Venäjälle sisällissota?

Wagnerin juutalainenkin jotain uhosi, eilen maikkarin tai ylen uutisissa,
kun käsittelivät sitä Putinin kanssa eri mieltä olevien tekemää iskua siihen
yhteen kaupunkiin. Jotkut venäläiset kuulemma kovasti tyytymättömiä, kun
Venäjän nykyinen johto ei ota sotaa tosissaan vaan ainoastaan erikoisoperoi.
Venäjällä siis tahoja, jotka haluavat että isketään Ukrainaan täydellä
voimalla eikä vain pikkuisen ammuskella. Janus Putkonekin puhunut useita
kertoja armeijakunnista ja divisioonista, ja ihmetellyt miksei niitä
lähetetä.

Joten mitäs natottajat ja muut russofobit yms sanoo, jos käykin niin, että
Venäjällä tapahtuu jonkinlainen sisällissota tai vallankaappaus, venäläiset
itse laittavat Putinin vankilaan (tai ampuvat tai tappavat jollain muulla
tavalla) ja tilalle tulee joku uusi johtaja, joka ei pelleile vaan julistaa
totaalisen sodan??

JiiHoo

TJT2 formulated on torstai :
Ryssät eivät voi käydä totaalista sotaa, koska täytyy olla iso armeija
pitämässä kansa kurissa. Kyllä niillä on jo nyt kaikki mikä irti lähtee
eikä enempää saa.

--
JiiHoo:
"Ja uskottavuuden saa vain sillä, että oikeasti sanoo tekevänsä mitä

Heikki Heinonen

Wollt ihr den totalen Krieg?

Matti Lehtiniemi

TJT2 kirjoitti 25.5.2023 klo 9.47:
> [...]
> ammuskella. Janus Putkonekin puhunut useita kertoja armeijakunnista ja
> divisioonista, ja ihmetellyt miksei niitä lähetetä.

Miksi Venäjä haluaisi enää sotia, onhan se saavuttanut suurimmat
tavoitteensa sodassa ?
Lännen luotonlaajentajat on lyöty, ja he keräävät romujaan.

Tuskin Britit lähettää enää köyhdytetyn uraanin ammuksia, kun ne voidaan
tosta vaan räjäyttää taivaan tuuliin.

--
https://mattile71.dy.fi/forum Keskustelua luotonlaajennuksesta.

JiiHoo

Matti Lehtiniemi explained on 26.5.2023 :

> [...]
> Lännen luotonlaajentajat on lyöty, ja he keräävät romujaan.
>
> Tuskin Britit lähettää enää köyhdytetyn uraanin ammuksia, kun ne voidaan

Mitkä ne Venäjän tavoitteet siis olivatkaan, jotka se on nyt
saavuttanut?

--
#######################################
Kääk! Oletko nähnyt kamalampaa sigua?

Keke Ketonen

JiiHoo kirjoitti 26.5.2023 klo 7.53:

> Matti Lehtiniemi explained on 26.5.2023 :

> Mitkä ne Venäjän tavoitteet siis olivatkaan, jotka se on nyt saavuttanut?

Biolabroissa tuotettujen homonatsiutta levittävien hyönteisten ja
lintujen tuhoaminen. Ja eikös vainkin toimi - vai oletko nähnyt moisia
elikoita helmikuun 2022 jälkeen?

Matti Lehtiniemi

JiiHoo kirjoitti 26.5.2023 klo 7.53:
> Mitkä ne Venäjän tavoitteet siis olivatkaan, jotka se on nyt saavuttanut?

Luhansin ja Donetskin tasavaltojen suojaaminen natseilta ?
Heidän tavoitehan oli Ukrainan natsihallinnon kaataminen, mutta eiköhän
Venäjään liitetyt maa-alueet riitä korvaukseksi.

Luotonlaajentajilla on niin voimakkaasti raha, pimppa ja valta mielessä
että he tuskin kunnolla tietää ,mitä he ovat tekemässä.
Se on varma että he eivät halua liata käsiään, eli itse osallistua
sotaan.Sen he taatusti pyrkivät delegoimaan Ukrainaaisille miehille.

JiiHoo

It happens that Matti Lehtiniemi formulated :

> [...]
> Se on varma että he eivät halua liata käsiään, eli itse osallistua sotaan.Sen
> he taatusti pyrkivät delegoimaan Ukrainaaisille miehille.

Miten voi olla noin sekaisin? Tietenkään ryssä ei saa pitää valtaamiaan
alueita, vaan ne heitetään sieltä vittuun.

Matti Lehtiniemi <ma...@jotain.fi> writes:

> Luhansin ja Donetskin tasavaltojen suojaaminen natseilta ?
> Heidän tavoitehan oli Ukrainan natsihallinnon kaataminen, mutta
> eiköhän Venäjään liitetyt maa-alueet riitä korvaukseksi.

No miten toi suojaaminen onnistui? Vieläkään eivät ole valloittaneet
noita alueita kokonaan? Ja onko se muka suojaamista, jos pistävät
paskaksi joka ikisen rakennuksen?

Kuinkas Krimin valtaaminen liittyi Donetskiin ja Luhanskiin?

Ja miten se Ukrainan natsismi ilmenee?

* Edellinen sigu oli aika paska jostain viime vuosituhannelta *

Matti Lehtiniemi

Ari Saastamoinen kirjoitti 26.5.2023 klo 15.18:

> [...]
> paskaksi joka ikisen rakennuksen?
>
> Kuinkas Krimin valtaaminen liittyi Donetskiin ja Luhanskiin?

Googlaa "Odessa Massacre"
Muistan ennen sotaa kun YLE haastatteli jotain venäläistä alueella niin
hän sanoi ettei siellä ole mitään lakia venäläisille.Ukrainalaiset tekee
mitä haluaa ja hän halusi, että alue liitettäisiin venäjään.

Sodassa tietysti hajoaa taloja ja sitten rakennetaan uudelleen.

Lännen kristityt tekee mitä haluaa ja he ovat muodostaneet länteen
valtavan (rikollis)organisaation, joka painaa tyhjästä rahaa sille
porukalle(eliitille), joka tukee heitä.

Matti Lehtiniemi <ma...@jotain.fi> writes:

> Googlaa "Odessa Massacre"

Wikissä sanotaan, että vuonna 1941 Odessassa massamurhattiin
juutalaisia. Noihin aikoihin juutalaisilla ei kyllä mennyt ihan kauhean
vahvasti yhtään missään. Mutta miten toi liittyy siihen natsismiin,
jota Venäjä lähti kitkemään viime vuonna?

Matti Lehtiniemi

Ari Saastamoinen kirjoitti 26.5.2023 klo 16.01:

> [...]
> vahvasti yhtään missään. Mutta miten toi liittyy siihen natsismiin,
> jota Venäjä lähti kitkemään viime vuonna?

2014 poltettiin 40 venäläistä johonkin taloon, ukrainalaiset eivät
tehneet mitään.

Helvetti DNA:n pirtsakka nuori nainen sai ylipuhuttua puhelimessa minut
testaamaan niiden nettiä,vaikka väitin ettei se ole nopeampi kuin mitä
olin DNA:n prepaid -SIM:illä testannut puhelimella.
Nopeus oli 7 mbit/sec reitittimessä, jopa hitaampi kuin puhelimella (10
Mbit/sec)
Elisan nykyinen netti on mulla 40 Mbit/Sec.
Niiden nettisivuilla ei pysty perumaan tilausta, voi helvetti.Joudun
odottamaan puhelimessa asiakaspalvelun vastausta varmaan kuinka helvetin
kauan huomenna/maanantaina ?

