Heinonen vastaan Financial Times ja uusi komentelija

Feb 9, 2024, 9:18:38 PMFeb 9
Iltalehdestä poimittua, kun tuo FT näkyy olevan maksumuurin takana
x x x
FT: Putin valmistelemassa suurhyökkäystä

Venäjä voi olla valmistelemassa uutta suurhyökkäystä Ukrainassa ensi kesänä.
Asiasta kertovat Financial Timesille ukrainalaiset turvallisuuslähteet.

Venäjän arvioidaan tavoittelevan Donetskin, Luhanskin, Hersonin ja
Zaporizzjan valtaamista. Kyseessä ovat alueet, jotka Venäjä yksipuolisesti
ilmoitti syksyllä 2022 liittäneensä osaksi Venäjää.

Turvallisuuslähteiden mukaan sitäkään ei voi sulkea pois, että Venäjä
pyrkisi Harkovaan tai jopa pääkaupunki Kiovaan.
x x x

ja amerikkalaisetkin myöntäneet, että niiden ohjuksella se sotavankeja
kuljettanut venäläinen kone ammuttiin
https://mvlehti.net/2024/02/09/washingtonissa-myonnetaan-patriot-ohjusten-kaytto-ukrainan-sotavankeja-kuljettaneen-lentokoneen-alasampumisessa/

Ja se Zelenskyyn uusi ameijan johtaja on venäläinen neuvostoupseeri, mitäs
Heinonen ja muut russofobit tuosta valinnasta sanotte??? Ukraialaiset
ainakaan eivät tunnu hänestä diggaavan:
x x x
Sirskyn nimitys vaikuttaa hämmentävältä, koska hänen maineensa on etulinjan
komentajana on vähintään kyseenalainen. Ukrainan asevoimien maajoukkojen
päällikkönä Sirsky on komensi sekä Artjomovskin (Ukrainassa nimellä Bakhmut)
epäonnistunutta puolustusta että sitä seurannutta yritystä valloittaa
kaupunki osana vuoden 2023 kesähyökkäyksessä, mikä johti tuloksettomasti
merkittäviin tappioihin.

Sitä ennen Sirsky palkittiin ukrainalaisten vetäytymisen komentamisesta
Debaltsevosta 2015, Donetskin ja Luganskin välisestä strategisesta
kaupungista, jossa lännen tukeman vallankaappauksen jälkeen Kiovan
käynnistämä sisällissota "terrorismin vastainen operaatio" kärsi suuria
tappioita, kuten edellisenä kesänä 2014 kuuluisissa Ilovaiskin moteissa
Donbassin puolustajia vastaan.

"Teurastaja ja kenraali 200", Politico on kiinnittänyt huomiota siihen, mitä
Ukrainan armeijan taistelijat kutsuvat uutta komentajansa, Alexander
Syrskiä. Lempinimet ovat jääneet kiinni hänen aiemmin johtamansa armeijan
suurista tappioista.

Julkaisu huomauttaa, että Syrsky on äärimmäisen epäsuosittu ukrainalaisten
sotilaiden keskuudessa, viitaten useiden verkossa olevien ukrainalaisten
taistelijoiden kommentteihin:

"Kenraali Syrskyin johto on konkurssissa, hänen läsnäolonsa tai käskynsä
hänen nimissään ovat demoralisoivia, hän horjuttaa luottamusta johtoon
kokonaisuutena".

"Hänen säälimätön taktisen edun tavoittelu kuluttaa jatkuvasti
henkilöresurssejamme ja johtaa taktisiin saavutuksiin, kuten metsäalueiden
tai pienten kylien valtaukseen ilman operatiivisia tavoitteita."

Yksi laajalle levinnyt tulkinta Zaluzhnyn potkusta oli, että Zelenski halusi
poistaa mahdollisen poliittisen kilpailijan, sillä länsimainen media on
maalannut kenraalin kilpailevan presidentin kanssa suosiossa. Toisin kuin
Zaluzhny, joka syntyi Länsi-Ukrainassa, Sirsky on etninen venäläinen,
syntynyt Vladimirin alueella ja hänellä on myös Venäjällä asuva veli.

Entinen Neuvostoliiton tykistöupseeri päätti jäädä Ukrainaan, kun se julisti
itsenäisyytensä Neuvostoliitosta vuonna 1991 ja siirtyi Kiovan palvelukseen.
x x x
https://mvlehti.net/2024/02/09/ukrainan-presidentti-erotti-asevoimien-komentajan-ja-nimitti-zaluzhniyn-seuraajan/

Totuus kuulostaa vihalta niiden korvissa, jotka vihaavat totuutta.

