Palvelupuutteita pääkaupunkiseudulla

Kaj Stenberg

Heräsin klo 4 oivallukseen että maanantaikin on "tylsäpäivä" . Mutta että tämä myöskin merkitsee ett seuraava lukion syventävä kemia 1h 45 min oppitunti vasta keskiviikkona, aikaa on siis reilusti valmisteluihin (tiistain eri bilsatunnit kun ovat jo valmiita).

No ei mitään, kivaa välillä ajaa autollakin joten töihin, pientä inventaariota ja kamojen kasaamista. Kotimatkalla mieleen tuli sitten että mitäs jos näin viikonloppuna kokkaisi hieman? Tuossahan on matkan varrella se ympärivuorokautinen Prisma josssa oikea juustotiskikin, ei tarvitse sitten päivällä kulkea se 2km metrolla joka viikonloppuisin taitaakin kaiken lisäksi kulkea vain 7 min välein. Taikka kävellä 50 taikka 200 metriä kauppoihin joissa parmesaania saa vain ylisuurina valmiiksipakattuna.

Mutta sitten tuli laskusuunta: Prisman käsiskannerit avautuvat vasta klo 9. Automaattikassatkin olivat kiinni klo 05. Onneksi edes ”kortinvilahdus” sentään toimi, ei nyt ihan keskiajalle (PIN) taikka kiviajalle (oravannahkakorvikkeita)..

(p.s. Ylläoleva tietenkin kirjoitettu pilke silmässä ja tietyiltä osin bowdlerisoitu vaikeuttaakseen vakavampaa pahansuopeutta).
--
Kaj

Kaj Stenberg wrote:
> Heräsin klo 4 oivallukseen että maanantaikin on "tylsäpäivä" . Mutta
> että tämä myöskin merkitsee ett seuraava lukion syventävä kemia 1h 45
> min oppitunti vasta keskiviikkona, aikaa on siis reilusti

Käsiteltiinkö sillä tunnilla hiilidioksidin ominaisuuksia?

> valmisteluihin (tiistain eri bilsatunnit kun ovat jo valmiita).

No jos sinulla on aikaa reilusti, niin miksi se ei kuitenkaan riittänyt
Bergin artikkelin lukemiseen??

> No ei mitään, kivaa välillä ajaa autollakin joten töihin, pientä

Bensa vai dieselauto, vai joko olet hurahtanut sähköautoon?

> [...]
> matkan varrella se ympärivuorokautinen Prisma josssa oikea
> juustotiskikin, ei tarvitse sitten päivällä kulkea se 2km metrolla

Tappeletko sinäkin metrotunnelissa kuten se ateistinen evotoverittaresi?

> joka viikonloppuisin taitaakin kaiken lisäksi kulkea vain 7 min
> välein. Taikka kävellä 50 taikka 200 metriä kauppoihin joissa
> parmesaania saa vain ylisuurina valmiiksipakattuna.

Mutta sinun mukaasihan niissä suurissa pakkauksissa on edullinen kilohinta!!
Ja kyseinen kilohinta se oleellisin asia...!?

> [...]
> klo 9. Automaattikassatkin olivat kiinni klo 05. Onneksi edes
> ”kortinvilahdus” sentään toimi, ei nyt ihan keskiajalle (PIN) taikka

Cabal on siis aivopessyt sinut lopullisesti, toivoton tapaus.

> (p.s. Ylläoleva tietenkin kirjoitettu pilke silmässä ja tietyiltä
> osin bowdlerisoitu vaikeuttaakseen vakavampaa pahansuopeutta).

to bowdlerise, expurgate (to remove or alter those parts of a text
considered offensive, vulgar, or otherwise unseemly)
https://en.wiktionary.org/wiki/bowdlerisoida

"The verb "bowdlerise" (or "bowdlerize") has associated his name with the
censorship not only of literature but also of motion pictures and television
programmes."
https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/bowdlerize

Kulttuurimarxistinen mädätystermi siis.

Kaj Stenberg

måndag 2 maj 2022 kl. 10:37:06 UTC+3 skrev TJT2:

> Käsiteltiinkö sillä tunnilla hiilidioksidin ominaisuuksia?

Ei, mutta huomenna tulee ensimmäinen orgaanisen kemian tunti. Jonka luonnollisesti aloitan kertomalla mitkä hiiliyhdisteet lasketaan epäorgaanisiksi ja miksi. Osan krediitin voit laskea itsellesi, en olisi välttämättä muistan että peruskoulussa joku ope on voinut opettaa että "orgaaninen kemia on (kaikkien) hiiliyhdisteiden kemia".

> [...]
> Bensa vai dieselauto, vai joko olet hurahtanut sähköautoon?

> Tappeletko sinäkin metrotunnelissa kuten se ateistinen evotoverittaresi?

Nykyään kuljen kahdesti päivässä. Koskaan en ole nähnyt tappelua. Joskus oli joku juoppo joka huusi että Jeesus pelastaa. Suht harmitonta siis.

Taikka kävellä 50 taikka 200 metriä kauppoihin joissa

> Mutta sinun mukaasihan niissä suurissa pakkauksissa on edullinen kilohinta!!
> Ja kyseinen kilohinta se oleellisin asia...!?

Et sitten tapasi mukaan kykene hahmottamaan että pakkaushinta _JA_ kilohinta ovat _molemmat_ tärkeitä parametreja. _SAMANAIKAISESTI_.

> Cabal on siis aivopessyt sinut lopullisesti, toivoton tapaus.

Sinusta siis väärin kokeilla uutta tekniikkaa ja arvioida soveltuvuutta itselleen?

--
Kaj

Kaj Stenberg wrote:

> [...]
> olisi välttämättä muistan että peruskoulussa joku ope on voinut
> opettaa että "orgaaninen kemia on (kaikkien) hiiliyhdisteiden kemia".

Niin, tästähän oli keskustelua evoryhmässä, tuolle näyttää löytyvän
erilaisia määritelmiä, hassua että sinä et (eikä AnttiHx) huomannut käyttää
tuota todisteena sille kulmakivellesi. Wiki muuten näyttää opettavan samoin
kuin peruskoulun ope "In chemistry, organic compounds are generally any
chemical compounds that contain carbon-hydrogen or carbon-carbon bonds. "
mutta jatkaa sitten
"For historical reasons, a few classes of carbon-containing compounds (e.g.,
carbonate salts and cyanide salts), along with a few other exceptions (e.g.,
carbon dioxide), are not classified as organic compounds and are considered
inorganic. Other than those just named, little consensus exists among
chemists on precisely which carbon-containing compounds are excluded, making
any rigorous definition of an organic compound elusive.[1]"
https://en.wikipedia.org/wiki/Organic_compound
Ja pointti, kuten jo aikaisemmassa keskustelussa evoryhmässä totesin,
"little consensus exists among chemists on precisely which carbon-containing
compounds are excluded, making any rigorous definition of an organic
compound elusive"
joten kertomalla, mitkä hiiliyhdisteet lasketaan, sinä lähinnä kerrot vain
oman mielipiteesi. Asiallinen ja pätevä opettaja kertoisi, että ei pysty
kertomaan mitkä hiiliyhdisteen lasketaan epäorgaaniksiksi, koska
tiedeyhteisöllä ei ole konsensusta asian suhteen.

> Nykyään kuljen kahdesti päivässä. Koskaan en ole nähnyt tappelua.

En kysynyt oletko nähnyt muiden tappelevan vaan kysyin, että tappeletko
sinä?

> Et sitten tapasi mukaan kykene hahmottamaan että pakkaushinta _JA_
> kilohinta ovat _molemmat_ tärkeitä parametreja. _SAMANAIKAISESTI_.

Selitin minä sinulle.

Kaj Stenberg

måndag 13 juni 2022 kl. 09:18:58 UTC+3 skrev TJT2:
> [...]
> "little consensus exists among chemists on precisely which carbon-containing
> compounds are excluded, making any rigorous definition of an organic

Se varsinainen pointti yllä lainaamassasi on kyllä sanoissa "Other than just named". Ja toteamus ettei CO2 ole orgaaninen.

Mutta kunhan olet onnellinen, siitä vaan.