Ajattelin että kun tossa reitittimessä on kaksi antennia leväällä
toisistaan ,ne pystyisivät luomaan sähkömagneettista keilaa DNA:n
antenniin, joka on 15 metrin päässä minun talosta.

Onkohan DNA kytkenyt asetukset ihan kohdilleen noista
liittymistä/antenneistaan ?

Matti Lehtiniemi <ma...@jotain.fi> writes:

> 2014 poltettiin 40 venäläistä johonkin taloon, ukrainalaiset eivät
> tehneet mitään.

Okei, nyt löysin wikisivun, jossa käsiteltiin ilmeisesti tuota
tarkoittamaasi tapausta, mutta mikä siinäkään osoittaa, että
Ukrainalaiset olisivat natseja?

(Joltain Venäjämieliseltä tosin löytyi pidätyksen yhteydessä tuohon
viittaavia tekstejä, että kaikki juutalaiset ja ukrainalaiset pitäisi
tuhota, mutta toikin tyyppi siis oli "väärällä" puolella, jotta sen
toimien perusteella ukrainalaiset vois luokitella natseiksi.)

Ja toi varsinainen tulipalo oli mellakka venäjämielisten ja
ukrainamielisten (Tarkoitan tässä nyt sitä porukkaa, joka kannatti sen
edellisen venäjämielisen hallinnon syrjäyttämistä). Molemmat osapuolet
heitteli molotovin koktaileja, ja tulipalo sitten syttyi ilmeisesti
niistä, joten ei voi sanoa, että kuka poltti ja kenet. Ainakin
venäläismielisten porukoista ammuskeltiin sieltä talon katolta AK-47:lla
vastapuolta kohti.

Tuon mellakan aikana pidätetyistä suurin osa oli venäläisiä tai
transnitrialaisia, joten joko poliisi pidätti jengiä puolueellisesti,
tai sitten noi oli pahempia häiriköitä. (Ja miksi ihmeessä venäläisiä
ylipäätään oli mukana tuossa mellakassa?)

Matti Lehtiniemi

Ari Saastamoinen kirjoitti 27.5.2023 klo 4.04:

No eihän me nyt tarkkaan tiedetä mitä tuolla tapahtuu/on tapahtunut.
Kannattaako väitellä.

Minun mielestäni meni näin.
LNK = Lännen NATO -kristityt.

LNK:lle annetaan rahaa valtavia summia tyhjästä painettuja
euroja/dollareita.
LNK katsoo ,että heillä on oikeus määritellä mikä maailmassa on oikein
jha väärin.
LNK antaa rahaa ja koulutusta Ukrainalaisille venäläisten tappamista
varten, sillä LNK on sitä mieltä että Krimin valtaus oli pahasta.
Ukrainalaiset tekee työtä käskystä, venäläiset raivostuu jä määrittelee
Ukrainan johdon natseiksi.
Venäjä hyökkää Ukrainaan.

Siis ongelma on se ,että valta lännessä on henkisesti kehittymättömällä
porukalla, joka käyttää kristinuskoa hyväkseen ohjaillakseen massoja.
He määrittelee omat rikolliset tekonsa laillisiksi, eikä kukaan voi
asialle mitään.

En suinkaan väitä etteikö venäläiset olisi tehnyt sotarikoksia ja
toimineet osittain väärin tässä, mutta niinhän aina sodassa tapahtuu.

Tähän ei ole mitään muuta lääkettä kuin kieltää LNK:lta oikeus painaa
rahaa tileillensä(luotonlaajennus)

Ymmärrätkö:raha ,seksi, pillu , valta.Ei tämä ole niin monimutkaista.

JiiHoo

Matti Lehtiniemi used his keyboard to write :
> Ymmärrätkö:raha ,seksi, pillu , valta.Ei tämä ole niin monimutkaista.

Ymmärrän ettet ymmärrä. Aina yhtä outoa, että miten jus suomalaisten
joukossa on niin paljon ryssien ymmärtäjiä.

Toki se pistää naurattamaan, että ryssät sitten teloittaa lopuksi
suomalaiset, kuten tekivät viimeksikin. Toki suurimmat rotat
selvisivät, kuten Otto Wille Kuusinen.

JiiHoo wrote:
> TJT2 formulated on torstai :
>
> Ryssät eivät voi käydä totaalista sotaa, koska täytyy olla iso armeija
> pitämässä kansa kurissa.

Se kansa on se armeija, oletko koskaan kuullut Toisesta Maailmansodasta?

> Kyllä niillä on jo nyt kaikki mikä irti
> lähtee eikä enempää saa.

Venäjällä ei ole julistettu tavallista liikekannallepanoa, se viimevuotinen
oli vain osittainen. Väkiluku reippaasti yli 100 MILJOONAA, ja Ukrainassa
olevat sotilaat lasketaan sadoissa TUHANSISSA, pari promillea koko
väestöstä, joten tässä taas näyttäisi olevan oiva esimerkki kuinka suomen
kieli ja jiihookieli näyttävät kovasti samalta mutta ovat kuitenkin kaksi
ihan eri kieltä, jiihookielen "kaikki" on tällä kertaa sama kuin suomen
"pienepieni murto-osa":

JiiHoo wrote:
> It happens that Matti Lehtiniemi formulated :
>
> Miten voi olla noin sekaisin? Tietenkään ryssä ei saa pitää
> valtaamiaan alueita, vaan ne heitetään sieltä vittuun.

Kuka ne sieltä heittää ja milloin? Heinosen ennustukset ovat failanneet joka
kerta, joten ennustapas sinä vuorostasi päivämäärä tmv.

Ari Saastamoinen wrote:

> No miten toi suojaaminen onnistui?

Niiden suutareiksi jääneiden brittiohjusten jälkeen Venäjä on vahvistanut
ilmapuolustusta tuolla alueella, ei ole näkynyt uusia ohjuksia, sanoi Janus
Putkonen.

> Vieläkään eivät ole valloittaneet noita alueita kokonaan?

Niin, ukrainalaiset eivät ole valloittaneet vaan ovat pikemminkin
perääntyneet viime aikoina.

> Ja onko se muka suojaamista, jos pistävät
> paskaksi joka ikisen rakennuksen?

Ukrainalaisethan niitä rakennuksia tuhoavat brittiohjuksilla, jonkun
kännykän kuoriva valmistavan muovitehtaan onnistuivat polttamaan, ja muuta
"pientä", mutta Januksen toimisto jne ovat edelleenkin ehjiä. Tai ainakin
olivat vielä silloin kun viimeksi hän raportoi tilanteesta. MVlehden tuorein
sotaraportti näyttää olevan pari päivää vanha ja eri aiheesta
https://mvlehti.net/2023/05/25/venalainen-alus-torjui-useiden-kauko-ohjattujen-pommiveneiden-hyokkayksen-bosporinsalmen-edustalla/

> Kuinkas Krimin valtaaminen liittyi Donetskiin ja Luhanskiin?

Tuota minäkin ihmettelen.

> Ja miten se Ukrainan natsismi ilmenee?

