Voiko tehdä rikosilmoituksen toisen puolesta?

Frank Armoton

Tossa on paria vanhusta kusetettu voinko vaikka minä tehdä
rikosilmoituksen siitä?

Kaj Stenberg

Ei kai rikosilmoitus mitään lupaa vaadi?

Kaj Stenberg <stenb...@gmail.com> writes:

> Ei kai rikosilmoitus mitƤƤn lupaa vaadi?

Eipä kai sinänsä, mutta jos kyseessä on asianomistajarikos, niin
poliisi ei käsittääkseni saa edes alkaa tutkia ellei asianomistaja
itse sitä halua.

1. Valitse sopiva paikka, ei ihmisten tai rakennusten lahella, jossa
paukku voi aiheuttaa hairiota. - Iso-Kiinalaisen kayttoohje

Kaj Stenberg

Den söndag 24 december 2017 kl. 12:15:08 UTC+2 skrev Ari Saastamoinen:

> Eipä kai sinänsä, mutta jos kyseessä on asianomistajarikos, niin
> poliisi ei käsittääkseni saa edes alkaa tutkia ellei asianomistaja
> itse sitä halua.

Mutta eihän se että poliisi ei lähde tutkimaan estä jotain "Frankia" tehdä sitä rikosilmitusta?

--
Kaj

Frank Armoton

Ari Saastamoinen kirjoitti 24.12.2017 klo 12:15:

> Eipä kai sinänsä, mutta jos kyseessä on asianomistajarikos, niin
> poliisi ei käsittääkseni saa edes alkaa tutkia ellei asianomistaja
> itse sitä halua.

Kysymys onkin siitä, että jos teen sen niin tutkiiko poliisit edes sen
verran, että kysyvät henkilöiltä tapahtumista? Koska tapauksessa ei
uhrit nyt ymmärrä joutuneensa uhriksi.

--
Äliö viestit suodattuu lisäämällä suodattimeen maagisen merkin: [

g+ULVz6aVToJiec4JaLKqTioTefsWVUPmy4dEuos8gM17W2rxckDysI/pWZ5bwoHjFfwLngVGIB7h1NRm8u0Sg==