HUONOJA Kokemuksia Hanakat Espoo

Tommy

Hei,

Kommentit huonosta HANAKAT palvelusta.

ESPOON LVI-SISUSTUS OY
Martinsillantie 2
02270 ESPOO

http://www.alan-ammattilaiset.net/kauppa/info.php?yritys=96

Firma huoltokorjasi aikaisemmin kesällä pannuhuoneessa muutaman kohdan.

Viileämmän syyskelin tultua paljastui lisätyötarvetta pannuhuoneessa.

Soitin edellisellä kerralla palvelleelle työnjohtajalle, joka lupasi
muutaman viikon toimitusajalla palvelua. Putkifirmat ilmeisesti
eivät millään pysty arvioimaan viikon tai päivän tarkkuudella
milloin ehtivät tulla keikalle.

Laitoin lisäksi sähköpostilla varmistuksen työtilauksestani
tarkoilla keikkatiedoilla, jotta saavat systeemiinsä varmasti oikeat
tiedot.

No meni 2 viikkoa ja mitään ei kuulunut.

Soitin firmaan ja tiedustelin tilannetta ja sanoivat, että ei ole mitään

työmääräinjonossa ja hemmo puhelimessa pokerilla
vaan sanoi, että voi voi emme voi tehdä mitään
asian eteen. Lisäksi ko. firman henkilöt eivät
vastaa puhelimeen, koska se vaikeuttaa työntekoa...
Eivätkä lue lähetettyjä sähköposteja...

Voi olla että oli satunnainen ohari firmassa, mutta mulle
riitti huono palvelu.

t.
Tommy

jp

> [...]
> Martinsillantie 2
> 02270 ESPOO
>
> Voi olla että oli satunnainen ohari firmassa, mutta mulle

Yhden laajan saneerauksen olen tuolta tilannut. Homma toimi hienosti. Tosin
oli arvokas. Aikataulut tuntui olevan täynnä.

antero

Tommy wrote:

> [...]
> muutaman viikon toimitusajalla palvelua. Putkifirmat ilmeisesti
> eivät millään pysty arvioimaan viikon tai päivän tarkkuudella

Totta.

> Laitoin lisäksi sähköpostilla varmistuksen työtilauksestani
> tarkoilla keikkatiedoilla, jotta saavat systeemiinsä varmasti oikeat
> tiedot.
>
> No meni 2 viikkoa ja mitään ei kuulunut.

Heh, kannattaakohan putkimiehille lähetellä sähköpostia, kas kaikki kun ei
vietä päiviään töllön ääressä? Putkarit on monasti vanhemman polven
ammattimiehiä eikä välttämättä koskaan käytä nettiä. Ihan totta. Niille
pitää soittaa edellisenä päivänä tai jopa samana aamuna ja patistaa hommiin.
Sitten _saattavat_ ehkä tulla ;)

Itse olen muuten saanut samasta lafkasta nimenomaan hyvää palvelua.
Sähköpostia en edes harkinnut.

-A

Tommy

Moi,

Kiitokset kommenteista.

Asiakaspalvelurajapinnassa ei saa virman henkilö päästellä
semmosia ankkoja mitä kuulin puuhelimessa
selitykseksi. Sähköposti sitä varten, että virman töiden
vastaanottajat lukee niitä. Pikkufirmassa ei sähköposteja
putkarit varmaankaan lue.

Isommassa firmassa kuten Hanakat ei edes voi soittaaputkarille,
kun ei ikinä tiedä kuka putkari sieltä virmasta tulee, joten kommunikointi
puhelimella onnistunee vain työnjohdon kautta.

Onneksi löysin hyvän 2:n hengen pikkufirman,
jossa kokemusta ja rauhallisuutta yhteensä 25v +. Duunivehkeet
järjestyksessä vaatimattomassa vanhassa Hiacessa ja vehkeet pro:ta.

Onneksi putkivikoja on harvemmin... kop kop kop...

Eli palvelualalla voi ryssiä aika äkkiä.

t.
Tommy

CML

Eipä ole homma parantunut :-(

Käytin samaa firmaa kylppärirempassa, jossa piti siirtää putki ja vetää uusi
vesipiste.

Homma karkaisi välittömästi työn aloitettua.
- Eivät millään osanneet tulla sovittuna aikana, järjestään ½-1h myöhässä
- Peruutukset hoidettiin viimetinkaan tai viimeistään työn
alkamisajankohtana tekstiviestillä
- Eivät KOSKAAN ottaneet yhteyttä pahoitellakseen tapahtunutta vaan asiakas
sai itse ottaa yhteyttä ja sovittaa uusi ajankohta
- Milloin sopiva työkalu tai tavara puuttui jne.