Ukraine's Nazi problem is real, even if Putin's 'denazification' claim isn't
https://www.nbcnews.com/think/opinion/ukraine-has-nazi-problem-vladimir-putin-s-denazification-claim-war-ncna1290946

Commentary: Ukraine’s neo-Nazi problem
https://www.reuters.com/article/us-cohen-ukraine-commentary-idUSKBN1GV2TY

Investigating Far-Right Neo-Nazi Extremist in Ukraine...
YouTube

Neo-Nazi threat in new Ukraine: NEWSNIGHT
YouTube

Max Blumenthal: US is Arming Neo-Nazis in Ukraine
YouTube
(noihin en anna linkkejä koska XP, joten en myöskään ole itse katsonut,
mutta otsikoista päätellen...)

Matti Lehtiniemi wrote:

> Miksi Venäjä haluaisi enää sotia, onhan se saavuttanut suurimmat
> tavoitteensa sodassa ?

Eipäs ole.

> Lännen luotonlaajentajat on lyöty, ja he keräävät romujaan.

Ei nuo kovin lyödyiltä näyttäneet kun viimeksi uutisia katsoin. Kovasti vain
uhosivat lähettävänsä lisää aseita Ukrainaan ja asettavansa lisää pakotteita
Venäjälle, yms.

> Tuskin Britit lähettää enää köyhdytetyn uraanin ammuksia, kun ne
> voidaan tosta vaan räjäyttää taivaan tuuliin.

Sen sijaan niiden risteilyohjukset eivät osaa räjähtää edes maaliin
osuessaan, Putkosen mukaan se hänen toimistonsa lähelle tipahtanut
brittiohjus oli suutari, kuten se toinenkin.

Matti Lehtiniemi

TJT2 kirjoitti 27.5.2023 klo 10.07:
> Ei nuo kovin lyödyiltä näyttäneet kun viimeksi uutisia katsoin. Kovasti
> vain uhosivat lähettävänsä lisää aseita Ukrainaan ja asettavansa lisää
> pakotteita Venäjälle, yms.
Mutta tuohan on pelkkää uhoa.Ei luotonlaajentajat mitään saa aikaiseksi,
vaikka lähettäisi aseita ja rahaa.
Niiden pitää itse mennä sinne sotimaan jos ne haluaa jotain muutosta,
mitä he tietenkään tee koska heitä kiinnostaa raha, valta ja seksi eikä
suinkaan kuoleminen.

JiiHoo

TJT2 brought next idea :

> Se kansa on se armeija, oletko koskaan kuullut Toisesta Maailmansodasta?

Miksi ryssien armeijan taakse tarvitaan erikoisjoukko ampumaan omat,
jotka yrittävät perääntyä?

Miksi Putin tarvitsee oman, täysin erillisen armeijansa suojelemaan
itseään ja pitämään kansan kurissa?

Keke Ketonen

JiiHoo kirjoitti 27.5.2023 klo 12.13:

> Miksi ryssien armeijan taakse tarvitaan erikoisjoukko ampumaan omat,
> jotka yrittävät perääntyä?

Se lisää taistelijan motivaatiota ja parantaa hänen viihtymistään
etulinjan taisteluhaudassa. Kyse on puhtaasti työsuojelullisesta
toiminnasta.

> Miksi Putin tarvitsee oman, täysin erillisen armeijansa suojelemaan
> itseään ja pitämään kansan kurissa?

Onhan about jokaisessa maassa jonkinlainen väkivaltakoneisto tuohon
tarkoitukseen. Monissa maissa sitä kutsutaan poliisiksi. Ehkä kuitenkin
tarkoitat kysyä, miksi Venäjällä joukkojen koko on varsin suuri. No,
suuri maa, suuri johtaja, suuret pöydät, suuret luulot, suuret uhkailut
jne., joten luonnollisestikin myös kyseiset joukot ovat suuret.

JiiHoo

Keke Ketonen formulated the question :

> Se lisää taistelijan motivaatiota ja parantaa hänen viihtymistään etulinjan
> taisteluhaudassa. Kyse on puhtaasti työsuojelullisesta toiminnasta.

Venäjällä on siis paljon edistyksellisempi armeija kuin läntisillä
valtioilla.

> [...]
> maa, suuri johtaja, suuret pöydät, suuret luulot, suuret uhkailut jne., joten
> luonnollisestikin myös kyseiset joukot ovat suuret.

Onhan siellä poliisikin. Sekä turvallisuuspalvelu.
Sen lisäksi Putinin kokilla on oma armeija, kuten Putinillakin. Sitten
vielä se normaali armeija.
Onneksi niille ei tarvitse pahemmin maksaa palkkaa, mutta sitten
toisaalta tekevät paljon omaa bisnestä, kuten myyvät ammuksia ja jopa
palveluaseitaan.

Heikki Heinonen

Hyökkäys alkaa kuun vaihtuessa eli ensi keskiviikkona. Tämä on nyt varma tieto.

Heikki Heinonen

On Fri, 26 May 2023 15:42:44 +0300, Matti Lehtiniemi <ma...@jotain.fi> wrote:

> [...]
>hän sanoi ettei siellä ole mitään lakia venäläisille.Ukrainalaiset tekee
>mitä haluaa ja hän halusi, että alue liitettäisiin venäjään.

Tietysti ukrainalaiset tekee omassa maassaan mitä ne haluaa?

> [...]
>
>Lännen kristityt tekee mitä haluaa ja he ovat muodostaneet länteen
>valtavan (rikollis)organisaation, joka painaa tyhjästä rahaa sille

No hyvä niin, ainakin Ukrainan rahoitus on sitten kunnossa.

Heikki Heinonen

Vielä vähän aikaa sitten se oli juutalaiset ketkä loi sitä rahaa tyhjästä.

Matti Lehtiniemi

Heikki Heinonen kirjoitti 28.5.2023 klo 11.11:
> Vielä vähän aikaa sitten se oli juutalaiset ketkä loi sitä rahaa tyhjästä.

Kristityt hoitavat sotimisen, juutalaiset ovat mielestään liian
sivistyneitä siihen.

Nythän me ollaan aitiopaikalla seuraamassa että riittääkö
luotonlaajentajilla munaa sotia venäjää vastaan.
Tuleeko "keväthyökkäyksestä" mitään, vai onko tarkoitus vaan pitää
Venäjä hyökkäämästä lisää, jotta luotonlaajentajat voi jatkossakin
painaa tyhjästä rahaa tileillensä saadakseen naisia ja valtaa.

Kovasti uhotaan ,suomessakin on joku sotaharjoitus.
Veikkaan että niiden touhut jää torsoksi, tussuksi.

JiiHoo

Matti Lehtiniemi has brought this to us :

> Kristityt hoitavat sotimisen, juutalaiset ovat mielestään liian sivistyneitä
> siihen.

Kyllä minusta Israel on tunnettu kovasta sotataidostaan ja siitä, että
laittavat muslimeille luu kurkkuun aina, kun yrittävät uhitella.

Matti Lehtiniemi wrote:
> Mutta tuohan on pelkkää uhoa.Ei luotonlaajentajat mitään saa
> aikaiseksi, vaikka lähettäisi aseita ja rahaa.

Saahan ne aikaan sen, että sen jälkeen kotimaassa ei ole varaa mihinkään,
Orpon tuleva hallituskin kuulemma aikoo leikata koulutuksesta, vaikka
vaalilupaus oli että ei leikata. Eikä sairaaloissa leikata potilaita, kun
sielläkin rahat lopussa. USAssa joutuvat taas riitelemään jostain mystisestä
velkakatosta. Länsimaiden talous romahtamassa, sen sijaan Venäjällä talous
suhteellisen hyvässä kunnossa.