Heikki Heinonen

Feb 10, 2024, 3:47:29 AMFeb 10
On Sat, 10 Feb 2024 03:47:42 +0200, "TJT2" <ceationis...@globalism.is.invalid> wrote:

> [...]
>Asiasta kertovat Financial Timesille ukrainalaiset turvallisuuslähteet.

Toisen turvallisuuslähteen mukaan Venäjä on siirtynyt ihmisaaltohyökkäyksiin koska ajoneuvotappiot on liian
suuria. Vaunuilla ei enää pääse edes lähelle rintamaa.

>Venäjän arvioidaan tavoittelevan Donetskin, Luhanskin, Hersonin ja
>Zaporizzjan valtaamista. Kyseessä ovat alueet, jotka Venäjä yksipuolisesti
>ilmoitti syksyllä 2022 liittäneensä osaksi Venäjää.

Juuh, piirretään suuri punainen nuoli kartalle ja siinä se.

>Turvallisuuslähteiden mukaan sitäkään ei voi sulkea pois, että Venäjä
>pyrkisi Harkovaan tai jopa pääkaupunki Kiovaan.
>x x x

Afrikasta ja arabimaista onkin saatu useita satoja uusia sotilaita.

>ja amerikkalaisetkin myöntäneet, että niiden ohjuksella se sotavankeja
> [...]

Putoamisalueelta löydettiin viisi ruumista, kolme päivää sitten kuusi niistä haudattiin juhlallisesti.

>Ja se Zelenskyyn uusi ameijan johtaja on venäläinen neuvostoupseeri, mitäs
>Heinonen ja muut russofobit tuosta valinnasta sanotte??? Ukraialaiset
> [...]

Eikös mannerheimikin ollut ryssän upseeri.
Aikoinaan Stalin tappoi kaikki hyvät ryssät. Jos uusia on syntynyt ne on jo aikoja sitten muuttaneet
ulkomaille. Tämä tuntuu olevan katkera pala teikäläisille.

Feb 11, 2024, 5:00:07 AMFeb 11
Heikki Heinonen wrote:
> On Sat, 10 Feb 2024 03:47:42 +0200, "TJT2"
>
> Toisen turvallisuuslähteen mukaan Venäjä on siirtynyt

Niin minkä toisten, Pekka Toverinko?

> ihmisaaltohyökkäyksiin koska ajoneuvotappiot on liian
> suuria. Vaunuilla ei enää pääse edes lähelle rintamaa.

Noin outo väite on kyllä hieman liian outo jopa Pekka Toverin suuhun.

> Juuh, piirretään suuri punainen nuoli kartalle ja siinä se.

Piirsikö sen nuolen Financial Timesin toimittajat vai ne lähteenä olevat
ukrainalaiset?

> Afrikasta ja arabimaista onkin saatu useita satoja uusia sotilaita.

Siinä sitä on sitten niillä ukrainalaisilla kehitysvammaisilla
ihmettelemistä, kun tuskin ovat koskaan mitään neekereitä ja arabeja livenä
aikaisemmin nähneet.

> Putoamisalueelta löydettiin viisi ruumista, kolme päivää sitten kuusi
> niistä haudattiin juhlallisesti.

Unohdit taas osoittaa väitteesi lähteen avulla.

> Eikös mannerheimikin ollut ryssän upseeri.

Oli, mutta ei ollut syntyperäinen venäläinen, vaan saksalaiset sukujuuret
omaava suomenruosalainen "Mannerheimin isän suku on lähtöisin Saksasta,
mistä suvun kantaisä siirtyi 1640-luvulla Ruotsiin"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Carl_Gustaf_Emil_Mannerheim
kun taas tuo Sirsky on syntyperäinen venäläinen, jonka veli edelleenkin
Venäjällä, sen sijaan oma poika ilmeisesti pakoilee sotimista ihan
Australiassa asti.

> Aikoinaan Stalin tappoi kaikki hyvät ryssät.

Joten kyseinen Sir sky on siis huono ryssä!?

> Jos uusia on syntynyt ne on jo aikoja sitten muuttaneet
> ulkomaille.

Aika tuore muuttaja tuo Sir Sky. Tai siis hänhän ilmeisesti ei muuttanut
mihinkään, vaan se hänen ympärillään oleva valtio muuttui.

> Tämä tuntuu olevan katkera pala teikäläisille.

