Riippakivi Ruotsi

MR2

En ymmärrä, miksi Suomen pitää raahata Ruotsia riippakivenä jatkuvasti
tuossa Nato-asiassa!? Ruotsilla ei ole Venäjän kanssa sellaista rajaa
kuin Suomella. Ilman Ruotsia Suomi olisi jo Natossa.

--
MR

Turo Juurakko

Niin, ruottalaisten ei tarvinnut paljoa jyrähtää ja paheksua kun
Peksukin palasi äkkiä ruotuun. Jotain mätää näissä Suomen ja Ruotsin
poliitikkojen suhteissa on. Suomen asema olisi turvatumpi Natossa kuin
Naton ulkopuolella, oli Ruotsi mukana tai ei. Toivottavasti suomalaisten
ei tarvitse maksaa verellään tätä perkeleen kikkailua ja käsikynkkää
jahkailua. Vastuulliset poliitikot sais siinä tapauksessa toimittaa
rintaman etulinjaan. Ruotsalaiset heittäis Suomen bussin alle
häikäilemättä jos tilanne olisi toisinpäin.

--
Kirjoituksia kellarista

Näsä

Ken tahtoo ruotsalaisen sotasankarin taistelupariksi,
"Ruotsalaisilla on ollut tapana aina voittaa sodat,
vaikka eivät ole itse niihin osallistuneet"

Keke Ketonen

Jukka Lahtinen kirjoitti 25.1.2023 klo 17.03:

> Ruotsi ei ole hävinnyt yhtään sotaa sen jälkeen kun Suomen alue
> liitettiin Venäjään reilut parisataa vuotta sitten.

Tämä johtuu vain ja ainoastaan siitä, että Ruotsia on sorrettu eikä sitä
ole otettu mukaan sotiin, vaikka kaikki muut ovat saaneet osallistua.

Lume H. Laipio

Keke Ketonen kirjoitti:

Ruotsia on sorrettu eikä sitä
> ole otettu mukaan sotiin, vaikka kaikki muut ovat saaneet osallistua.

Ruotsalaiset ovat saaneet pitää sankaruutensa itsellään, eivätkä
ole joutuneet jakamaan sen hedelmällisyyttä sotarintamalla.
Siksi sankaruus on tabu, pyhä, koskematon ja pinnaltaan täys'kiiltävä.

Näsä

Ruotsi taitaa toivoa sotaa, sillä eniten
se on rikastunut toisten käymien sotien aikana.