Tura Juurakon mieliksi

Jan 28, 2024, 2:51:57 AMJan 28
kävin äsken äänestämässä Halla-ahoa, onhan Juurakko (JiiPeen terminologiaa
käyttääkseni) SITEERANNUT Halla-ahoa innokkaasti... Jouduin jonottamaan,
joten täällä meilläpäin monet muutkin ihmiset tulivat äänestämään heti kun
äänestyspaikka avautui. Joten ilmeisesti nyt äänestyspäivänä voi tulla niin
paljon ääniä, että Halla-aho pääsee toiselle kierrokselle, ja eihän sitä
vielä tiedä miten ennakkoäänet ovat menneet, mutta silloisten galluppien
mukaan hän oli vielä pahasti Haavistoa jäljessä, joten kerrankin jännittävät
pressanvaalit, vaikka voittaja taitaa valitettavasti olla (Krisse Salmisen
terminologiaa käyttääkseni) stubukka.

JiiPee

Jan 28, 2024, 3:42:59 AMJan 28
On 28/01/2024 09:34, TJT2 wrote:
> kävin äsken äänestämässä Halla-ahoa

eikös se Halla Aho ole kovasti Venäjän hyökkäystä vastaan?

JiiPee

Jan 28, 2024, 3:45:55 AMJan 28
On 28/01/2024 09:34, TJT2 wrote:
Halla Aholla on asioita jotka on oikein, kuten ei hyväksy montaa
sukupuolta. Mutta on hänellä myös asioita jotka ei ole oikein.

Itse äänestin taktisesti Haavistoa vastaan. MInusta kaikki muut kuin
Haavisto olisi parempi noista top gallup edustajista.

Turo Juurakko

Jan 28, 2024, 4:17:55 AMJan 28
Aha, siellä teillä päin on ilmeisesti omat jononsa eri ehdokkaita
äänestäville kun tiedät keitä ne muut jonottajat ovat tulleet äänestämään...

Äänestysvilkkaudesta ei yhden pistenäytteen perusteella voi sanoa
mitään. Mummot ja eläkeläiset ovat aamutuimaan liikenteessä ja panevat
systeemit juntturaan oli kyse mistä tahansa, ilmaisten ämpäreiden
jonotuksesta tai sitten terveyskeskusten labroihin menosta, vaikka
iltapäivällä pääsisi jonottamattakin. Luultavasti vilkas
ennakkoäänestäminen on osittain poissa varsinaisen äänestyspäivän
aktiivisuudesta. Ihmettelen kyllä miksi ihmiset äänestävät vasta
äänestyspäivänä, eikä ennakkoon. Ennakkoon äänestäminen on sen verran
kätevämpää kun paikkoja on enemmän. Ennakkoon äänestämisen suosio onkin
kasvanut tasaisesti vaali vaalilta.

--
Kirjoituksia kellarista

Sartsa

Jan 28, 2024, 6:10:40 AMJan 28
Labroihin on pakko jonottaa aamuisin, koska monet verikokeet pitää ottaa
aamulla paaston jälkeen. Minäkin kävin äänestämässä Halla-ahoa, ja
siellä oli pieni jono, ei paha.

--
Vectum vestrum tenete!

Jan 28, 2024, 8:39:32 AMJan 28
"TJT2" <ceationis...@globalism.is.invalid> writes:

> innokkaasti... Jouduin jonottamaan, joten täällä meilläpäin monet
> muutkin ihmiset tulivat äänestämään heti kun äänestyspaikka
> avautui. Joten ilmeisesti nyt äänestyspäivänä voi tulla niin paljon

Miks jengi jättää äänestyspäivälle kun saattaa joutua jonottamaan. Ite
ainakin äänestin samalla Prismassa samalla kun kävin kaupassa. Ei
tarttenut erikseen vartavasten lähtee mihinkään, eikä (ainakaan siihen
aikaan) ollut lainkaan jonoakaan.

Toikin on kyllä mielestäni täysi virheellinen päätelmä, kun telkkarissa
analysoivat jotain tyyliin: "Ennakkoäänestämässä käyvät sellaiset, jotka
ovat varmoja kannastaa ja/tai pitävät äänestystä oikein tärkeänä".
Ite ainakin ennakkoäänestän ihan sen takia, että se on vaivattomampaa.

* Edellinen sigu oli aika paska jostain viime vuosituhannelta *

Jan 28, 2024, 8:47:11 AMJan 28
JiiPee <kerrttuPo...@gmail.com> writes:

> Halla Aholla on asioita jotka on oikein, kuten ei hyväksy montaa
> sukupuolta. Mutta on hänellä myös asioita jotka ei ole oikein.

