jiihoo.N...@eiole.com> writes:

> Jos tuo aivan käsittämätön translaki menee läpi kokoomuksen avulla,

En ole seurannut, että mitä kaikkea siinä nyt sitten muuttuu. Mutta sen
verran uutisoinnista ainakin on osunut informaatiota, että sitä ainakin
kritisoidaan, että juridisen sukupuolen saisi ilmeisesti jatkossa
vaihtaa vaan ihan omalla ilmoituksella.

Tolla nyt ihan oikeasti ole mitään väliä, kun valtio ei tuolla tiedolla
ihan oikeasti tee mitään muuta kuin lähettää kutsuntakirjeet vain
miespuolisille. Ja just uutisoitiin, että pohtivat, että josko
2025-vuodesta lähtien kutsuntakirjeet lähetettäis kaikille, niin
tuollakaan ei enää ole väliä, ja toi koko sukupuolikenttä voitaisiin
poistaa väestön rekisteritiedoista.

(Terveydenhuolto kyllä sukupuolitietoa tarvii joissain tapauksissa, ja
sieltä sitä tuskin saa hukattua tuon translain jälkeenkään)

"TJT2" <ceationis...@globalism.is.invalid> writes:

> [...]
> kielenä;
>
> 3.) Edistämään ajatusta suomalaisesta kansankokonaisuudesta ja
> säilyttämään Suomi etnisesti suomalaisena;

Noista kolmesta täkäläisen kulttuurin (Lähinnä tavat yms. Musiikista,
taiteesta ja kirjallisuudesta nyt niinkään väliä) säilyttämisen koen
arvokkaana (Tai ainakaan ei mitään kauhean nopeita muutoksia)

Mutta tuolla kielellä nyt niin mitään väliä ole. Musta olis vain
parempi jos kaikkialla maailmassa puhuttaisiin samaa kieltä (Ja tällä
hetkellä englanti näyttäis olevan laajimmalle levynnyt, vaikka kiinan
puhujia taitaakin olla lukumääräisesti eniten)

Ja tuolla etninyydelläkään niin väliä, kunhan tulijat käyttäytyvät
maassa maan tavalla (toi ensimmäinen kohta)

Lume H. Laipio

Turo Juurakko kirjoitti:

> [...]
> huolissaan suomalaisten kapenevasta kielivarannosta ja tarjoilee
> lääkkeeksi samassa yhteydessä kovennettua pakkoruotsia.

Vasemmistopoliitikolta voi hyvin odottaa tuollasta logiikkaa,
että jos jokin kieli ei onnistu, opetellaan jotain täysin toista,
niin se toinenkin saadaan sillä haltuun.
Tätä paskaahan sitä on kuunneltu nyt vuosikymmenet, eikä
kukaan edes pahemmin ihmettele.

Turo Juurakko

Jukka Lahtinen kirjoitti 24/01/2023 klo 22:53:

> Tosin vaalien alla ei välttämättä ole mitään todellisia takeita siitä,
> mitä asioita mikäkin puolue vaalien jälkeen ajaa tai ei aja.

Jep, muutaman vaaliteemanhan ympärillä nämä vaaliriitelyt pyörivät ja
puolueet taitavat itse päättää mistä haluavat puhua vaalien alla. Loput
asiat ovat satunnaiskohinaa. Jokaisella puolueella on hyvät ja huonot
puolensa, eikä ainakaan mulla ole mitään vaihtoehtoa, jota voisi hyvillä
mielin äänestää. Onnellisia ne, jotka ilmeisesti sattuvat omaamaan
sellaisen arvomaailman, että se sopii yhteen jonkin puolueen kanssa.

--
Kirjoituksia kellarista

Lume H. Laipio

Turo Juurakko kirjoitti:

Onnellisia ne, jotka ilmeisesti sattuvat omaamaan
> sellaisen arvomaailman, että se sopii yhteen jonkin puolueen kanssa.

Suomalaisessa poliittisessa keskustelussa "arvomaailman" tilalle
on vaihtunut "ihmiskäsitys."
Tällä päästään suoraviivaisemmin osoittelemaan kolmanneksen kansasta
olevan täysiä rasisteja.

JiiHoo

Ari Saastamoinen laid this down on his screen :

> [...]
> vaihtaa vaan ihan omalla ilmoituksella.
>
> Tolla nyt ihan oikeasti ole mitään väliä,

Ei vai?
Tuo on mm. sellainen asia, mikä ulkomailla on johtanut siihen, että
naisiksi identifioituneet miehet saavat vapaasti mennä heiluttamaan
munaansa naisten pukutiloihin eikä niitä voi sieltä laillisesti
poistaa.
Ei alastomana oleminen pukuhuoneessa ole minkäänlainen väärinkäyttö ja
naiset ovat pelkästään tarnsfobisia, jos eivät kestä katsella
naispenistä.

--
On erittäin järkevää olla varuillaan mamun lähistöllä. Mieluummin olen
rasisti kuin ilman lompakkoani.