Presidentti

Turo Juurakko

Niinistö on parhaillaan A-talkin vieraana. Siinä mitään ihmeellistä,
mutta mä olen jo valmis äänestämään Peksua seuraavissa vaaleissa vain
jotta Suomeen saadaan normaalin ihmisen ulosannilla varustettu
presidentti. Tää nykyinen äkistelee ja pudottelee itsestäänselvyyksiä
kuin ummetuksesta kärsivä ihminen...

--
Kirjoituksia kellarista

MR2

Peksu: Joo ja eikuti eiku joo.

--
MR

Keke Ketonen

Turo Juurakko kirjoitti 26.1.2023 klo 21.18:

Suomessa pidetään viisaana, jos tuottaa puhetta vaikeasti ja puhe
sisältää mahdollisimman moniselitteisiä ilmauksia. Erityisesti
varsinaissuomalaiselle, kuten Koivisto ja Niinistö, nämä lasketaan
hyveeksi. Krista Kiurulla sanoma on jo kohdillaan. Jos hän muuttaisi
puhetyyliään nykyistä paljon vaivalloisemmaksi, olisi hän seuraavissa
vaaleissa vahvoilla.

JiiHoo

Turo Juurakko formulated on torstai :
Hah, homo-peksistä ei takuulla tule presidenttiä. En usko muiden
ehdokkaiden olevan niin huonoja etteikö joku nousisi ohi.

Al-holilaisten tehdässä vielä sopivasti jonkun terrori-iskun, niin
sitten se on sinetöity.

--
Jari Leino, Muutos 2011:
"Minua syytetään siitä, että ratsastan raiskauksien uhreilla

Turo Juurakko

JiiHoo kirjoitti 26/01/2023 klo 22:26:
> Turo Juurakko formulated on torstai :
>
> Hah, homo-peksistä ei takuulla tule presidenttiä. En usko muiden
> ehdokkaiden olevan niin huonoja etteikö joku nousisi ohi.

No eipä tule mieleen juuri nyt parempaakaan ehdokasta. Niinistön
äänipotti menee uusjakoon seuraavissa vaaleissa ja Peksu on päässyt
toiselle kierrokselle aikaisemminkin. Aivan hyvin voi mennä hänellekin.
Persuista nyt ei ainakaan nouse ketään, liikaa vastustajia oli siellä
ehdolla sitten vaikka Halla-aho itse. Kyselyiden perusteella kansa
kaipaa ulkopolitiikan taitajaa. Persujen pitäisi päästä ensin sopiviin
virkoihin, ehkä siis joskus 30 vuoden päästä on heilläkin mahdollisuuksia.

> Al-holilaisten tehdässä vielä sopivasti jonkun terrori-iskun, niin
> sitten se on sinetöity.

Toiveajattelua.

--
Kirjoituksia kellarista

Turo Juurakko

Turo Juurakko kirjoitti 26/01/2023 klo 22:45:

> [...]
> kaipaa ulkopolitiikan taitajaa. Persujen pitäisi päästä ensin sopiviin
> virkoihin, ehkä siis joskus 30 vuoden päästä on heilläkin mahdollisuuksia.

30 vuodessa äkäisistä somesotureistakin on mahdollisesti hioutunut
pahimmat särmät pois, niin etteivät jätä enää jälkeensä pelkkiä
hajotettuja hallintorakennuksia. Nyt he eivät oikein vaikuta kypsiltä
vallanpitäjiksi.

--
Kirjoituksia kellarista

Turo Juurakko

Jukka Lahtinen kirjoitti 27/01/2023 klo 23:42:

> Olli Rehn on kyllä ollut gallupeissa vahvoilla.

Jos Rehn ja Peksu ovat vastakkain toisella kierroksella, ei mun ainakaan
tarvis pitkään miettiä kumpaa äänestäisin.

Rehnillä on kyllä jonkinlainen etu siitä, ettei ole ryvettynyt päivän
politiikassa. Siihen ne ansiot sit taitaa loppuakin.

--
Kirjoituksia kellarista

Keke Ketonen

Rehnin ainoa julkisesti tiedetty kunniallinen teko on se, että hän
asettui puolustamaan Alpo Rusia, kun demarimafia tai joku vastaava
yritti rusikoida Rusin ns. hyvänpahanpäiväisesti kostoksi siitä, että
tämä oli ollut mukana Ahtisaaren kabinetissa.

Muuten kyseessä on ihan tyhjänpäiväinen tyyppi, jota vedätetään mennen
tullen ja palatessa, mutta kaikki tapahtuu veronmaksajien rahoilla,
joten kukaan kepulainen ei kärsi.

JiiHoo

Keke Ketonen submitted this idea :
Sama mielikuva mullakin, en oikeasti tiedä että mitä se on tehnyt
kaikki nämä vuodet.

