Turo Juurakolle kysymys Jaanan lapsi

TJT2

Feb 5, 2024, 10:31:21 PMFeb 5
Kuten sinäkin ehkä tiedät, presidenttiehdokkaaksi pyrkinyt Totuuspuolueen
perustaja Jaana K on tehnyt vuositolkulla videoita ja postaillut someen
tekstejä, joissa hän kertoo kuinka hänen poikaansa kiusattiin vuositolkulla.
Ensin jossain esikoulussa (tai mikä päiväkerho se olikaan) ja sitten
peruskoulussa. Jaanan mukaan pahoinpidelty 20 kertaa, kerran niin pahasti
että Jaana joutui hakemaan koulusta ja viemään lääkäriin. Hakattu päätä
betoniseinään tai lattiaan, uhattu tiputtaa ikkunasta pihalle, ja siellä
pihalla joku matulapsi jahdannut Jaanan poikaa ja muitakin oppilaita puukon
kanssa (tai ainakin esittänyt että on puukko) ja esittänyt tappoukauksia. Ja
kiveksiäkin kuulemma kovasti puristeltu. Ja opettaja hakannut kirjalla
päähän.

Kerropas, Turo, kun jonkinlainen kokemusasiantuntija olet, niin millaisia
ajatuksia tuo sinussa herättää?? Ja mitä sinä tekisit, jos olisit Jaana, tai
tuon lapsen isä ??

Jaana ja hänen miehensä, joka käsittääkseni ei ole lapsen biologinen isä,
ovat jopa tehneet aikoinaan videot, jossa menevät koululle keskustelemaan
asioista, mutta opettajat eivät päästä heitä sisälle, vaan ovat raahanneet
pihalle oven eteen pöydän... ja kun Jaana ja mies yrittävät kysellä, että
kuka niille opettajille (tai mitä ne olikaan) on antanut ohjeet, ei tule
vastausta vaan vetoavat itsekriminointsisuojaan. Ja soittavat poliisit
paikalle, ja yrittävät väitellä lakipykälistä oikeustieteen maisterin ja
oikeustieteen tohtorin kanssa.

Pitäisikö sossun sinun mielestäsi ottaa lapsi pois tuollaisilta
vanhemmilta?? Olitko sinä ja vanhempasi missään tekemisssä sossun kanssa kun
sinua (ehkä) kiusattiin koulussa??

Btw, Jaanan lapsi näyttäisi olevan suurinpiirtein samanikäinen kuin se
amerikkalainen pikkutyttö joka koulussa käymisen asemesta käy ampumaradalla
ja omistaa noin 40 asetta... siinä sitä on sitten minkään matupojan tuhra
tulla uhkailemaan jollain (mahdollisella) pikku puukolla !!

--
--TJT--
Kukaan ei ole väittänyt että dieselpakokaasulla olisi tapettu merkittävä

Turo Juurakko

Feb 6, 2024, 5:45:17 AMFeb 6
TJT2 kirjoitti 06/02/2024 klo 05:30:
> [...]
>
> Kerropas, Turo, kun jonkinlainen kokemusasiantuntija olet, niin
> millaisia ajatuksia tuo sinussa herättää?? Ja mitä sinä tekisit, jos

En tiedä, ei ole onneksi sitä ongelmaa, että olisi lapsi koulussa
kiusattavana. Pyhä koululaitos on perseestä. Tavoitteet ovat kyllä
hyvät, mutta pennut ovat kekseliäitä ja keksivät kyllä keinonsa toisten
kiusaamiseen. Siitä synny mitään hyvää kun kirjava joukko sellaisia
ihmisiä suljetaan samoihin tiloihin vuosiksi, jotka eivät normaalisti
olisi tekemisissä toistensa kanssa. Aikuisena saattavat jossain
tekemisissä ollakin, mutta siihen mennessä useimmat ovat oppineet
käyttäytymään. Ei ole kylläkään pelkästään suomalainen ilmiö tämä
kiusaaminen, sitä tuntuu olevan kaikkialla maailmassa.

> [...]
>
> Pitäisikö sossun sinun mielestäsi ottaa lapsi pois tuollaisilta
> vanhemmilta?? Olitko sinä ja vanhempasi missään tekemisssä sossun kanssa

Ei avautunut mulle miksi lapsi pitäisi ottaa huostaan. Meillä oli kyllä
ihan hyvä perhe, ei ollut tarvetta sossuille. Isä omisti oman
rakennusliikkeen ja elämä oli (hetken) kohtuu leveää (tosin se meni
myöhemmin konkurssiin, mutta se on toinen tarinansa). Itse pakenin
kerran koulusta kesken koulupäivän kiusaamisen takia. Äiti palautti mut
luokkaan ja raivosi luokan edessä, että kiusaamisen pitää loppua. Ei
loppunut. Siihen aikaan koulukiusaaminen ei ollut vielä niin
julkisuudessa tapetilla kuin nykyään, ei ollut poliitikkoja
hymistelemässä ja keräämässä irtopisteitä kiusaamisen lopettamisen
puolesta. Ehkä asiaan on nyt herätty sen takia, että
mielenterveysongelmat tulevat niin kalliiksi yhteiskunnalle. Rahahan se
on joka poliitikkoja lähinnä kiinnostaa. Omana kouluaikanani ei ollut
vielä kännykkäkameroita, somea ja internetiä. Voin vain kuvitella
millaista tuhoa pennut saavat aikaiseksi nöyryyttäessään ja
häväistessään toisiaan noilla välineillä.

