Onko happi loppumassa ?

Matti Lehtiniemi

Olen huomannut tänä kesänä, että joudun joskus aamuyöstä heräämään
viilentääkseni itseäni liehittelemällä lehden(Lidl mainos) avulla.
Tuntuu että keuhkot joutuvat tekemään liikaa työtä yön aikana
poistaakseen lämpöä ja saadakseen happea.
Aamuyöstä keuhkot menevät lepotilaan, ja herään koska en saa tarpeeksi
happea.Esim nyt tänään viideltä.
Kun liehittelen lehden avulla, ei keuhkojen tarvitse käyttää energiaa
lämmön poistamiseksi kropastani.Samalla saan happea tehokkaammin ilman
että keuhkojen tarvitsee tehdä töitä.
(tällä hetkellähän on kosteutta paljon ilmassa,mikä tekee
hengittämisestä raskasta)

Olisiko käynyt niin ,että hiilidioksidin määrä ilmakehässä on noussut
niin korkeaksi, että se on syrjäyttämässä happea ?
Esim Apollo 13 matkalta tiedetään, että ihminen voi kuolla vaikka happea
onkin ilmassa tarpeeksi, jos hiilidioksidin määrä nousee liian korkeaksi.

Olen iso ja painava ihminen ,ja kaverini on myös melko iso ja painava
,ja hän valittaa aina kämpässäni hapen puutetta ja avaa ikkunan isolle.

Katson joskus sellaista lihavaa twitch-streamaaja kuin Lärvinen.Hän
sanoi eilen että käyttää lisähappea nukkuessaan.Joku maski
naamalla.Kuulemma hän nukkuu sen avulla selvästi paremmin.Minusta tämä
on hyvin outoa.Joku nuori mies saa paremmat unet lisähapen avulla ???

Selittäisikö tämä myös nämä Norsujen kuolemat Afrikassa ? Jos norsujen
keuhkot joutuvat toimimaan ylikierroksilla, niin ne tarvitsevat selvästi
enemmän jäähdytystä eli vettä.
Sitten kun veden määrä vähenee sademetsien kaadon takia, eikä
juomapaikoilta saa tarpeeksi vettä, niin ne kuolevat ?
Norsuhan on painava, niin kuin minäkin ja Lärvinen.

Olen tulkinnut myös muistiongelmien, joita monilla on yllättävästi, jopa
minulla, johtuvan tästä.

(säästän teidät tällä kertaa luotonlaajennukselta.Joka toki on pohjasyy
tähänkin.Mutta sehän menee yli teidän hilseen kuten hyvin tiedetään)

Matti

Ari Saastamoinen

Matti Lehtiniemi <matti.le...@remove-me.kolumbus.fi> writes:

> Olisiko käynyt niin ,että hiilidioksidin määrä ilmakehässä on
> noussut niin korkeaksi, että se on syrjäyttämässä happea ?

On toi ilmakehän hiilidioksiditaso kasvanu esiteollisesta ajasta melko
reilusti, mutta siltikin se oli esim. vuoden 2019 lopulla mitattuna
keskimäärin vain 411 ppm, kun esim. Asumisterveysasetuksessa
toimenpideraja ylittyy vasta kun huoneiston hiilidioksidipitoisuus on
1150 ppm suurempi kuin ulkoilman hiilidioksidipitoisuus, joten tuossa
lienee ihmisillä melko suuri toleranssi.

Jos ongelmasi on tuo hiilidioksidi, niin globaalia hiilidioksidin
määrän kasvua todennäköisempänä syynä sinun ongelmaasi kuitenkin pidän
sitä, että kämppäsi ilmanvaihto on riittämätön, ja siellä
hiilidioksiditaso nousee paikallisesti.

Ja vielä todennäköisempänä sitä, että sinun terveydessäsi on
vikaa. Ongelmana saattaisi olla esim. uniapnea. Onko uniapneata
tutkittu? Kannattaa - esim. ylipaino altistaa sille.

Pari tuttuani, jolta on uniapneaa hoidetaan, ovat sitä mieltä, että
heidän elämänlaatunsa on parantunut huomattavasti, ja enää eivät
suostuisi CPAP-laitteesta luopumaan vaikka molemmat siihen aluksi
suhtautui epäilevästi. Ja kumpikaan ei itse olisi tuota uniapneaa
itse edes osannut epäillä.

