Ruokatavat

Petri Uimonen

> [...]
>: eteensä odottelun jälkeen kohtuuttomaan hintaan.

>Sei nou moo! Kiehutin ties kuinka pitkään käytyäni syömässä kaverini
>rahoilla Elitessä. Ajattelin ottaa jotain suht kevyttä, mutta kuitenkin
>sellaista, ettei jäisi suoranaisesti nälkä. Katottiin sitten mulle
>listasta salaattiannosta ja tarjoilijakin vahvisti, että vaikka ottaisi
>alkusalaattiversion eikä söisi muuta, niin kyllä riittää. Tarviiko kertoo
>loput? Tietysti se salaatti oli kaksi basilikaa ristikkäin ja joku
>simpukanpoikanen, prklvtu, ja hinta jotain viiskypää. Oliko ehkä viimeinen

Käykää Santa Fe:ssä syömässä niin kyllä on hyvää ja
lähtee nälkä. Tilasin tässä pari päivää sitten siellä istuessani
Jambalayan, ja voi helvetti että oli iso annos!!! Väkisin yritin
syödä minkä pystyin, loput jouduin sullomaan taskuuni ja
vielä jäi niin paljon yli, että tarjoilija antoi mulle DogiBagin
joka oli niin turvoksissa, että sitä Jambalayaa syötiin vielä
kolme viikkoa...eikä maksanut kuin joku 60 FIM.
Tämän annoksen jälkeen olkaa varovaisia kun menette
näyttämään kuutamoanne Herra Posliinille, voi nimittäin
vati täyttyä ja vallan pamahtaa, armaan Haitarin laulaessa
Hoosiannaa antaumuksella... Ei muuta.

Pete

Walter van der von Lehmänen

Petri Uimonen wrote * :

> Käykää Santa Fe:ssä syömässä niin kyllä on hyvää ja
> lähtee nälkä.

Onko väliä, missä niistä? Joskus aikanaan halusin
tietää tarkalleen, missä on Santa Fe. Huomasin, että
niitähän on useampia eri puolilla maailmaa. Lopulta
löysin kaikkiaan 189 Santa Fe'tä ja niitä on varmaan
enemmänkin. Jos taas kyse on ravintolan nimestä, en yritäkään
selvittää niiden lukumäärää. Paikkakuntien laskeminenkin
osoitti hulluutta.

Mitä tuo subjektin "ruokatapa" tarkoittaa. Juomatavan
kyllä tiedän. Vai pitäisikö sitäkin kutsua juomailutavaksi.

WL