Mikä on paras tapa äänieristää putket, ettei yläkerran väen lorina ja
lutraus valvota vieraita? Tykönäni olen miettinyt lähinnä 50mm villaa,
mutta Bilteman (tai vast.) äänieristyslevytkin ovat käyneet mielessä.
Käyttämällä desibeliviemäreitä - eli niitä valurautaisia...itsekkin
ihmettelin kerran miksi niitä enää tehdään valuraudasta kun muovisiakin on
saatavilla...ja onhan ne paloturvallisiakin...juu.
Kaikki raskas massa auttaa, ei niinkään villa - ainakin 50 mm kuullostaa
tosi ohuelta..Putkien rappaus? Muuraus?
tv mika
Hyvä neuvo mutta myöhässä, putket ovat jo paikallaan. Hitto kun ei
tämäkään tullut ajoissa mieleen... Timpuri lohdutti että paljon tekee
uuteen taloon juttuja jotka vituttaa jälkeenpäin.
> Kaikki raskas massa auttaa, ei niinkään villa - ainakin 50 mm kuullostaa
> tosi ohuelta..Putkien rappaus? Muuraus?
Muuraus pystyputkissa onnistuisikin, mutta katossa ei. Rappaus kyllä,
minkähän verran niihin saisi raplinkia tarttumaan? Sentin? Ja minkä
verran se oikeasti vaikuttaisi?
Entäs ne Bilteman äänenvaimennuslevyt, katalookissa sivulla 245:
http://213.250.107.23/pdf/030811/ositetut/KEMIKAALIT/sivut244-255.pdf
Toimisko moinen?