Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Viemärin äänieristys

35 views
Skip to first unread message

Janne

unread,
Jan 12, 2004, 7:19:51 AM1/12/04
to
Uudistalon yläkerrasta tulee kylppärin ja keittiön viemärit alas, noin
metrin matkan vierashuoneen katon alaslaskussa ja loput
pystykoteloinnissa eteisessä ja kodinhoitohuoneessa.

Mikä on paras tapa äänieristää putket, ettei yläkerran väen lorina ja
lutraus valvota vieraita? Tykönäni olen miettinyt lähinnä 50mm villaa,
mutta Bilteman (tai vast.) äänieristyslevytkin ovat käyneet mielessä.

M.Saren

unread,
Jan 12, 2004, 9:29:54 AM1/12/04
to
janus...@hotmail.com (Janne) wrote in news:649143e9.0401120419.10b4b899
@posting.google.com:

Käyttämällä desibeliviemäreitä - eli niitä valurautaisia...itsekkin
ihmettelin kerran miksi niitä enää tehdään valuraudasta kun muovisiakin on
saatavilla...ja onhan ne paloturvallisiakin...juu.

Kaikki raskas massa auttaa, ei niinkään villa - ainakin 50 mm kuullostaa
tosi ohuelta..Putkien rappaus? Muuraus?

tv mika

Janne

unread,
Jan 13, 2004, 6:31:56 AM1/13/04
to
> Käyttämällä desibeliviemäreitä - eli niitä valurautaisia...itsekkin
> ihmettelin kerran miksi niitä enää tehdään valuraudasta kun muovisiakin on
> saatavilla...ja onhan ne paloturvallisiakin...juu.

Hyvä neuvo mutta myöhässä, putket ovat jo paikallaan. Hitto kun ei
tämäkään tullut ajoissa mieleen... Timpuri lohdutti että paljon tekee
uuteen taloon juttuja jotka vituttaa jälkeenpäin.

> Kaikki raskas massa auttaa, ei niinkään villa - ainakin 50 mm kuullostaa
> tosi ohuelta..Putkien rappaus? Muuraus?

Muuraus pystyputkissa onnistuisikin, mutta katossa ei. Rappaus kyllä,
minkähän verran niihin saisi raplinkia tarttumaan? Sentin? Ja minkä
verran se oikeasti vaikuttaisi?

Entäs ne Bilteman äänenvaimennuslevyt, katalookissa sivulla 245:
http://213.250.107.23/pdf/030811/ositetut/KEMIKAALIT/sivut244-255.pdf
Toimisko moinen?

0 new messages