Kolmoishermosärky

Kezu

Minulla alkoi toista viikkoa sitten kolmoishermosärky, joka on jatkunut
edelleen viisi-kuusi kertaa päivässä iskevinä hermokipukohtauksina
vasemmalla puolella naamassa. Naaman alueella on lisäksi kaiken aikaa
jomottava "perussärky". Sain kolme päivää sitten lääkitykseksi Neurotolia,
joka ei tunnu auttavan. Unet ovat menneet, herään kipukohtauksiin, enkä saa
sen jälkeen unta. Kertokaa kokemuksistanne. Minulla on ollut myös vuosina
93-94 kaksi kasvohermohalvausta, voivatko nämä kenties aiheutua samoista
syistä. Tutkimuksia on tehty, mutta magneettikuvissakaan ei mitään
oleellisia muutoksia löydetty. Syömään en pysty ja naapurit ihmettelevät kun
ryntään pihalle painamaan naamani lumihankeen...

HF

Timo Pietilä

Kezu kirjoitti viestissä <8408r8$igg$1...@tron.sci.fi>...

KOlmessa päivässä Neurotol ei vielä välttämättä ehdi auttaa, etenkin jos
se on aloitettu pienehköllä annoksella. Liittäisin itse siihen pienellä
annoksella Triptylin ilta-lääkkeeksi, lisäksi voisi olla jotain tujumpaa
kipulääkettä, vaikka Panacodia, Tramalia tms. JOs Neurotol ei auta,
kannattaa kokeilla Neurontin-nimistä lääkettä. On yleensä oikein hyvä,
eikä sivuvaikutuksiakaan ole paljoa, mutta hinta on hirveä, eikä ole
kokonaan korvattava kolmoishermosäryssä kuten Neurotol.
Ei välttämättä ole mitään yhtetyttä kasvohermohalvauksiin, kyseessä kun
on eri hermon vaiva. Tärkeintä että MRI on ollut normaali.

TImo Pietilä
Neurologian el

--
www.atuline.com
Healthcare, wherever you are.

EM

Kezu <ke...@saunalahti.fi> kirjoitti artikkelissa
<8408r8$igg$1...@tron.sci.fi>...

> [...]
> edelleen viisi-kuusi kertaa päivässä iskevinä hermokipukohtauksina
> vasemmalla puolella naamassa. Naaman alueella on lisäksi kaiken aikaa

Lainaus Toivo Rautavaaran kirjasta Mihin kasvimme kelpaavat sivu 171: "
Mustaselja (Sambucus nigra)...muista vaikutuksista mainittakoon mustaseljan
mehun ihmeellinen vaikutus hermosäryissä. Kaikkein kiusallisimpia lajeja
niistä on trigeminus-neuralgia, jonka sietämättömiin kipuihin ei yleensä
ole ollut tepsivää lääkettä. Epstein, Jokel ja myöhemmin Müller antoivat
useille kymmenille potilaille mustaseljan mehua joko sellaisenaan tai
portviinin kera ja saavuttivat hämmästyttäviä tuloksia: eräissä tapauksissa
parantui tauti 10-15 minuutissa! Vanhat pitkäaikaiset taudintapaukset
vaativat 3-5 päivää. Useimmiten oli jo kokeiltu kaikki mahdolliset kipuja
poistavat lääkkeet, mutta vaivat olivat vain yltyneet."

Kirja neuvoo nauttimaan mustaseljamehua 30 g kahdesti päivässä. Mehua saa
ainakin luontaistuotekaupoista Biotta-merkkisenä n. 30 mk/pullo. Omien
kokemuksien mukaan auttoi ainakin iskiashermosärkyyn, johon lääkkeet eivät
auttaneet ja lääkäri suositteli jo leikkausta. Kannattaa ainakin kokeilla!

Päivi

rossi....@gmail.com

perjantai 24. joulukuuta 1999 10.00.00 UTC+2 Kezu kirjoitti:
> [...]
> oleellisia muutoksia löydetty. Syömään en pysty ja naapurit ihmettelevät kun
> ryntään pihalle painamaan naamani lumihankeen...

Kirsti Rossi

Olen suositellut T Rautavaaran kirjan ( Mihin kasvimme kelpaavat ) mukaisesti kahdelle tutulleni kolmoishermosärkyyn mustaseljamehua (n 50 ml x2 / vrk ) pitkällisten särkylääkkeiden käytön tilalle ja kipu on lähtenyt viimeistään seuraavana päivänä. Oma alaselkäkipu lähti myös tuolla annostuksella 2 pulloa juotuani.

Reijo Korhonen

On Fri, 26 May 2017 11:58:02 -0700, rossi.kirsti wrote:

> [...]

Hui. Joko maailmamme joutui lomituksin 18 vuotta sattuneiden tapahtumien
kanssa tai sitten särky on jatkunut ilman hoitoa kohtuuttoman kauan.

--
Re...@iki.fi.nospam.invalid
http://www.iki.fi/Reijo