Sauli Niiniistö

1 view

Pertti Koivisto

Kokoomuksen Sauli Niinistö valittiin eilen tasavallan presidentiksi.
Niinistö kukisti Haaviston 70-30 %.
Pystyykö kukaan muu laatimaan ennustetta.

PenaL

Kukaan muu - missä se ensimmäinen ennuste on...?

-P

Aki Karppinen

"Pertti Koivisto" <pert...@hotmail.com> kirjoitti
viestissä:7b87aa09-3e46-402f...@f14g2000yqe.googlegroups.com...
Kokoomuksen Sauli Niinistö valittiin eilen tasavallan presidentiksi.
Niinistö kukisti Haaviston 70-30 %.
Pystyykö kukaan muu laatimaan ennustetta.

Tuo on varmaan lopputulos, en usko, että paljoa muuttuu tuosta, mutta ellei
se ole varmaa en uskalla äänestää Haavistoa, koskaan tahdoisin ehkä silti
Saulin voittavan.... Onko Aki vEikko taas liian ovela?

Antti Tolamo

Ettei vaan kävisi kuten aikoinaan Ahtisaaren kohdalla.
Eli mustahevonen vie kaiken.

T:
Antti

Aki Karppinen

"Antti Tolamo" <use...@linux.tola.org> kirjoitti
viestissä:8fCdncJ3BK3...@giganews.com...
Ettei vaan kävisi kuten aikoinaan Ahtisaaren kohdalla.
Eli mustahevonen vie kaiken.

Höh, ei Suomessa ole vielä neekeripoliitikkoja, en tarkoita siinä
orjuuttavassa merkityksessä nyt, vaan siinä missä Paavali. Ei puvun värillä
sittenkään taida olla niin suurta merkitystä kuin ihonvärillä?

MartinMauer

Kannattaako äänestää maan johtoon ihminen, joka luottaa ranskalaiseen
autoteollisuuteen? Uutiskuvien mukaan Niinistö tuli vaalitilaisuuteen
valkoisella Peugeotilla.

Sellaistakin on väitetty, että Niinistö olisi sydämeltään bemarimies.
Kokoomuslaiselle presidenttiehdokkaalle kyseinen merkki ei nyt vain
oikein käy. Siitä tulee mieleen etuileva pankkiporho tai muuten vain
kovien arvojen edustaja. Lumenvalkoisessa Peugeotissa yhdistyy pehmeys
ja isänmaallisuus vähän niin kuin Mannerheimin karvalakissa.
Grafiitinharmaasta 700-sarjan BMW:stä tulisi mieleen teräskypärä.
Kyllä ehdokkaan preppaajat tällaiset asiat ottavat huomioon. Auto
kertoo monien mielestä jotain ihmisen persoonasta (Väyrysellä oli
menestyjän auto - kallis Mercedes-Benz - jolla hän melkein kaasutteli
presidentiksi). Haavistostakin muistan lukeneeni, että kunnostelee
autoja. Minkä merkkisiä ne mahtavat olla? Vai onko tämä tieto
ollenkaan oikea?

Miten niinistöläisyys näkyy autoilussa ja liikenteessä? Rakennetaanko
lisää moottoriteitä? Vedetäänkö ne läpi aarniometsien, joiden
suojelemisesta Niinistö on kirjoittanut vuonna 1997 Helsingin
Sanomissa näin:

"Onko nyt viimeinenkin puu jätettävä pystyyn mätänemään, niin että
kaikki metsämme rämettyvät läpipääsemättömiksi ryteiköiksi, joita
kauniisti kutsutaan luonnontilaisiksi aarniometsiksi. Ja kaikki tämä
vain sen takia, että jokainen tupajumi ja torakka saisi viettää
monimuotoista ja onnellista elämää. Me suomalaiset olemme
luonnonläheinen kansa, mutta miksi suojelisimme leivän suustamme."

Onko Niinistö bemarimies?

http://youtu.be/s7mKGTmA3gs

Kale K

31.1.2012 17.14, MartinMauer kirjoitti:

> [...]
> valkoisella Peugeotilla.
>
> Sellaistakin on väitetty, että Niinistö olisi sydämeltään bemarimies.

Sellainen, joka bimmerillä ajelee tai se on sydäntä lähellä, ei voi olla
läpeensä paha.

> [...]
> presidentiksi). Haavistostakin muistan lukeneeni, että kunnostelee
> autoja. Minkä merkkisiä ne mahtavat olla? Vai onko tämä tieto

Väyrynen on uuppelimiehiä. Tai tojo näytti kampanjan aikana oleva.
Pekalla taas on tallissa kolmekin vanhempaa kuplaa, joista ainakin
yhdellä ajelee kesäisin.

> [...]
> monimuotoista ja onnellista elämää. Me suomalaiset olemme
> luonnonläheinen kansa, mutta miksi suojelisimme leivän suustamme."

Pakkohan sen on olla. Mitä muutakaan? Ainoastaan suomalainen perikateus
nostaa kysymyksen pintaan: Vain todella rikkailla on varaa ajaa
ranskalaisella.

Kale

PenaL

MartinMauer wrote:

> [...]
> monimuotoista ja onnellista elämää. Me suomalaiset olemme
> luonnonläheinen kansa, mutta miksi suojelisimme leivän suustamme."

Ne metsät olisivat ja kasvaisivat siellä omalla paikallaan, vaikka
ihminen ei olisi koskaan käynyt niitä "hoitamassa"...:-)

Ihmisen "metsänhoito" tähtää ihmisen hyvinvointiin, ei niinkään metsän...

> Onko Niinistö bemarimies?

Bemarikin ok, vaikkapa joku vanhempi 500 -sarjalainen tms. mutta jos
olisi vanha Hiace tai Transit, sydämeni lämpiäisi... :-)

-P

Lume Laipio

Ladan maahantuontikin on lopetettu, mutta kaipa näilläkin
pakkasilla sellaisen käyntiin saisi..ainakin lämpimästä tallista.

PenaL

ne vanhat perus-Larssit olivat hyviä lähtemään käyntiin kovemmillakin
pakkasilla. Mulla niitä muutama joskus oli. Vanhimmissa oli vielä veivi.
Lähti silläkin käyntiin - kokeiltu on ... :-) Tosin koneen
huoltohommissa veiville oli enemmän käyttöä. Uudemmissakin oli
hihnapyörän päässä veivin päälle sopiva muhvi, mutta kun sivistyneesti
poistivat helmasta veivin mentävän reiän, ei koko kammella ollut enää
käyttöä kuin verkon painona... :-(

Todella lämmin auto Larssi oli; mm. kojelaudan lämminilmasuuttimen
päällä lämmitettiin joskus nakkeja ... :-)

-P

Jeff

Noh, noh. Minun ääntäni ei ole vielä laskettu.

Pertti Koivisto

Pertin ennuste oli varsin tarkka, ennustaen vaalituloksen suunnan,
suuruuden ja voittajan varsin tarkasti. Kukaan muu ei lähtenyt
veikkaamaan vaaliveikkausta. Haavisto tosin oli huono häviväjä, kun ei
tunnustanut TV:ssä voittajaa ennenkuin pakon edessä. Kokonaisuutena
vaali meni hyvin Pertin ennusteiden mukaisesti.