Mielestäni sukupuoli ja sukupuoli-identiteetti pitää erottaa toisistaan,
jonka jälkeen sukupuolien määrä (jotkut satunnaiset fysiologiset
kehitysvirheet poislukien) redusoituu kahteen, mutta tuo on asia, jolla
ei ihan oikeasti ole yhtään mitään merkitystä.

> Itse äänestin taktisesti Haavistoa vastaan. MInusta kaikki muut kuin
> Haavisto olisi parempi noista top gallup edustajista.

Kas, tuossa suhteessa toimimme samalla tavalla. (Sulla tosin syy lienee
Haaviston seksuaalinen suuntautuminen, kun minulla syy on se, kun hän
ministerinä ollessaan käski alaisiaan rikkomaan lakia, ja jos eivät
suostuneet, niin heivas ne muihin hommiin. Noin ei tehdä
johtaja-asemassa.)

JiiPee

Jan 28, 2024, 9:08:32 AMJan 28
On 28/01/2024 15:47, Ari Saastamoinen wrote:

> Mielestäni sukupuoli ja sukupuoli-identiteetti pitää erottaa toisistaan,

riippuu mitä tuo tarkoittaa. Siis minusta Suomen lain tulisi hyväksyä
ainoastaan 2 sukupuolta. Mutta jos joku haluaa ajatella että on esim.
"sukupuoliton", se on vapaassa maassa hänen asiansa, enkä näkisi sitä
rikollisena. Mutta muiden ja valtion ei siis tarvitse sitä hyväksyä.
Myöskin, siis minun ei tarvitse mennä heidän mielikuvituksen
mukaisesti.. eli jos joku haluaa kutsuttavan itseään super-mieheksi, ei
minun tarvitse häntä siksi kutsua... voin kutsua häntä vaan mieheksi,
vaikka se häntä loukkaisikin.

> jonka jälkeen sukupuolien määrä (jotkut satunnaiset fysiologiset
> kehitysvirheet poislukien)

niin, erikoistapauksista ei tule tehdä sääntöä. eihän sekään että on
jollain 4 sormea tarkoita että "ihmisellä ei ole viittä sormea". Se on
erikoistapaust tms... eikä sen mukaan mennä.

redusoituu kahteen, mutta tuo on asia, jolla
> ei ihan oikeasti ole yhtään mitään merkitystä.

silloin olisi merkitystä jos minun tai esim. perheeni täytyy "kumartaa"
noiden edessä (esim. tunnustaa ne).

> Kas, tuossa suhteessa toimimme samalla tavalla.

no, ketä taktisesti äänestit? :)

(Sulla tosin syy lienee
> Haaviston seksuaalinen suuntautuminen,

kyllä, ja siksi en ole paljon tutkinut häntä muuten kun ei ole tarvetta.

Siis onhan siellä muitakin jotka ei ole ns. "enkeleitä", mutta näissä
pitää pohtia mikä on tärkeysjärjestys.

Eihän tuo presidentti niin paljon päätä, joten ei se nyt varmaan
superkrriittinen ole kuka on presidentti, kunhan ei mitäään extreame
pahaa tee.

kun minulla syy on se, kun hän
> ministerinä ollessaan käski alaisiaan rikkomaan lakia, ja jos eivät
> suostuneet, niin heivas ne muihin hommiin. Noin ei tehdä
> johtaja-asemassa.)

ai, en tuosta tiedä.

Jan 30, 2024, 2:32:36 AMJan 30
Turo Juurakko wrote:
> Aha, siellä teillä päin on ilmeisesti omat jononsa eri ehdokkaita
> äänestäville kun tiedät keitä ne muut jonottajat ovat tulleet
> äänestämään...

Siinäkin taas oiva esimerkki miten mulkku olet: Teet ihan absurdeja
tulkintoja tekstistäni. Halla-aho itsekin totesi sen kaikkien tietämän
faktan, että perussuomalaiset tykkäävät äänestää vasta varsinaisena
äänestyspäivänä. Ja korkeampi äänestysprosentti suosii perussuomalaisia.
Minä en ottanut mitään kantaa siihen ketä ne näkemäni henkilöt äänestivät,
kun eivät sattuneet olemaan tuntemiani.

> Äänestysvilkkaudesta ei yhden pistenäytteen perusteella voi sanoa
> mitään. Mummot ja eläkeläiset ovat aamutuimaan liikenteessä ja panevat

Mutta kun verrataan edellisiin vaaleihin, niin voidaan sanoa että niihin
verrattuna tuossa pisteessä oli poikkeuksellisen vilkasta.

> systeemit juntturaan oli kyse mistä tahansa, ilmaisten ämpäreiden
> jonotuksesta tai sitten terveyskeskusten labroihin menosta, vaikka
> iltapäivällä pääsisi jonottamattakin. Luultavasti vilkas

Ainakin täälläpäin siihen labraan pääsee vain ajanvarauksella, AFAIK.