> Niiden pitää itse mennä sinne sotimaan jos ne haluaa jotain muutosta,
> mitä he tietenkään tee koska heitä kiinnostaa raha, valta ja seksi
> eikä suinkaan kuoleminen.

Mikä tai mitkä noista kiinnostaa sinua?

JiiHoo wrote:
> [...]
>
> Toki se pistää naurattamaan, että ryssät sitten teloittaa lopuksi
> suomalaiset, kuten tekivät viimeksikin. Toki suurimmat rotat

Mitähän sinä taas selittelet? Sinunkin vanhempasi selvisivät, koska olet
olemassa... vai oletko jotain rottasukua?? Ja milläs tavalla se suomalaisten
teloittaminen näkyy väestöpyramidissa?? Pitäisi olla todella iso kolo, jos
vain jotkut suurrotat jäi henkiin, mutta näyttää olevan kolon asemesta
pullistuma.

Heikki Heinonen wrote:
> On Sat, 27 May 2023 10:09:44 +0300, "TJT2"
>
> Hyökkäys alkaa kuun vaihtuessa eli ensi keskiviikkona. Tämä on nyt
> varma tieto.

Kesäkuun eka päivä on torstai. Ja pyysin ennustusta JiiHoolta, sinut on jo
niin nähty... Btw, jostain syystä sinulle replytessäni teksi näkyy eri
fontilla kuin eräille toisille replytessäni, mistähän tämäkin johtuu? En ole
mitään asetuksia muuttanut pitkään aikaan.

JiiHoo wrote:
> TJT2 brought next idea :

> Miksi ryssien armeijan taakse tarvitaan erikoisjoukko ampumaan omat,
> jotka yrittävät perääntyä?

Neuvostoliitossa tarvittiin koska NL oli juutalaisvaltio. Ei siellä
tietääkseni enää ole juutalaisia komissaareja ammuskelemassa perääntyjiä.

> Miksi Putin tarvitsee oman, täysin erillisen armeijansa suojelemaan
> itseään ja pitämään kansan kurissa?

Hyvä kysymys, johon en nyt tiedä vastausta, ja lisäksi mikä Putinin oma
armeija, viittaatko wagnereihin? Eihän ne ole Putinin, vaan äskettäin
valtamedissa spekuloitiin että se wagnereiden juutalainen johtaja saattaa
suunnitella vallankaappausta. Toki kaikilla johtajilla on oma suojajoukko,
täällä Suomessakin Liikkuva Poliisi on presidentin poliisi, USAssa
presidenttiä suojaa se vähemmän salainen Salainen Palvelu, Hitlerillä oli
SS, kuninkailla yleensä Henkivartiokaarti, jne. Sen sijaan se, että miksi
Venäjällä olipäätään on olemassa wagnerit ja muut "yksityiset" armeijat
jonkinlainen arvoitus minullekin, mutta ilmeisesti liittyy jotenkin
Neuvostoliiton romahtamista seuranneeseen kaaokseen.

Heikki Heinonen

On Mon, 29 May 2023 10:38:51 +0300, "TJT2" <ceationis...@globalism.is.invalid> wrote:

> [...]
>velkakatosta. Länsimaiden talous romahtamassa, sen sijaan Venäjällä talous

Eikös jo Karl Marx sen ennustanut että kapitalismi tulee tuhoutumaan? Vielä kun jaksetaan odottaa vähän aikaa
niin sitten.

Heikki Heinonen

Hyökkäys alkaa yöllä vähän ennen kello kahtatoista.

JiiHoo

After serious thinking TJT2 wrote :
Se on käytännössä jo käynnissä.
Näköjään pehmitellään asemia.

JiiHoo

TJT2 explained :
Ei mun vanhempani loikanneet N-liittoon rakentemaan työläisten
paratiisia ja päätyneet sorakuoppaan.

JiiHoo

on 29.5.2023, TJT2 supposed :
> USAssa joutuvat taas riitelemään jostain mystisestä velkakatosta. Länsimaiden
> talous romahtamassa, sen sijaan Venäjällä talous suhteellisen hyvässä
> kunnossa

Joo, on se romahtamassa.
On seurannut tosi tarkasti uutisia, jos tuo mystinen velkakatto on uusi
juttu.

Mutta se on toki minullekin mysteeri, että mitä ne sillä koittaa
saavuttaa. Koska jokainen tietää, että jokaisen presidentin kauden
aikana sitä nostetaan kertaalleen, mutta sitä ennen käydään aina pientä
vääntöä ja rahat ovat aina vähän aikaa loppu ja lomautetaan porukkaa
sekä laitetaan paikkoja kiinni. Sitten otetaan lisää velkaa ja kaikki
jatkuu kuten ennenkin.

Matti Lehtiniemi

TJT2 kirjoitti 29.5.2023 klo 10.38:

> Mikä tai mitkä noista kiinnostaa sinua?

Kaikki paitsi kuoleminen.Onneksi ei kiinnosta se enää, jopa se kiinnosti
kun makasin sairaalassa osastolla, jossa oli myös saattohoitopotilaita.
Onneksi olen lopettanut kaljottelun ja velttoilun, ja elämä maistuu taas.

Ihme muuten ettei Suomen talous kohene nopeammin.Sähkön hinta ollut jo
viikon nollassa, minullakin isossa omakotitalossa jossa ilmalämöpumppu.

Olisiko niin ,että viime syksynä/talvella tehtiin niin paljon huonoja
sähkösopimuksia, että ne heikentävät ostovoimaa ?
Naapuri joutui maksamaan 1000 euroa sakkoa, kun vaihtoi huonon
sähkösopimuksen pois.

Jotain Suomessa on sentään tehty oikein .OL3 + ilmalämpöpumput +
aurinkopaneelit + tuulivoimalat, näillä on vuodessa tullut hurja vaikutus.

Sodalla, ja 1300 MW sähköputkella venäjään + kaasu ei juurikaan ole enää
vaikutusta, vaan Suomi jopa myy sähköä maailmalle.

Meillä luotonlaajentajillahan on luonnollisesti paljon pankkiosakkeita,
minullakin Nordea, SEBiä ja Ålandsbankenia.
Luulisi että rahaa kilisi tilille eikä päinvastoin.

JiiHoo wrote:
> TJT2 explained :
>
> Ei mun vanhempani loikanneet N-liittoon rakentemaan työläisten
> paratiisia ja päätyneet sorakuoppaan.

Ahaa, puhuitkin niistä suomalaisista jotka muuttivat juutalaisvaltio
Neuvostoliittoon jo kauan ennen toista maailmasotaa. Osa suomalaista jopa
ennätti koukata USAn ja Canadan kautta, tästäkin tuli aikoinaan telkkarissa
jonkinlainen dokumentti. Neuvostoliitossa todellakin tapettiin valtava määrä
ihmisiä, ja siellähän oli myös niitä keskitysleirejä, joissa myös kuoli
valtava määrä ihmisiä. Siis osa tapettiin heti kättelyssä paikan päällä, osa
vangittiin ja raahattiin leireille tapettaviksi. Ja kaikesta tästä
juutalaiset saivat näppärästi kaiken huomion pois, kun keksivät väittää että
saksalaiset teki noin juutalaisille.

