Kuvien julkaiseminen liikennerikkureista

3 katselukertaa

Vesku

lukematon,
18.6.2008 klo 16.29.3018.6.2008
vastaanottaja
Tämän rekkajupakan tiimoilta nousi esille että ottaa kuvat hidastelevista
rekoista ja tehdä rikosilmoitus.

Itselleni nousi mieleen ajatus ottaa kuvia hulluimmista ohittajista ja
julkaista kuvat netissä. Asian selventämiseksi kuvissa tietysti näkyisi
auton rekkari.

Montaako lakia rikon jos teen niin?

Ari Laitinen

lukematon,
18.6.2008 klo 16.39.3918.6.2008
vastaanottaja

Aja mielummin rekan edessä kahta kymppiä jos ei ole kiire mihinkään.
Rekoilla tuntuu aina olevan kiire jonnekin. Jos ne ajaisi kahta kymppiä niin
ne sentään noudattaisi nopeusrajoitusta.

Timo Autiokari

lukematon,
18.6.2008 klo 16.48.2518.6.2008
vastaanottaja
Vesku wrote:

> Tämän rekkajupakan tiimoilta nousi esille että ottaa
> kuvat hidastelevista rekoista ja tehdä rikosilmoitus.

Tuskinpa kuva kertoo nopeudesta mitään.

> Itselleni nousi mieleen ajatus ottaa kuvia hulluimmista
> ohittajista ja julkaista kuvat netissä. Asian selventämiseksi
> kuvissa tietysti näkyisi auton rekkari. Montaako lakia rikon
> jos teen niin?

Ehkä ei kannata kuskeja hulluiksi määritellä, mutta käsittääkseni
liikenteestä otetut kuvat saa julkaista vapaasti samoin kuin mistä
tahansa muusta julkisesta paikasta otetut kuvat.

Montaako lakia Simo Matikainen on rikkonut? Kyseessähän ei ole protesti
vaan kehottaminen kiusan, haitan tai vaaran aiheuttamiseen tieliikenteessä.

Rikkooko siinä jotain lakia vastaan jos pysäyttää piruilevan rekan ja
napsaisee sitten sen eturenkaista venttiilien varret sivareilla poikki?

Timo Autiokari

Ari Laitinen

lukematon,
18.6.2008 klo 16.50.3318.6.2008
vastaanottaja
Timo Autiokari wrote:

> Rikkooko siinä jotain lakia vastaan jos pysäyttää piruilevan rekan ja
> napsaisee sitten sen eturenkaista venttiilien varret sivareilla
> poikki?

Varaa pulttisakset mukaan jos tuota yrität tehdä. Voi olla tylsää hommaa
sivareilla ellet ole teräsmies.

holsten

lukematon,
18.6.2008 klo 16.59.1618.6.2008
vastaanottaja

"Vesku" <v...@luukku.comĀ§> kirjoitti
viestissä:Kee6k.20298$_03....@reader1.news.saunalahti.fi...

> Tämän rekkajupakan tiimoilta nousi esille että ottaa kuvat hidastelevista
> rekoista ja tehdä rikosilmoitus.

Ihan vaan mielenkiinnosta, mikä on rikosnimike jos ajaa
rekalla kahtakymppiä?

Timo Autiokari

lukematon,
18.6.2008 klo 17.01.5618.6.2008
vastaanottaja
holsten wrote:

> Ihan vaan mielenkiinnosta, mikä on rikosnimike
> jos ajaa rekalla kahtakymppiä?

Kyllä se sitten autokoulussa opetetaan sinulle.

Timo Autiokari

holsten

lukematon,
18.6.2008 klo 17.02.5318.6.2008
vastaanottaja

"Timo Autiokari" <timo.au...@aim-dtp.net> kirjoitti
viestissä:g3bsap$s06$1...@nyytiset.pp.htv.fi...

> Rikkooko siinä jotain lakia vastaan jos pysäyttää piruilevan rekan ja
> napsaisee sitten sen eturenkaista venttiilien varret sivareilla poikki?

Mitäs niinkun luulisit... :( tai :) tai ;)

holsten

lukematon,
18.6.2008 klo 17.12.5618.6.2008
vastaanottaja

"Timo Autiokari" <timo.au...@aim-dtp.net> kirjoitti
viestissä:g3bt44$sc3$2...@nyytiset.pp.htv.fi...