Ja nyt ollaan saamassa entiseksi koulukiusaajaksi tunnustautunut henkilö
presidentiksikin.

--
Kirjoituksia kellarista

TJT2

Feb 20, 2024, 2:45:19 AMFeb 20
Turo Juurakko wrote:

> En tiedä, ei ole onneksi sitä ongelmaa, että olisi lapsi koulussa
> kiusattavana. Pyhä koululaitos on perseestä. Tavoitteet ovat kyllä

No mitä sille koululaitokselle pitäisi tehdä?

> [...]
> normaalisti olisi tekemisissä toistensa kanssa. Aikuisena saattavat
> jossain tekemisissä ollakin, mutta siihen mennessä useimmat ovat

Etkös sinä käynyt armeijan? Siellähän sitä vasta kiusataankin, sekä
tavallisten varusmiesten kesken että erilaiset upseerit varusmiehiä. Meillä
oli eräässä vaiheessa ihan häiriintynyt yliluutnantti komppanian
päällikkönä, kun asiallinen kapteeni jäi eläkkeelle. Ja ihan alikersanteista
alkaen kaikenalista porukkaa. Ja kerran tuvassa kaksi varusmiestoveriani
tykkäsivät niin kovasti toisistaan että alkoivat huitoa toisiaan nyrkeillä,
tosin lopettavat sitten aika nopeasti ennen kuin pääsivät kunnon tappeluun
jossa olisi veri roiskunut. Ja kai sinäkin olet ollut joskus töissäkin?
Sielläkin näkee kaikenlaista. Ja vaikka ei itse olisi, voi kuulla esim
kuinka eräällä työpaikalla oli jaettu jotain käytöstä poistettuja kansioita
tmv ja joku henkilö A oli saanut enemmän kuin henkilö B, joten B oli sitten
ruvennut vihaamaan A:ta sekä töissä että työpaikan ulkopuolella oikein
kunnolla.

> Ei ole kylläkään pelkästään suomalainen ilmiö
> tämä kiusaaminen, sitä tuntuu olevan kaikkialla maailmassa.

Niin, tuostahan on tullut telkkarissakin, esim USAn armeijassa tapahtuu
kaikenlaista.

> Ei avautunut mulle miksi lapsi pitäisi ottaa huostaan. Meillä oli

Et ymmärrä selvää vihjettä?
z z z
[...]

Tai oikeammin vihjeitä, tuon viimeksimainitun lisäksihän tuossa on alussa
mainittu se kuuluisa lääkäriinvienti. Jaanallehan kävi sitten sellainen paha
moka, että hän esitteli sen lääkärintodistuksen eräällä videollaan.

> kyllä ihan hyvä perhe, ei ollut tarvetta sossuille. Isä omisti oman

Timo Jalava ja Outi Alanen olivat reilu viikko sitten Levelissä kertomassa,
että sossun mielipide on yleensä päinvastainen. Eräskin nainen oli joutunut
turvautumaan useita kertoja lakimieheen, käynyt 2 tuntia pitkiä väittelyitä
sossutätien kanssa, jne, kunnes sai sossun uskomaan että ei heillä ole
tarvetta.

> rakennusliikkeen ja elämä oli (hetken) kohtuu leveää (tosin se meni
> myöhemmin konkurssiin, mutta se on toinen tarinansa).

Rikkaiden lapset ovat yleensä niitä pahimpia, peruskoulun ala-asteella eräs
luokkakaverini oli pankinjohtajan poika ja eräs toinen yksityisen
hammaslääkärin. Opettaja joutui heittämään varsinkin tuon pankinjohtajan
jälkeläisen useita kertoa luokasta käytävään rauhoittumaan. Ja rikkomaan sen
kerran kuussa (tjps) tapahtuvan paikkojen vaihdon, 4 pahinta häirikköä
saivat vakiopaikat luokan nurkissa, ja tämä pankkipoika sai paikan luokan
oven vierestä. Ainakin kerran opettaja kantoi pulpetinkin käytävään.

> Itse pakenin
> kerran koulusta kesken koulupäivän kiusaamisen takia.

Hakattiinko päätäsi lattiaan vai puristeltiinko kiveksistä vai jahtasiko
joku sinua puukon kanssa tmv?

> Äiti palautti
> mut luokkaan ja raivosi luokan edessä, että kiusaamisen pitää loppua.

Mitäs opettaja tuohon sanoi?