Mutta todistettavasti sillä kuitenkin on selkärankaa, koska se taisi
oikeasti olla aikamoinen urariski ja se jätti jonkun homman voidakseen
kokopäiväisesti auttaa Rusia.

Edelleenkään ketään ei ole tuomittu siitä, että tiesivät ettei Rusi ole
vakooja, mutta siitä huolimatta koittivat saada sen tuomituksi.

--
Johtaja Pekka Siitoin:
"Mutta kaikesta huolimatta. Olen kivenkovaan

Keke Ketonen

Kyse oli kai demareiden jäsentenvälisistä. Ne ovat vähän kuin
alamaailman keskinäisiä välienselvittelyitä. Rusin tapauksessa
sorsalaiset kostivat ahtisaarelaisille, että jälkimmäiset olivat
hävyttömästi lähteneet tukemaan politiikan ulkopuolelta tullutta
Ahtisaarta presidentiksi sen sijaan, että olisivat ajaneet vuosikymmenet
vallan kamareissa marinoitunutta Sorsaa pressaksi. Rusihan toimi
Ahtisaaren kabinetissa jonkinlaisena neuvonantajana/aasintuntijana ja
oli siten selkeästi ahtisaarelainen.

Heikki Heinonen

On Fri, 27 Jan 2023 23:42:41 +0200, Jukka Lahtinen <jtfj...@hotmail.com.invalid> wrote:

>Olli Rehn on kyllä ollut gallupeissa vahvoilla.

Ei helvetti vanhusta presidentiksi niin kuin Jenkeissä. Ehdottaa vielä Neuvostoliittoon liittymistä.

Keke Ketonen

Jukka Lahtinen kirjoitti 29.1.2023 klo 11.29:

> Näkyy olevan 1962 syntynyt, joten en nyt sentään vielä ihan vanhukseksi
> sanoisi.
> Ollut tosiaan viime vuodet poissa päivänpolitiikasta, joten ei pahemmin
> ole saanut negatiivista julkisuutta. Enkä minä ainakaan muista, mitä
> luurankoja Rehnin kaappiin olisi kansanedustaja- ja ministeriajoilta
> jäänyt.

Toiseksi ylimmäinen hylly, vasen reuna, kaiken muun roinan takana: kepun
jäsenkirja

Lisäksi kepun jäsenkirjan väliin taiteltuna pelkän otsikon sisältävä,
mutta muuten tyhjä A4-paperi. Vahvistamattomien tietojen mukaan otsikko
on "Kaikki onnistumiseni talouskomissaarina".

Lume H. Laipio

Heikki Heinonen kirjoitti:
Jukka Lahtinen

> Ei helvetti vanhusta presidentiksi niin kuin Jenkeissä. Ehdottaa vielä Neuvostoliittoon liittymistä.

Rehn on hihastavedettävä Keskustan rusettikaulainen kasvattipoika,
jota on pehmeytensä vuoksi pidetty sivussa kovasta politiikanteosta.
EU:n laajenemiskomissaarina niitti mainetta Turkin takuumiehenä
unionin jäseneksi.
Nyt hioo Armanin liituraitapöksyjään Suomen pankin pääkonttorin samettikalusteisiin.
(Kyllä hän mökilläkin viihtyy; kun koronapandemian alussa rakenneltiin
poistumiskieltoa Suur-Helsingin alueelta, hän livahti vikkelästi Savon kesähuvilalleen.)
Mikelin Kola-Olli, jolle raaka todellisuus on liian hapokasta.
Vanhemmiten tullut poikkeavan itsetietoiseksi ja arvosteluherkäksi.
Ihmistyyppi, jonka kiertäisin kaukaa -vaikka etelä-savolainen onkin.

Keke Ketonen

Lume H. Laipio kirjoitti 29.1.2023 klo 12.09:

> Vanhemmiten tullut poikkeavan itsetietoiseksi ja arvosteluherkäksi.
> Ihmistyyppi, jonka kiertäisin kaukaa -vaikka etelä-savolainen onkin.

Arvosteluherkkyys on perustuslaissa asetettu tasavallan presidentiltä
vaadittuihin ominaisuuksiin. Tosin suotavana on pidetty, että tätä
luonteenpiirrettä aletaan aktiivisesti ilmentää vasta, kun on tullut
valituksi virkaan.

Lume H. Laipio

Keke Ketonen kirjoitti:
> [...]

> vaadittuihin ominaisuuksiin. Tosin suotavana on pidetty, että tätä
> luonteenpiirrettä aletaan aktiivisesti ilmentää vasta, kun on tullut

Sehän on selvästi kirjattu samaan kohtaan ulkopolitiikan hoidon kanssa;
"herkkähipiäisyydestä vastaa tasavallan presidentti yhdessä valtioneuvoston kanssa."