Millä ihmeen logiikalla se, että ukrainalainen ei kelpaa Ukrainan armeijan
johtoon, mutta venäläinen kelpaa, olisi katkera pala meikäläislle??? Tuohan
on todella hupaisaa, suorastaan tragikoomista !!! Tehän olette vuositolkulla
solvanneet venäläisiä ryssiksi, puhuneet jostain ryssimisestä, antaneet
ymmärtää että eihän venäläisen osaa mitään, ja samaan aikaan olette pitäneet
ukrainalaisia suorastaan supersotilaina ja neroina, jotka voittaa ryssät
heti kun saavat hieman aseita länsimaista. Nyt Zelenskyykin näyttää
ymmärtävän, että jos haluaa voittaa sodan, pitää potkia typerät
länsiukrainalaiset pois ja ottaa tilalle venäläisiä !! Taisi vain tulla
liian myöhään tuo oivallus, Ukrainahan on jo käytännöllisesti katsoen
hävinnyt, siis niin toivottamassa tilanteessa että ei sitä yksi venäläinen
pysty enää pelastamaan.

Heikki Heinonen

Feb 11, 2024, 11:46:41 AMFeb 11
On Sun, 11 Feb 2024 10:43:14 +0200, "TJT2" <ceationis...@globalism.is.invalid> wrote:

>Niin minkä toisten, Pekka Toverinko?

En seuraa Toveria.

>Noin outo väite on kyllä hieman liian outo jopa Pekka Toverin suuhun.

Koska Venäjä on viimeksi tehnyt suuren panssarihyökkäyksen?

>Piirsikö sen nuolen Financial Timesin toimittajat vai ne lähteenä olevat
>ukrainalaiset?

Varmaankin "asiantuntijat".

>Siinä sitä on sitten niillä ukrainalaisilla kehitysvammaisilla
>ihmettelemistä, kun tuskin ovat koskaan mitään neekereitä ja arabeja livenä
>aikaisemmin nähneet.

Siitä onkin mielenkiintoisia videoita. Enää puuttuu ihmissyöjät teroitettuine hampaineen.

>Unohdit taas osoittaa väitteesi lähteen avulla.

Twitterissä oli video kuuden miehistönjäsenen hautajaisista. Aikaisemmalla videolla näytettiin viisi
putoamisalueelta löydettyä ruumista.

> [...]
> kun taas tuo Sirsky on syntyperäinen venäläinen, jonka veli edelleenkin
>Venäjällä, sen sijaan oma poika ilmeisesti pakoilee sotimista ihan

Venäläisten oligarkkien lapset kuulemma bilettää Lontoossa ja New Yorkissa.

>Joten kyseinen Sir sky on siis huono ryssä!?

Se riippuu näkökulmasta.

>Aika tuore muuttaja tuo Sir Sky. Tai siis hänhän ilmeisesti ei muuttanut
>mihinkään, vaan se hänen ympärillään oleva valtio muuttui.

Kyllä se muutti Moskovasta Kiovaan.

> [...]
>liian myöhään tuo oivallus, Ukrainahan on jo käytännöllisesti katsoen
>hävinnyt, siis niin toivottamassa tilanteessa että ei sitä yksi venäläinen

Olihan meilläkin Kirka eli Kiril Babitsin, se oli hyvä ryssä.

Feb 13, 2024, 4:14:46 AMFeb 13
Heikki Heinonen wrote:
> On Sun, 11 Feb 2024 10:43:14 +0200, "TJT2"

> En seuraa Toveria.

Eikö hän olekaan teikäläisten ykkösguru?

> Koska Venäjä on viimeksi tehnyt suuren panssarihyökkäyksen?

Ei nyt tule mieleen muuta kuin Neuvostoliiton tekemiä, alkuperäisellä
Venäjällähän ei tainnut pahemmin olla mitään panssariarmeijaa, vaan ihan
hevosilla jne, ja nykyinen rauhantahtoinen Venäjä ei tietenkään ole
hyökkäillyt koskaan mihinkään.

> Varmaankin "asiantuntijat".

Iltalehden kartassa Ukrainan liikkeet on merkitty sinisillä nuolilla.
Jostain syystä niitä ei ole viime syksyn jälkeen pahemmin näkynyt, joskus
yksi pieni sinininen nuoli, joskus ei yhtään sinistä nuolta.

> Siitä onkin mielenkiintoisia videoita. Enää puuttuu ihmissyöjät
> teroitettuine hampaineen.