Miksi syytät venäläisiä siitä, että juutalaiset tuhosivat Tsaarin Venäjän ja
pakottivat venäläiset kommunisteiksi? Juutalaisiahan sinun pitäisi vihata
eikä jotain mystisiä "ryssiä", joita Heinonenkaan ei osannut määritellä.

JiiHoo

on 30.5.2023, TJT2 supposed :
Ryssiä ne oli eikä mitään juutalaisia. Eihän neukuissa edes ollut
virallisesti uskontoa.

JiiHoo wrote:
> on 30.5.2023, TJT2 supposed :
>
> Ryssiä ne oli eikä mitään juutalaisia. Eihän neukuissa edes ollut
> virallisesti uskontoa.

Luetko sinä ollenkaan tätä ryhmää? Vasta äskettäin kerrattiin se fakta, että
Israelin valtio määrittelee juutalaisuuden geenitestillä, uskonnolla mitään
tekemistä asian kanssa. Nimenomaan kansainväliset juutalaiset tuhosivat
tsaarin Venäjän, toivat sinne juutalaisen Karl Marxin keksimän kommunismin,
säätivät antisemitismin vastaisia vihapuhelakeja, vallankumous rahoitettiin
USAn juutalaisten lähettämillä rahoilla, jne. Juutalaisilla jopa oma
osavaltio
https://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_Autonomous_Oblast

JiiHoo

TJT2 formulated the question :
Onko ne samat juutalaiset edelleen siellä vallassa?

Olisivat kovin vanhoja, jos olisivat edelleenkin edes elossa, vallassa
olosta puhumattakaan. Juutalaisiakin kuolee, ja uusia juutalaisia syntyy. Ja
neuvostiliittokin romahti jo kymmeniä vuosia sitten. Nykyisellä Venäjälläkin
toki jotain juutalaisia, sisällissotaa yrittänyttä Prigozhiniakin väitetään
netissä juutalaiseksi. Ja Levelissäkin noteerattiin ne kuvat, joiden mukaan
hänen wagnereillaan oli amerikkalaiset aseet... Siis USAn juutalaisten
omistaman aseteollisuuden tuotteita. Katso se clippi twitteristä, jossa
evotoverisi Tiina kommentoi juutalaisia, jos et usko mitään mitä minä niistä
sanon.

Heikki Heinonen wrote:
> On Mon, 29 May 2023 10:38:51 +0300, "TJT2"
>
> Eikös jo Karl Marx sen ennustanut että kapitalismi tulee tuhoutumaan?

Ennustus ei ainakaan toistaiseksi ole toteutunut, ja uskallan ennustaa, että
ei toteudu lähitulevaisuudessakaan.

> Vielä kun jaksetaan odottaa vähän aikaa
> niin sitten.

Saksassa ovat jo huolissaan
https://www.kansalainen.fi/entinen-eu-komissaari-saksa-on-sairas-ja-taantuva-maa/

mutta tuo lienee lähinnä jotain poliittista retoriikkaa.

JiiHoo wrote:
> on 29.5.2023, TJT2 supposed :
>
> Joo, on se romahtamassa.
> On seurannut tosi tarkasti uutisia, jos tuo mystinen velkakatto on
> uusi juttu.

Et siis tunnistanut sanaa "taas", tai ainakaan ymmärtänyt sen merkitystä.

> [...]
> pientä vääntöä ja rahat ovat aina vähän aikaa loppu ja lomautetaan
> porukkaa sekä laitetaan paikkoja kiinni. Sitten otetaan lisää velkaa

Se on sitä poliittista teatteria, jonka avulla vedetään tyhmän kansan huomio
pois eräistä asioista.

JiiHoo

TJT2 wrote :
> [...]
> evotoverisi Tiina kommentoi juutalaisia, jos et usko mitään mitä minä niistä

Amerikkalaisia aseita onkin ihan mahdotonta saada muualta kuin suoraan
amerikkalaisen asetehtaan juutalaisilta.

Mutta mitäs olet siitä mieltä, että joku Wagner pitää amerikkalaisia
aseita niin paljon parenpana kuin venäläisiä, että käyttää niitä
mieluummin?

JiiHoo

TJT2 wrote :
> JiiHoo wrote:
tä.

> Se on sitä poliittista teatteria, jonka avulla vedetään tyhmän kansan huomio
> pois eräistä asioista.

On ne kyllä taitavia, kun saavat vuodessa aikaiseksi niin paljon
erilaisia tapahtumia, millä vetävät tyhmän kansan huomion pois
tärkeistä jutuista.

Mitkäs ne tärkeät jutut oikein sitten ovat?

JiiHoo wrote:

> Amerikkalaisia aseita onkin ihan mahdotonta saada muualta kuin suoraan
> amerikkalaisen asetehtaan juutalaisilta.

Toki wagnerit ovat voineet saada ne esim takavarikoimalla antautuneiden tai
karkuun juosseiden tai kuolleiden UAFin sotilaiden aseet. Mutta sinäkin
näytät tuossa alla ymmärtävän pointin.

> Mutta mitäs olet siitä mieltä, että joku Wagner pitää amerikkalaisia
> aseita niin paljon parenpana kuin venäläisiä, että käyttää niitä
> mieluummin?

Minusta kovin outoa ja hämmentävää. Kysymyksesi tosin saattaa olla
"ladattu", koska onhan tuossa sekin mahdollisuus että niille ei annettu
venäläisiä, Prigozhinhan raivosi jo kuukausitolkulla että heillä on pulaa
aseista ja ammuksista, Shoigu ja muut päättäjät antavat aseita ja ammuksia
vain niille Venäjän oman armeijan joukoille. Tuota vastaan tosin on sitten
se väite, että Prigozhinin porukan väitetään jemmanneen isot asevarastot
itselleen jotta voisi sitten hyökätä Moskovaan.

Matti Lehtiniemi wrote:
> TJT2 kirjoitti 29.5.2023 klo 10.38:
> Ihme muuten ettei Suomen talous kohene nopeammin.Sähkön hinta ollut jo
> viikon nollassa, minullakin isossa omakotitalossa jossa
> ilmalämöpumppu.

No nythän se näyttää kohenevan, eilen katsoin jotain uutista, jonka mukaan
ensi yöksi, siis viime yöksi, ennustettiin yli 20 sentin hintaa, ja
senhetkinen hinta oli muisaakseni vähän yli 12 senttiä. Siis sillä
pörssisähköllä, johon olin vähällä nyt siirtyä, kun määräaikainen loppuu
ihan kohta. Onneksi en siirtynyt, vaan hyväksyin se niiden uusimman
tarjouksen määräaikaisesta.

> Olisiko niin ,että viime syksynä/talvella tehtiin niin paljon huonoja
> sähkösopimuksia, että ne heikentävät ostovoimaa ?

Niin, minäkin tein silloin talvella huonon sopimuksen, mielenkiintoista
nähdä minkälaisia tarjouksia rupeaa syksyllä tulemaan.

> Naapuri joutui maksamaan 1000 euroa sakkoa, kun vaihtoi huonon
> sähkösopimuksen pois.

Ei kai hän vaan ollut niin tyhmä, että yritti sitä netissä mainostettua
kikkailua muuttoilmoituksen tekemisellä?

> Jotain Suomessa on sentään tehty oikein .OL3 + ilmalämpöpumput +
> aurinkopaneelit + tuulivoimalat, näillä on vuodessa tullut hurja
> vaikutus.

