Cello lavuaarin hana

mat...@gmail.com

Saakohan Cello merkkisen bidee hanan miten purettua.
Kun poistaa sen vivussa olevan muovitulpan, jonka alla luulisi olevan lukitusruuvin niin sellaista ei ole. Näkyy vaan metallissa oleva reikä ja sen pohjalla metallia. Säätövipua olen yrittänyt kammeta ja vääntää irti ja sitä reiän pohjaa samalla painaa,.. Uudenhan saa satasella mutta mielellään yrittäs vanhaa korjata ensin.
-mtitn

mat...@gmail.com

Selvisi, kun otin hanan irti ja paremmassa valossa katsoin niin on siellä kuusiokoloruuvi.
En saanut sitä auki ja käytin putkiliikkeessä, ei auennut sielläkään, sanoi että eipä kannata aikaa käyttää kun ei Celloon ole osiakaan, eikä ollut muuten K-raudassakaan josta se alkujaan on ostettu.
Tämä mainos ei ole maksettu. (;
-mtitn

Juhani Varemo

Yleensä näiden halvalla myytyjen, harvinaisten ja vain hetken markkinoilla
olevien LVI-tuotteiden kanssa käy juuri näin.

Olen kuullut myös WC-istuimista joihin ei hetken päästä saa mistään
(ainakaan Suomesta) huuhtelusysteemin osia. Ehkä jos osaa tilata suoraan
Italiasta tms niin onnistuu mutta ei niitä putkimieheltä löydy.

Ismo Salonen

Toisaalta nuo halvat istuimet kestävät monesti sen 10v jonka jälkeen voi
korvata uudella halvalla. Tulee halvemmaksi kokonaisuutena kuin sen
kalliin korjaaminen kalliilla varaosilla. Tyhmää luonnon ja muutenkin
mutta se on raaka totuus. Ainakin omaan talooni ostin 100€ wc istuimet
(3kpl) ja nyt alkaa olla 10v täynnä, ilman ongelmia.

Toisaalta oraksen keittöhanaan sai vielä tiivisteitä 20v jälkeen eikä
ollut kovinkaan kalliita. Bilteman hanoihin ei löydy osia kun alkaa
tiputtamaan. Toisaalta se kelpaa hyvin paikkaan jossa käyttöaste on
matala ( esim pannuhuone).

ismo

Juhani Varemo

Ismo Salonen wrote:

> kalliin korjaaminen kalliilla varaosilla. Tyhmää luonnon ja muutenkin
> mutta se on raaka totuus. Ainakin omaan talooni ostin 100€ wc istuimet
> (3kpl) ja nyt alkaa olla 10v täynnä, ilman ongelmia.

Riippuu mitä osaa tarvitsee. Ainakin huuhteluventtiilien osat ovat
korjaussarjana usein siinä 10 e paikkeilla (Aniara) ja koko
venttilirakennelman taitaa saada noin viidelläkympillä. On se kuitenkin
kevyempi kantaa sisään ja helpompi vaihtaa kuin koko pönttö... menettää
tietysti tekosyyn vaihtaa eri väriin ja eri tyyliin :-)

Tietysti jos vaihtoon kaipaa putkimiehen apua niin sitten halpakin varaosa
tulee kalliimmaksi - mutta maksaa se pöntön vaihdattaminenkin sitten.

> [...]
> ollut kovinkaan kalliita. Bilteman hanoihin ei löydy osia kun alkaa
> tiputtamaan. Toisaalta se kelpaa hyvin paikkaan jossa käyttöaste on

Jep, kaikelle on paikkansa. Homma toimii kun tiedostaa niin rajat kuin
edutkin.