Kyllästettyjä pylväitä

Ilkka Määttä

Mistä pääkaupunkiseudulta löytäisi kyllästettyjä tasapaksuja pylväitä, 15-20
cm
läpimitaltaan kolmisen metriä pitkiä?
Aidantoilppia kyllä löytyy mutta ne on 5 cm läpimittaisia ja liian hentoja.

Vanhat lyhtypylväätkin kävisi, mutta ne tahtoo olla jo vuosien saatossa niin
tikkuuntuneita
ettei ole enään siistejä kuistin kulmissa.

Mistä saisi ostaa uusia pylväitä?

Pertti

"Ilkka Määttä" <ilkka....@phnet.fi> kirjoitti
viestissä:d550s3$g28$1...@phys-news1.kolumbus.fi...

> Mistä saisi ostaa uusia pylväitä?

Voit kysellä esimerksi sähkötukkuliikkeistä tai itse pylvästehtailta esim:
http://www.iivarimononen.fi/, tai http://www.versowood.fi jne..

egu

"Ilkka Määttä" <ilkka....@phnet.fi> kirjoitti viestissä:d550s3$g28$1...@phys-news1.kolumbus.fi...
Sipoon Talmassa on kyllästämö.Tarkempaa osoitetta en nyt muista.
Kerava-Sipoo tieltä haarautuu .
Uudet puhelinpylväät ei paljon maksa(yllättävää kylläkin).

Reijo Liljedahl

> Mistä saisi ostaa uusia pylväitä?

Olikos Suomessa joku määräys että painekyllästettyjä pylväitä ei saa enää
myydä yksityisille? Vai koskiko tuo vain kreosiitilla kyllästettyä
puutavaraa? Nykyinen painekyllästetty lautatavara ei ole enää samoilla
myrkyillä käsitelty kuin ennen, miten lie pylväiden laita?

-Reijo-

Pertti

"Reijo Liljedahl" <poista.reij...@poista.pp1.inet.fi> kirjoitti
viestissä:WXude.831$jk...@read3.inet.fi...

Ainakaan vanhoja pylväitä ei saa enää kuluttajalle myydä,
jos kuluttajalla ei ole jotain ympäristölupaa.

Kreosootti (ruskeamusta pylväs) on kyllä varmasti kiellettyjen listalla,
en tiedä sitten näistä suolakyllätetyistä.

Tässä on muutamia tiedotteita kyllästyksistä.
http://www.ymparisto.fi/default.asp?contentid=16854&lan=fi
http://www.ymparisto.fi/default.asp?contentid=89098&lan=FI

Major

> Uudet puhelinpylväät ei paljon maksa(yllättävää kylläkin).

No paljonko se "ei paljon" on?

Ilkka Määttä

> No paljonko se "ei paljon" on?

Tänään kysytty hinta, 4 metriset 17 cm halkaisija 35,-/kpl Keravalta,
www.versowood.fi

Eero Augustin

Ilkka Määttä wrote:

> Tänään kysytty hinta, 4 metriset 17 cm halkaisija 35,-/kpl Keravalta,

Tainneet tosiaan kännykkäoperaattorit syödä lankapuhelinfirmojen
markkinaosuuksia, kun tolpatkaan ei ole enää kuin kolmanneksen
entisaikojen pituuksista..

Eero

jsalm...@gmail.com

Löytyykö Äänekosken seudulta 2-3 kpl 8 mutta kyllästetty pylväitä uusi tai vanha kelpaa. Yuki Liimattalasta