Autokoulussa, jos tämän lapsellisen sarkasmisi tarkoitus oli
viitata ikääni, niin luulen että minulla oli kortti jo silloin kun
sinä olit vasta kiiltona espanjalaisen taksikuskin silmissä :)))
Mutta asiaan, mikä sitten on sanktio alinopeudella ajamisesta?

Timo Autiokari

lukematon,
18.6.2008 klo 17.21.5218.6.2008
vastaanottaja
holsten wrote:

> Autokoulussa, jos tämän lapsellisen sarkasmisi tarkoitus oli
> viitata ikääni, niin luulen että minulla oli kortti jo silloin kun
> sinä olit vasta kiiltona espanjalaisen taksikuskin silmissä :)))

Eivätkö ne sitten opettaneet sinulle siellä autokoulussa että miten laki
määrää liikenteessä toimittavan? Minulle se opetettin v.-74, siellä
autokoulussa.

> Mutta asiaan, mikä sitten on sanktio alinopeudella ajamisesta?

Sakkoa siitä saa. Ja tänään oli mediassa poliisin kertomana että voipi
lähteä jopa kortti hyllylle, se oli kyllä yllätys minullekin.

Timo Autiokari

holsten

lukematon,
18.6.2008 klo 18.16.2418.6.2008

viestissä:g3bu9g$st4$1...@nyytiset.pp.htv.fi...

> Eivätkö ne sitten opettaneet sinulle siellä autokoulussa että miten laki
> määrää liikenteessä toimittavan?

Koko tieliikennelaki, no ei todellakaan.

> Sakkoa siitä saa. Ja tänään oli mediassa poliisin kertomana että voipi
> lähteä jopa kortti hyllylle, se oli kyllä yllätys minullekin.

Nyt faktaa kehiin, pykälää, jotain edes.

Kortti hyllylle, voi jessus...
Mites ne poliisit sais ne donitsit jo ne ottais kaikilta
rekkakuskeilta kortit poijes ;)

Jari Kaija

lukematon,
19.6.2008 klo 1.35.5419.6.2008
vastaanottaja
> Nyt faktaa kehiin, pykälää, jotain edes.

Etsit pykälän, jossa lukee "liikenteen vaarantaminen".

Ja jos syitä haetaan, jotta miksi tuo alkaa olemaan
se tarkkaan syynätty pykälä, niin mietippäs mitä
aiheuttaa:

Hidastelevan ajajan tekoset ->

Pirusti ohituksia. jotka harvemmin ovat 100% turvallisia.

Liikenteen jumiutuminen ->

Hälytysajoneuvojen tehtävät tulevat mahdottomiksi.

Ja näitä on paljon lisää, kun vähän vain vaivaa kupoliaan.

PenttiL

lukematon,
19.6.2008 klo 2.12.4119.6.2008
vastaanottaja

Riippuu mm. siitä, onko siinä nuppi edessä...;-)

Sorry, oli ihan pakko, hyvää juhannusta...

-P

Erkki Esimerkki

lukematon,
19.6.2008 klo 3.40.4619.6.2008
vastaanottaja
Jari Kaija kirjoitti:

> [...]
> aiheuttaa:
>
> Hidastelevan ajajan tekoset ->
>
> Pirusti ohituksia. jotka harvemmin ovat 100% turvallisia.

Ei hitaasti ajava rekkakuski tee ohituksia. Päivastoin.
Ohittajia tulee toki sakottaa.

Jari Kaija

lukematon,
19.6.2008 klo 4.52.0419.6.2008
vastaanottaja
[Jari Kaija]

[Erkki Esimerkki]

> Ei hitaasti ajava rekkakuski tee ohituksia. Päivastoin.
> Ohittajia tulee toki sakottaa.

[Jari Kaija]

Uusinta Erkin pyynnöstä:

holsten

lukematon,
19.6.2008 klo 16.01.2319.6.2008
vastaanottaja

"Jari Kaija" <jari....@pp.inet.fi> kirjoitti
viestissä:_em6k.2422$5x5....@read4.inet.fi...

> Etsit pykälän, jossa lukee "liikenteen vaarantaminen".