> [...]
> naamalla. Kuulemma hän nukkuu sen avulla selvästi paremmin. Minusta
> tämä on hyvin outoa.Joku nuori mies saa paremmat unet lisähapen

Toi kuulostaa uniapnean hoidolta CPAP-laitetta käyttäen. Sen pointti
ei varsinaisesti ole antaa lisähappea, vaan duunata pieni ylipaine
hengityssysteemiin, joka ilmeisesti jotenkin auttaa pitämään
hengitystiet paremmin auki.

--
Arzka oh3mqu+...@hyper.fi - En halua follareita mailina
1. Valitse sopiva paikka, ei ihmisten tai rakennusten lahella, jossa

Matti Lehtiniemi

Ari Saastamoinen kirjoitti 1.8.2020 klo 9.22:
> [...]
> määrän kasvua todennäköisempänä syynä sinun ongelmaasi kuitenkin pidän
> sitä, että kämppäsi ilmanvaihto on riittämätön, ja siellä

On mulla ikkuna usein auki ja puhallin kierrättää läpi yön ilmaa.Ei se
siitä kiinni ole.
Kun päivällä olen ulkona ja ilmassa on paljon kosteutta, joutuu keuhkot
rasitukseen koska lämpimässä kesäilmassa on paljon kosteutta.
Sama illalla, ja sitten yöllä.
CO2:n takia keuhkojen rasitus on normaalia suurempi siis jokaisena
vuorokaudenaikana.Vesi on painava aine, ja ilman kosteus vaikeutttaa
hengitystä.
Aamuyöstä keuhkoni ottavat omaa lepoa.Herään tunteeseen ,etten saa
tarpeeksi happea.

Pohjasyy on siis kosteuden määrä ilmassa, mutta CO2 lisäys tekee tästä
epänormaalin.

> [...]
> suostuisi CPAP-laitteesta luopumaan vaikka molemmat siihen aluksi
> suhtautui epäilevästi. Ja kumpikaan ei itse olisi tuota uniapneaa

Kyllä tuokin on outoa.Olisihan evoluutio tällaisen "uniapnean" aikoja
sitten poistanut jos siitä näin isoa haittaa olisi ollut.
Väitän että kaverisi kärsivät samasta ilmakehän CO2 pitoisuuden noususta.

Myönnän kyllä että en ihan tarkkaan osaa arvioida ikääntymisen ja
ylipainon minulle aiheuttamia vaikeuksia.

Lääkärissä en aio käydä, ei ole minun juttu.

Tämähän on ikivanha juttu ,että sydän ja keuhkot käy hitaammin
aamuyöstä, silloin ihmisiä kuoleekin eniten sydänkohtauksiin.
Se että herään hapenpuutteeseen,ei mielestäni ole normaalia.En usko
uniapneaan, vaan siihen ettei ilmakehästä imeydy tarpeeksi happea kehooni.

> [...]
> ei varsinaisesti ole antaa lisähappea, vaan duunata pieni ylipaine
> hengityssysteemiin, joka ilmeisesti jotenkin auttaa pitämään

Edelleenkin , Lärvinen on liian nuori ja terveen oloinen sairastaaksen
uniapneaa.

Luotonlaajennuksen kieltäminen mahdollistaisi peltojen metsittämisen
euroopassa.Se poistaisi CO2:sta ja lisäisi hapen määrää.

Matti

Ari Saastamoinen

> [...]

> CO2:n takia keuhkojen rasitus on normaalia suurempi siis jokaisena
> vuorokaudenaikana.Vesi on painava aine, ja ilman kosteus vaikeutttaa

Onko sinulta tutkittu astmaa?

> Aamuyöstä keuhkoni ottavat omaa lepoa.Herään tunteeseen ,etten saa
> tarpeeksi happea.

Jotenkin siltikin kuulostaa uniapnealta.

> Kyllä tuokin on outoa.Olisihan evoluutio tällaisen "uniapnean"
> aikoja sitten poistanut jos siitä näin isoa haittaa olisi ollut.

Toi on evoluutiolle vähän huono poistettava, kun useimmiten potilaat
ovat jo aktiivisimman lisääntymisiän ylittäneet, ja sen oireita osataa
hoitaa niin, että siitä ei kauheasti ole haittaa.

> Väitän että kaverisi kärsivät samasta ilmakehän CO2 pitoisuuden noususta.

No, ehkä sinä sitten olet lääkäreitä parempi diagnosoimaan sairauksia.