> [...]
> hymistelemässä ja keräämässä irtopisteitä kiusaamisen lopettamisen
> puolesta. Ehkä asiaan on nyt herätty sen takia, että

Anteeksi kuinka? Etkös sinä ole paljon minua nuorempi?? Koko ajanhan tuosta
on puhuttu, peruskoulun yläasteellakin oli joku tukiryhmä, eräs
luokkakaverini (tyttö) oli joku tukihenkilö. Muistaakseni kuulin tuon
uutisen vasta joskus ysiluokan keväällä, ja olin hämmästynyt, kun minusta
hän vaikutti enemmänkin niihin kiusaajiin kuuluvalta, ainakin kovasti
viihtyi sen pojan seurassa joka oli yksi niistä neljästä edellämainitusta
häiriköstä. Joka jatkoi sitä häiriköintiä niin kovasti yläasteella että
olivat ihan lääkärin juttusille lähettäneet. Kovasti sitten naureskeli
lääkärin jutuille ja häiriköi entistä ahkerammin.

> mielenterveysongelmat tulevat niin kalliiksi yhteiskunnalle. Rahahan
> se on joka poliitikkoja lähinnä kiinnostaa. Omana kouluaikanani ei

Ei, vaan sen rahan törsääminen. Kovasti vaativat lisää rahaa vaikka eivät
tunnu itsekään tietävän mihin sitä rahaa tarkkaan ottaen käytetään ja mitä
konkreettista pitäisi saada aikaan. Ja varsinkin SDP yms haluavat vain saada
lisää virkoja jotta saadaan työllistettyä SDP:n potentiaalisia äänestäjiä.

> ollut vielä kännykkäkameroita, somea ja internetiä. Voin vain

Internet tosin keksittiin jo ennen syntymääsi, jos oikein arvaan, mutta toki
oli peruskoulussa ja vastaavissa tuntematon asia.

> kuvitella millaista tuhoa pennut saavat aikaiseksi nöyryyttäessään ja
> häväistessään toisiaan noilla välineillä.

Mutta toisaalta noiden avulla saadaan todisteet siitä kiusaamisesta,
somessahan on viime vuosina levitetty valtava määrä videoita joissa
varsinkin matut hakkaavat tai nöyryyttävät valkoisia lapsia, mutta toki myös
ihan samanrotuisten välisiä. Ja mikäs olikaan jonkin lapsivaltuutetun
ratkaisu: Ehdotti todisteiden levittämien kieltämistä, jotta kukaan ei saisi
tietää mitä lapset tekevät...

> Ja nyt ollaan saamassa entiseksi koulukiusaajaksi tunnustautunut
> henkilö presidentiksikin.

Mutta Stubbihan sanoi Sori siitä, joten asia lienee kuitattu demareidenkin
mielestä...?

--
--TJT--
Darwin pyrki todistamaan, että lajien kehitys on edennyt yksinkertaisesta

Turo Juurakko

Feb 20, 2024, 3:01:05 AMFeb 20
Tanssii kansanmurhan äärellä kirjoitti 20/02/2024 klo 09:21:

> No mitä sille koululaitokselle pitäisi tehdä?

> Etkös sinä käynyt armeijan? Siellähän sitä vasta kiusataankin

Jotenkin ei yllätä lainkaan, että sinä et näe armeijapalveluksen ja
tavallisen, vapaan siviilielämän välillä mitään eroa. Olen minä kylläkin
aikaisemmin kertonut, että armeijassa sitä törmäsi taas joihinkin
idiootteihin joita ei lukion kolmena vuotena tarvinnut katsella sitä ennen.

> [...]
> tappoukauksia. Ja
> kiveksiäkin kuulemma kovasti puristeltu. Ja opettaja hakannut kirjalla

Ei edelleenkään avautunut miksi lapsi pitäisi ottaa huostaan
vanhemmiltaan, jotka eivät kertomasi mukaan hakanneet tämän päätä
lattiaan, puristelleet kiveksistä, ym.

> Mitäs opettaja tuohon sanoi?

Ei muistaakseni mitään, eikä kukaan muukaan.

--
Kirjoituksia kellarista

Turo Juurakko

Feb 20, 2024, 5:59:09 AMFeb 20
Turo Juurakko kirjoitti 20/02/2024 klo 10:01:

> [...]
> aikaisemmin kertonut, että armeijassa sitä törmäsi taas joihinkin
> idiootteihin joita ei lukion kolmena vuotena tarvinnut katsella sitä ennen.

Ja ennen kuin vastaat, tarkoitin tietenkin saman tulokasryhmän
alokkaita, en komentelevia upseereita ja aliupseereita. Jos olisin
tarkoittanut, niin sit niitä idiootteja olisi ollut huomattavasti
enemmän kuin vain joitain. Kantahenkilökunnassa oli ihan ymmärtäviä ja
asiallisia tyyppejä, kaikki eivät suinkaan olleet vaahto suussa
karjujia, vaikka niitäkin löytyi.

Mutta armeija ei ole kyllä millään tavalla verrannollinen
siviilielämään, eikä sieltä ole tarkoituskaan tulla ulos aikaisempaa
fiksumpana.

--
Kirjoituksia kellarista