Li Anderssonin sensitiivisyys

Turo Juurakko

Eduskunnan kyselytunnilla käsitellään parhaillaan translakia. Li
Andersson osoittaa herkempää puoltaan ja on huolissaan
seksuaalivähemmistöjen identiteettikokemuksesta. Olisipa hän yhtä
sensitiivinen kielipolitiikassa 90% enemmistön tuntemuksia kohtaan.

--
Kirjoituksia kellarista

Lume H. Laipio

Turo Juurakko kirjoitti:

> Eduskunnan kyselytunnilla käsitellään parhaillaan translakia. Li
> Andersson osoittaa herkempää puoltaan ja on huolissaan
> seksuaalivähemmistöjen identiteettikokemuksesta.

Persu oli kyselytunnilla huolissaan suunnitellun translain
*seurauksista.*
Persu kysyi, etteikö hallitusta huoleta, että esimerkiksi
seksuaalirikoksista tuomittu mies, joka ilmoittautuu naiseksi,
saa ilmottautumisestaan alkaen käyttää naisten pukuhuoneita
ja WC-tiloja?
Ministeri Kiuru oli täysin kepulaisuutensa tasolla vastatessaan,
ettei valtioneuvosto ole aiemminkaan pystynyt valvomaan
yleisten WC-tilojen käyttöä, ja että "kyllä sinne aina kaikenlaista
porukkaa pääsee livahtamaan."

Asia on vakava, mutta kyllä minulta nauru purskahti.

Lainsäädäntötyö on nykysuomalaisella tasolla, jossa lakeja lyödään
läpi huttu-ideologisin perustein, seurauksista välittämättä.
Tuon ideologian lisäksi motiivina on se, että siihen pystytään.

JiiHoo

Lume H. Laipio presented the following explanation :
> Lainsäädäntötyö on nykysuomalaisella tasolla, jossa lakeja lyödään
> läpi huttu-ideologisin perustein, seurauksista välittämättä.
> Tuon ideologian lisäksi motiivina on se, että siihen pystytään.

En tiedä onko tämä hallitus pahin, mutta en tiedä ainuttakaan
hallituksen edustajaa, joka pystyisi vastaamaan esitettyyn kysymykseen
suoraan. Aina kerrotaan kivaa tarinaa asian vieresrä ja lopulta ei
vastata mihinkään tai johonkin ihan eri asiaan mitä ei edes kysytty.

Ja tuo että me tehdään näin, koska voidaan, paistaa läpi kaikessa.
Julkisuuslakia ei tarvitse noudattaa, koska siitä ei kuitenkaan tule
mitään rangaistuksia. Voidaan päättää aamiaseduista, jotka eivät
pääministerille kuulu, koska voidaan eikä siitä tule mitään
rangaistusta.

Pääministeri voi lähteä bailaamaan baareihin, kun on itse kieltänyt
kansalaisia menemästä edes mökeille, koska vaan voi.

Joskus ennen on edes leikitty sellaista leikkiä, että jotkut lait
koskevat myös hallitusta ja näytelty kauhistunutta, kun joku jää kiinni
rikkomisista. Puolue on sitten leikkinyt katumusharjoitusta ja vaikka
erottanut jonkun vähäksi aikaa eduskuntaryhmästä ja kertonut kuinka
asia käydään läpi eikä mitään tällaista enää tapahdu.

Nykyään kiistetään vaan kaikki ja keksitään joku kuinka tämä piti tehdä
lasten ja lesbojen vuoksi, olet rasisti, jos sulla on jotain
kritisoitavaa.

--
Iso K:
"Minun mielestäni junamiesten olisi pitänyt heittää Lenin tulipesään"

Lume H. Laipio

JiiHoo kirjoitti:

> En tiedä onko tämä hallitus pahin, mutta en tiedä ainuttakaan
> hallituksen edustajaa, joka pystyisi vastaamaan esitettyyn kysymykseen
> suoraan.

Pääministerimme pyysi eduskunnan kyselytunnilla kansalta anteeksi,
että kansa joutuu kuuntelemaan sosialidemokraattien aivoituksista
poikkeavaa puhetta, ja YLE ei voi sensuroida kyselytunnilla käytettyjä,
suorana lähetettävän ohjelman puheenvuoroja.

JiiHoo

Lume H. Laipio expressed precisely :
Olisi kyllä ihan piurun hyvä veto, jos persut pyytäisivät kansalta
anteeksi salissa kuultavia täysin älylle vieraita juttuja ja sitä ettei
pääministeri ole tehtäviensä tasalla.

--
Hukkasin kaikki sigut. Kyllä ne vielä palaavat