> Lääkärissä en aio käydä, ei ole minun juttu.

No ihan oma valinta, ja sitten sä kärsit noista yöllisistä vaivoista.

Ari Saastamoinen

Matti Lehtiniemi <matti.le...@remove-me.kolumbus.fi> writes:

> On mulla ikkuna usein auki ja puhallin kierrättää läpi yön
> ilmaa.Ei se siitä kiinni ole.

Ja tietenkään et kämppäsi hiilidioksidimääriä ole
mitannut/mittauttanut, mutta muuten vain on MUTU, että ilmanvaiihto on
riittävää vaikka hengitettyä ei saa.

> Kun päivällä olen ulkona ja ilmassa on paljon kosteutta, joutuu
> keuhkot rasitukseen koska lämpimässä kesäilmassa on paljon
> kosteutta.

Suomi ei edes ole kosteimpia maita maailmassa. Kuinkahan kamalaa
noissa paikoissa olis.

Matti Lehtiniemi

Ari Saastamoinen kirjoitti 1.8.2020 klo 13.38:
> Ja tietenkään et kämppäsi hiilidioksidimääriä ole
> mitannut/mittauttanut, mutta muuten vain on MUTU, että ilmanvaiihto on
> riittävää vaikka hengitettyä ei saa.

Kyllähän sen huomaa, jos happi ei riitä.Ikkuna auki, kylmä, painavampi
ilma valuu asuntoon.Lämmin ilma menee ikkunan yläosasta ulos.
Yleensä laitan lämminilmapuhaltimen päälle jos ei ole kesä, balansoimaan
kylmän ilman vaikutusta.

Ei tämä hengitys-ongelma ole siis kuin kesäisin.Syksyllä ilman kosteuden
määrä ilmassa vähenee, koska mitä lämpimämpi ilma sen enemmän se voi
sisältää kosteutta.
(Tai itseasiassa en tiedä, ei tämä näin pahana ole ollut kuin tänä kesänä)

Huvittavaa kun EU kuvittelee ratkaisevansa nämä ongelmat.Vaikka EU
nimenomaan on suurin este luonnonsuojelulle, EU-eliitin painaessa
tyhjästä rahaa leveään elämäänsä torpedoiden luonnosuojelun.
(en yhtään epäile etteikö he näkisi tätä asiaa täysin päinvastoin kuin minä)

Matti

TJT2

Matti Lehtiniemi wrote:
> Kyllä tuokin on outoa.Olisihan evoluutio tällaisen "uniapnean" aikoja
> sitten poistanut jos siitä näin isoa haittaa olisi ollut.

Evoluutio mitään poista vaan luonnonvalinta. Siis se ilmiö, jonka
kreationisti Blyth keksi jo kymmeniä vuosia ennen Charles Dorkaa... korjaan
Darwinia.

> Myönnän kyllä että en ihan tarkkaan osaa arvioida ikääntymisen ja
> ylipainon minulle aiheuttamia vaikeuksia.

Ettei vaan olisi alkoholi, joka sinulle niitä vaikeuksia aiheuttaa?

--
--TJT--
Oi että kun olen ruvennut enemmän ja enemmän inhoamaan/vieroksumaan koko

TJT2

Matti Lehtiniemi wrote:

> Kyllähän sen huomaa, jos happi ei riitä.Ikkuna auki, kylmä, painavampi

Niin, hapen määrä on laskusuunnassa "A new study shows Earth's oxygen levels
continue to decline, a phenomena that has puzzled scientists." Ei ehkä ole
mitään tekemistä CO2:n kasvun kanssa, vaan saattaa johtua esim eroosiosta
"One potential hypothesis is that a global increase in erosion rates has led
to a steady decline in free O2 within the atmosphere."
https://www.forbes.com/sites/trevornace/2016/09/27/earths-oxygen-levels-declining-scientists/#1e64161e7e4d

> ilma valuu asuntoon.Lämmin ilma menee ikkunan yläosasta ulos.

Etkös sinä asu kerrostalossa? Niissähän on yleensä koneellinen ilmanvaihto,
joka täydellä teholla huutaessaan aiheuttaa niin kovan alipaineen, että
seinät alkaa kirjaimellisesti pullistua sisäänpäin. Ellei sitten laita
kaikkia ikkunoita ja/tai parvekeen ovea auki. Ja ikkunan yläreunassa on
sellainen pieni härpäke, jonka kautta sitä korvausilmaa pitäisi tulla. Siis
ei siitä mitään ulos mene vaan tulee sisään.