Ihan väärinhän tuo on mennyt, olisi pitänyt rakentaa hiilivoimaloita, tai
ainakin olla räjäyttelemättä niitä jo olemassaolevia. Ja ostaa halpaa
energiaa Venäjältä.

> Sodalla, ja 1300 MW sähköputkella venäjään + kaasu ei juurikaan ole
> enää vaikutusta, vaan Suomi jopa myy sähköä maailmalle.

Mutta Venäjältä Ukrainan kautta Eurooppaan tuleva kaasu saattaa loppua ensi
vuonna, jolloin Euroopassa on taas pula kaasusta, jolla tekosyyllä täällä
Suomessa nostetaan kaikkia hintoja.

> Meillä luotonlaajentajillahan on luonnollisesti paljon
> pankkiosakkeita, minullakin Nordea, SEBiä ja Ålandsbankenia.
> Luulisi että rahaa kilisi tilille eikä päinvastoin.

Yritätkö sanoa, että ovat unohtaneet maksaa sinulle osinkoja? Vai onkos nuo
niitä huonoja osakkeita, joita ei olisi missään tapauksessa kannattanut
ostaa?

JiiHoo

TJT2 was thinking very hard :
> Minusta kovin outoa ja hämmentävää. Kysymyksesi tosin saattaa olla "ladattu",

Sillä tavalla oli ladattu, että vihjaan ryssien aseidenkin olevan niin
huonoja, että edes ryssä itse ei niitä käytä ellei ole pakko.

Olen käsittänyt, että ovat siinä mielessä hyviä, että ovat niin väljiä
että pysyvät huonoissakin oloissa toimintakuntoisina. Huono puoli että
se millin klappi näkyy myös tarkkuudessa.

Matti Lehtiniemi

TJT2 kirjoitti 29.6.2023 klo 10.38:
> Ei kai hän vaan ollut niin tyhmä, että yritti sitä netissä mainostettua
> kikkailua muuttoilmoituksen tekemisellä?

Ei, vaan ihan vaan maksoi ne rahat joita tarvittiin sähkösopimuksen
muuttamiseen pörssisähköksi.
Se että ne kehtaan pyytää noin isoa rahaa sopimuksen vaihtamisesta, on
minusta outoa.

> Ihan väärinhän tuo on mennyt, olisi pitänyt rakentaa hiilivoimaloita,
> tai ainakin olla räjäyttelemättä niitä jo olemassaolevia. Ja ostaa
> halpaa energiaa Venäjältä.

Höpö höpö .Maailma tarvitsee puhdasta energiaa, tuulivoimaa ja
aurinkovoimaa.
Säätövoimaksi voisi rakentaa valtavia vetypalloja, joita täytettäisiin
kun hinta on nollassa.

> Yritätkö sanoa, että ovat unohtaneet maksaa sinulle osinkoja? Vai onkos
> nuo niitä huonoja osakkeita, joita ei olisi missään tapauksessa
> kannattanut ostaa?

Ei, vaan kuvittelin että rikastun pörssikurssien nousun avulla, kun
talous tehostuu voimakkaasti valtavien energiaprojektien ansiosta.

Ilmeisesti etelä-eurooppa painaa niin paljon euroja tyhjästä että Suomen
talous sakkaa jokatapauksessa.

Etelä -Eurooppahan ei mitenkään selviäisi korkojen noususta, joten
niiden keskuspankit ilmeisesti ostaa valtion lainoja(obligaatioita)
keskuspankkirahalla ja ilmottaa ettei niitä tarvitse lyhentää eikä
maksaa korkoja.

Eli täysin suoraa rahan painamista tyhjästä.

Suomalaiset on ainoa porukka, joka on täysin sinisilmäistä ja maksaa
muiden viulut.

Lisäksi 99.9% prosenttia suomalaisista on lähes täysin kykenemättömiä
hahmottamaan luotonlaajennuksen todellisen merkityksen.

JiiHoo wrote:
> TJT2 was thinking very hard :
>
> Sillä tavalla oli ladattu, että vihjaan ryssien aseidenkin olevan niin
> huonoja, että edes ryssä itse ei niitä käytä ellei ole pakko.

Tähänkin asiaan on nyt tullut uutta tietoa, Venäjä julkaissut videon jossa
esittelevät Wagnerilta takavarikoimiaan aseita, jemmausteoria siis
verifioitu. Joten selvästikin joku isompi kuvio taustalla, Prigozhinin
selittely, että hän olisi vain vähän pimahtanut, ei uskottava ainakaan
minusta, miten sinusta?

> Olen käsittänyt, että ovat siinä mielessä hyviä, että ovat niin väljiä
> että pysyvät huonoissakin oloissa toimintakuntoisina. Huono puoli että
> se millin klappi näkyy myös tarkkuudessa.

No jos sinä et intissä osunut rynkyllä maalitauluun, se todennäköisesti
johtui ihan jostain muusta kuin väittämästäsi, koska useat muut osuivat. Ja
kuten kaikki tietävät, 7.62 RK 62 on suora kopio AK-47:sta... siis sen
varsinaisen koneiston osalta. Ja onhan tuolla netissä videoita, joissa
verrataan sitä siihen amerikkalaisten leluun, jota käyttivät mm Vietnamissa.
Ja käsittääkseni sama pätee muihinkin aseisiin, ne oli Neuvostoliitolle niin
tärkeä asia, että ilmeisesti aseteollisuus työllisti ne parhaat työntekijät,
parhaat insinöörit yms. Ja NL:n romahtamisen jälkeen aseteollisuuskin
ilmeisesti vähän aikaa rappiolla, mutta Putin sitten elvytti senkin.
Ukrainalaisten vastahyökkäyskin edennyt todella hitaasti, vaikka niillä on
niitä mukamas ylivoimaisia länsimaisia aseita.

Matti Lehtiniemi wrote:

> Ei, vaan ihan vaan maksoi ne rahat joita tarvittiin sähkösopimuksen
> muuttamiseen pörssisähköksi.
> Se että ne kehtaan pyytää noin isoa rahaa sopimuksen vaihtamisesta, on
> minusta outoa.

Jos on tehnyt määräaikaisen sopimuksen ja haluaa muuttaa sitä kesken
määräajan, tietysti siitä on maksettava.

> Höpö höpö .Maailma tarvitsee puhdasta energiaa, tuulivoimaa ja
> aurinkovoimaa.

Kumpikaan ei ole puhdasta, ja tuulivoima massamurhaa lepakoita ja lintuja.

> Säätövoimaksi voisi rakentaa valtavia vetypalloja, joita täytettäisiin
> kun hinta on nollassa.

Tuollaisista en ole aikaisemmin kuullutkaan, ainoastaan vetyilmapalloista
jotka kiellettiin räjähtelyn takia.

> Ei, vaan kuvittelin että rikastun pörssikurssien nousun avulla, kun
> talous tehostuu voimakkaasti valtavien energiaprojektien ansiosta.

Suomellakin oli joku projekti amerikkalaisen nestekaasun ostamiseksi, mutta
äskettäin somessa joku väitti, että sitä ostetaan edelleenkin Venäjältä. Ja
jo monta vuotta sitten ihan telkkarissa dokumentti, kuinka Ruotsissa ne
ilmastovouhotuksen takia suunnitellut muutokset joukkoliikenteeseen tai
johonkin, en nyt enää muista tarkkaan, mutta jotain isoja autoja siinä oli
yms, olivat lähinnä total failure. Ei pidä uskoa mihinkään
energiaprojekteihin, varsinkaan jos niiden yhdeydessä höpistään
ilmanstonmuutoksesta ja vihreästä siirtymästä.

