Napalmin valmistus

Jari Hallsten

Mitä aineosia tarvitaan ja kuinka valmistetaan napalmia ???

Jouni Hiltunen

Jari Hallsten wrote:

> Mitä aineosia tarvitaan ja kuinka valmistetaan napalmia ???

Perusresepti:

Alumiinisaippuaa
Bensiiniä

Laita bensiiniä astiaan ja lisää alumiinisaippuaa kunnes koostumus
sitkeydeltään muistuttaa kiisseliä. Voila.

Lisämausteina voit käyttää esim. tarttumista edistäviä aineita kuten
polystreenia tai palamislämpötilaa nostavia aineita kuten fosforia ja
sen johdannaisia.

(Pakollinen huomautus: Sanomattakin selvää että yllämainittu
pelehtiminen herkästi syttyvien ja myrkyllisten kemikaalien kanssa on
äärimmäisen vaarallista. Kuka tahansa riemuidiootti joka menee ja
valmistaa näiden ohjeiden avulla napalmia ansaitsee täysimittaisesti
kaiken sen mitä hanelle tapahtuu. TS. Turha tulla minulle uikuttamaan
jos keitos kärähtää silmille)

-Jouni Hiltunen

Valkeasuo

Jouni Hiltunen kirjoitti viestissä <386C99F4...@STOPSPAMvalmet.com>...

Mitä aiot...

> [...]
>valmistaa näiden ohjeiden avulla napalmia ansaitsee täysimittaisesti
>kaiken sen mitä hanelle tapahtuu. TS. Turha tulla minulle uikuttamaan

ÄLKÄÄ PELLEILKÖ SEN NAPALMIN KANSSA! ! ! ! !
Ei tarvita kuin pieni staattinen sähköpurkaus ja bensa roihahtaa aika
hulppeasti.
Eilen taisi jollain varusmiehellä räjähtää tulenosoituspanos (tai joku
sellanen) kun lisäili ruutia siihen...

jx

________________

"Alumiinisaippua" ?????

Rolf Koski

jx <sa...@icon.fi> wrote:

> ________________

> "Alumiinisaippua" ?????

Alumiinitrifosfaattiko se oli tjsp...

Rolle

--
ro...@cc.tut.fi http://www.students.tut.fi/~rolle

Valkeasuo

Jari Hallsten kirjoitti viestissä <84i4mt$f6u$1...@news1.global-one.fi>...

>Mitä aineosia tarvitaan ja kuinka valmistetaan napalmia ???

KUNIKA TEET NAPALMIA OSA1
Tämä napalmin teko on TODELLA helppoa, kaikki mitä tarvitset on:

-Bensiinä, kerosiinia tai ihan mitävaan joka palaa (kunha se on
nestemäistä!)

-Styroksia-Sekoitukseen kelpaava sanko tai kulho.

Ensiksi kaada bensiini kulhoon ja lisää siihen styroksia kunnes styroksiin
ei enää mene enempää
bensaa. Nyt sinulla pitäisi olla tahmeata siirappia. Laita sitä jonhonkin
säilöön, mutta
älä koske siihen. Käyttämätön tökötti kestää kauan!

Toinen tapa:

Tässä on parempi (mutta vaikeampi) tapa tehdä napalmia.
Suunnilleen paras tulipommi tulee napalmista. Se on tahmeata ja palaa kuin
helvetti!

Hienoin tapa käyttää sitä on levittää autojen tai rakennusten päälle, siinä
on hohtoa.
Napalmi on yksinkertaisesti pelkkää bensiiniä ja saippuaa. Saippua on joko
saippua hiutaleita
tai muserrettua kylppäri saippuaa, nestemäiset eivät käy.

Bensan täytyy olla lämmitettyä, jotta saippua sulaa.
Yleisin tapa on kaksois keitin, jota käytetään esim. Marjamehun tekoon. Tämä
on
turvallista, koska kaksois keittimessä, ala osassa on kiehuvaa vettä ja
yläosassa oleva bensiini
vain lämpene....HYVIN!