Eihän nepalilaiset ole ihmissyöjiä. Siis eilen lukemani uutisen mukaan
Venäjän armeijassa onkin nepalilaisia.

> Twitterissä oli video kuuden miehistönjäsenen hautajaisista.
> Aikaisemmalla videolla näytettiin viisi
> putoamisalueelta löydettyä ruumista.

Ovat siis noiden kahden videon tekemisen välisenä aikana löytäneet ainakin
yhden ruumiin lisää.

> Se riippuu näkökulmasta.

Ari Saastamoisen näkökulmasta Srisky ei ole ollenkaan ryssä vaan on
ukrainalainen.

> Olihan meilläkin Kirka eli Kiril Babitsin, se oli hyvä ryssä.

Sinulla tuntuu olevan kummallisen paljon tietoa noista venäläisistä. Etkä
siltikään ymmärrä, että he tulevat voittamaan ukrainalaiset hirviöt. Katsoin
äskettäin jakson 14 siitä Roses-sarjasta, järkyttävää kamaa tuossakin
jaksossa.

Oi että kun olen ruvennut enemmän ja enemmän inhoamaan/vieroksumaan koko
sanaa "mutaatio". Jos tämän sanan saisi kitkettyä pois..
- Kaj Stenberg, 19.11.19, s.k.e

Heikki Heinonen

Feb 13, 2024, 5:09:25 AMFeb 13
On Tue, 13 Feb 2024 11:11:40 +0200, "TJT2" <ceationis...@globalism.is.invalid> wrote:

>Eikö hän olekaan teikäläisten ykkösguru?

Minähän se ykkösguru olen.

> [...]
>Venäjällähän ei tainnut pahemmin olla mitään panssariarmeijaa, vaan ihan
>hevosilla jne, ja nykyinen rauhantahtoinen Venäjä ei tietenkään ole

Nyt on kyllä pahat psykoosit.

>Iltalehden kartassa Ukrainan liikkeet on merkitty sinisillä nuolilla.
>Jostain syystä niitä ei ole viime syksyn jälkeen pahemmin näkynyt, joskus
>yksi pieni sinininen nuoli, joskus ei yhtään sinistä nuolta.

Onko niitä punaisia nuolia näkynyt?

>Eihän nepalilaiset ole ihmissyöjiä. Siis eilen lukemani uutisen mukaan
>Venäjän armeijassa onkin nepalilaisia.

Miksi Venäjä ei käytä omia sotilaitaan?

>Ovat siis noiden kahden videon tekemisen välisenä aikana löytäneet ainakin
>yhden ruumiin lisää.

Mihin ne sotavangit katosi?

>Ari Saastamoisen näkökulmasta Srisky ei ole ollenkaan ryssä vaan on
>ukrainalainen.

Ehkä venäläisyydestä voi jotenkin parantua. Harvinaista se kuitenkin on.

> [...]
>äskettäin jakson 14 siitä Roses-sarjasta, järkyttävää kamaa tuossakin

Kumpaa puolta muuten kannatat Israel-Hamas -sodassa? Kristittynä sinun pitäisi olla Israelin puolella mutta
putinistina sinun pitäisi kannattaa Hamasia. Taitaa olla aika hankala probleema.

Feb 15, 2024, 3:51:43 AMFeb 15
Heikki Heinonen wrote:
> On Tue, 13 Feb 2024 11:11:40 +0200, "TJT2"
>
> Minähän se ykkösguru olen.

Eihän sinua ole siteerattu valtamediassa.

> Nyt on kyllä pahat psykoosit.

No kerro toki tsaarinaikaisista panssarivaunuista ja silloisen Venäjän
tekemistä suurista panssarihyökkäyksistä. Ja sen jälkeen nykyisen Venäjän
tekemistä suurista panssarihyökkäyksistä. Minulle kun ei edelleenkään tule
mieleen muuta kuin toisen maailmansodan aikaiset neuvostopanssarit, joilla
sitten myöhemmin käytiin ajelemassa parissa Itä-Euroopan maassa kun USA
yllytti ihmiset vallankumoukseen ja valehteli antavansa apua, jota ei sitten
näkynyt eikä kuulunut. Joten noita ajeluitakan ei oikein voi sanoa
hyökkäykseksi. Afganistanissa taisi sitten 1980-luvulla olla jotain
sotimistakin, mutta edellenkiin Neuvostoliitto
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/08/10/sodan-pitka-varjo-neuvostoliitto-afganistanissa-1979-1989

> Onko niitä punaisia nuolia näkynyt?