Miksi ihmeessä etsisin, kyse oli "alinopeudella ajamisesta"

> Ja jos syitä haetaan, jotta miksi tuo alkaa olemaan
> se tarkkaan syynätty pykälä, niin mietippäs mitä
> aiheuttaa:

> Hidastelevan ajajan tekoset ->

lol

> Pirusti ohituksia. jotka harvemmin ovat 100% turvallisia.

Mites toi turvaton ohittelu ohitettavaan liittyy?

> Liikenteen jumiutuminen ->

Totahan tapahtuu päivittäin.

> Hälytysajoneuvojen tehtävät tulevat mahdottomiksi.

Hälytysajoneuvoille tulee aina antaa tilaa.

> Ja näitä on paljon lisää, kun vähän vain vaivaa kupoliaan.

Paljosta tiedä mutta se tärkein jäi, rautalangasta, paljonko
päiväsakkoja alinopeudella ajamisesta?

Tuomas

lukematon,
22.6.2008 klo 8.01.3322.6.2008
vastaanottaja
holsten kirjoitti:

Tästä olikin mielenkiintoinen kommentti, että kun henkilöautoilija
junnaa valtatiellä 50-60:n vauhtia ja hidastaa liikennettä, niin
poliisin kommentti tähän on että eihän sille mitään voi jos joku ajelee
hitaammin. Jos rekkakuski aikoo hidastella ja ajella alinopeutta,
poliisi uhkaa ottaa kortin pois. Reilua?

Jari Kaija

lukematon,
23.6.2008 klo 2.46.4923.6.2008
vastaanottaja

> Miksi ihmeessä etsisin, kyse oli "alinopeudella ajamisesta"

Saivarteluvaihde jumittanut? Kun sitä ajukoppaasi
malttaisit käyttää muuhunkin kuin saivarteluun, niin
tajuaisit, että _liian hitaasti ajaminen_ varsinkin, kun
se tehdään tahallisesti välittämättä muun liikenteen
sujuvuudesta tie-kuin-tieosuudella, voi aiheuttaa
(ja aiheuttaakin) liikenteessä monia vaaratilanteita,
joilta muuten vältyttäisiin.

ps. Kun nyt tuli mieleeni, että taidat kuuluakkin näihin
"tienomistajiin", niin onko sinulle nopeusrajoitusmerkki
100 mitä varten? Sitäkö, että ajat idioottisuomalaisten
"maantienvaltiaitten" kuvitteleman 8-10% nopeammin?

Timo Autiokari

lukematon,
23.6.2008 klo 12.23.2123.6.2008
vastaanottaja
Jari Kaija wrote:

> onko sinulle nopeusrajoitusmerkki 100 mitä varten? Sitäkö,
> että ajat idioottisuomalaisten "maantienvaltiaitten"
> kuvitteleman 8-10% nopeammin?

Kysymystä ei ole edes osoitettu minulle enkä sitä aivan täysin
ymmärräkään mutta silti on pakottava tarve on vastata.

Minäkin hyvin usein ihmettelen että miksi niin monasti
nopeusrajoitumerkillä ei ole mitään liikenneturvallisuuden kannalta
oleellista syytä. Yksi käyttötarkoitus on kyllä selvinnyt, niillä
rakennellaan sakkorysiä, ja arvelen että niitä asennellaan myös
paikkoihin joiden läheisyydessä asuu joku isokenkä joka on häiriintynyt
siitä että on bygannut mökkinsä aivan siihen tien reunaan. Senkaltaiset
nopeusrajoitumerkkien käyttötavat ovat mielestäni omiaan vähentämään
niiden merkitystä.

Mutta, jos jokin tässä on idioottisuomalaista niin ne ovat nuo sinun
prosenttilukusi. Miksi ihmeessä matelisi 40km/h alueella 44km/h kun
aivan samalla hinnalla siinä saa edetä 55km/h (siis 37,5%). Tai itse
asiassa se tulee pitkässä juoksussa halvemmaksikin sillä mitä lyhyemmän
ajan on alttiina sakkorysille sen edullisempaa eteneminen on.

Timo Autiokari

Matti Vuori

lukematon,
23.6.2008 klo 12.47.5523.6.2008
vastaanottaja
Timo Autiokari <timo.au...@aim-dtp.net> wrote in news:g3oilq$gmd$1
@nyytiset.pp.htv.fi:

> [...]
> Miksi ihmeessä matelisi 40km/h alueella 44km/h kun
> aivan samalla hinnalla siinä saa edetä 55km/h (siis 37,5%).