> Yleensä laitan lämminilmapuhaltimen päälle jos ei ole kesä,
> balansoimaan kylmän ilman vaikutusta.

Asut kerrostalossa, jossa pitää käyttää lämpöpuhallinta talvisin??? Eikö
siellä ole sellaisia vedellä toimivia lämpöpattereita, jotka kuumentaa
asunnon lähes 30-asteikseksi kun laittaa termostaatit täysille?

> Ei tämä hengitys-ongelma ole siis kuin kesäisin.Syksyllä ilman
> kosteuden määrä ilmassa vähenee, koska mitä lämpimämpi ilma sen
> enemmän se voi sisältää kosteutta.

Otatko kesällä saman määrän viinaa kuin muina vuodenaikoina?

> (Tai itseasiassa en tiedä, ei tämä näin pahana ole ollut kuin tänä
> kesänä)

Olet juopotellut tänä kesänä tavallista enemmän?

> Huvittavaa kun EU kuvittelee ratkaisevansa nämä ongelmat.Vaikka EU

Olen aika varma, että EU ei ota mitään kantaa asuntosi ilmanvaihto- ja
lämmitysongelmiin. Joten suosittelen isännöitsijän ja/tai kiinteistön
huollosta vastaavan yrityksen puoleen kääntymistä. Ja ainahan voit kutsua
terveystarkastajan tutkimaan asuntosi, ei maksa mitään.

--
--TJT--

Matti Lehtiniemi

TJT2 kirjoitti 13.8.2020 klo 9.55:
> Etkös sinä asu kerrostalossa? Niissähän on yleensä koneellinen
> ilmanvaihto, joka täydellä teholla huutaessaan aiheuttaa niin kovan
> alipaineen, että seinät alkaa kirjaimellisesti pullistua sisäänpäin.

On joo,mutta se on kait kytketty pois päältä tulevan
linjasaneerauksen/putkiremontin takia.

> Asut kerrostalossa, jossa pitää käyttää lämpöpuhallinta talvisin??? Eikö

Minulta hajosi liesituuletin 1.5 vuotta sitten, enkä ole viitsinyt
korjauttaa sitä putkiremontin takia, jonka luulin alkavan 0.5 vuotta sitten.
Ikkuna auki, ja rasvanhöyryt menee taivaalle.

> Olet juopotellut tänä kesänä tavallista enemmän?

Hirveän heikko kunto meikällä.Ei olisi todellakaan tarkoitus laiskotella
näin paljon, mutta en tiedä mikä vaivaa.Olisi niin ,että olen
sairastanut Covidin ja sitten keuhkojeni hapenottokyky on heikentynyt ?

Ei ole ikinä ollut näin heikko kunto.Toivottavasti paranee syksyn mittaan...

Matti

Heikki Heinonen

Voi se syöpäkin olla.

Matti Lehtiniemi

Heikki Heinonen kirjoitti 14.8.2020 klo 11.11:

> Voi se syöpäkin olla.

Olen itsekin miettinyt että joko korona, diabetes,mielenterveysongelmat
tai syöpä.

Itse olen kombinaation mielenterveysongelmat+koronan jälkiseuraukset
kannalla.

Juuri ryypättiin kaverin kanssa.Sanoin että oli mulla mitä tahansa,
menee mulla paremmin kuin saattohoidossa olevalla Janita Lukkarisella.
Itse olen tahkonnut tällä planeetalla 48 vuotta, mikä on noin kaksi
kertaa enemmän kuin Janita.

Suomesta on tullut ihan ihme paikka, varsinkin Espoosta.Ihmisiä
vituttaa, äärimmäisen elitististä.Mitään ei edes tapahdu, teknologinen
kehitys on nollassa, kuten koko Euroopassakin.
Jenkeissä on sentään vielä Tesla, Space-X ,Elon Musk , AMD, Intel.

Matti

Heikki Heinonen

Voitaisiin keksiä esim. hana josta tulee sekä viinaa että kiljua tarpeen mukaan.

Lume H. Laipio

"Heikki Heinonen"
Matti Lehtiniemi

> Voi se syöpäkin olla.

Joku raukka menisi lääkäriinkin.

TJT2

Matti Lehtiniemi wrote:

> On joo,mutta se on kait kytketty pois päältä tulevan
> linjasaneerauksen/putkiremontin takia.