Sitten yksi osa saippuaa lisätään yhteen osaan kuumaa gasoa. Jonka jälkeen
sotkua sekoitetaan
kunnes se tulee siirapiksi. Parempi tapa lämmittää bensiiniä on täyttää
kylpyamme niin kuumalla
vedellä kuin mahollista. Siinä lämpö pysyy paremmin ja kylpyammeeseen mahtuu
paljon suurempi sanko bensaa kuin kaksois keittimeen.

Lähde: http://www.saunalahti.fi/smiley83/pommi.html

Ps. En suosittele kokeilemaan jos haluat vielä vaikkapa elää...

Erkki Aalto

Rolf Koski <ro...@cs.tut.fi> wrote:
: jx <sa...@icon.fi> wrote:

:>>>Perusresepti:
:>>>Alumiinisaippuaa
:> ________________

:> "Alumiinisaippua" ?????

: Alumiinitrifosfaattiko se oli tjsp...

Ei, vaan NAftaleeni- ja Palmitiinihappojen ALuMiinisuola.

Erkki 'Örkki' Aalto "Life consists of two parts:
Internet: Erkki...@Helsinki.FI The horrible and the miserable"
Snail: P.O. Box 9
FIN-00014 University of Helsinki
Finland

jussi

On 1 Jan 2000 13:31:55 GMT, Erkki Aalto
<aa...@pcu.helsinki.fi.invalid> wrote:

>Rolf Koski <ro...@cs.tut.fi> wrote:
>: jx <sa...@icon.fi> wrote:
>
>:>>>Perusresepti:
>:>>>Alumiinisaippuaa
>:> ________________
>

>:> "Alumiinisaippua" ?????
>
>: Alumiinitrifosfaattiko se oli tjsp...
>
>Ei, vaan NAftaleeni- ja Palmitiinihappojen ALuMiinisuola.

Heips,

maanpuolustuksessa ollut keskustelua napalmin valmistuksesta. Eli siis
sekoitetaan bensaa ja orgaanisten happojen Al-saippuoita. Tietääkö
joku miksi vaatimuksena on juuri Al-saippua, vai käyvätkö myös vaikka
Na- tai Ca-saippuat yhtä hyvin.

Follarit vain kemiaan.

Sami Miettinen

> Mitä aineosia tarvitaan ja kuinka valmistetaan napalmia ???

Alumiinisaippuaa ja bensaa.

Sami Jumppanen

Hyvät herrat! Älkää hyvät ihmiset levittäkö noita ohjeita kun hyvin tiedämme
että joukossa on niitä hölmöjä jotka tulevat kokeilemaan tuota.

Itse olen sopimus palomies ja enkä halua joutua "riemu-idiootti" & napalm
yhdistelmän kanssa tekemisiin.

Pekka Siltala

Jouni Hiltunen <jouni.h...@STOPSPAMvalmet.com> wrote in message

> pelehtiminen herkästi syttyvien ja myrkyllisten kemikaalien kanssa on
> äärimmäisen vaarallista. Kuka tahansa riemuidiootti joka menee ja

Jep, napalm pitää ehdottomasti sekoittaa astiassa, jossa kiertää
vesijohtovesi. Esimerkiksi astia vesitynnyrissä, jossa ulkolieriössä
kiertää vesi on ehdoton, samoin sekoituksen on tapahduttava ehdottomasti
ulkotiloissa (puhumattakaan asianomaisen alkusammutuskaluston
paikallaolosta). Sekoituksesta voi tehdä oikein jännän sotkemalla siihen
valkoista fosforia, mutta se on vaarallisuudestaan jo useimmille
kotikemisteille liikaa (v.fosfori syttyy hapen läsnäolosta, säilytetään
rasvaliuoksessa - sanomattakin selvää, että helkkarin vaarallista).

