Re: Tiedote by TJT2

Otto J. Makela

Ari Saastamoinen <oh3mq...@hyper.fi> wrote:

> Voisiko joku kristitty selittää, että mikä ylipäätään oli se syy koko
> väkivaltaisen Jeesusnäytelmän esittämiseen?
>
> Jumala alunperin oli määritellyt, että mikä on syntiä, ja hän ihan
> itse myös päätti, miten synnistä rankaistaan.
>
> Sitten hän muutti mielensä rangaistuksista.
>
> Jostain syystä tässä kohtaa piti järjestää tuollainen väkivaltainen
> näytelmä, jossa poikansa joutui kärsimään. Miksi? Mä ainakaan en
> keksi mitään muuta syytä kuin sen, että Jumala vain on joku sadisti,
> joka yksinkertaisesti vain nauttii väkivallan katselemisesta.

Tämä onkin varsin monimutkainen kysymys joka on jakanut kristillisiä
kirkkoja jo alkuajoista lähtien, siitä kuinka mielikuvitusystävä
pelastaa on tehty useita keskenään vahvasti ristiriitaisia "teorioita".

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pelastus_(uskonto)#Pelastus_kristinuskossa
http://www.religioustolerance.org/chr_savb1.htm

Followup-to: sfnet.keskustelu.uskonto.kristinusko

--
/* * * Otto J. Makela <o...@iki.fi> * * * * * * * * * */
/* Phone: +358 40 765 5772, ICBM: N 60 10' E 24 55' */

Heikki Heinonen

On Thu, 30 Sep 2021 13:54:37 +0300, o...@iki.fi (Otto J. Makela) wrote:

> [...]
>http://www.religioustolerance.org/chr_savb1.htm
>
>Followup-to: sfnet.keskustelu.uskonto.kristinusko

Haluttiin lopettaa uhraaminen joka oli kovin kallista puuhaa. Siksi piti kehitellä niin arvokas uhri että
sillä sai maksettua kaiken kerralla.