Onko se ollut kauankin pois päältä, jatkuvasti?? (tuolla alempana annat aika
pitkiä aikoja). Tuostahan on olemassa jotkut pykälät, miten tehokasta
ilmanvaihdon pitäisi olla. Minun asunnossani kävi 2 eri mittaajaa
mittailemassa paineita, jo puoliteholla ihan hirveä alipaine, mutta
terveystarkastajan (toinen niistä mittaajista) mukaan se ei ole mikään
ongelma, koska ilma vaihtuu. Siis tuntui pitävän pelkästään hyvänä asiana
asiaa jota minä en... Mutta käsittääkseni ilmanvaihtoa ei saa kytkeä pois
päältä tuolla tavalla mitä sinun asunnossasi ilmeisesti on tehty. Oletko
keskustellut asiasta isännöitsijän ja/tai taloyhtiön pj:n kanssa?

> Minulta hajosi liesituuletin 1.5 vuotta sitten, enkä ole viitsinyt

Onko se sellainen aktiivihiili, joka puhaltaa ilmat takaisin huoneeseen? Vai
puhaltaako se käryt hormiin?

> korjauttaa sitä putkiremontin takia, jonka luulin alkavan 0.5 vuotta
> sitten. Ikkuna auki, ja rasvanhöyryt menee taivaalle.

Asunnossasi on siis ylipaine?? Paikallinen terveystarkastaja ei tuollaista
hyväksyisi...

> Hirveän heikko kunto meikällä.

Sitä se viina teettää.

> Ei olisi todellakaan tarkoitus
> laiskotella näin paljon, mutta en tiedä mikä vaivaa.

Alkoholismi sinua taitaa vaivata..!?

> Olisi niin ,että olen sairastanut Covidin ja sitten keuhkojeni
> hapenottokyky on heikentynyt
> ?

Todennäköisesti olisit huomannut sen sairastelun, jos olisi ollut niin raju
Korona että olisi tuhonnut osan keuhkoistasi.

> Ei ole ikinä ollut näin heikko kunto.Toivottavasti paranee syksyn
> mittaan...

Niin, yritä saada syksyn aikana itsesi sellaiseen kuntoon, että pystyt
osallistumaan 612-soihtukulkueeseen ja muihin mahdollisesti järjestättäviin
itsenäisyyspäivän tapahtumiin.

--
--TJT--

TJT2

Matti Lehtiniemi wrote:

> Olen itsekin miettinyt että joko korona,

Tuota jo kommentoin toisessa.

> diabetes,

Tuon voit selvittää käymällä yksinkertaisessa testissä. Tai mieluummin
sokerirasituskokeessa.

> mielenterveysongelmat

Mitään mielenterveysongelmia ei todennäköisesti ole oikeasti olemassakaan.

> tai syöpä.

Mahdollista toki, mutta esim sepelvaltimotauti on mahdollinen, kuten myös
raudan tms puutostila.

> Itse olen kombinaation mielenterveysongelmat+koronan jälkiseuraukset
> kannalla.

Kannattaa käydä tutkimuksissa. Siis ihan puhtaasti fyysisissä, lääkäreille
ei kannata ruveta höpisemään mistään mt-ongelmista tai käy niin kuin
Sartsalle. Ja kyllähän ne sitten itse aloittavat niistä puhumisen, jos eivät
keksi mikä fyysinen ongelma sinulla on. Jo ihan se PVK (pieni verenkuva) voi
kertoa sinun tapauksessasi jotain, mutta jos ei kerro, älä tyydy siihen vaan
vaadi perusteellisempia tutkimuksia. Tai mene yksityiselle lääkärille, vaadi
magneettikuvat jne.

> Juuri ryypättiin kaverin kanssa.Sanoin että oli mulla mitä tahansa,

Miten rahasi edes riittävät tuollaiseen jatkuvaan juopotteluun? Lopeta, niin
kuntosi lisäksi pankkitilisi saldokin kohenee.

> menee mulla paremmin kuin saattohoidossa olevalla Janita Lukkarisella.

Koskaan kuullutkaan.

> Itse olen tahkonnut tällä planeetalla 48 vuotta,

Noin nuori ja jo noin huonossa kunnossa...

> mikä on noin kaksi kertaa enemmän kuin Janita.

No nyt olen kuullut nimen "Janita" jo 2 x, mutta edelleenkin tuntematon.
Eikä ilmeisesti kannata tutustuakaan.