Jos haluaa välttämättä aikaansaada helposti helvetin, niin valmistaa
termiittiä alumiinioksidi ja magnesiumoksidijauhosta. Palamislämpötila
sulattaa betoninkin juoksevaksi kivivirraksi kaikista tunnetuista
metalleista puhumattakaan. Myös erinäisten materiaalien nitraaminen on
hyvin vaivatonta, mutta trinitrotolueenin valmistaminen ei ole kovin
suositeltavaa kotioloissa, edes vaikka tietäisi mitä olisi tekemässä
(ts. jos happosekoituksen lämpötila alkaa nousta, niin muuta ei ole
tehtävissä kuin ottaa jalat alle). Pelkästään raa'an hapon käsittely
vaatii muutakin kuin dekantterilasin ja mielipuolisuutta.

--
Pekka
So beauty blemish'd once's for ever lost,

Pekka Koski

On Mon, 3 Jan 2000 16:56:03 +0200, "Pekka Siltala"
<ps...@ei.roskaa.sci.fi> wrote:

>Jos haluaa välttämättä aikaansaada helposti helvetin, niin valmistaa
>termiittiä alumiinioksidi ja magnesiumoksidijauhosta.

Köh ;) Talkki ei juuri hapenluovuttajana taida toimia? Yleensä
tuo sekoitellaan alumiini/magnesiumjauheesta ruosteen (rautaoksidi)
kanssa.

Jukka I Seppänen

Jouni Hiltunen <jouni.h...@STOPSPAMvalmet.com> writes:

> Alumiinisaippuaa

Ihan jotain Rexonaa vai Oil of Ulayta?

Joku voisi laittaa listan suosikkidödöistään...

Jukka

Roope J Lehto

Jukka I Seppänen <jsep...@alpha.hut.fi> wrote:
: Jouni Hiltunen <jouni.h...@STOPSPAMvalmet.com> writes:

: > Alumiinisaippuaa

Ei, tahvot. Alumiinisaippua on ainetta, jolla pestaan liat pois
alumiinista.

Jatkot .huuhaaseen.

--
Roope J. Lehto
rjl...@REMOVE.kruuna.helsinki.fi

Yleinen hälytysnumero Poliisin hälytysnumero
112 10022

Jukka

jussi wrote:

> [...]
> sekoitetaan bensaa ja orgaanisten happojen Al-saippuoita. Tietääkö
> joku miksi vaatimuksena on juuri Al-saippua, vai käyvätkö myös vaikka

Entäs NAtriumPALMitaatti ?

t: Jukka

Vesa Halme

Jukka wrote:

> Entäs NAtriumPALMitaatti ?

"Napalm was first developed during W.W. II by Harvard University
professor, Louis F. Feiser. The term Napalm is taken from the 2 main
ingredients (aluminum napthenate and aluminum palmitate) in Feiser’s
original formula."

Napalmin historiaa (josta mm. ylläoleva kommentti) löytyy mm.
osoitteesta
http://www.geocities.com/RainForest/4617/napalm/napehist.html

--
Vesa Halme * work address
war...@vmhalme.pp.fi * webm...@prh.fi

Hannu Sipilä

Encyclopedia Britannica tietää seuraavaa:

Napalm,
the aluminum salt or soap of a mixture of naphthenic and aliphatic
carboxylic acids (organic acids of which the molecular
structures contain rings and chains, respectively, of carbon atoms),
used to thicken gasoline for use as an incendiary in
flamethrowers and fire bombs. The thickened mixture, now also called
napalm, burns more slowly and can be propelled
more accurately and to greater distances than gasoline. It was
developed by U.S. scientists during World War II.

Napalm is also employed in a pyrotechnic gel containing gasoline and
less-volatile petroleum oil, powdered magnesium, and
sodium nitrate; this composition burns at a temperature of about 1,000
C (1,800 F), compared to 675 C (1,250 F) for
thickened gasoline.

Tähän ei eläin pysty.

