Eurooppa taitaa tanssia Cha Cha Chata

Turo Juurakko

Ei tullut voittoa, mutta Suomi ja Käärijä voitti ylivoimaisesti
yleisöäänissä. Kuten pelkäsinkin, raadit torppasivat voittomahikset.
Toinen sija on kuitenkin Suomen toiseksi paras sijoitus Lordin jälkeen,
absoluuttisesti tai suhteutettuna osanottajamääriin, whatever.
Liverpoolin yleisö ainakin huusi cha cha chata siinä määrin, että taitaa
Eurooppa tanssia Käärijän tahtiin, eikä Loreenin. Tiedä sitten koska
Suomelle tulee vastaava tilaisuus voittaa tämä skaba. Harvinaista
herkkua tämä kevät on ollut.

--
Kirjoituksia kellarista

Sartsa

Jaksoin katsoa siihen asti kunnes Käärijä esiintyi, sitten nukkumaan,
aamulla heti tarkistin miten oli käynyt. Ei tavata torilla. Cha cha
chasta voi kyllä tulla hitti Euroopassa.

--
Pitäkää tunkkinne.

JiiHoo

Sartsa explained :
Kisojen hienoin esitys oli kuitenkin se Rebecca Fercusonin ja Alyoshan
joku Duran Duran coveri, jota en kyllä muistanut.

Google sanoo biisin olleen Ordinary World.

Siitä pitäisi tulla hitti.

Youtube sanoo että olisi Welcome to my house/Ordinary world.
Oliko siinä sekoitus kahdesta piisistä? Upeaa laulamista, yksikään
viisuilijoista ei päässyt lähellekkään.

https://youtu.be/f0SGO4RHfkw

--
JiiHoo:
"Ja uskottavuuden saa vain sillä, että oikeasti sanoo tekevänsä mitä

Matti Lehtiniemi

JiiHoo kirjoitti 14.5.2023 klo 9.22:
> Kisojen hienoin esitys oli kuitenkin se Rebecca Fercusonin ja Alyoshan
> joku Duran Duran coveri, jota en kyllä muistanut.

Luulin että coverit on kielletty Euroviisujen säännöissä.
Itse muistan kyllä hyvin tuon biisin, tämä oli huono coveri.

Vaihtoehtoväki ,homppelit ja muut on nyt saaneet viisunsa.Mitäköhän ne
sai irti viisuista ?

--
https://mattile71.dy.fi/forum Keskustelua luotonlaajennuksesta.

Turo Juurakko

Kyllä Käärijä/Jere Vantaalta on ansainnut torijuhlansa tai
jäähallikeikkansa, mitä nyt järjestävätkään, toivottavasti jengi saapuu
paikalle. Olihan tuo vitun hieno saavutus suomenkielisellä räpillä,
kaikkia todennäköisyyksiä uhmaten.

Ylellä ja hallituspiireissä varmaankin huokaistiin helpotuksesta kun
viisujen kisaisännyys ei langennut meille kun talous on tiukilla muutenkin.

--
Kirjoituksia kellarista

JiiHoo

Matti Lehtiniemi has brought this to us :

> [...]
> Itse muistan kyllä hyvin tuon biisin, tämä oli huono coveri.
>
> Vaihtoehtoväki ,homppelit ja muut on nyt saaneet viisunsa.Mitäköhän ne sai

Ehe, ehe. Sun kirkas hetkesi taisi mennä ohitse. Siellähän oli vaikka
kuinka monta täytenumeroa, kun odoteltiin äänestämisen loppumista tai
muuten vain oli väliaika.

Tuo siis ei ollut kilpailukappale.

Matti Lehtiniemi

JiiHoo kirjoitti 14.5.2023 klo 15.47:
> Tuo siis ei ollut kilpailukappale.

Ok.En katsonut viisuja,ne pyöri toisella näytöllä 20 minuuttia, ml.
Käärijän esitys jota en sitäkään juurikaan seurannut.
Äänestyksen kohdalla olin jo tukevasti unessa.

Ajattelin että kansa äänestää Käärijää mutta tuomarit ei ja jännä juttu,
niin juuri kävi vaikka en käytännössä lainkaan seurannut viisuja.

Mun aivotoiminta alkaa palautua kaljottelu-velttoiluvuosien jälkeen.

Turo Juurakko

Matti Lehtiniemi kirjoitti 14/05/2023 klo 16:35:
> Ajattelin että kansa äänestää Käärijää mutta tuomarit ei ja jännä juttu,
> niin juuri kävi vaikka en käytännössä lainkaan seurannut viisuja.

Väärin sanoa, ettei raadit äänestäneet Suomea kun Suomi oli kuitenkin
neljäs raatipisteiden jäljiltä. Nostivat vaan Ruotsin niin ylivoimaiseen
johtoon, ettei sitä eroa enää saatu kurottua kiinni yleisöpisteillä.

--
Kirjoituksia kellarista

Turo Juurakko

Suomi sai yleisöltä täydet 12 pinnaa 18 maalta, Ruotsi ei yhdeltäkään.
Et semmoista. Onneksi raadit tiesivät paremmin, ettei yleisö päässyt
tekemään väärää valintaa.

--
Kirjoituksia kellarista

Keke Ketonen

Seuraavaksi katsotaan Törkiän pressanvaalit - tuleeko ratkaisu
yleisöäänillä vai sanooko raati sanansa.

Turo Juurakko

Opposition pressaehdokas (en edes yritä muistaa tai kirjoittaa hänen
nimeään) on luvannut, että Turkki palaa euroviisuihin jos hänet
valitaan... aiheeseen palatakseni.

--
Kirjoituksia kellarista