Transseksuaalisuus ja uskonto (was Re: Ateismin/evolutionistien logiikasta...transuilussa)

Otto J. Makela

JiiPee <n...@notvalid.com> wrote:

> intuitiivinen arvaus , koska olen jutellut hirvean monen ateistin
> kanssa jokapaivaisessa elamasssa

Nyt käsi sydämelle: nämä oli niitä "ateisteja" joita tunnistat
ateisteiksi yksinomaan siitä ettet pidä heidän pärstäkertoimestaan ja
"intuitio" on tässä sinun koodisanasi ennakkoluuloillesi.

Ethän toki valehtelisi (edes itsellesi, saati julkisesti) näin
tärkeässä omantunnon asiassa?

> vedetty kaytannon elaman keskusteluista ateistien kanssa

Eli todellakin Stetson–Harrison -menetelmä täysillä käytössä!

https://www.urbaanisanakirja.com/word/stetson-harrison-menetelma/

> on. uskoa EI ajattele noin, mutta ateisti ajattelee... eli mietippa
> korrelaatiota

Tarkemmin sanottuna, sellainen ahdasmielisesti uskova joka ajattelee
kuin sinä. Eli nykymaailmassa häviävän pieni joukko, mutta sinä
tietenkin määrittelet tämän olemaan "ainoa oikea uskova", eikö niin?

Pieni kysymys: minkäs porukan kanssa Jeesus aikaansa maan päällä vietti,
ne kaikkein oikeamielisimmät uskovaiset jotka viettivät eniten aikaa
temppelissä vaiko ne yhteiskunnan hylkiöt?

> mita mina juttelin ateistien kanssa he nimenomaan HYVAKSYVAT sen.
> siita on kyse...

Jälleen kerran "ateistien" kanssa. Taidat olla määritellyt niin, että ne
jotka myöntävät sen että on olemassa transsukupuolisia ihmisiä (tuntemus
sukupuolesta ei sovi yhteen kehon kanssa) ovat ateisteja! Tällöin ei
tietenkään ole mikään ihme että toteat ateistien hyväksyvän asian.

Taisi osua pahasti kohdallesi kun et kommentoinut, muistan kuinka
toistuvasti olet korostanut että jos Jumala käskee, pitää tappaa.

> en näe mitään todistusvoimaa sillä että "lääkkeet ei parantaneet
> mieltä". En edes usko että lääkkeillä voi parantaa mielisairautta,
> joten...

Onneksi tätä ei kysytä sinulta, kun kyse ei ole minkäänlaisesta "uskon
asiasta", vaan siitä voivatko ihmiset toimia elämässä normaalisti.
Minulla on pari tuttua jotka eivät varmasti olisi enää elossa elleivät
olisi saaneet elämäänsä tasapainoon, osin lääkityksen avulla.

> aihe ei ollut tästä (aihe oli että voiko sanoa että on koira, jos
> voi sanoa että on nainen)

Minä en puhu tästä (kovin keinotekoisesta) analogiasta, minä puhun
suoraan transseksuaaleista ihmisistä.

> aihe ei ollut tästä (aihe oli että voiko sanoa että on koira, jos
> voi sanoa että on nainen)

Huomaan voimakkaan kieltoreaktion. Onko tämä aihe sinulle arka?
Pystytkö kuvittelemaan tilanteen jossa joutuisit elämään elämäsi
naisena vaikka koetkin olevasi mies, eikö tuntuisikin kovin ikävältä?

Onko transseksuaalisuus (joka parin-kolmen tuhannen vuoden takaisessa
Israelissa sotkettiin mm. naapurikansojen parissa tunnettuun
temppeliprostituutioon) mielestäsi kenties syntiä?

> samoin voisi koira-ihminen sanoa että "en pysty muuttamaan itseani"

Voisi toki sanoa, mutta toisin kuin sukupuolidysforiasta, tällaisista
harhoista voi päästä eroon.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gender_dysphoria
https://en.wikipedia.org/wiki/Transsexual#Medical_diagnosis

Followup-to: sfnet.keskustelu.evoluutio,sfnet.keskustelu.uskonto.kristinusko

--
/* * * Otto J. Makela <o...@iki.fi> * * * * * * * * * */
/* Phone: +358 40 765 5772, ICBM: N 60 10' E 24 55' */

JiiPee

On 12/10/2018 08:25, Otto J. Makela wrote:
> Pieni kysymys: minkäs porukan kanssa Jeesus aikaansa maan päällä vietti,
> ne kaikkein oikeamielisimmät uskovaiset jotka viettivät eniten aikaa
> temppelissä vaiko ne yhteiskunnan hylkiöt?

hyva pointti, kerrankin olemme samaa mielta kristinuskosta. Olet
oikeassa, han focusoi noihin ihmisiin.

Joskin kavihan han myos temppelissa (ja sanoi etta kuunnelkaa mita papit
saarnaa (koska eihan totuus ole epa-totuus vaikka huono ihminen sen
puhuisikin --- mika on loogista) ja tehkaa se, mutta alkaa seuratko
heita jos elavat huonosti), mutta taisi oleskella enimmakseen
tavallisten ihmisten kanssa.

Jos Hitler sanoo etta "1+1=2" niin onko tama epatosi koska han teki
pahoja tekoja? :) ... samahan se on tuossa. Yritetaan olla loogisia....

Otto J. Makela

JiiPee <n...@notvalid.com> wrote:

> hyva pointti, kerrankin olemme samaa mielta kristinuskosta. Olet
> oikeassa, han focusoi noihin ihmisiin.

Oletko sinäkin sitä mieltä että yhden (eittämättä varsin radikaalin)
juutalaissaarnaajan ympärille kasattiin kokonainen uskonto, lähinnä
sellaisten ihmisten toimesta jotka eivät olleet häntä koskaan tavanneet?

> [...]
> sen puhuisikin --- mika on loogista) ja tehkaa se, mutta alkaa
> seuratko heita jos elavat huonosti), mutta taisi oleskella enimmakseen

Hän kävi temppelissä myös kaatamassa rahanvaihtajien pöydät.
Mitä Jeesus sanoikaan rahasta Luuk.18:18-22, Matt.19:16-24?

> Jos Hitler sanoo etta "1+1=2" niin onko tama epatosi koska han teki
> pahoja tekoja? :) ... samahan se on tuossa. Yritetaan olla
> loogisia....

You Keep Using That Word, I Do Not Think It Means What You Think It Means.

Followup-to: sfnet.keskustelu.uskonto.kristinusko

JiiPee wrote:
> Jos Hitler sanoo etta "1+1=2" niin onko tama epatosi koska han teki

Paula Hitler vai joku toinen Hitler?

> pahoja tekoja? :) ... samahan se on tuossa. Yritetaan olla

Niin mitä pahoja tekoja??

> loogisia....

Sinulla se yritys tuottaa kovin harvoin tulosta.

The only thing that appears to be evolving is 'evolution,' and it's becoming
more and more absurd.