Hanni

> [...]
|
| Lisämausteina voit käyttää esim. tarttumista edistäviä aineita kuten
| polystreenia tai palamislämpötilaa nostavia aineita kuten fosforia ja

Fosforin vaaroista jo puhuttiin threadissa, palamislämpötilaa voi nostaa
~800-1000 asteesta --> 2000 asteeseen magnesiumjauholla. Sulattaa metallia
mutta taitaa palmit palaa melko nopeasti...

Norjalaiset kuulema kokeilivat kylmän sodan aikana napalmin tekoa
valasrasvasta arktisiin oloihin... : )

Jukka

Vesa Halme wrote:

> [...]
> professor, Louis F. Feiser. The term Napalm is taken from the 2 main
> ingredients (aluminum napthenate and aluminum palmitate) in Feiser’s

Termin suhteen tuo taitaa kyllä olla oikea, ehdottamani olisi
pikemminkin sopalm. :)

Natrium varmaan toimisi lähes samoin kuin alumiinikin.

t: Jukka

Jarno Salminen

Sami Jumppanen <SJump...@hotmail.com> kirjoitti artikkelissa
<84pq50$ntg$1...@tron.sci.fi>...

___
No huh huh !

On tuokin tullut joskus kokeiltua ja tulos on se että bensa+saippuamöhnä
sammuu
jo puhaltamalla jos sitä on vaikka ruokalusikallinen maassa ja se palaa.
Puhumattakaan
että se klöntin päälle heittäis vettä (Heti sammuu) ne fosfori-höysteet
taas on varmaan eri juttu.
Kuultu myös on että kun mömmöön lisää reilusti metallista natriumia niin se
vesisammutus on sen
jälkeen turha idea. Jotkut organometallit kuten trietyylialumiini vois olla
myös kovia mausteita.
Vielä salpietaria mukaan niin tukahdutuskin on turhaa. Näitä "Mausteita"
jos jotain paremminkin
tulisi varoa. Tosin ei niitä kyllä mistään saakkaan.

Näiden ohjeidenantojen kanssa ei kyllä pahemmin kannata varoo koska ne on
jo levinnyt kaikkialle
netistä löytyy ,kuten myös kirjastoista yms.........

T: Jarno Salminen

Kalle Rantanen

Sami Jumppanen <SJump...@hotmail.com> wrote in message news:84pq50

> [...]
> että joukossa on niitä hölmöjä jotka tulevat kokeilemaan tuota.
>
> Itse olen sopimus palomies ja enkä halua joutua "riemu-idiootti" & napalm

Jos joku sellaista haluaa tehdä, niin ohjeita löytyy kyllä. Ei sen koostumus
mikään salaisuus ole.

--
Kalle Rantanen <tomc...@sci.fi>
<http://www.sci.fi/~tomcat14/>

Luuk

jx wrote in message ...

>________________
>

>"Alumiinisaippua" ?????

Nyt tajusin vihdoinkin, miksi pesuaine firmojen omikstajia syytetään aina
leffoissa, Vietnamin sodan aiheuttajiksi.

Terveisin Tatu

pekka...@dlc.fi

Juha Ilo

On Wed, 05 Jan 2000 12:01:55, Jukka <jlep...@messi.uku.fi.poistatama> wrote:
>Natrium varmaan toimisi lähes samoin kuin alumiinikin.

Nyt varmaan tekee Juha itsestaan pellen, mutta ainakin viimeisimman tiedon
mukaan natrium tykkaa hapesta kovasti enemman kuin alumiini, eikos se
olisi hiukan riskaapeli ainesosa tallaiseen kayttoon?

Vai onko se saippuamuoto sitten niin paljon stabiilimpi?

-Juha Ilo, 1/99 Rapid Deployment Force - A-Coy, Pori Brigade (Reserve)
i...@lyseo.edu.ouka.fi, @irc JDoe, http://www.lyseo.edu.ouka.fi/~ilo
+358-8-510545 or mobile +358-50-3517884

Pääkäyttäjä

Jarno Salminen kirjoitti:

> [...]

>jos jotain paremminkin
>tulisi varoa. Tosin ei niitä kyllä mistään saakkaan.

