Yhtyessään Diplomaattien karkoituspäätökseen Suomi osoitti kuuluvansa NATOon?

Puakki

Jos Venäjä katsoo Suomen liittyneen NATO-rintamaan, "Venäjän uhkan poistamisessa"
Venäjä voi tilaisuuden näyttäessä uhkaavalta, tehdä ennakoivan iskun Suomen
alueelle.
Vuonna 1943 oli vastaavan lainen tilanne, aselepo-pyyntö olisi lopettanut
vihollisuudet, ja Viipurin-Karjalaa olisi saatu takaisin.
Eduskunnassa olitiin aivan unelmissa, Wiljami Kalliokoski: "Jokkomme ovat
hyvissä asemissa rintamillamme, meidän ei tarvitse taipua mihinkään
ehdottomaan aselepoon"!/Väinö Tanner paheksuen.

Yksi päivän kestänyt tykistökeskitys Kannaksella romahdutti, kaikki Suomen
rintamat. Vain asemissa olleet joukot jäivät paikoilleen kannaksella, koska keskitys meni
heidän ylitseen.

Kaj Stenberg

Den lördag 31 mars 2018 kl. 11:08:33 UTC+3 skrev Puakki:

> [...]
> tarvitse taipua mihinkään
> ehdottomaan aselepoon"!/Väinö Tanner paheksuen.
>
> Yksi päivän kestänyt tykistökeskitys Kannaksella romahdutti,

Jälkikäteen tarkasteltuna Suomen joukot oli sijoitettu
melkoisen väärin ja priorisoinnit pielessä. Toisaalta,
jos joukot olisi sijoitettu toisin Venäjäkin olisi toiminut
toisin.

> Vain asemissa olleet joukot jäivät
> paikoilleen kannaksella, koska keskitys meni
> heidän ylitseen.

Tuo väittämäsi ei vastaa mitään mitä minä olen lukenut,
onkohan sulla jokin lähdekin väitteellesi?

--
Kaj

John Smith

Älä ota enää.

--
uʍop ǝpᴉs sᴉɥʇ

Puakki

Historia kertoo: "Menetetystä 10:pi Divisiooanasta".
Sotilaiden "äänet"/P. Rintala, Eversti: "Tykistön pauhua oli kestänyt tovin kun
linjasta alkoi lappaa järkyttyneitä miehiä, toisilla ei ollut täyttä vaatetusta, osa ilman aseita, heitä oli mahdotonta pysäyttää" (Kolmasosa Kannaksen joukoista
oli "käpykaartissa")
Puna-armeijan selostuksen mukaan, "joukot eteni 15 km vastarintaa kohtaamatta!"
(Britti reportteri:"Miten suomalaiset kuvitteli torjuvansa meidät ilman tykkejä?
Valmiit asemat, ei tykkejä? Meillä on 250 tykkiä kilometrillä"(suomen historian
mukaan 600!)
Matti-partion mukana ollut Marskin Ritaria keljutti:"Venäläiset sotilaat olivat
kuin metsällä, seisoskelivat ja polttivat sätkiään"
"Tärkeä ilmoitus, Etelään päin menee rautatiellä pressuilla peitettyä
materiaalia!" Päämaja: Mitä on pressujen alla? Matti-Partio: "Ei kiinnosta mennä
katsomaan!"
Puna-armeija käytti hyväkseen "Suomen tehokkaita kuuntelulaitteita"
(Iso panssariosasto vaihtoi likapyykkiään, ja vaati ammustäydennystä)
Kun suomesta vaadittiin lisää apua tuon Panssarioston torjuntaan, "Saksalaiset
ilmoitti osaston taistelevan Ilmajärven seudulla"

Puna-armeijan hyökkäys "Suurin voimin Suomeen oli bluffia! Ja oli apuna
Bagration Operaatiolle, jonka "sotapelistä" Rokossovski ajettiin kahdesti
"arestiin, Malenkov ja Voroshilov pehmittivät: Turhaan intät Päällikköä vastaan"
Stalin oli jo hyväksynyt STAVKAN suunnitelman, yhdellä kiilalla, Rokossovskin
suunnitelman mukaan kahdella kiilalla on parempi, Yksi kiila on helppo katkaista
Stalin taipui: Jos komentaja on noin varma, saakoon yrittää! Zukov lupasi
traktoreta, vetämään panssarit suosta. Yksi hyökkäys alkoi panssareilla suon yli
vastassa oli vain jv.pataljoona. Bagration(oli Gruusialainen ruhtinas) Operaatio
eteni 50 km päivävauhtia/ Paul Carell /Rokossovski