Mielestäni simppeli putkien pintaveto ei millään onnistunut kunnolla esim.:
- mutkat oli mitä sattuu
- putket pingottu niin että ne eivät pysy kiinnikkeissä

Kokemuksella voin todeta, että heillä ei ole AMMATTITAITOA eikä minkään
laista PALVELUKYKYÄ.

Homma vietiin loppuun toisen firman avulla. Toiminta ja palvelu oli aivan
eri planeetalta.

"Tommy" <tommy....@nokia.com> wrote in message

autovar...@gmail.com

Mytilla varmistuksen työtilauksestani

autovar...@gmail.com

Mynämäen Hankat paska firma.
Johtaja ajelee maasto Volvolla - ei ihme kun hinnat on tapissa. Kilometri korvaus 0,80 vaikka se on 0,42,
Työtunteja veloitettiin 2 tunti liikkaa. Tunti hinta yksityiselle asiakkaalle 43€ joka sisältää jo veron ja silti laskussa oli vero erikseen. Kaikki uudet liittimet ja putket laitettiin vaikka vanhoja olisi voinut hyödyntää.
Pannu maksoi 3360€ rahteineen ja loppu lasku 5800€. Kuka vetää välistä. Pikkuisen harmittaa.

autovar...@gmail.com

Ai niin, vielä aiheeseen Mynämäen Hanakat ISOKOUVOLA. Puilla kun polttaa niin vetoluukun säädin maksoi 150€ ja se ei pelitä. Olen ilmoittanut asiasta Hankoille, mutta korjausta ei ole kuulunut. Asia on PAKOLLINEN miksi ei toimi. Lasku pitää maksaa ajallaan, miksi ei tulla nyt korjaamaan.

Asko

> [...]
> Eivätkä lue lähetettyjä sähköposteja...
>
> Voi olla että oli satunnainen ohari firmassa, mutta mulle

Jos firmalla riittää asiakkaita muutenkin, niin miksi tuhlata aikaansa
yhteydenottoihin vastailemiseen. Hyvillä tekijöillä on nääs varaa valita
asiakkaansa ja kalenterit on täynnä kuukausiksi eteenpäin ilman
puhelinmyyntiäkin.

-Asko

Asko

On 29.11.2017 22:32, autovar...@gmail.com wrote:
> Mynämäen Hankat paska firma.
> Johtaja ajelee maasto Volvolla - ei ihme kun hinnat on tapissa. Kilometri korvaus 0,80 vaikka se on 0,42

Verottajan sallima maksimi "auton kulu" on tuo 0,42 eur, joka voidaan
maksaa verovapaana. Mutta jos yritys laskuttaa asiakkaalta matkakuluja
0,80 eur niin siinä lienee huomioitu myös kuljettajan palkka. Jos
tunnissa ajaa 70 km, niin tuntipalkka on 26,60 eur/h.

> Työtunteja veloitettiin 2 tunti liikkaa.

Kenties firma ajattelee, että tuo 26,- eur/h ei riitä kuljettajan
palkaksi, vaan laskuttavat täyden tuntitaksan myös matka-ajalta. Hieman
oudolta kyllä kuulostaa, että molemmat laskutukset juoksisivat
samanaikaisesti. Olisiko tuo 2 tuntia kenties ollut jotain muuta
aiheeseen liittyvää työtä, joka tehtiin muualla kuin työmaalla?
Ennakkosuunnittelua, viranomaisbyrokratiaa, tukussa käyntiä, tms.?

Tunti hinta yksityiselle asiakkaalle 43€ joka sisältää jo veron ja silti
laskussa oli vero erikseen.

Kaikissa laskuissa on aina ALV-erittely. (taksa 34,68 + ALV 8,32 =
43,00) Ei kai siinä sentään ollut ALV:tä kahteen kertaan laskutettu?

Kaikki uudet liittimet ja putket laitettiin vaikka vanhoja olisi voinut
hyödyntää.
> Pannu maksoi 3360€ rahteineen ja loppu lasku 5800€. Kuka vetää välistä. Pikkuisen harmittaa.

Ei ole kyllä helppoa olla putkimies tai autonkorjaaja. Jos käytät
vanhoja osia, asiakas tulee 1 kk päästä syyttämään huonosta työstä, kun
purkkaviritys jo leviääkin käsiin. Jos käytät uusia osia, asiakas
syyttää turhasta tuhlailusta. Teet niin tai näin, kiitosta et
Suomalaiselta "kaikkitietävältä isännältä" saa. :)

-Asko