> Suomesta on tullut ihan ihme paikka, varsinkin Espoosta.

Turkukin on aika ihme paikka.

> Ihmisiä vituttaa,

Ei vaan suvakkeja.

> äärimmäisen elitististä.

Äärimmäisen vasemmistolaisilta ne näyttää, ja niitä oli kuulemma ihan 800 !!
Kuvien ja niiden videon perusteella tosin 8 lähempänä totuutta...

> Mitään ei edes tapahdu,

No järjestä itse kulkue tai miekkari tai seminaari, Tiinakin on todennut
monesti, että ei pidä vinkua niitä järjestämään vaan pitää tehdä itse.

> teknologinen
> kehitys on nollassa, kuten koko Euroopassakin.

Vastahan tuolla telkkarissa esittelivät jotain eurooppalaista keksintöä,
ainetta joka on normaalisti pehmeää kuin pullataikina, mutta kovettuu
kivikovaksi kun sitä lyö. Ohjelma taisi olla osa moniosaista sarjaa, jossa
esitellään nimenomaan eurooppalaisia keksintöjä. Ja täällä Suomessa
ilmeisesti tehdään avaruuteen lähettäviä mittalaitteita, jotkut taitaa mennä
Marsiin asti... Teknologinen kehitys siis siis valtavassa vauhdissa.

> Jenkeissä on sentään vielä Tesla, Space-X ,Elon Musk , AMD, Intel.

Ja melkein sisällissota. Mielenkiintoista nähdä miten se Kamala presidentti
suhtautuu, hänellähän on lähinnä 2 vaihtoehtoa: a) yllyttää mustia
entisestään, joten valkoisia aletaan murhata ihan massoina eikä pelkästään
yksittäin kuten nyt, tai b) kääntää takkinsa omilleen ja määrää
kansalliskaartin tms rauhoittamaan tilanteen. Josta ne BLM-oliot
todennäköisesti suuttuvat ja jatkavat valkoisten murhaamista... Pointti
siis, että mitä väliä sillä teknologisella kehityksellä, jos moraalinen,
sosiaalinen, henkinen jne kehitys on negatiivinen??

--
--TJT--

TJT2

Hakarasti seinään, olen kerrankin samaa mieltä Laipion kanssa. Sen verran
huolestuttavalta tuo Lehtiniemen tila kuulostaa, että olisi syytä tutkia
onko kyseessä alkoholismi vai diabetes vai sepelvaltiomotauti vai mikä.
Itseasiassa jo korkea verenpaine voi aiheuttaa väsymystä. Vaihtoehtoja siis
riittää. Ja nykyisillä tutkimusmenetelmillä kyllä yleensä löydetään se vika,
suurin ongelma taitaa olla että lääkärit ei halua kirjoittaa lähetteitä
kalliisiin tutkimuksiin eivätkä käyttää aikaa perimmäisten syiden
etsimiseen, vaan kirjoittavat pikaisesti jonkin myrkkypillerireseptin ja
"tervetuloa uudestaan jos näistä ei ole apua". Pahimmassa tapauksessa
potilas ei sitten tulekaan uudestaan, kun on viety ambulanssilla
päivystykseen ja sieltä sitten ruumisautolla...

--
--TJT--

Matti Lehtiniemi

TJT2 kirjoitti 21.8.2020
> Mahdollista toki, mutta esim sepelvaltimotauti on mahdollinen, kuten
> myös raudan tms puutostila.

Raudan puutostilaa olen itsekin epäillyt, olen ostanut maksamakkaraa
kaupasta sen poistamiseksi.

> Kannattaa käydä tutkimuksissa. Siis ihan puhtaasti fyysisissä,
> lääkäreille ei  kannata ruveta höpisemään mistään mt-ongelmista tai käy

En mä mihinkään lääkärille mene.Jos mulla on syöpä, niin sitten kanttu vei.
Ihminen on kokonaisuus, en tarvitse puukkomiehiä mihinkään.
Eihän me edes tehdä täällä mitään ,nysvätään vaan tietokoneita.
Se 10 vuotta mitä olen taistellut luotonlaajennusta vastaan , ei ole
johtanut mihinkään.
Suomalaiset ja eurooppalaiset johtajat ovat kuin eläimiä,ei ne tajua
mistään mitään.Sitten ne ottaa afrikasta ja lähi-idästä tänne porukkaa ,
joka on vielä yhden askeleen typerämpää porukkaa.

