Mauista nauttiminen

Olli S.

Kun syömme, unohdamme usein nauttia. Katsomme televisiota, keskitymme
keskusteluun jne. Kannattaisi muistaa, kuinka hienoa on saada maistaa
hedelmien eteerisiä öljyjä, raikkaita vihanneksi, hienoja pihvejä jne.
Maistamiseen kannattaa keskittyä, eikä sitä saisi unohtaa.

Minusta lihaa ei tarvitsisi kokonaan jättää pois. On monella tapaa
hyödyllistä ja moraalista vain syödä sitä mahdollisimman vähän. Ja
miksei luonnollisesti kasvatettuja kanoja ja broilereita saa mistään
tavallisesta kaupasta?

(Älkääkä unohtako psykoterapian kirjaani, toivoisin kommentteja:
http://www.santavuori.com )

Heikki Heinonen

On Sat, 21 Jan 2012 06:01:41 -0800 (PST), "Olli S." <olli.sa...@saunalahti.fi> wrote:

> [...]
>hyödyllistä ja moraalista vain syödä sitä mahdollisimman vähän. Ja
>miksei luonnollisesti kasvatettuja kanoja ja broilereita saa mistään

Miten kana voisi olla luonnollisesti kasvatettu? Alkuperäinen villikana eli jossain viidakossa
tuhansia vuosia sitten, sen jälkeen mitään luonnonvaraista kanaa ei ole ollut olemassakaan. Nykyiset
jalostetut kanat ei luultavasti eläisi luonnossa vuottakaan. Kalkkunat ei pystyisi edes lisääntymään
ilman keinosiemennystä.

Olli S.

On 21 tammi, 17:11, Heikki Heinonen <ventti...@inter.net> wrote:
En ole millään tavalla asiantuntija. Broilerikasvattamossa olen käynyt
ja se oli kamalan ahtaan näköistä. Televisiossa joskus oli juttu
kuinka tavallista paremmin viljeltyjä kanoja on olemassa, ja Suomessa
sellaisia saa vain jostain Steckmannin herkkupuodista tai vastaavista,
muttei tavallisista lähikaupoista.

Jos tarkoituksesi on puolustaa nykyisiä kanaloita niin perustelusi ei
kyllä riitä.