Olipa rajoitusten asettamisella liikenneturvallisuuteen liittyvää syytä
tai ei, jokaiselle normaalijärkiselle on selvää, että niiden
_noudattamattomuuteen_ ja ajamiseen lähes puolitoistakertaa sallitulla
nopeudella liittyy erittäin suuria liikenneturvallisuuteen liittyviä
_seurauksia_.

--
Matti Vuori, <http://sivut.koti.soon.fi/mvuori>

timo.au...@aim-dtp.net

lukematon,
24.6.2008 klo 1.43.1624.6.2008
vastaanottaja
On Jun 23, 7:47 pm, Matti Vuori <mvu...@koti.soon.fi> wrote:

> Olipa rajoitusten asettamisella liikenneturvallisuuteen liittyvää syytä tai ei,

Kun rajoitusmerkille ei ole mitään liikenneturvallisuuteen liittyvää
perustetta niin silloin ei ole mitään liikenneturvallisuuteen
liittyvää syytä noudattaa sitä. Eikö vain? Sen ehkä saattaa jopa
normaalijärkinenkin ymmärtää?

Kun on paljon rajoitusmerkkejä joille ei ole mitään
liikenneturvallisuuteen liittyvää perustetta niin aivan kaikkien
rajoitusmerkkien merkitys vähenee vähenemistään, myös sellaisten jolle
on jokin liikenneturvallisuuteen liittyvä peruste.

> jokaiselle normaalijärkiselle on selvää, että niiden _noudattamattomuuteen_
> ja ajamiseen lähes puolitoistakertaa sallitulla nopeudella liittyy erittäin suuria
> liikenneturvallisuuteen liittyviä _seurauksia_.

Kun erikoismaksuluokassa sompailee 40km/h alueella niin yltää tasan
puolitoistakertaiseen etenemisnopeuteen.

Todellisuudessa vain aniharva noudattaa 30km/h ja 40km/h
matelurajoituksia. Sinulla ilmiselvästi ei ole ajokorttia/
ajokokemusta, tai olisiko se niin että käsityksesi normaalijärjestä on
jotenkin normaalista poikkeava.

Mitä ihmeen liikenneturvallisuuteen liittyviä seurauksia siitä
aiheutuu kun ei noudata rajoitusmerkkiä jolle ei ole mitään
liikenneturvallisuuteen liittyvää perustetta? Tuosta nyt voit sitten
normaalijärjelläsi ihan vapaasti vetää sen johtopäätöksen etten omaa
senkaltaista järkeä, meitä kun on niissä Gaussin käyrän kummassakin
hännissä jokunen.

Timo Autiokari

Kim Fallström

lukematon,
24.6.2008 klo 2.18.3824.6.2008
vastaanottaja
timo.au...@aim-dtp.net wrote:

> [...]
> matelurajoituksia. Sinulla ilmiselvästi ei ole ajokorttia/
> ajokokemusta, tai olisiko se niin että käsityksesi normaalijärjestä on

Työmatkalleni sattuu pätkä tuollaista 30 km/h rajoitusta
koulun edessä olevan tietyömaan kohdalla. Jos sen ajaa
viittäkymppiä niin ajassa säästää peräti 30 sekuntia.
eli minuutin yhden työpäivän kuluessa.

> Mitä ihmeen liikenneturvallisuuteen liittyviä seurauksia siitä
> aiheutuu kun ei noudata rajoitusmerkkiä jolle ei ole mitään
> liikenneturvallisuuteen liittyvää perustetta?

Se, että joku muu olettaa sinun noudattavan kyseistä
merkkiä esimerkiksi kääntyessään risteyksessä eteesi
tai ylittäessään katua suojatiellä kohdassa, jossa
on huono näkyväisyys. Paikkansapitämättömästä
oletuksesta seuraa riski.

Kim

Jari Kaija

lukematon,
24.6.2008 klo 4.15.4424.6.2008
vastaanottaja
> ...enkä sitä aivan täysin ymmärräkään mutta silti on pakottava tarve on
> vastata.

Allaoleva todistaa ylläolevan. Eli järjen vakava puutostauti.

Vastaa kaikille
Vastaa kirjoittajalle
Lähetä edelleen
0 uutta viestiä