> ennakkoäänestäminen on osittain poissa varsinaisen äänestyspäivän
> aktiivisuudesta. Ihmettelen kyllä miksi ihmiset äänestävät vasta
> äänestyspäivänä, eikä ennakkoon.

Vaikkapa siksi, että useat merkittävät henkilöt ovat käskeneet äänestää
vasta varsinaisena. Vaalivilpin ja muiden epäselvyyksien todennäköisyyshän
on paljon suurempi noissa ennakkoäänissä.

> Ennakkoon äänestäminen on sen verran
> kätevämpää kun paikkoja on enemmän. Ennakkoon äänestämisen suosio
> onkin kasvanut tasaisesti vaali vaalilta.

Vaikka ihan valtamediassakin on uutisoitu, kuinka jostain tienpenkalta
löytyi vaalien jälkeen avaamattomia äänestyskuoria, ja somessa jne on
kerrottu miten eräät porukat kävi vaalien jälkeen laskemassa niitä lappuja
ja osoittivat että tulokset väärin, ja saivat myös tietää että niitä
ennakkoäänikuoria oli avattu laittomasti, jne, näistähän on sitten ollut
oikeusjuttujakin. Joku vaalilautakunta taisi saada KHO:lta tai joltain
huomautuksen... Siis ei mitään todellista rangaistusta, mutta
oikeuslaitoskin todennut, että lakia rikottiin.

Jos totuus loukkaa, on parempi että loukkaus tulee ilmi kuin että totuus
kätkettäisiin.
- St Jerome

Jan 30, 2024, 4:27:07 AMJan 30
"TJT2" <ceationis...@globalism.is.invalid> writes:

> Vaikkapa siksi, että useat merkittävät henkilöt ovat käskeneet
> äänestää vasta varsinaisena. Vaalivilpin ja muiden epäselvyyksien

Kuka MERKITTÄVÄ henkilö tuollaisia ohjeita muka on jakanut?

Feb 2, 2024, 3:17:52 AMFeb 2
Valitettavasi on, mutta Halla-aho oli ainoa jolla edellytyksen päästä
toiselle kierrokselle, JOLLOIN HOMO EI OLISI PÄÄSSYT, joka oli se pointti.
Alunperihän harkitsin Li Andersonin äänestämistä. Ketä sinä äänestit, ja
missä vaiheessa teit lopullisen päätöksen?? Harkitsitko jotain muitakin
vaihtoehtoja??

JiiPee

Feb 2, 2024, 11:15:10 AMFeb 2
äänestin taktisesti Rehniä Haavistoa vastaan. sitten Stubb.

Raimo Suonio

Feb 2, 2024, 4:28:07 PMFeb 2
Itse JiiPee virkkoi, noin nimesi:

> Äänestin taktisesti Rehniä Haavistoa vastaan. sitten Stubb.

Ja Haavistoa vastaan äänestit sellaisen ominaisuuden vuoksi, jolla ei
ole mitään tekemistä presidentin työn ja tehtävien kanssa; presidentin
virkatehtäviä kun ei hoideta sängyssä?

--
Raimo Suonio, Hyvinkää, Finland
http://www.nic.fi/%7Ersuonio/
http://www.nic.fi/%7Ersuonio/oikeinkirjoitus/

--
AVG-virustorjuntaohjelmisto on tarkastanut tämän sähköpostin virusten varalta.
www.avg.com

JiiPee

Feb 3, 2024, 3:27:11 AMFeb 3
On 02/02/2024 23:28, Raimo Suonio wrote:
> Itse JiiPee virkkoi, noin nimesi:

> Ja Haavistoa vastaan äänestit sellaisen ominaisuuden vuoksi, jolla ei
> ole mitään tekemistä presidentin työn ja tehtävien kanssa; presidentin
> virkatehtäviä kun ei hoideta sängyssä?

se oli pääsyy, muttei ainoa. Kyllähän minä kuulin heidän väittelyssä
viime kerralla että Stubb oli myös askeleen jämerämpi muutamassa
ulkopolitiikan asiassa, joten kyllä voi olla että muistakin syistä
olisin Stubbia tässä äänestänyt. Toki se ei tarkoita että yhdyn täysin
kaikkeen mitä Stubb sanoo. Mutta jos pitää valita näistä kahdesta...

Mikä oli myös vastaan Haavistoa, oli:
- Hänellä on vahva viher-tausta politiikassa, mistä en oikein tykkää
puolueena.
- tosiaan ehkä vähän liian "pehmeä" joissain asioissa.

Feb 19, 2024, 3:05:21 AMFeb 19
Ari Saastamoinen wrote:

> Kuka MERKITTÄVÄ henkilö tuollaisia ohjeita muka on jakanut?

Levelin toimittajat ja eräät ohjelmassa käyneet vieraat.

Atheists will never be satisfied because they are not seeking truth, they
are seeking to guard a paradigm.