Polttoaineen säästö

1 view

Pertti Koivisto

Mikäli julkinen liikenne saadaan sähköiseksi saadaan
polttoainekuluissa merkittävää säästöä, kun nyt litra bensaa maksaa n.
10 mk, eli siis on varsin kallista. Kun julkinen valta hoitaa akkujen
vaihdon se järjestyy juohevasti ja mukavasti. Kun litralla bensaa
pääsee n. 10 km samalla sähkömäärällä pääsee 1 mk:lla.

Lume Laipio

Pertti Koivisto wrote:

> [...]
> 10 mk, eli siis on varsin kallista. Kun julkinen valta hoitaa akkujen
> vaihdon se järjestyy juohevasti ja mukavasti.

Oletkos sinä juovuksissa jo aamusta:
Julkisen vallan päämääränä on kerätä liikenteestä
mahdollisimman suuret verotulot, eikä suinkaan
auttaa sitä pääsemään peukaloruuvista irti.

Timo Pietilä

Lume Laipio wrote:

> Oletkos sinä juovuksissa jo aamusta:

Ei vaan mielisairas joka on jonkin sortin avohoidossa. Siis ihan oikeasti.

Follarit rajattu .evoon

Timo Pietilä

PenaL

Hei! Eihän bensiini ja nafta maksa juuri tuon enempää. Ne ovat ne verot,
jotka hilaavat moottoripolttoaineiden hinnat ylös. Sama omianisuus kuin
esim. alkoholijuomilla. Valitsemamme poliitikot ovat laskeneet näistä
saatavat verokertymät jo osaksi tulo-, ja menoarviota. Jos kansa alkaisi
humaltua jostakin muusta sekä alkaisi ajaa stöpselisähköllä tämä olisi
pois valtion jo syödyistä tai ulkomaille lainatuista rahoista. Tämä
vajaus olisi "pakko" korvata jollakin muulla tulolla. Oletko nyt aivan
varma, että jos autot muuttuisivat kulkemaan patterisähköllä, tätä
halvempaa lystiä ei verotettaisi mitenkään...?

-Pentti

kaj.st...@helsinki.fi.invalid

In sfnet.keskustelu.evoluutio Pertti Koivisto <pert...@hotmail.com> wrote:
> Mikäli julkinen liikenne saadaan sähköiseksi saadaan
> polttoainekuluissa merkittävää säästöä, kun nyt litra bensaa maksaa n.
> 10 mk, eli siis on varsin kallista.

(follarit)

Bensan hinta lienee jotain 20 senttiä per litra. Loput hinnasta on
erinimisiä veroja.

--
Kaj

Fuji

Pertti Koivisto <pert...@hotmail.com> wrote in news:ab66e28a-a612-4a3a-
8eb4-1d3...@o13g2000vbf.googlegroups.com:
Jossain serverissä lienee jumitusta sillä tuo viesti on viipynyt matkalla
10 vuotta. Markat on viestin lähtyksen jälkeen vaihdettu euroiksi. Eikä se
bensa maksanut markka-aikana kymppiä.

Rauno Viljanen

Arvaapa miten käy jos sähköauto osoittautuu taloudelliseksi? Silloin
keksitään vero sillekin. Valtiovalta huolehtii siitä ettei liikkuminen
ole halpaa.

Esimerkiksi nyt roskasakki nosti dieselpolttoaineenkin hintoja
huomattuaan sen bensiiniä halvemmaksi.
Suomen johtajat pitäisi panna pakkotöihin Sahalinille, tai oikeastaan
Kolumaan samantien. Eikä joskaan enää nähdä. Jos joku heidän
kavereistaan saisi tietää osoitteen, niin "Kirje palautetaan, osoite
tuntematon"......

Ja nyt Suomessa presidentiksikin yrittää siviilipalvelumies.
Presidentin pitäisi olla puolustusvoimien ylipäällikkö. Eihän sivari
voi olla presidentti.

Tosin Niinistö vie voiton. On samantekevää kuka toisena on.

Aki Karppinen

"Pertti Koivisto" <pert...@hotmail.com> kirjoitti
viestissä:ab66e28a-a612-4a3a...@o13g2000vbf.googlegroups.com...
Öljy loppuu, eräänä päivänä, eikä siihen ole enää pitkääkään aikaa, tällöin
maakaasua on vielä jonkinverran jäljellä, mutta sekin loppuu... SItten ei
auta, kuin jäädä maanpoveen, ja muuttua itse öljyksi tuleville sukupolville.
Mutta vedestä saadaan kyllä jokkakin YDINREAKTIOLLA varmasti silloin
energiaa,(HOH=>LOL:-) britit sen tutkimuksessa edelläkäviöitä, tiedän sen
koska luin asian Tieteen Kuvalehdestä.
Siinä energiassa on kyse lyhenteiden käytöstä, emmekä lopuillekaan tiedä,
vaikka Universiumissa olisi joku kone, joka ARPOO sanaristikkoja kaikista
jutuistamme, pelkästään pötkänä YHTEEN SUUNTAAN ymmärtällä saa vain UPEAA
HÄPEÄÄ!

Aki Karppinen

"Lume Laipio" <sin...@kof.fi> kirjoitti
viestissä:4f1e7d19$0$3062$9b53...@news.fv.fi...
- Eikä ole. Julkisen vallan päämäärä on auttaa Suomalaista yhteiskuntaa
selviämään kansakuntien välisessä kilpailussa, ei edes rahan suhteellisilla
arvostuksella ole niin suurta arvoa, kuin Talkootyöllä(esim. Kommunismi),
jossa jokainen saa perustarpeet kuitenkin tyydytettyä, jos suorittavat
työnsä säntillisesti, eikä heille anneta liikaa vaatimuksia, tai jos
annetaan, tulee vain Kapina ja Kuolema systeemille....

Teemu Uusi-Esko

Rauno Viljanen wrote:

> Tosin Niinistö vie voiton. On samantekevää kuka toisena on.

Tänään käyn osaltani varmistamassa asian. Ihan vain valtiovierailuja
ajatellen, jää edes ripaus uskottavuutta Suomi-kuvaan Jennin ja Saulin
edustaessa, vaihtoehdon ollessa... ... .. .

-Teemu-