23.7.2008 klo 13.46.0423.7.2008
vastaanottaja

John Smith

lukematon,
23.7.2008 klo 14.25.5323.7.2008
vastaanottaja
"Petri Nurminen" <petri.n...@nic.fi> wrote in message
news:w7Khk.37895$_03....@reader1.news.saunalahti.fi...

Suosittelen haastamaan poliilaitoksen oikeuteen.

Harri Järvi

lukematon,
24.7.2008 klo 2.28.0524.7.2008

Komisario Pekka Laine kirjoitti:
> [...]

Poliisi ei voi kieltää kuvaamistaan vedoten siihen, että esitutkina on
poliisin johtama tilaisuus.

Henkilöllä on oikeus nauhoittaa käymiään keskusteluita, näin myös
esitutkintakuulustelussa. Kysymystä käsiteltäessä on huomattava myös,
että nauhoittaminen ei tietenkään ole sama asia kuin julkaiseminen.

"Jos esitutkinnassa läsnä olevalle henkilölle ilmaistaan muita kuin
häntä itseään tai hänen päämiestään koskevia, tutkintaan liittyviä
seikkoja, jotka eivät ennestään ole hänen tiedossaan, tutkinnanjohtaja
voi kieltää häntä ilmaisemasta niitä sivullisille esitutkinnan aikana."
(Esitutkintalaki 1987/449 48§)

Kielto on voimassa korkeintaan kolme kuukautta kerrallaan, ja se
edellyttää, että tietojen "ilmitulo tutkinnan aikana voi vaikeuttaa
rikoksen selvittämistä taikka aiheuttaa asianosaisille tai muille
vahinkoa tai haittaa."

Kirjesalaisuus ei liity siihen saako poliisilta viestin saanut julkaista
viestiä vai ei. Se tarkoittaa, että vain viestin vastaanottaja saa avata
kirjeen tai muun viestin. (Rikoslaki 1889/39 38 luku 3§
Viestintäsalaisuuden loukkaus)

--
Harri

Petri Nurminen

lukematon,
24.7.2008 klo 4.39.1224.7.2008
vastaanottaja

"Harri Järvi" <ja...@cs.tut.fi> kirjoitti
viestissä:g697dl$hv8$1...@news.cc.tut.fi...

Näinhän se on. Poliisin vastaus on jälleen kerran osoitus siitä, että
poliisi ei tunne lakia. Onpa poliisi jopa tehnyt minusta rikosilmoituksia
koska olen poliisia valokuvannut ja sähköpostikirjeitä julkaissut
www-sivuillani.

Odotan mielenkiinnolla syyttäjän päätöstä - jos asia syyttäjälle menee.

Petri Nurminen
http://vvv.valtakunta.info

John Smith

lukematon,
24.7.2008 klo 10.59.1324.7.2008

> [...]
> poliisi ei tunne lakia. Onpa poliisi jopa tehnyt minusta rikosilmoituksia
> koska olen poliisia valokuvannut ja sähköpostikirjeitä julkaissut

Mistä sen tietää, miten hyvin poliisi lakia tuntee? Jospa ne vaan ihan
tietoisesti kieltää ihmisiä tekemästä asioita ja toivovat, että ihmiset
tottelevat riippumatta siitä, mitä laki asiasta sanoo.

Jukka Pakkanen

lukematon,
24.7.2008 klo 11.30.4324.7.2008
vastaanottaja

"Petri Nurminen" <petri.n...@nic.fi> kirjoitti
viestissä:QcXhk.38190$_03....@reader1.news.saunalahti.fi...

> [...]
> poliisi ei tunne lakia. Onpa poliisi jopa tehnyt minusta rikosilmoituksia
> koska olen poliisia valokuvannut ja sähköpostikirjeitä julkaissut

Ja suhteellisuudentajun säilyttämiseksi tulee muistaa että tuossa uhoaa
petrinurminen joka itse tehtailee rikoslmoituksia "törkeästä
kunnianloukkauksesta" jos hänen sekoilujaan kommentoidessaan pohtii paljonko
yhteiskunta säästäisi jos henkilö saisi asianmukaista hoitoa... kalliiksi
tulevat yhteiskunnalla tuollaiset petrinurmiset ja muut kylähullut joiden
missiona vängätä asioista joista *luulevat* jotain ymmärtävänsä.

Jah, tuleekohan taas rikosilmoitusta... tulee kalliiksi noiden hamekankaiden
ostelu. Petrillä lienee jo aika kokoelma mekkoja kaapissaan.

Tonttu

lukematon,
24.7.2008 klo 14.41.0424.7.2008
vastaanottaja
Jukka Pakkanen raapusteli:

Pikku-karpolla on vahva fetismi suuntautuneena poliiseihin.

--
T.T.J

Petri Nurminen

lukematon,
25.7.2008 klo 8.29.0925.7.2008
vastaanottaja

"Jukka Pakkanen" <jukka.p...@qnet.xxxx.fi> kirjoitti
viestissä:4888a01d$0$25388$9b53...@news.fv.fi...

Jos yleensä kykenet sisäistämään lukemasi niin sinullekin pitäisi selvitä,
että varsin usein tekemäni kantelut yms. ovat olleet aiheellisia.

Esimerkkejä:
http://www.harjavalta.info/2007/ratkaisut2007.php

http://www.harjavalta.info/2006/ratkaisut2006.php

Mutta ongelma tietysti on, että et kykene klikkaamaan itseäsi sivuillen
noiden "spämmilinkkien" kautta ja siksi et voi tiätää miten asiat oikeasti
ovat ja luotat siihen, että totuus on se mitä sinä kuvittelet. Vaikka sitä
tietoakin olisi saatavissa.

Petri Nurminen
http://www.sataweb.fi
http://www.petrinurminen.net