Ei vai, muistaakseni joskus vuonna-87 kaverini ostivat apteekista (vanhan
lain aikaan, kun myrkytkin oli luokiteltu I ja II luokkiin) 250g pakkauksen
Natrium-metallia. Se oli palo-öljyssä. Hyvät selitykset (valheet) vaan
apteekkarin tädille ja kappas, nehän sitä myivät. Toivottavasti ei mene
läpi tänä päivänä. Poikien leikki nyt oli suht. harmitonta "kemisteilyä",
mutta joitakin "nut case" tyyppejä voipi olla.

T: Pää

Teemu S. Eskelinen

Pääkäyttäjä <kee...@pp.inet.fi> kirjoitti artikkelissa

> [...]
> läpi tänä päivänä. Poikien leikki nyt oli suht. harmitonta "kemisteilyä",
> mutta joitakin "nut case" tyyppejä voipi olla.

Jaaa, en minä ainakaan saanut apteekistamme salpietaria (en ole varma,
mutta taisin kysyä myös rikkiä). Olisikohan tuosta jotain kuusi-seitsämän
vuotta, jokatapauksessa ala-asteella. Tosin en minä tainnut mihinkään
selityksiinkään varautua. "Ei taida meiltä semmoista löytyä..."
Yläasteaikoina tosin noita olisi saanut oikeastaan kuka hyvänsä (oppilas)
kemian varastoista, mutta sitten ei motivoinut enää pikkukemistin leikit,
eikä mitään "riittävän isoja" (ts. vaikkapa parempia pommeja kuin olisi
muuten saanut) systeemejä oikein viitsinyt ruveta virittelemään...
--
TSE (Teemu Sakari Eskelinen), fft...@saunalahti.fi, ICQ:26248569,
http://www.saunalahti.fi/~fftepi/

Mikko Palosvirta

On 10 Jan 2000 21:22:30 GMT, "Teemu S. Eskelinen"
<fft...@saunalahti.fi> wrote:

>Jaaa, en minä ainakaan saanut apteekistamme salpietaria (en ole varma,
>mutta taisin kysyä myös rikkiä).

Muistaakseni rautakaupassa myytävä "Urea" on suunnilleen 99%
salpietaria.... ;-)

Mikko Palosvirta
http://personal.inet.fi/koti/judanssi
*** Remove "NOSPAM" when sending E-mail****

Jarmo Niemi

On Tue, 11 Jan 2000 05:14:18 GMT, Mikko Palosvirta
<mikko.pa...@NOSPAM.pp.inet.fi> wrote:

>Muistaakseni rautakaupassa myytävä "Urea" on suunnilleen 99%
>salpietaria.... ;-)

No ei tasan ole.

Urea, virtsa-aine, joka kosmetiikassa kulkee peitenimellä
"karbamidi" on

NH2
>C=O
NH2

ja salpietari on kaliumnitraattia, KNO3

Numerot alaindeksejä, ja urean kaavassa sidosviivat N:stä C:hen.
= tarkoittaa "kaksoissidos"

--
Jarmo Niemi, jar...@utu.fi, http://www.utu.fi/%7Ejarnie/

Jukka

Juha Ilo wrote:

> [...]
> olisi hiukan riskaapeli ainesosa tallaiseen kayttoon?
>
> Vai onko se saippuamuoto sitten niin paljon stabiilimpi?

On.

Matti Kaikkonen

Juha Ilo wrote:

> Nyt varmaan tekee Juha itsestaan pellen, mutta ainakin viimeisimman tiedon
> mukaan natrium tykkaa hapesta kovasti enemman kuin alumiini, eikos se
> olisi hiukan riskaapeli ainesosa tallaiseen kayttoon?

Jos natriumionit olisivat "riskaapeleita" hapen läsnäollessa, meillä olisi
merissä melkoinen pommi.