En viitsisi oikeastaan keskustella terveydestäni.Vituttaa se henkinen
ahdinko, mihin monet meistä on ajettu jotka ajatellaan asioista "väärin".
En edes tiedä, missä määrin jopa fyysiset ongelmani johtuvat tästä
valtaeliitin ja suvakkien rikollisesta vallankäytöstä.
(joka siis perustuu rahanpainantarikokseen ja rikollisen kovaan verotukseen)

> Suomessa ilmeisesti tehdään avaruuteen lähettäviä mittalaitteita, jotkut
> taitaa mennä Marsiin asti... Teknologinen kehitys siis siis valtavassa
> vauhdissa.

Siis mitä.Marsissahan piti olla jo 70-luvulla.

Ei tätä välttämättä kauaa kestä.Jenkkien tapahtumat osoittavat, että
sisällissota/maailmansota saattaa olla kulman takana.

Oikein kova sota ja siihen päälle luotonlaajennuksen kielto, niin meillä
alkaa auvoisat huipputeknologia-ajat.

Matti

TJT2

Matti Lehtiniemi wrote:
> TJT2 kirjoitti 21.8.2020
>
> Raudan puutostilaa olen itsekin epäillyt, olen ostanut maksamakkaraa
> kaupasta sen poistamiseksi.

Toisaalta, liiallinen rautakin voi aiheuttaa ongelmia, joten menisit ensin
tutkimuksiin.

> En mä mihinkään lääkärille mene.

Mikset mene?

>Jos mulla on syöpä, niin sitten
> kanttu vei. Ihminen on kokonaisuus, en tarvitse puukkomiehiä
> mihinkään.

Ei se lääkäri sitä verikoetta puukolla ota, vaan kirjoittaa lähetteen
labraan, jossa joku nainen pistää sinua sormenpäähän pienellä piikillä. Tai
vähän isommalla kyynärtaipeeseen.

> Eihän me edes tehdä täällä mitään ,nysvätään vaan tietokoneita.

Minulla ainakin on niin paljon tekemistä, että en oikeastaan joutaisi
käyttämään tietokoneita ollenkaan...

> Se 10 vuotta mitä olen taistellut luotonlaajennusta vastaan , ei ole
> johtanut mihinkään.

Ehkäpä sotastategiassasi on jotain pielessä?

> En viitsisi oikeastaan keskustella terveydestäni.

No miksi sitten otit sen esille?

> [...]
> johtuvat tästä valtaeliitin ja suvakkien rikollisesta vallankäytöstä.
> (joka siis perustuu rahanpainantarikokseen ja rikollisen kovaan

Todennäköisesti eivät missään määrin.

> Siis mitä.Marsissahan piti olla jo 70-luvulla.

Kukas tuollaista on väittänyt?? Kennedy sanoi, että kuuhun 1960-luvulla,
Marsista ja 1970-luvusta en muista kenenkään sanoneen...

--
--TJT--

Matti Lehtiniemi

(poistin .venttiilin kun en viitsi venttiilihörhöjen vastauksia lukea)

TJT2 kirjoitti 23.8.2020 klo 14.03:

> Todennäköisesti eivät missään määrin.

Minä olen vähän eri mieltä.Minun mielestä esim. Ilja Janitskin kuoli
liian nuorena.Se paska mitä hänen niskaan kaadettiin oli vaan liikaa.

Vihervasemmisto kusee meitä silmään.Ei niin ,että he oikeasti olisivat
niin kusipäitä ja typeriä, vaan koska he eivät tajua luotonlaajennusta
he eivät myöskään ymmärrä miksi heidän raha-asiansa ovat päin helvettiä.

Kun he ovat jatkuvasti liian isojen asuntolainojensa tai liian isojen
vuokrien orjia, on heillä tarve olla "menestyneitä ja kouluttautuneita"
päivästä ja viikosta ja vuodesta toiseen.
He ei siis pääse siitä ajatuksesta eroon, että me emme voisi olla niitä
huippuyksilöitä.Heillä on tarve jatkuvasti itse olla sitä.

Jos luotonlaajennusta ja himoverotusta ei olisi, ei heidän tarvitsisi
olla koko ajan meidän niskassa verottamassa lisää ja lisää typerien
virkojensa palkankorotuksiin.
Ja ajamassa meitä kaikkien sosiaalisten kuvioiden ja rahanjakokuvioiden
ulkopuolelle.

Vihervasemmistolla on lapsia, ja ne tarvitsevat rahaa.Sitten heiltä
puuttuu looginen ajatuskyky ja laskentakyky, jolloin he eivät pääse
köyhtymiskierteestään eroon.Kukaan ei heille halua selittää miten
talousjärjestelmä toimii, tai miten oikealla tavalla sijoittamalla
rahastoihin/osakkeisiin voi rikastua.

He käyvät ikään kuin loputonta sotaa meitä vastaan, kykenemättä näkemään
reaalimaailmaa.Ja kun se sota vuosia ja vuosia jatkuu, on siinä omat
kerrannaisvaikutuksensa.

> Kukas tuollaista on väittänyt?? Kennedy sanoi, että kuuhun 1960-luvulla,
> Marsista ja 1970-luvusta en muista kenenkään sanoneen...

Juuri tässä on oikean tieteen ja pseudo-tieteen ero.Mielenkiintoista
oikeaa tiedettä on se, että ihminen menee Marsiin, ei niin että sinne
lähetetään kymmeniä robotti-laskeutujia.

Matti

TJT2

TJT2 wrote:

> Hakarasti seinään, olen kerrankin samaa mieltä Laipion kanssa. Sen
> verran huolestuttavalta tuo Lehtiniemen tila kuulostaa, että olisi
> syytä tutkia onko kyseessä alkoholismi vai diabetes vai

Niin, mikä on Lehtiniemen tila nykyään? Ei ole ainakaan täällä
politiikkaryhmässä näkynyt pitkään aikaan.

--
--TJT--

Heikki Heinonen

Olisiko venttiilin ensimmäinen koronatapaus.

JiiHoo

Heikki Heinonen päätti sitten kirjoittaa tälviisiin...
Lehtiniemi meni koronaan kuolemaan. Ei kyllä yllätä.

--
JiiHoo:
" Ja uskottavuuden saa vain sillä, että oikeasti sanoo tekevänsä mitä

Matti Lehtiniemi

JiiHoo kirjoitti 1.10.2021 klo 13.51:
> Lehtiniemi meni koronaan kuolemaan. Ei kyllä yllätä.

En nyt sentään.Pari päivää yksinkertaista työtä ja tuntuu että
reaalimaailma kiduttaa minut hengiltä.
Pitää levätä ja rukoilla.

Onneksi ei ole sitä loputonta harmaata alkoholisumua.Se että tajuaa että
asiat on heikosti on jo iso askel eteenpäin.
Se on kumma juttu miten joku aika mitä joskus on elänyt tuntuu hyvin
onnelliselta jälkeenpäin mutta silloin kun sitä elää se on täynnä
ongelmia.Muisti vaan jotenkin unohtaa ongelmat.

Matti

JiiHoo

Matti Lehtiniemi päätti sitten kirjoittaa tälviisiin...
Jaa että huomasit kuinka se kaljan lipittäminen päivät pitkät ei tee
kauhean hyvää. Mutta kun noi huumeet vapauttavat, niin voisi kokeilla
miltä tuntuu olla kannabispössyissä päivät pitkät.

Heikki Heinonen

On se alkoholi ihmeellinen aine.

Matti Lehtiniemi

JiiHoo kirjoitti 2.10.2021 klo 10.04:
> Jaa että huomasit kuinka se kaljan lipittäminen päivät pitkät ei tee
> kauhean hyvää. Mutta kun noi huumeet vapauttavat, niin voisi kokeilla
> miltä tuntuu olla kannabispössyissä päivät pitkät.

Ei helvetti,päihteet saa olla taaksejäänyttä elämää.En edes tehnyt
niillä enää mitään, kun vaan yksin lipittelin.
En usko että kestän enää yhtään olutta.Pahalle pikkusormen antaminen
tulisi olemaan tuhoisaa.

Sairaalassa oli joku mainio morfiinipohjainen lääke,jolla sai hyvät
unet.Eikä siitä tullut edes kankkusta,painajaisia joskus.

Nyt pitäisi Ubuntu asentaa tänään kokoamaani kryptovaluutta
-louhintakoneeseen.Ehkäpä tästä pikkuhiljaa etiäpäin elämässä...
Kunpa joku kertoisi mulle mitä elämä on.Olen niin kuutamolla ja luulen
tietäväni asiat paremmin.
Ei tässä auta kuin rukoilla ja toivoa että oikea suunta eteenpäin löytyy.

Matti