On, etkö itse katso niitä artikkeleita vai oletko värisokea?

> Miksi Venäjä ei käytä omia sotilaitaan?

No milläs se sitten puolustautuisi kun NATO hyökkää?? Nythän joku
saksalainen komentelijakin on kovasti uhonnut että "sota pitää viedä
Venäjälle" tjps. Siis kolmatta maailmansotaa suunnittelevat, mutta
aikaisemmista tappioista viisastuneena saksalaiset ovat tällä kertaa muiden
Länsi-Euroopan ja USAn ja Canadan jne kanssa samalla puolella.

> Mihin ne sotavangit katosi?

Miten niin katosi? Eihän heitä tietenkään haudata samaan hautaan kuin
venäläisiä miehistön jäseniä, vaan ruumiit todennäköisesti joko palautettaan
Ukrainaan tai sitten haudataan jonnekin ukrainalaisille tarkoitettuun
hautausmaahan.

> Ehkä venäläisyydestä voi jotenkin parantua. Harvinaista se kuitenkin
> on.

Sinunkin pitäisi parantua jostain.

> Kumpaa puolta muuten kannatat Israel-Hamas -sodassa?

Olen kertonut useita kertoja.

> Kristittynä sinun pitäisi olla Israelin puolella

Eipäs pitäisi. Eihän ne aidot juutalaisetkaan ole, etkö katsonut niitä
antamiani Twitter-kanavia? Tai lukenut niitä linkittämiäni uutisia USAssa
tehdyistä kyselytytutkimuksista, linkittämiäni wikipedian yms artikkeleita
Euroopan aidoista juutalaisista, katsonut sitä videota jossa rabbi polttaa
Israelin lipun??

> mutta
> putinistina sinun pitäisi kannattaa Hamasia. Taitaa olla aika hankala
> probleema.

Ei ole mikään probleema, jopa Greta Thunberg ymmärtää tuossa asiassa olla
oikealla puolella, vaikka edelleenkin vouhottaa jostain ilmastosta.

The truth is now called hate, but I'll defend it anyway.

Feb 15, 2024, 6:44:18 AMFeb 15
"TJT2" <ceationis...@globalism.is.invalid> writes:

> No milläs se sitten puolustautuisi kun NATO hyökkää?? Nythän joku

No, lähtis pois Ukrainasta, niin sitten NATO ei edes hyökkäisi. Ja
vapautuisihan tuolta sitten paljon jengiäkin isänmaan puolustamiseen.

> [...]
> venäläisiä miehistön jäseniä, vaan ruumiit todennäköisesti joko
> palautettaan Ukrainaan tai sitten haudataan jonnekin ukrainalaisille

Ainakaan Ukrainaan niitä ei ole palautettu, joten haudattiinko ne sitten
saman tien, kun lähialueen ruumishuoneillekaan niitä raatoja ei kuulemma
ole viety varastoitavaksi ennen loppukäsittelyä.

* Edellinen sigu oli aika paska jostain viime vuosituhannelta *

Feb 16, 2024, 2:56:59 AMFeb 16
Ari Saastamoinen wrote:

> No, lähtis pois Ukrainasta, niin sitten NATO ei edes hyökkäisi. Ja
> vapautuisihan tuolta sitten paljon jengiäkin isänmaan puolustamiseen.

Eihän Venäjä ole Ukrainassa, joten miten se voi lähteä pois?? Edelleenkin
fakta, että keväällä 2014 donbassilaiset totesivat länsiukrianalaiset niin
ikäväksi porukaksi että ei sen kanssa voi elää, joten järjestivät
kansanäänestyksen itsenäistymisestä, ja yli 90 prosenttia äänesti eroamisen
puolesta. Itäukrainalaiset sitten luulivat voivansa asua rauhassa omissa
valtioissaan, mutta sotahullu Länsi-Ukraina aloitti hirmuisen hyökkäyksen,
massamurhasi etenkin siviilejä. Joten pyysivät Venäjää apuun, ja lopulta
päättivät liittyä siihen. Joten Venäjä oli ensin Donetskin ja Luganskin
tasavalloissa, ja on nyt VENÄJÄLLÄ.

> Ainakaan Ukrainaan niitä ei ole palautettu, joten haudattiinko ne
> sitten saman tien, kun lähialueen ruumishuoneillekaan niitä raatoja
> ei kuulemma ole viety varastoitavaksi ennen loppukäsittelyä.

Unohdit kertoa lähteesi.

The only thing that appears to be evolving is 'evolution,' and it's becoming
more and more absurd.