Juha Maenpaa

Kalle Rantanen <tomc...@sci.fi> wrote in message

> tiedämme

> Jos joku sellaista haluaa tehdä, niin ohjeita löytyy kyllä. Ei sen
koostumus
> mikään salaisuus ole.

Tieto ja tiedon käyttäminen kotikemiaan ovat kaksi eri asiaa. Olisiko
tuolla
10.1.2000 Heinolassa räjähtäneessä kerrostaloyksiössä ollut joku
napalmikokki asialla - voimakas räjähdys voisi viitata höyrystyneeseen
bensiiniin
(http://scully.mtv3.fi/mfc/page_uutiset?sivu=arkisto&pubid=10168)?

t. Juha

Jouni Hiltunen

Juha Maenpaa wrote:

> [...]
> 10.1.2000 Heinolassa räjähtäneessä kerrostaloyksiössä ollut joku
> napalmikokki asialla - voimakas räjähdys voisi viitata höyrystyneeseen

Nyt tulee mieleen kysyä että minkälainen peltikallo menee ja imuroi
internetistä pomminteko-ohjeet jotka joku täysin tuntematon ihminen, luoja ties
mistä syystä on postannut luultavasti ilman minkäänlaista pätevyyttä
räjähteissä tai kemiassa. On yksi asia lukea mistä napalmi tai jokin muu
sota-ase koostuu, mutta jos ajattelet että pystyt kotikonstein tekemään sitä
keittiössäsi niin olet vahva ehdokas tämän vuoden Darwin-palkinnolle.

Oma kokemukseni juontuu SA-Int:in polttotaistelukoulutuksesta, josta muistan
myös reseptin en ole koskaan yrittänytkään tehdä sitä itse. Koulutuksessa
muistettiin varoittaa myös vaaroista joten ehdotankin että tästä lähtien
keskustellessamme asioista käytännön tasolla laitamme mukaan
"Lääkintöhalituksen" varoituksen kuten alla:

*****VAROITUS****VAROITUS****VAROITUS****
Minkään yllä kuvatun yrittäminen omin avuin johtaa miltei varmasti tuhoisaan
rähjähdykseen ja tuskalliseen kuolemaan liekkimeressä, jonka jälkeen palomiehet
haravoivat raunioita kerätäkseen riitävästi jäännöksiäsi jotta nimelläsi
varustettu kirjekuori voidaan lähettää haudattavaksi. Jos jollakin ihmeen
konstilla onnistuisit säilymään hengissä joutuisit elämään lyhyen jäljellä
olevan elämäsi irvokkaana ihmisen epäkuvana. Ne jotka valmistavat oikeita
räjähdysaineita ammatikseen käyttävät kaikkia tarjolla olevia varokeinoja ja
parasta olemassa olevaa tekniikkaa ja hekin onnistuvat toisinaa räjäyttämään
itsensä kappaleiksi

Jos vielä tämänkin jälkeen olet epävarma siitä pitäisikö sinun yrittää niin
neuvon:
EI! EI! EI! EI! EI! EI! EI! EI! EI! EI! EI! EI! EI! EI! EI! EI! EI!

Jarno Salminen

> [...]
> läpi tänä päivänä. Poikien leikki nyt oli suht. harmitonta "kemisteilyä",
> mutta joitakin "nut case" tyyppejä voipi olla.

Niin ei nykyään. Eipä tuo natriumkaan sinänsä vaaralista ole kun sen
säilyttää kaukana vedestä ja hapoista (ja naplmista) tuo natrium-palasen
heittäminen veteen kuuluu
koulujen kemianopetuksen vakiotemppuihin mutta tosiaan: voi niitä joku toki
väärinkin käyttää.

T: Jarno Salminen

Juha Ilo

On Tue, 11 Jan 2000, Matti Kaikkonen <matti.ka...@helsinki.fi> wrote:
>Jos natriumionit olisivat "riskaapeleita" hapen läsnäollessa, meillä olisi
>merissä melkoinen pommi.

Roger over.

juusogamerelite

hah gay mitä jonnet lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lolvvv

v lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol