Vaalitenttiväsymys

Keke Ketonen

Pienituloisten asemaa pitää parantaa, työnteon tulee aina kannattaa,
yrittämisen pitää kannattaa, sosiaaliturvajärjestelmää tulee
yksinkertaistaa, Suomi pitää laittaa kuntoon, koulutukseen pitää
satsata, vanhukset ja sairaat pitää hoitaa, ihmiset pitää saada töihin....

Tuota samaa humppaa soitetaan vaalikampanja vaalikampanjan jälkeen,
mutta niin vain aina samat asiat ovat korjauslistalla aina uudestaan ja
uudestaan. Jos nuo puhuvat päät osaisivat hoitaa asiat kuntoon, se olisi
tehty jo ajat sitten.

JiiHoo

Keke Ketonen laid this down on his screen :
Jaksoin katsoa vähän alkua ja sitten annoin olla. Eivät hutaneet
toistensa päälle, mutta ei niiden omia juttujakaan jaksanut kuunnella.

Mitenköhän saisi noihin tv-ohjelmiin jotain konkretiaa? Eivät saisi
huudella mitään sairaat pitää hoitaa, vaan joutuisivat selittämään
oikein yksityiskohtaisesti, että miten aiotte sen tehdä.

Vaikkapa osastoja on kiinni, koska ei ole hoitajia. Millä keinoin
saatte niitä hoitajia ja sitten jatkokysymyskiä niiden vastauksista.
Kaikkein parasta olisi, jos mukana olisi myös joku ammattilainen, joka
kertoisi vähän alan totuuksia.

--
#######################################
Kääk! Oletko nähnyt kamalampaa sigua?

Lume H. Laipio

Keke Ketonen kirjoitti:
Tärkeintä kuuluu olevan se tuotannon kasvu, joka seuraavassa lauseessa
tehdään mahdottomaksi kurittamalla yrityksiä, jotka sen kasvun voisivat tehdä.
Toiseksi tärkeintä on tuoda kehitysmaista kieli- sekä lukutaidottomia
moniosaajia näihin kasvuyrityksiin ja välttää segregaatio asutamalla nämä
huippuihmiset yhteiskunnan tuella heille kaavoitetuille asuinalueille
ja puuttumalla varhaisessa vaiheessa siellä esiintyviin ongelmiin, jotka
ovat sosiaalisia eivätkä suinkaan liity uskontoon tai uskonnon määrittämään
kulttuurilliseen perintöön.
Näin ratkaistaan syntyvyysvajeen aiheuttama suurten ikäluokkien vaatima
säädyllinen vanhustenhoito.

Homma hanskassa!

Turo Juurakko

JiiHoo kirjoitti 31/03/2023 klo 10:16:
> Keke Ketonen laid this down on his screen :

> Jaksoin katsoa vähän alkua ja sitten annoin olla. Eivät hutaneet
> toistensa päälle, mutta ei niiden omia juttujakaan jaksanut kuunnella.

Väittelijöiden jutut junnaa koko ajan lähtöruudussa, mikä johtuu siitä,
etteivät kuuntele toisiaan...

--
Kirjoituksia kellarista

JiiHoo

Turo Juurakko submitted this idea :
Jep, eihän toi noiden touhu ole mitään keskustelua, vaan muita
kuuntelematta junnaavat omia iskulauseitaan.

Vaikkapa Halla-aho vastaa mihin kysytään ja myös kuuntelee mitä joku
sanoo ja vastaa siihen mitä se on just puhunut. Luulisi olevan
itsestäänselvää, että noin kuuluu keskustella, mutta suurimmalla osalla
poliitikkoja täysin mahdoton rasti.

Käytin tässä Halla-ahoa esimerkkinä, koska en ole jaksnut katsoa yhtään
vaalitenttiä kunnolla tai keskusteluohjelmaa, missä Purra on ollut,
joten en tiedä miten se ton touhun hoitaa.

Onkohan tuo poliitikkojen tavoitekin, että suurin osa ihmisistä ei
viitsi katsoa yhtään vaaliohjelmaan ja äänestää kuten on etukäteen
päättänytkin? Tosin minulle kyllä riittää parin sekunnin pätkätkin
vakuuttamaan, että mitä puolueita en ainakaan äänestä.

Keke Ketonen wrote:
> [...]
> mutta niin vain aina samat asiat ovat korjauslistalla aina uudestaan
> ja uudestaan. Jos nuo puhuvat päät osaisivat hoitaa asiat kuntoon, se

Silti samat äänestäjät äänestävät samat puhuvat päät jatkoon. Suurin ongelma
tosin taitaa olla demokratia ja monipuoluejärjestelmä, jokaisella puolueella
kun on erilainen näkemys siitä millä tavalla ne asiat hoidetaan kuntoon, ja
hallitusneuvoitteluissa joudutaan sitten tekemään kompromissi, joka ei
edusta kunnolla kenenkään näkemystä vaan on jonkinlainen keskiarvo kaikkien
näkemyksistä.

Siis vertauskuvallisesti, samaan paikkaan voi mennä useampaa eri reittiä,
mutta jos yrittää laskea eri teistä keskiarvon ja mennä sen mukaan, löytää
kyllä itsensä umpimetsästä tai suosta tai järvestä tmv.

Ei junnannut pienpuoluetentissä, vaan siinähän ne kovasti kuuntelivat, että
onko Kurulla jotain rasistista sanottavaa, ja alkoivat sitten syyttää
toimittajaa siitä kun sallii rasistisen vihapuheen... Tyhmät ihmiset eivät
vaan sitten tajunneet äänestää Sinimustia eikä VKK:ta, ja VL:nkin äänisaalis
jäi aika vaatimattomaksi. Joten ilmeisesti se lähtöruudussa junnaaminen on
isojen puolueiden taholta ihan tietoinen valinta, kun sillä niitä ääniä saa.