> Ilmeisesti etelä-eurooppa painaa niin paljon euroja tyhjästä että
> Suomen talous sakkaa jokatapauksessa.

Eikös olekaan niin, että Suomi antaa niille rahaa? Kreikalla ainakin
puuhattiin aikoinaan niitä tukipaketteja, jotain ihme vivutusmekanmiseja tai
mitä ne olikaan, ja Italiassa on alamittaisia uima-altaita ja tyhjään ilmaan
päättyviä siltoja yms outoa, tukirahoilla rakennettuna. Espanjassa
rakensivat jonkin valtavan lentokentän, Top Gearin toimittajat kävivät
autoilemassa sielläkin, ja ihmettelemässä lentokenttää ilman lentokoneita.
Jne, ne tuolla etelässä osaavat lypsää rahaa tyhmiltä
pohjoiseurooppalaisilta.

> [...]
> maksaa korkoja.
> Eli täysin suoraa rahan painamista tyhjästä.

Niin, mutta jotenkin mystisesti siitä kuitenkin tulee lasku suomalaisille.

> Suomalaiset on ainoa porukka, joka on täysin sinisilmäistä ja maksaa
> muiden viulut.

Kai noissa tukipaketeissa ja vakausmekanismeissa ja vivuissa yms on ollut
mukana muitakin valtioita?

> Lisäksi 99.9% prosenttia suomalaisista on lähes täysin kykenemättömiä
> hahmottamaan luotonlaajennuksen todellisen merkityksen.

Varmasti kykenesivät jos joku opettaisi heitä.

JiiHoo

TJT2 has brought this to us :
> Prigozhinin selittely, että hän olisi vain vähän pimahtanut, ei uskottava
> ainakaan minusta, miten sinusta?

Onko se tapettu, kuten väitetään? Ei ole näkynyt julkisuudessa, mutta
miksi eivät teloittaisi sitä ihan julkisesti.

Matti Lehtiniemi

TJT2 kirjoitti 14.7.2023 klo 8.59:

> Suomellakin oli joku projekti amerikkalaisen nestekaasun ostamiseksi,
> mutta äskettäin somessa joku väitti, että sitä ostetaan edelleenkin
> Venäjältä. Ja jo monta vuotta sitten ihan telkkarissa dokumentti, kuinka

Minun käsittääkseni tämä koko touhu on reititetty uudelleen.
Ne maat, esim Intia ja Thaimaa, jotka ennen ostivat kaasunsa Arabimaista
ostavatkin sen venäkältä.Ja vastaavasti Arabimaat myy kaasunsa
Eurooppaan.Eli se sama venäläinen kaasu vaan kiertää pidemmän matkan.

Amsterdamin pörssissä oli talvella LNG 50 senttiä/kWh. Keväällä se oli
laskenut 5 senttiin/kWh.
Jos Suomeen ostetut LNG- terminaalit täytetään LNG:llä, voi ensi talvena
olla pörssisähkö hyvin halpaa, sillä Suomessa on lukuisia sähköä
tuottavia kaasugeneraattoreita.

Tämä kannattaa tietää, jos joku tarjoaa sähkösopimusta.Oomi tarjosi
minulle viikko sitten 11 senttiä/kWh ja kieltäydyin oitis.

> Eikös olekaan niin, että Suomi antaa niille rahaa? Kreikalla ainakin
> puuhattiin aikoinaan niitä tukipaketteja, jotain ihme vivutusmekanmiseja

Suomi antaa paketeissa ja luotonlaajennuksessa, enne kaikkea
luotonlaajennuksella.
Veikkaan että Suomesta siirrettiin Eurooppaan(etelä) 50 miljardia Sanna
Marinin hallituskaudella, josta tyyliin 90% luotonlaajennuksella.

Nythän uusin juoni EU-roistoilla on laittaa Suomi maksamaan
ilmastomaksuja tyyliin 21 miljardia Euroa.

Ne on kyllä sellaisia pukupellejä ja roistoja.Ja Suomen roistot komppaa
EU:ta.

> Varmasti kykenesivät jos joku opettaisi heitä.

Jos kykenisin takomaan järkeä päähän lyömällä vasaralla kypärään, niin
sittenhän tämä asia menisi perille.

JiiHoo wrote:
> TJT2 has brought this to us :
>
> Onko se tapettu, kuten väitetään? Ei ole näkynyt julkisuudessa, mutta
> miksi eivät teloittaisi sitä ihan julkisesti.

Elossa tuntuu olevan. Itsekin ihmettelen, miten vähällä selvisi siitä
kapinastaan. Ehkä hänellä on jotain salaista tietoa Putinista tai jostian
muusta, jonka avulla voi kiristää niitä...? Tai sitten se yksinkertaisin
selitys: Putin on niin hyväsydäminen kristitty, että kääntelee toista
poskea.

JiiHoo

TJT2 wrote :
Joo, joku N-liiton aikainen KGB:n agentti on varmasti harras kristitty.

JiiHoo wrote:

> Joo, joku N-liiton aikainen KGB:n agentti on varmasti harras
> kristitty.

Miksei olisi? Vaan nythän tämä keskustelu sai ihan uutta valoa, kun
Prigozhin ilmeisesti ei enää olekaan elossa. Netissä oli jotain juttua, että
se lentokone olisi pomppinut eri korkeuksia välillä, noussut jopa yli 9 km
korkeuteen, noin 8 km:sta, josta tuli mieleen että
Lentoturmatutkinta -sarjassahan oli eräässä jaksossa joku vastaavantyylinen
tapaus, tai jos oikein muistan, noita korkeuspomppuja on ollut useammassa
kuin yhdessä jaksossa. Ja nythän ne on valtamediassakin kumonneet sen heti
kättelyssä esitetyn ohjusteorian. Joten eräs vaihtoehto, että koneeseen tuli
joku tekninen vika, Putinilla eikä muillakaan päättäjillä mitään osuutta
asiaan.

Toisaalta, kovin vähän ja kovin ristririitaista infoa tuosta tapauksesta
tullut, ja se että myös se kakkosjohtaja kuollut samassa koneessa, jotenkin
todella omituista. Joten eräs mahdollisuus, että koneessa oli pommi, tai
konetta oli muuten sabotoitu niin että se sitten lakkasi toimimasta ja
tipahti. Joku silminnäkijä puhui pamauksesta, mutta olen aika varma että se
ääni tuli vasta sitten kun siipi ja muut osat alkoivat irrota kun kone oli
jo syösymässä hirmuisella vauhdilla suoraan alas.

Mainitussa sarjassahan on ollut juuri tuollaisia tapauksia, kone tulee
alaspäin niin kovalla vauhdilla, että ilmanvastus alkaa repiä siipiä ja
muita osia irti rungosta. Jotain savuakin joku väittää nähneensä, voi olla
todiste siitä, että koneen moottori syttyi palamaan kesken lennon. Tosin
yhden moottorin palon ei vielä pitäisi tiputtaa konetta noin nopeasti, vaan
olihan eräässä jaksossa tapaus, jossa lentäjä sammutti toimivan moottorin
kun jotenkin sekoitti oikean ja vasemman... Autopilottikin on voinut seota,
korkeuspomput viittaa siihen, mutta toisaalta, tuo kone taisi olla niin
vanhaa tekniikkaa, että ne uusien koneiden sekoilut ei liity tähän, ja
tällähän oli ihan eri valmistajakin.

JiiHoo

It happens that TJT2 formulated :
> Joten eräs vaihtoehto, että koneeseen tuli joku tekninen vika, Putinilla eikä
> muillakaan päättäjillä mitään osuutta asiaan

Sattui kyllä oikein sopivasti tuollainen onnettomuus. Mutt kun ollaan
ryssissä, niin ei todellakaan voi koskaan olla laskematta ryssimistä
pois.

Heikki Heinonen

Jospa Jumala iski salamalla suoraan taivaasta? Mitä vaan kunhan Putin ei ole syyllinen.

Heikki Heinonen wrote:
> On Sun, 27 Aug 2023 05:50:40 +0300, "TJT2"
>
> Jospa Jumala iski salamalla suoraan taivaasta? Mitä vaan kunhan Putin
> ei ole syyllinen.

Syytön kunnes toisin oikeudessa todistetaan. Onko Putinia koskaan todettu
syylliseksi mihinkään puolueettomassa oikeudessa?? (nyt voimassa oleva
kansainvälinen pidätysmääräys on puhdasta politiikkaa, täysin puolueellista
toimintaa, vaan olikos senkään perusteena mikään yksittäinen konkreettinen
teko? )

"TJT2" <ceationis...@globalism.is.invalid> writes:

> Syytön kunnes toisin oikeudessa todistetaan. Onko Putinia koskaan
> todettu syylliseksi mihinkään puolueettomassa oikeudessa?? (nyt

Jos et tuota ICC:tä hyväksy, niin onko hänen mitään asiaansa koskaan
edes käsitelty missään puolueettomassa oikeudessa?

* Edellinen sigu oli aika paska jostain viime vuosituhannelta *

Heikki Heinonen

Mitä mieltä olet ajatuksesta että Putin julistettaisiin pyhimykseksi vielä eläessään?

Matti Lehtiniemi

TJT2 kirjoitti 29.8.2023 klo 9.51:
> [...]
> oleva kansainvälinen pidätysmääräys on puhdasta politiikkaa, täysin
> puolueellista toimintaa, vaan olikos senkään perusteena mikään

Olen samaa mieltä.
On iso joukko lännen johtajia, jotka kuuluisivat vankilaan.
Silvio Berlusconi heitti veivinsä, häntä ei tarvitse vangita.

Heikki Heinonen

On Tue, 29 Aug 2023 13:14:02 +0300, Matti Lehtiniemi <ma...@jotain.fi> wrote:

>Olen samaa mieltä.
>On iso joukko lännen johtajia, jotka kuuluisivat vankilaan.
>Silvio Berlusconi heitti veivinsä, häntä ei tarvitse vangita.

Se oli hieno mies. Oli kiva seurata vassarien ulinaa.

Ari Saastamoinen wrote:

> Jos et tuota ICC:tä hyväksy, niin onko hänen mitään asiaansa koskaan
> edes käsitelty missään puolueettomassa oikeudessa?

Niin mitä asioita? Ehkä häntä ei ole koskaan edes syytetty mistään, joten ei
ole ollut asioita joita olisi tarvinnut käsitellä oikeudessa?

Heikki Heinonen wrote:
> On Tue, 29 Aug 2023 09:51:44 +0300, "TJT2"
>
> Mitä mieltä olet ajatuksesta että Putin julistettaisiin pyhimykseksi
> vielä eläessään?

Vastustan.

Heikki Heinonen

Mitä jos se menee kirkkoon ja kädet ristissä pyytää syntejään anteeksi herramme Jeesuksen nimissä, saako se
silloin syntinsä anteeksi?

Heikki Heinonen wrote:
> On Thu, 31 Aug 2023 10:16:23 +0300, "TJT2"

> Mitä jos se menee kirkkoon ja kädet ristissä pyytää syntejään
> anteeksi herramme Jeesuksen nimissä, saako se
> silloin syntinsä anteeksi?

Saa (oletuksella että on tosissaan, eikä ole syyllistynyt sellaiseen syntiin
jota ei anneta anteeksi).

"TJT2" <ceationis...@globalism.is.invalid> writes:

> Saa (oletuksella että on tosissaan, eikä ole syyllistynyt sellaiseen
> syntiin jota ei anneta anteeksi).

Mikäs olisi tollainen synti? Vois kuvitella, että murha-tappo-surma
ainakin vois olla sellainen? Myös välillinen, eli käskee jonkun muun
toimeenpanemaan sen

Otto J. Makela

Ari Saastamoinen <oh3mq...@hyper.fi> wrote:

> Mikäs olisi tollainen [anteeksiantamaton] synti? Vois kuvitella, että
> murha-tappo-surma ainakin vois olla sellainen? Myös välillinen, eli
> käskee jonkun muun toimeenpanemaan sen

Eipä riitä: kristitty näkemys on että murhaajakin saa tekonsa anteeksi
jos anoo sitä Jeesukselta "oikealla tavalla", mikä se sitten kunkin
lahkonhaaran mukaan onkaan. Sielläpä sitten on kiva kellotella taivaassa
kun viereisellä pilvellä on myös se joka sinut sinne toimitti.

Klassinen Raamattuun perustuva kristittyjen vastaus anteeksi-
antamattomasta on "Pyhän Hengen pilkka", johon sitten on sovitettu mitä
erilaisimpia tekoja. Raamattua (Mark.3:28-) suoraan lukemalla voisi
ajatella että kyse on siitä että väitetään valkoista magiaa mustaksi.
Monet nykyajan tulkitsijat laajentavat termin tarkoittamaan sitä ettei
tunnisteta tämän hemulin olemassaoloa, ts. ei olla kristittyjä.

Followup-to: sfnet.keskustelu.uskonto.kristinusko
--
/* * * Otto J. Makela <o...@iki.fi> * * * * * * * * * */
/* Phone: +358 40 765 5772, ICBM: N 60 10' E 24 55' */

Heikki Heinonen

On Sat, 02 Sep 2023 19:04:38 +0300, Ari Saastamoinen <oh3mq...@hyper.fi> wrote:

>Mikäs olisi tollainen synti? Vois kuvitella, että murha-tappo-surma
>ainakin vois olla sellainen? Myös välillinen, eli käskee jonkun muun
>toimeenpanemaan sen

Ainoa synti jota ei voi saada anteeksi on Pyhän Hengen pilkka.

Ari Saastamoinen wrote:

> Mikäs olisi tollainen synti? Vois kuvitella, että murha-tappo-surma
> ainakin vois olla sellainen?

Sen lisäksi, että olet pihalla moottoreista ja tankkaamisesta, olet siis
pihalla kristinuskon alkeistakin. Eikö siellä koulussasi, jossa ei ollut
mopopoikia, myöskään ollut ollenkaan uskontotunteja? Etkä ole koskaan
kuullut mistään muualtakaan... vaikka muistaakseni on kyllä ihan täällä
sfnetissäkin käsitelty.

Otto J. Makela wrote:

> [...]
> lahkonhaaran mukaan onkaan. Sielläpä sitten on kiva kellotella
> taivaassa kun viereisellä pilvellä on myös se joka sinut sinne

Raamatussa EI SANOTA mitään tuollaista, Otto taitaa olla itse pilvessä...