--
Kaj

Joku amerikkalainen(?) oppilas ei ollut onnellinen (7 vuotta ja 6 kk sitten)
kun kollegasi väitti, että CO2 on orgaaninen
x x x
Today in chemistry class we were discussing Organic Chemistry. We discussed
what organic compounds basically are and then I asked the teacher whether
CO2 is organic or not. She told that it is as it contains carbon and oxygen
with a covalent bond. I told her it can't be as it is not found in animals
(naturally). I am very confused about it.
x x x
https://chemistry.stackexchange.com/questions/22195/is-carbon-dioxide-organic-or-inorganic

Ja vastauksistakin löytyy mm tällaista
z z z
Carbon dioxide is indeed strictly speaking organic, as it is a compound
containing carbon. Your claim that it doesn't naturally occur in living
organisms is not correct. For instance, it is the product of breathing.

That said, some chemists do not consider it to be organic as it has no
hydrogen in it- a critical component of just about every organic compound.

You have to remember that the term "organic" is just a vague definition
given by humans to some types of chemicals. Nature does not always play by
our rules, especially when you're talking about borderline cases such as
carbon dioxide.
z z z

Kaj Stenberg

onsdag 29 juni 2022 kl. 02:52:58 UTC+3 skrev TJT2:

> [...]
> with a covalent bond. I told her it can't be as it is not found in animals
> (naturally). I am very confused about it.

Tuo oli jo niin paksu sohjaus että eiköhän se tullut mukaan postaukseesi ihan vahingossa.

Mutta sitten tulikin ihan käyttökelpoista kamaa:

> [...]
>
> That said, some chemists do not consider it to be organic as it has no
> hydrogen in it- a critical component of just about every organic compound.

Elikkä kaksi varsin selkeästi muotoiltua (eri) määritelmää. Voisi sanoa että ero on kemian ja biokemian välinen ero.

> [...]
> our rules, especially when you're talking about borderline cases such as

Ja koska tulen opettamaan 9-luokan kemiaa samalle luokalle kuin viime vuonna silloiselle 8-luokalle tulen korostamaan entuudestaan enemmän peruspointtia: luonnosta löytyy pääsääntöisesti vain jatkumoita. _Ihminen_ on se joka (keinotekoisesti) luokittelle. Ja jotkut ihmiset sitten kuvittelee määritelmän olevan jotenkin "absoluutti". (Biologiassa esimerkkini on ero "pitkän" ja "lyhyen" välillä..).

--
Kaj

Kaj Stenberg wrote:

> Tuo oli jo niin paksu sohjaus että eiköhän se tullut mukaan
> postaukseesi ihan vahingossa.

Naispuolinen stenberi ei tietenkään tullut mukaan vahingossa, kun nolaa sen
sinun "ei tullut mieleenkään, että opettaja..." kommenttisi.

> Mutta sitten tulikin ihan käyttökelpoista kamaa:

> Elikkä kaksi varsin selkeästi muotoiltua (eri) määritelmää. Voisi
> sanoa että ero on kemian ja biokemian välinen ero.

Niin, MINUN piti kertoa sinulle ja AnttiHx:lle ja muille
kulmakivi-inttäjille esimerkki, kun ette itse niitä keksineet. Tosin tuo
kiista CO2:n orgaanisuudesta näyttää olevan ollut olemassa jo niin pitkään,
että ei oikeastaan täytä sitä vaatimusta että NYKYtieessä, mutta koska
ilmeisesti edelleenkin kiistellään, pitänee hyväksyä. Vaan eihän tuo
yksittäistapaus mitenkään todista, että tuollainen olisi ihan kulmakivi,
vaan teillä inttäjillä pitäisi olla PALJON muitakin esimerkkejä. Ei vaan
tunnu löytyvän, ennen tuota ainoa kelvollinen oli Pluton alentaminen
kääpiöplaneetaksi. Siis vain kaksi esimerkkiä, ja niistäkin MINÄ ITSE
jouduin kertomaan toisen!!!

> Ja koska tulen opettamaan 9-luokan kemiaa samalle luokalle kuin viime
> vuonna silloiselle 8-luokalle tulen korostamaan entuudestaan enemmän
> peruspointtia: luonnosta löytyy pääsääntöisesti vain jatkumoita.

DNA:n löytäminen ja geenien toiminnan ymmärtäminen nimenomaan KUMOSI
Darwinin ja hänen aikalaistensa harhaluulon, että perinnöllisyys olisi
samanlaista kuin maalien sekoittaminen...

> _Ihminen_ on se joka (keinotekoisesti) luokittelle. Ja jotkut ihmiset
> sitten kuvittelee määritelmän olevan jotenkin "absoluutti".

Määritelmä on absoluutti.

> (Biologiassa esimerkkini on ero "pitkän" ja "lyhyen" välillä..).

Eihän noille ole mitään eksaktia määritelmää, joten herää kysymys että
oletko sinä yhtä pihalla kuin AnttiHx sen suhteen, että mitä sana
"määritelmä" tarkoittaa... (retorinen kysymys, joten ei kysymysmerkkiä).

"definition
noun
1. a statement of the exact meaning of a word, especially in a dictionary"

Toistan: the exact meaning of a word.

"A definition is a statement of the meaning of a term (a word, phrase, or
other set of symbols).[1][2] Definitions can be classified into two large
categories, intensional definitions (which try to give the sense of a term)
and extensional definitions (which try to list the objects that a term
describes"

"In mathematics, a definition is used to give a precise meaning to a new
term, by describing a condition which unambiguously qualifies what a
mathematical term is and is not. Definitions and axioms form the basis on
which all of modern mathematics is to be constructed."

"a statement of the meaning of a word or word group or a sign or symbol"

"a formal and concise statement of the meaning of a word, phrase, etc"

"a statement of what a thing is"

"Terminologisten määritelmien tekeminen on työllistävin osuus termityössä.
Määritelmässä kerrotaan vain käsitteen olennaiset sisällölliset piirteet,
jotka erottavat sen kaikista muista käsitteistä, jotka kuuluvat saman
yläkäsitteen alaan. Käsitettä määritellään siis yläkäsitteensä avulla.
Yläkäsitettä ei siis määritellä alakäsitteen yhteydessä, vaan omalla
käsitesivullaan sijaitsevassa omassa määritelmässään."

Ja etenkin Raimo Suonille:

"Määritelmän tulee olla lyhyt, vain yhden virkkeen mittainen. Määritelmään
siis kirjoitetaan vain se välttämätön, joka tarvitaan, että läheiset
käsitteet erottuvat toisistaan. Tarkoituksena onkin tunnistaa ne olennaiset
piirteet, jotka erottavat esim. vieruskäsitteet toisistaan, ja määritellä
näiden ns. olennaispiirteiden avulla."

Ja Stenberg ja AnttiHx, huomatkaa sanat TARKASTI ja PYSYVÄSTI
"Kokeelliseen tieteeseen kuuluvien mittausten vertailtavuuden ja
toistettavuuden mahdollistamiseksi yksiköt tulee määritellä tarkasti ja
pysyvästi. SI-järjestelmän perusyksiköt ovat tyyppiesimerkkejä
fysikaalisista määritelmistä."

"Määritelmä on käsitteen olennaisten ominaisuuksien lyhyt, tarkka
kielellinen kuvaus eli definitio."

AnttiHx

TJT2 kirjoitti 10/07/2022 klo 8.16:

> [...]
> toistettavuuden mahdollistamiseksi yksiköt tulee määritellä tarkasti ja
> pysyvästi. SI-järjestelmän perusyksiköt ovat tyyppiesimerkkejä

Kaikkien SI-yksiköiden määritelmät ovat muuttuneet viime vuosina. Ne
ovat entistä tarkemmat ja ehkäkpä nyt pysyviäkin. Aikaisemmat
määritelmät eivät olleet riittävän tarkkoja eivätkä ne sitten pysyneetkää.

Aivan samoin on gravitaation määritelmä, vanha Newtonilainen määritelmä
ei ole riittävän tarkka ääriolosuhteissa; sen on nyt korvannut
Einsteinin suhteellisuusteoriaan perustuvat määritelmä. Sekin tosin
korvautaunee tarkemmalla kunhan kvanttimekaniikka ja suhteellisuusteoria
pystytään yhdistämään.

Antti

AnttiHx wrote:

> Kaikkien SI-yksiköiden määritelmät ovat muuttuneet viime vuosina. Ne

Mielenkiintoista kuinka sinulla on aikaa trollata näistä asioista, mutta ei
aikaa katsoa itkuvideota eikä rohkeutta lähettää palautetta suoraan Takulle
yms kreationisteille.

> ovat entistä tarkemmat ja ehkäkpä nyt pysyviäkin. Aikaisemmat

Miten se, että käytetään epätarkkoja likiarvoja, lisää tarkkuutta? Eikö
sinulle opetettu fysiikan tai matematiikan oppitunnilla edes kokonaisvirheen
laskemista, tai sitä miten tarkasti annetun tehtävän vastaus tulee
ilmoittaa?

> määritelmät eivät olleet riittävän tarkkoja eivätkä ne sitten
> pysyneetkää.

Ei vaan liity mitenkään siihen Stenbergin vänkyttämään kulmakiveen.

> Aivan samoin on gravitaation määritelmä, vanha Newtonilainen
> määritelmä ei ole riittävän tarkka ääriolosuhteissa; sen on nyt
> korvannut Einsteinin suhteellisuusteoriaan perustuvat määritelmä.

Kummallista, netti edelleenkin täynnä sivustoja jotka eivät ole kuulleetkaan
tuosta korvaamisesta, vaan esittävät sen newtonilaisen, sen sijaan ei näytä
löytävän yhtäkään sivustoa jossa gravitaatio olisi määritelty sinun
inttämälläsi tavalla.

> Sekin tosin
> korvautaunee tarkemmalla kunhan kvanttimekaniikka ja
> suhteellisuusteoria pystytään yhdistämään.

Mutta voi käydä niinkin, että suhteellisuusteoria heitetään historian
romukoppaan flogistonteorian seuraksi. Ehkäpä Humpin ja Hartnettin
kosmologioiden perimmäinen ongelma on, että ne pohjautuvat
suhteellisuusteoriaan joka ei pidäkään paikkaansa...!? Mitä sanoo
Lehtiniemi? Tai mitäs sinä sanot, jos löydetään se gravitoni jne? Ja
kvanttimekaniikka joko on huuhaata tai sitä kansanomaisesti selittävät
teokset täysin kelvottomia. Niitäkin aikoinaan lukenut, samanlaista sekoilua
kun evoluutioteorian kirjat.

Matti Lehtiniemi

TJT2 kirjoitti 12.7.2022 klo 4.36:
> [...]
> kvanttimekaniikka joko on huuhaata tai sitä kansanomaisesti selittävät
> teokset täysin kelvottomia. Niitäkin aikoinaan lukenut, samanlaista

No nämä atomipommitotuudella päänsä sekoittaneet, suhteellisuusteoriaan
uskovat "tiedemiehet" ovat oma lukunsa.
Tietyst ikä alkaa painaa jo pahimpia uskovaisia, kuten Valtaojaa ja
Enqvistiä eikä nuoriso ole heistä enää kiinnostunut.

Itse ajattelin lentää Marsiin.Aioin joku viikko sitten mennä Los
Angelesiin tutkimaan Space-X:n projekteja ja pyrkiä sinne töihin.
Huippuälylleni ja gravitaatio-ohjelmointi-matematiikka -osaamiselleni
olisi varmasti käyttöä siellä.
Valitettavasti eivät päästäneet minua New Yorkin koneeseen Islannin
Keflavikissa !
Saatanan korona-rokotus puuttui.Koneeni olisi laskeutunut Newarkin
kentälle, lähelle Elisabethin kaupunkia.YLEn uutisissa oli juuri, että
kyseisessä kaupungissa on sallittu kannabiksen käyttö.Luuliko ne että
olen joku narkkari, joka etsii huumeita ?

Pitää odottaa että korona-hömpötys loppuu kokonaan ja yrittää uudelleen.

Kaj Stenberg

tisdag 12 juli 2022 kl. 04:36:22 UTC+3 skrev TJT2:

> Mutta voi käydä niinkin, että suhteellisuusteoria heitetään historian
> romukoppaan flogistonteorian seuraksi.

Sivuhuomautuksena flogistoniteoria edustaa n.s. "hyvää tiedettä": selitti aikoinaan sen ajan havaintoja. Vrt kreationismia joka on "huonoa tiedettä", toimiakseen vaatii lisäyksiä joista ei ole havaintoja (sekä toki myöskin tehtyjen havaintojen poisjättämistä ja "tulkintaa").

--
Kaj

Matti Lehtiniemi wrote:

> No nämä atomipommitotuudella päänsä sekoittaneet,
> suhteellisuusteoriaan uskovat "tiedemiehet" ovat oma lukunsa.

Siitäs kuulit, AnttiHx !!

> Tietyst ikä alkaa painaa jo pahimpia uskovaisia, kuten Valtaojaa ja
> Enqvistiä eikä nuoriso ole heistä enää kiinnostunut.

Nuorisoakin tuntui kiinnostavan se YLEn ohjelma, jossa se värillinen
suvakkiämmä sai Valtaojan totemaan, että ei ymmärrä sanaakaan. Enqvist
lienee lähes kaikille tuntematon,. minäkään en ole häntä erityisemmin
noteerannut koskaan, nimi toki tuttu, ja ehkä joskus kauan sitten
suoniosilmäilin jonkun hänen kirjansa.

> Itse ajattelin lentää Marsiin.

Oletko seurannut NASAn yritystä päästä Kuuhun? Kovin huonosti sujuu, Artemis
käynyt jo kaksi kertaa padilla, mutta on taas VABissa korjattavana, ja eka
laukaisuikkuna jo mennyt ohi. Mitenkän se Marsiin lentävät kun eivät pääse
edes Kuuhun ??

> Aioin joku viikko sitten mennä Los
> Angelesiin tutkimaan Space-X:n projekteja ja pyrkiä sinne töihin.

Onkos niilläkin jotain "Ensin kuuhun ja sitten joskus kaukaisessa
tulevaisuudessa Marsiin" haaveita vai ihanko suoraan maapallolta Marsiin
yrittävät?

> Huippuälylleni ja gravitaatio-ohjelmointi-matematiikka -osaamiselleni
> olisi varmasti käyttöä siellä.

Myös NASAlla voisi olla käyttöä huippuälyisille, kun saksalaisten
eläkkeellejäämisten ja kuolemien jälkeen NASAlta ei ole hommat oikein
sujuneet. Sukkuloita sentään rakentelivat, mutta niistäkin irtoili tiiliä ja
lopulta räjähti.

> Valitettavasti eivät päästäneet minua New Yorkin koneeseen Islannin
> Keflavikissa ! Saatanan korona-rokotus puuttui.

Mitenkäs huippuälykäs ei älynnyt selvittää maahanpääsyn edellytyksiä? Ja
tarvittaessa hommata vaikka väärennetyt rokotustodistukset kuten Espanjan
eliitti teki??

> Koneeni olisi laskeutunut Newarkin
> kentälle, lähelle Elisabethin kaupunkia.YLEn uutisissa oli juuri, että
> kyseisessä kaupungissa on sallittu kannabiksen käyttö.Luuliko ne että
> olen joku narkkari, joka etsii huumeita ?

Juurihan sinä totesit, että todellinen syy oli "koronarokotuksen"
puuttuminen.

> Pitää odottaa että korona-hömpötys loppuu kokonaan ja yrittää
> uudelleen.

Niillä on jo apinarokkohömpötys ja Marburg-hömpötys tulilla.

Onpas sulla taas harhat. Btw, haasteen numero 2 määräaika alkaa olla
käsillä, joten pidäpäs kiirettä jotta et nolaa itseäsi yhtä totaalisesti
kuin haasteen numero 1 kohdalla kävi. Btw2, huomasithan että esitin myös
haasteen numero 3 ?

Matti Lehtiniemi

TJT2 kirjoitti 22.7.2022 klo 10.00:
> [...]
> Artemis käynyt jo kaksi kertaa padilla, mutta on taas VABissa
> korjattavana, ja eka laukaisuikkuna jo mennyt ohi. Mitenkän se Marsiin

En noita NASAn touhuja kauheasti seurannut.Space-X:n systeemi on niin
paljon mielenkiintoisempi ja tehokkaampi.Uudelleenkäytettävyyshän on
todella järkevää, ja NASAn käyttämät kiinteän polttoaineen raketit ovat
suorastaan hengenvaarallisia.

Tuossa on jotain mielenkiintoista, en ole tarkemmin perehtynyt:
https://www.tivi.fi/uutiset/avaruusyhtiot-lyovat-paansa-yhteen-pyrkivat-marsiin-kolmen-vuoden-sisalla/9239b23c-5e9d-4f46-b7d8-567642700aac

Jos niillä on miljardi euroa, niin voisivathan he minut palkata.

Minun pitäisi ensiksi rakentaa omasta asunnostani energia-neutraali.Olen
juuri rakentamassa latausasemaa sähköpolkupyörälleni, joka käyttää
aurinkoenergiaa ja aurinkopaneelia.
Kun on selvinpäin koko ajan, niin asiat sujuvat kohdallani.

Helvetti tarjosi mulle 15 senttiä/kWh sähkösopimusta ensi talveksi.Mun
sähkölasku nousee jonnekin 800 euroon kuussa, jos en tee polttopuita
enkä saa aikaiseksi lämpöpumpun asennusta.
Aion ainakin tehdä polttopuita.Ja paljon.

> Mitenkäs huippuälykäs ei älynnyt selvittää maahanpääsyn edellytyksiä? Ja
> tarvittaessa hommata vaikka väärennetyt rokotustodistukset kuten
> Espanjan eliitti teki??

ESTAn hankin, maksoi 20 dollaria.Luulin että koronahömpötys on ohi
jenkeissä, mutta mitä vielä.
Väitän että olisin puhunut itselleni pääsyn jenkkeihin mutta USAn
suurlähetystö Reykjavikissa oli kiinni Islannin kansallispäivän takia.
Oli muuten mahtavat ruoat Saga-luokassa Icelandic airin lennolla
Tukholmaan ykkösluokassa.

Muistan kyllä "operation paperclipin" hyvinkin vahvasti.

> Niillä on jo apinarokkohömpötys ja Marburg-hömpötys tulilla.

Tappoi sen mursunkin kun jonkun naikkosen piti päästä esittämään
osaamistaan.Siis suomalaiset hörhöt.

Kaj Stenberg

Minun lukio-oppilaani ymmärtävät argumentointejani ja vastauksiani. Sinä et. Tietenkin minun vikani?

--
Kaj

Ari Saastamoinen wrote:

> Hmm... en olekaan koskaan tullut ajatelleeksi, että kuumatkoissakin
> olisi joku laukaisuikkuna (joka ei toistuisi päivittäin), mutta onhan

July 26 – August 10
13 launch opportunities

August 23 – September 6
12 launch opportunities

September 19 – October 4
15 launch opportunities

October 17 – October 31 (preliminary)
11 launch opportunities

November 12 – November 27 (preliminary)
12 launch opportunities

https://www.nasa.gov/feature/artemis-i-mission-availability

> sen radan perigeen ja apogeen väli noin 42000 km (reilu 10%
> kokonaisetäisyydestä), että kai sen suhteenkin kannattaa jo vähän
> optimoida.

To determine potential launch dates, engineers identified key constraints
required to accomplish the mission and keep the spacecraft safe. The
resulting launch periods are the days or weeks where the spacecraft and
rocket can meet mission objectives. These launch periods account for the
complex orbital mechanics involved in launching on a precise trajectory
toward the Moon while the Earth is rotating on its axis and the Moon is
orbiting Earth each month in its lunar cycle. This results in a pattern of
approximately two weeks of launch opportunities, followed by two weeks
without launch opportunities.

There are four primary parameters that dictate launch availability within
these periods. These key constraints are unique to the Artemis I mission and
future launch availability beyond this flight will be determined based on
capabilities and trajectories unique to each mission.
(lisäsin numerot selvyyden vuoksi)

1. The launch day must account for the Moon's position in its lunar cycle so
that the SLS rocket’s upper stage can time the trans-lunar injection burn
with enough performance to successfully intercept the "on ramp" for the
lunar distant retrograde orbit. The more powerful Exploration Upper Stage on
future configurations of the rocket will enable daily, or near-daily, launch
opportunities to the Moon, depending on the orbit desired.

2. The resulting trajectory for a given day must ensure Orion is not in
darkness for more than 90 minutes at a time so that the solar array wings
can receive and convert sunlight to electricity and the spacecraft can
maintain an optimal temperature range. Mission planners eliminate potential
launch dates that would send Orion into extended eclipses during the flight.
This constraint requires knowledge of the Earth, Moon, and Sun along the
planned mission trajectory path before the mission ever occurs, as well as
an understanding of the Orion spacecraft’s battery state of charge before
entering an eclipse.

3. The launch date must support a trajectory that allows for the skip entry
technique planned during Orion’s return to Earth. A skip entry is a maneuver
in which the spacecraft dips into the upper part of Earth’s atmosphere and
use that atmosphere, along with the lift of the capsule, to simultaneously
slow down and skip back out of the atmosphere, then reenter for final
descent and splashdown. The technique allows engineers to pinpoint Orion’s
splashdown location and on future missions will help lower the aerodynamic
breaking loads astronauts inside the spacecraft will experience, and
maintain the spacecraft’s structural loads within design limits.

4. The launch date must support daylight conditions for Orion’s splashdown
to initially assist recovery personnel when they locate, secure, and
retrieve the spacecraft from the Pacific Ocean.

Eikä tuossa vielä kaikki:

The calendar also designates whether a launch on a particular date will be
shorter in duration, of between 26 and 28 days, or longer in duration, of
between 38 and 42 days. The mission duration is varied by performing either
a half lap or one and a half laps around the Moon in the distant retrograde
orbit before returning to Earth and increases the number of days the mission
can launch and meet the above constraints

In addition to the launch opportunities based on orbital mechanics and
performance requirements, there also is an operational constraint driven by
infrastructure at NASA's Kennedy Space Center in Florida. Because of their
size, the sphere-shaped tanks used to store cryogenic propellant at the
launch pad can only supply a limited number of launch attempts depending on
the type of propellant. Liquid oxygen and liquid hydrogen are loaded in the
rocket’s core stage and upper stage on the day of launch. Should the launch
subsequently be called off, there is a minimum of 48 hours until a second
launch attempt can be made. There is then a 72-hour minimum before a third
attempt can be made, due to the need to resupply the cryogenic storage
sphere with more propellant from nearby sources. In any given week, no more
than three launch attempts that include core stage tanking can occur.

Ibid.

Matti Lehtiniemi <ma...@jotain.fi> writes:

> [...]
> enkä saa aikaiseksi lämpöpumpun asennusta.
> Aion ainakin tehdä polttopuita.Ja paljon.

Mahtaako toi lämpöpumppu keritä ensi talveksi, kun kuulemma asentajilla
on kovat jonot.

* Edellinen sigu oli aika paska jostain viime vuosituhannelta *

Matti Lehtiniemi wrote:

> En noita NASAn touhuja kauheasti seurannut.Space-X:n systeemi on niin

Kannattaisi seurata, elämme historiallisia hetkiä, uudet kuulennot
lähestyvät. Artemis I tosin miehittämätön testilento, ja ilmeisesti vasta
kolmosella päästään kuun pinnalle. NASAn sivut vähän sekavat, en nyt
löytänyt sitä aikataulua, jonka olen joskus siellä nähnyt.

> paljon mielenkiintoisempi ja tehokkaampi.Uudelleenkäytettävyyshän on
> todella järkevää, ja NASAn käyttämät kiinteän polttoaineen raketit
> ovat suorastaan hengenvaarallisia.

Mutta niissä on mielettömästi tehoa, ja Artemis III:n jälkeen käytetään
lisää tehoa
https://www.nasa.gov/exploration/systems/sls/nasa-completes-test-firing-of-future-artemis-booster-motor.html
Tuolla tosin mainitaan myös Artemis IX, typo vai onko ne suunnitelleet jo
ainakin 9...!?
Sanotaan heti alussa "entiset SpaceX-kollegat."
ja
"Relativity Space ei ole laukaissut yhtäkään rakettia ja Impulse Space ei
ole ikinä kokeillut ohjausrakettiaan avaruudessa. Siitä huolimatta
kalifornialaiset yhtiöt kertoivat aikeistaan laskeutua Marsin pinnalle alle
kolmen vuoden sisällä."

> Jos niillä on miljardi euroa, niin voisivathan he minut palkata.

Mihin hommaan?

> [...]
> sähköpolkupyörälleni, joka käyttää aurinkoenergiaa ja aurinkopaneelia.
> Kun on selvinpäin koko ajan, niin asiat sujuvat kohdallani.

Hyvä juttu että olet selvinpäin.

> [...]
> enkä saa aikaiseksi lämpöpumpun asennusta.
> Aion ainakin tehdä polttopuita.Ja paljon.

Jalkasi on siis täysin parantunut? Selvisikö että mikä siinä oli vikana?

> ESTAn hankin, maksoi 20 dollaria.Luulin että koronahömpötys on ohi
> jenkeissä, mutta mitä vielä.

Jotkut luulee, jotkut toiset lukee uutisia.

> [...]
> suurlähetystö Reykjavikissa oli kiinni Islannin kansallispäivän takia.
> Oli muuten mahtavat ruoat Saga-luokassa Icelandic airin lennolla

Saga lopetti laulamisen Breivikin ammuskeltua demareita.

> Muistan kyllä "operation paperclipin" hyvinkin vahvasti.

Tai sen mitä olet siitä lukenut juutalaisten kirjoittamasta historiasta?

> Tappoi sen mursunkin kun jonkun naikkosen piti päästä esittämään
> osaamistaan.Siis suomalaiset hörhöt.

Mursuntappajat pitäisi saada vastuuseen teostaan, mutta ilmeisesti nekin osa
sitä virkamafiaa, josta Jaana puhuu.

Ethän sinä ole vastannut yhtään mitään, eikä kukaan voi ymmärtää olematonta
vastausta ja olematonta argumentointia !! Haasteessa yksi sinun olisi
pitänyt kertoa seisemän resistentiksi tullutta bakteerikantaa, et kertonut
yhtäkään. Ja sinun olisi pitänyt esitellä seitsemän mekanismia, joilla ne
resistenssit ovat toteutuneet, et esitellyt yhtäkään. Ja lopuksi sinun olisi
pitänyt perustella, miksi kyseiset mekanismit ovat kehitysmekanismeja eikä
rappeutumismekanismeja, mutta tätähän sinä et ole voinut edes teoriassa
tehdä, koska et esitellyt yhtään mekanismia. Ainoa mitä teit oli, että
postailit uutisia siitä kun on tehty niin tehokas antibiootti (ksenobiootti)
että mikään bakteeri ei tule sille resistentiksi, siis postailit tänne
juttuja jotka eivät liity esitettyyn haasteeseen millään muulla tavalla kuin
että niissä artikkeleissa esiintyy merkkijono "resistance".

Joten pyydäpäs joku niistä oppilaistasi (tai mieluummin kaikki oppilaasi)
tänne sfnettiin kertomaan millä tavalla he ymmärtävät tuon vastauksesi, ja
mitä argumentointia hän (he) siinä muka näkee (näkevät).

Haastessa 2 sinun olisi pitänyt OSOITTAA missä ja miten Sanford olisi
väärässä omassa argumentoinnissaan, mutta et edes suostunut hankkimaan hänen
kirjaansa, ja kun rupesin käymään hänen argumenttiketjujaan läpi ekasta
linkistä, tämä tapa ei sopinut sinulle vaan julisit että täysin vieras
konsepti, vaikka tieteessä ja yleensäkin kaikissa argumentoinneissa
johtopäätökseen päästään aloittamalla jostain lähtökohdista joiden päälle
rakennetaan lisää, siis tehdään ketju, jossa vimeisenä linkkinä on se
lopullinen johtopäätös. Ja haasteen 2 määräaika meni umpeen eilen, joten
olet failannut jo kaksi haastetta.

Kolmannessa haasteessa copypastasin geologi Walkerin artikkelin kappale
kappaleelta ja esitin jokaisen kappaleen jälkeen kysymyksen, että mikä siinä
kappaleessa on väittääsi soopaa ja tai moskaa, ja ainakin kun viimeksi
tarkistin, en löytänyt yhtäkään vastausviestiä, ja kun ei ole viestiä, ei
voi olla mitään vastauksia, argumentoinnista puhumattakaan. Oppilaasikin
lienevät tästä samaa mieltä??

Matti Lehtiniemi

TJT2 kirjoitti 24.7.2022 klo 8.47:
> [...]
> vasta kolmosella päästään kuun pinnalle. NASAn sivut vähän sekavat, en
> nyt löytänyt sitä aikataulua, jonka olen joskus siellä nähnyt.

Siitä vaan joka uskaltaa noiden ruutirakettien kyytiin hypätä.Minun
mielestä erittäin tyhmää.Järkevää olisi rakentaa noilla kuualus maan
kiertoradalle ja sitten jollain turvallisella tekniikalla, vaikka
SpaceX:n dragonilla, lentää kuualukselle, ja sitten sillä kuuhun.

Tekisi mieli lähteä katsomaan tuon laukaisua, mulla on ESTA vielä
voimassa.Iceland Air ja USAn valtion voisi maksaa mun matkat.

> Mihin hommaan?

Suunnittelemaan Mars-matkoja.Koodaamaan tietokoneohjelmia ja
pyörittämään matematiikkaa.
Oma aurinkopaneeli- systeemini on kyllä hyvin mielenkiintoinen.En minä
välttämättä tarvitse mitään
huippumielenkiintoista tehtävää Mars-matkustus-yhtiöltä.

> Jalkasi on siis täysin parantunut? Selvisikö että mikä siinä oli vikana?

Tosiaan, standardit marssimurtumat eivät ole tänä kesänä
vaivanneet.Terve elämä tehoaa minuun.

> Mursuntappajat pitäisi saada vastuuseen teostaan, mutta ilmeisesti nekin
> osa sitä virkamafiaa, josta Jaana puhuu.

Virkamafia on hyvä termi kuvaamaan asiaa.

Laittoivat tänne 5G:n tehostamaan yhteyksiä.Mutta ainoastaan matalalle
ja hitaalle 800 Mhz:n taajuudelle.Nyt kaikki kesän aikana ostetut uudet
kännykät ovat täyttäneet radioaallot ja nettini katkeilee
jatkuvasti.Onneksi tajusin ottaa asioista selvää (cellmapper.net) ja
ymmärsin kytkeä 5G:n pois päältä.Nyt otan netin samasta antennista
4G:llä 2100 Mhz:n taajuudelta 7 kilometrin päästä.
5G toimii kyllä toimiessaan nopeasti, mutta ei todellakaan toimi koko
ajan vaan katkeilee.
Mulla olisi DNAn 4G antenni 20 metrin päässä talosta mutta siitä tulee
vain 10 Mbit/sec nopeudella dataa.Sekin on hyvin matalaa taajuutta,
jotain 700 tai 800 Mhz.
Jos ne laittaisi siihen 3.5 Ghz 5G:n niin netistänisi tulisi huippunopea
500 Mbit/sec.

Mulle on tulossa kyllä valokuitu noin vuoden kuluttua ehkä, ja se tulee
sitten olemaan varmaan gigabitti sekunnissa tai jotain vastaavaa.
Saivat valtiolta tohon valokaapeliin 1.3 miljoonan euron tuen.Milläköhän
hinnalla DNA kytkisi tälle alueelle nopean 5G:n ?
Varmaan kymmenesosalla tosta hinnasta, minkä valokaapeli taloihin maksaa.

Matti Lehtiniemi

Ari Saastamoinen kirjoitti 23.7.2022 klo 21.11:

> Mahtaako toi lämpöpumppu keritä ensi talveksi, kun kuulemma asentajilla
> on kovat jonot.

Voisi opetella itse asentamaan.Täällä on kyllä asentaja 6 kilometrin
päässä, mutta hän on sairaslomalla.

Matti Lehtiniemi <ma...@jotain.fi> writes:

> Voisi opetella itse asentamaan.Täällä on kyllä asentaja 6 kilometrin
> päässä, mutta hän on sairaslomalla.

Täytyy olla TUKESin hyväksymä asentaja - ainakin jos lain mukaan
mennään. Tokin tuon hyväksynnänkin voi kyllä hommata.

AnttiHx

TJT2 kirjoitti 22/07/2022 klo 10.00:

> Siitäs kuulit, AnttiHx !!

Tarvonen/TJT/TJT2 on näköjään jatkanut rappeutumistaan kun pitää
Lehtiniemeä suhteellisuusteorian asiantuntijana.

Antti

AnttiHx

TJT2 kirjoitti 12/07/2022 klo 4.36:

> Mielenkiintoista kuinka sinulla on aikaa trollata näistä asioista, mutta
> ei aikaa katsoa itkuvideota eikä rohkeutta lähettää palautetta suoraan
> Takulle yms kreationisteille.

Miten sinulla on aikaa avata jatkuvasti uusia keskusteluja tänne
sfnettiin ilman että vastaat niihin vanhoihin viesteihin?

> [...]
> sinulle opetettu fysiikan tai matematiikan oppitunnilla edes
> kokonaisvirheen laskemista, tai sitä miten tarkasti annetun tehtävän

Mitä sekoilet? ennen ne olivat epätarkempia, nyt määrittelyiden
muutettua paljon tarkempia. Eihän kilogramman punnuksesta tiedetty
tarkalleen kuinka paljon se oli muuttunut vuosien varrella.
Luonnonvakiot eivät muutu.

> Ei vaan liity mitenkään siihen Stenbergin vänkyttämään kulmakiveen.

Miten niin?

> [...]
> kuulleetkaan tuosta korvaamisesta, vaan esittävät sen newtonilaisen, sen
> sijaan ei näytä löytävän yhtäkään sivustoa jossa gravitaatio olisi

Tiedemiehille on aivan selvää mikä määritelmä on oikea. Maallikoille
riittää Newtonilainen määrittely. Sinä luet itsesi aivan selvästi
maallikoiden kastiin. Minulle ei Newtonilainen määritelmä riitä koska se
ei selitä muun muuassa Merkuriuksen kiertorataa tai gravitaatiolinssiä.

> [...]
> suhteellisuusteoriaan joka ei pidäkään paikkaansa...!? Mitä sanoo
> Lehtiniemi? Tai mitäs sinä sanot, jos löydetään se gravitoni jne?

Olisi todella hieno asia jos gravitoni löydettäisiin. Silloin ehkäpä
voitaisiin kytkeä suhteellisuusteoria ja kvanttimekaniikka toisiinsa.
Ainakin oltaisiin paljon lähempänä.

>Ja
> kvanttimekaniikka joko on huuhaata tai sitä kansanomaisesti selittävät
> teokset täysin kelvottomia. Niitäkin aikoinaan lukenut, samanlaista
> sekoilua kun evoluutioteorian kirjat.

Ymmärryksesi ei taida riittää kvanntimekaniikkaan. Myönnän että se on
aika vaikeaa. Miten muuten selität miten tietokoneet toimivat ilman
kvanttimekaniikkaa?

Antti

Matti Lehtiniemi wrote:

> Siitä vaan joka uskaltaa noiden ruutirakettien kyytiin hypätä.Minun

Miksi ei uskaltaisi?

> mielestä erittäin tyhmää.Järkevää olisi rakentaa noilla kuualus maan
> kiertoradalle ja sitten jollain turvallisella tekniikalla, vaikka
> SpaceX:n dragonilla, lentää kuualukselle, ja sitten sillä kuuhun.

Kukas sen aluksen rakentaisi? Millä ne rakentajat pääsisi työmaalle?

> Tekisi mieli lähteä katsomaan tuon laukaisua, mulla on ESTA vielä
> voimassa.Iceland Air ja USAn valtion voisi maksaa mun matkat.

Nostan hattua jos saat nuo rahanhimoiset tahot maksamaan sinulle mitään.

> Suunnittelemaan Mars-matkoja.Koodaamaan tietokoneohjelmia ja
> pyörittämään matematiikkaa.

Ei taida sinun työkokemuksesi riittää...?

> Oma aurinkopaneeli- systeemini on kyllä hyvin mielenkiintoinen.En minä

Eikös ne systeemit osteta valmiina kaupasta? Ruuvataan paneelit katolle,
vedetään muutama piuha, asennetaan joku säätöboxi, ja siinä se sitten
tuottaa sähköä niinä muutamana päivänä vuodessa jolloin paistaa aurinko.

> välttämättä tarvitse mitään
> huippumielenkiintoista tehtävää Mars-matkustus-yhtiöltä.

Mielikuvitusmatkojen suunnittelu huippumielenkiintoista? Siis eihän kukaan
ole oikeasti lentämässä Marsiin vielä moneen vuoteen, kun eivät ole saaneet
aikaan vielä sitä kuulentoakaan. Artemis I:n ensimmäinen aikaikkuna 29.8.
joten kuukauden päästä joko ihastelemme miehittämätöntä kuulentoa tai
ihmettelemme, että joko syyskuussa vai pitääkö odottaa lokakuuhun...

> Tosiaan, standardit marssimurtumat eivät ole tänä kesänä
> vaivanneet.Terve elämä tehoaa minuun.

Mikä ihmeen standardit marssimurtumat?? Armeijassa joskus alokasaikana joku
upseeri muistaakseni mainitsi termin "marssimurtuma" kun pelotteli että
joudumme marssimaan kymmeniä kilometrejä, mutta käsittääkseni kukaan ei
niitä murtumia saanut, ainoastaan rakkoja jalkapohjiin, ja niitäkin vain
parillä tyypillä.

> Laittoivat tänne 5G:n tehostamaan yhteyksiä.Mutta ainoastaan matalalle

Kai esitit jyrkän vastalauseen? Nuohan ovat vaarallisia!!

> ja hitaalle 800 Mhz:n taajuudelle.Nyt kaikki kesän aikana ostetut

Tuo on turvallisempi taajuus, mutta tuskin tuokaan täysin vaaraton.

> [...]
> ymmärsin kytkeä 5G:n pois päältä.Nyt otan netin samasta antennista
> 4G:llä 2100 Mhz:n taajuudelta 7 kilometrin päästä.

Todennäköisesti epäterveellistä.

> Mulle on tulossa kyllä valokuitu noin vuoden kuluttua ehkä, ja se
> tulee sitten olemaan varmaan gigabitti sekunnissa tai jotain
> vastaavaa.

Sinulle ei siis tule tällä hetkellä mitään nettipiuhaa?

> [...]
> tuen.Milläköhän hinnalla DNA kytkisi tälle alueelle nopean 5G:n ?
> Varmaan kymmenesosalla tosta hinnasta, minkä valokaapeli taloihin

Kaapeli on turvallisempi.

Matti Lehtiniemi

TJT2 kirjoitti 31.7.2022 klo 10.33:
> Kukas sen aluksen rakentaisi? Millä ne rakentajat pääsisi työmaalle?

Roboteilla.Tai voihan ne Dragonin lennättää siihen viereen.
> Ei taida sinun työkokemuksesi riittää...?

Ei mutta äly riittäisi.

> Eikös ne systeemit osteta valmiina kaupasta? Ruuvataan paneelit katolle,
> vedetään muutama piuha, asennetaan joku säätöboxi, ja siinä se sitten
> tuottaa sähköä niinä muutamana päivänä vuodessa jolloin paistaa aurinko.

Pitäisi tehdä semmoinen joka tähtää kohti aurinkoa koko ajan.
Puusta runko ja askelmoottori.
Kärkkäiseltä saa hyviä aurinkopaneeleita.Ostin sieltä tämän näytön
eilen(130 euroa) sekä uuden powerin tulevaan bitcoin-louhimeeni.(60 euroa)
Pitää alkaa lämmittää bitcoin -louhimella kämppää, jos en saa
lämpöpumppu-asentajaa syksyllä.Lisäksi paljon polttopuita)

> Mielikuvitusmatkojen suunnittelu huippumielenkiintoista? Siis eihän
> kukaan ole oikeasti lentämässä Marsiin vielä moneen vuoteen, kun eivät
> ole saaneet aikaan vielä sitä kuulentoakaan. Artemis I:n ensimmäinen

Ei Mars ole niin iso ongelma kuin mitä ihmiset luulevat.Se on ongelma
ettei siellä ole mitään.Sen sijaan Marsia voisi käyttää tähtienvälisen
avaruusaluksen rakentamiseen.

> Kai esitit jyrkän vastalauseen? Nuohan ovat vaarallisia!!

Ei niissä mitään vaarallista ole.On olemassa ionisoivaa säteilyä joka on
vaarallista, mutta 5G ei käytä sitä.Se 3.5 Ghz millä saisin netistäni
huippunopean jos se tulisi taloni vieressä olevaan DNA:n antenniin, ei
ainakaan ole vaarallista.
> Sinulle ei siis tule tällä hetkellä mitään nettipiuhaa?

Ei .Otan netin kännykästä.Aika usein tulee käytettyä tota viereistä DNA
hidasta 800 Mhz 4G nettiä, mutta se on varmatoiminen verrattuna 7
kilometrin päässä olevaan Elisan antenniin, joka on Digitan TV-mastossa.

TV -kanavat otan suoraan TV-mastosta(C-More , Eurosport 1 ja 2)
Conax-kortilla.

Matti Lehtiniemi <ma...@jotain.fi> writes:

> Tekisi mieli lähteä katsomaan tuon laukaisua, mulla on ESTA vielä
> voimassa.Iceland Air ja USAn valtion voisi maksaa mun matkat.

Ton USAn valtion tuossa vielä ymmärrän, mutta miksi ihmeessä Iceland
Airia tuollainen pitäisi kiinnostaa?

Matti Lehtiniemi <ma...@jotain.fi> writes:

> Pitäisi tehdä semmoinen joka tähtää kohti aurinkoa koko ajan.
> Puusta runko ja askelmoottori.

Hmm.. mahtaako olla lisääntyneen vikaherkkyyden väärti? Eritoten
talvella tollaiset hässäkät jumittuu aika helposti.

Matti Lehtiniemi

Ari Saastamoinen kirjoitti 31.7.2022 klo 19.45:

> Hmm.. mahtaako olla lisääntyneen vikaherkkyyden väärti? Eritoten
> talvella tollaiset hässäkät jumittuu aika helposti.

Eihän täällä pohjoisessa paista edes aurinko talvella.
Ei sen tietenkään tarvitse toimia talvella.

Hirveä säätäminen tossa Ubuntussa saada se kääntämään Ethminer.Sain
lopulta sen käännettyä vaihtamalla vanhempaan gcc 7.0:aan.
Sain jopa sen ottamaan yhteyden minerpooliin,ethmine.org, mutta tuli
joku connection refused -juttu.Olisiko se johtunut näytönohjaimestani,
1030 ,jolla ei oikeastaan voi louhia.Ethminer näytti louhintatehoksi
5.33 MH/s ,joten joku louhintateho siinä on.
Laskeskelin että 3060 näytönohjaimella, uhraamalla 400 euroa, taloni
lämmittäminen kannattaisi.

Tommoinen voisi olla hyvä Saharassa , kun on hiekkamyrskyjä:
https://www.youtube.com/watch?v=7jfvmaWDDMM

Matti Lehtiniemi

Ari Saastamoinen kirjoitti 31.7.2022 klo 19.24:

> Ton USAn valtion tuossa vielä ymmärrän, mutta miksi ihmeessä Iceland
> Airia tuollainen pitäisi kiinnostaa?

En päässyt niiden koneeseen.Olin siis ostanut lipun.Se oli heidän päätös
olla päästämättä minua.Ei minua asia varsinaisesti harmita, itsepähän
unohdin koko korona-hömpötyksen.

AnttiHx wrote:

> Miten sinulla on aikaa avata jatkuvasti uusia keskusteluja tänne
> sfnettiin ilman että vastaat niihin vanhoihin viesteihin?

Juuri siksi.

> Mitä sekoilet? ennen ne olivat epätarkempia, nyt määrittelyiden
> muutettua paljon tarkempia.

Miten ihmeessä joku määrittely muuttaa niiden kolmen luonnonvakion (joista
ei edes varmasti tiedetä onko ne ollenkaan vakioita...) MITTAUSTULOKSIA
tarkemmiksi?

> Eihän kilogramman punnuksesta tiedetty tarkalleen kuinka paljon se oli
> muuttunut vuosien varrella.

Tekninen ongelma määritelmän soveltamisessa, ei liity yhtään mitenkään
määritelmän tarkkuuteen!! Siis aikoinaan valettiin se metallikappale ja
todettiin, että tämä on NYT yksi kg, niin siinä se täysin absoluuttisen
tarkasti. Jos olisi ollut keino laskea kyseisen kappaleen atomit,
tietäisimme tarkasti montako atomia ja mitä alkuaineita siinä oli, siis
tietäisimme yhden atomin tarkkuudella. Tämähän todettiin siinä YLEn
esittämässä dokumentissakin !! Ja mistä ylipäätään tiedämme, että se
alkuperäinen on muuttunut? Emme yhtään mistään, vaan dokumentissahan
puhuttiin niistä kopioista ja kopioiden kopioista. Sinä tunnut edelleenkin
sotkevan ideaalisen määrittelyn ongelmat ja tekniset ongelmat soveltamisessa
toisiinsa, vaikka ovat 2 ihan eri asiaa.

> Luonnonvakiot eivät muutu.

Jos ovat oikeasti luonnonvakioita, mutta olen useita kertoja linkittänyt
ihan teikäläisten oman tieteen sivustoille yms lähteisiinne, joissa on
todettu että nehän saattaakin oikeasti olla muuttujia.

> Miten niin?

Jos ei ole jo tähän mennessä mennyt sinulle jakeluun, turha selittää.

> Tiedemiehille on aivan selvää mikä määritelmä on oikea.

No miksi ne "tiedemiehet" eivät esitä sitä määritelmää millään sivustolla??

> Maallikoille
> riittää Newtonilainen määrittely. Sinä luet itsesi aivan selvästi

Onko myös kaikilla muilla suureilla kaksi eri määritelmää, tiedemiehille
tarkoitettu ja maallikoille tarkoitettu?? Ihme salatiedettä tuo teikäläisten
"tiede"...

> maallikoiden kastiin. Minulle ei Newtonilainen määritelmä riitä koska
> se ei selitä muun muuassa Merkuriuksen kiertorataa tai
> gravitaatiolinssiä.

Ja taas alat puhua selittämisestä, joten ei siis ole mennyt vieläkään
sinulle jakeluun, että määritelmät ja teoriat (ja hypoteesit yms) ovat kaksi
ihan eri asiaa.

> Ymmärryksesi ei taida riittää kvanntimekaniikkaan. Myönnän että se on
> aika vaikeaa. Miten muuten selität miten tietokoneet toimivat ilman
> kvanttimekaniikkaa?

Normaalilla sähköopilla ja normaalilla elektroniikalla ja enemmän tai
vähemmän älykkäiden ohjelmoijien koodaamilla ohjelmilla. Netissä tosin
väittävät, että joskus 2019 olisi rakennettu joku kvanttitietokone "IBM Q
System One (2019), the first circuit-based commercial quantum computer"
https://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_computing

Vaan tuollahan puhutaan alkeellisesta monimutkaiseen evoluutiosta !!
"...which is slowly evolved to a more complicated..." joten teikäläisten
logiikallahan tuo on täysin harhaoppinen sivu, evoluutiohan on teikäläisten
mukaan sitä kun potilaan tila kehittyy huonompaan suuntaa, tai miten se
Suonion jaarittelu menikään... lupasi kyllä julkaista jonkin kirjoituksen
evoluution määritelmään liittyen, mutta eipä vaan ole näkynyt, ei
kirjoitusta, eikä koko miestäkään... Ja kovasti on haasteita tuossa
tietokoneessakin
Challenges
There are a number of technical challenges in building a large-scale quantum
computer.[57] Physicist David DiVincenzo has listed these requirements for a
practical quantum computer:[58]
Physically scalable to increase the number of qubits
Qubits that can be initialized to arbitrary values
Quantum gates that are faster than decoherence time
Universal gate set
Qubits that can be read easily
Sourcing parts for quantum computers is also very difficult. Many quantum
computers, like those constructed by Google and IBM, need helium-3, a
nuclear research byproduct, and special superconducting cables made only by
the Japanese company Coax Co.[59]
The control of multi-qubit systems requires the generation and coordination
of a large number of electrical signals with tight and deterministic timing
resolution. This has led to the development of quantum controllers which
enable interfacing with the qubits. Scaling these systems to support a
growing number of qubits is an additional challenge

Joten aika huonosti nuo ainakin vielä tuntuvat toimivan, joten luotan
jatkossakin tähän windows XP:llä varustettuun perinteisellä fysiikalla
toimivaan koneeseeni.

Matti Lehtiniemi wrote:

> Ei Mars ole niin iso ongelma kuin mitä ihmiset luulevat.Se on ongelma

Marsiin lentäminen on iso ongelma, mutta toki myös itse Mars on iso ongelma,
kun magneettikenttä puuttuu, ja kaasukehäkin kovin ohut.

> ettei siellä ole mitään.Sen sijaan Marsia voisi käyttää tähtienvälisen
> avaruusaluksen rakentamiseen.

Siinäkin pitäisi ratkaista ensin todella monta todella isoa ongelmaa.

> Ei niissä mitään vaarallista ole.On olemassa ionisoivaa säteilyä joka
> on vaarallista, mutta 5G ei käytä sitä.Se 3.5 Ghz millä saisin

Saksalaiset rakensivat aikoinaan radioaalloilla toimivia
desinfiointilaitteita, tai oikeammin täidenpoistolaitteita
http://www.ihr.org/jhr/v18/v18n3p-4_Weber.html

On siis todistetusti hengenvaarallista, matalammillakin taajuuksilla.

> netistäni huippunopean jos se tulisi taloni vieressä olevaan DNA:n
> antenniin, ei ainakaan ole vaarallista.

Netissä on videoita maahan tippuvista linnuista yms.

> [...]
> TV-mastossa.
> TV -kanavat otan suoraan TV-mastosta(C-More , Eurosport 1 ja 2)

Eikös tuollaiset kortit maksa tolkuttomasti? Ja miksi ilmaiset ei riitä?
Antenniverkossa kuulemma näkyy jopa PosiTV.

Otto J. Makela

Eiköhän se silloin ole ihan sinun oma vikasi (ja oma rahanmenetyksesi)
ettet tutustunut matkan ennakkoehtoihin?
--
/* * * Otto J. Makela <o...@iki.fi> * * * * * * * * * */
/* Phone: +358 40 765 5772, ICBM: N 60 10' E 24 55' */

AnttiHx

TJT2 kirjoitti 01/08/2022 klo 9.22:

> [...]
> http://www.ihr.org/jhr/v18/v18n3p-4_Weber.html
>
> On siis todistetusti hengenvaarallista, matalammillakin taajuuksilla.

Suihkusta tuleva vesi on aivan ok mutta korkeapainen vesisuihku on
hengenvaarallinen. Radioaalloilla toimivassa desinfiointilaitteessa (jos
sellaisia on ollut) on varmasti ollut suuren taajuuden lisäksi aika
suuri teho. Ja se suuri teho tekee sen vaaralliseksi. Mikroaaltouunit
toimivat 2.45 GHz:n taajuudella, tehoa on satoja vatteja (tyypillisesti
max 800 W).
4G lähetysteho on maksimissaan muutamia kymmeniä watteja, 5G 120 W. En
suosittelisi seistä kymmenen sentin päässä tukiaseman antennin keilasta
mutta jo muutaman kymmenen metrin päässä iholle tuleva teho on aika
mitätön eikä sillä ole mitään vaikutusta ihmiseen. Teho tippuu
etäisyyden neljänteen potenssin.
Lue vaikka:
https://www.grandmetric.com/2019/03/26/5g-health-issues-explained/

> Netissä on videoita maahan tippuvista linnuista yms.

Tainneet osua antenniin tai mastoon.

Tarvonen/TJT/TJT2 on taas näköjään jatkanut rappeutumista kun uskoo
noihin 5G verkon antaman säteilyyn.

Antti

AnttiHx

TJT2 kirjoitti 01/08/2022 klo 9.55:

> Juuri siksi.

Myönnät siis trollaavasi.

> Miten ihmeessä joku määrittely muuttaa niiden kolmen luonnonvakion (joista
> ei edes varmasti tiedetä onko ne ollenkaan vakioita...) MITTAUSTULOKSIA
> tarkemmiksi?

Jos luonnonvakiot eivät ole vakoita niin sitten meillä on tässä meidän
maailmassamme suurempikin ongelma.
Tarkkuus paranee koska enää ei tarvitse arvuutella miten kilogramman
prototyyppi muuttuu ajan kuluessa eikä tarvitse myöskään arvuutella
kuinka paljon se metrin pituinen prototyyppi muuttuu ajan kuluessa.

> [...]
> sotkevan ideaalisen määrittelyn ongelmat ja tekniset ongelmat
> soveltamisessa
> toisiinsa, vaikka ovat 2 ihan eri asiaa.

Kylllä se on aivan varmaa että sen varsinaisen prototyypin paino on
muuttunut. Ei sitä missään tyhjiössä ole pidetty. Eikä kukaan pysty
sanomaan tarkasti kuinka paljon se on muuttunut, pystytään vain
arvioimaan muutosta. Miksi muuten varsinaisen prototyypin paino ei
muuttuisi kun tiedetään että prototyypin ja sen kopioiden painon suhde
ei ole enää täysin sama? Mikä estäisi prototyypin painon muuttumisen
ajan kuluessa?
Eivät tiedemiehet huvikseen näitä SI-yksiköiden määritelmiä muuttaneet,
kyllä heillä näihin määritelmien muutoksiin on ollut aika hyvät syyt.
Eivät he niitä muuttaneet vain sinun kiusaksesi.

> Jos ovat oikeasti luonnonvakioita, mutta olen useita kertoja linkittänyt
> ihan teikäläisten oman tieteen sivustoille yms lähteisiinne, joissa on
> todettu että nehän saattaakin oikeasti olla muuttujia.

Tiedän että on ollut epäilyksiä että valon nopeus olisi voinut muuttua
hyvin vähän mutta siitä ei ole mitään todisteita eivätkä useimmat alan
asiantuntijat usko sen muuttuneen.
Minulla ei ole tiedossa että jokin muu luonnonvakio olisi voinut muuttua.

> Jos ei ole jo tähän mennessä mennyt sinulle jakeluun, turha selittää.

Ymmärretty, siis vain sinun mölinääsi.

> No miksi ne "tiedemiehet" eivät esitä sitä määritelmää millään sivustolla??

Tiedemiehet eivät ole erikoisen kiinnostuneita tuollaisista
määrittelyistä. Heille on itsestään selvää ettei Newtonin määrittely
pidä paikkaansa aina.

> Onko myös kaikilla muilla suureilla kaksi eri määritelmää, tiedemiehille
> tarkoitettu ja maallikoille tarkoitettu?? Ihme salatiedettä tuo
> teikäläisten
> "tiede"...

Newtonin gravitaation määritelmä toimii oikein hyvin "normaalissa"
olosuhteissa missä me maallikot elämme. On paljon ymmärrettävämpää että
kaksi kappaletta vetävät toisiaan puoleensa kuin että gravitaatio on
aika-avaruuden kaareutuma.
Se on siis oikein hyvä aproksimaatio.
Einsteinin määritelmää tarvitaan ainoastaan kun tutkitaan
"ääri-ilmiöitä", siis suuria massoja ja nopeuksia.

> Ja taas alat puhua selittämisestä, joten ei siis ole mennyt vieläkään
> sinulle jakeluun, että määritelmät ja teoriat (ja hypoteesit yms) ovat
> kaksi
> ihan eri asiaa.

Eikö muka määritelmän pidä selittää kaikki siihen liittyvät ilmiöt?
Mikä määritelmä sitten selittää Merkuriuksen kiertoradan?

> [...]
> väittävät, että joskus 2019 olisi rakennettu joku kvanttitietokone "IBM Q
> System One (2019), the first circuit-based commercial quantum computer"

Et taida tietääkään että CMOS-piirien (tai oikeastaan MOSFETin joista
CMOS-piirit koostuvat) toiminnan kunnon ymmärtämiseen tarvitaan
kvanttimekaniikkaa.
https://en.wikipedia.org/wiki/MOSFET

Jos kvanttimekaniikka ei tunnettaisi, ei meillä olisi tietokoneita,
kännyköitä eikä mitään muutakaan VLSI-piirejä tarvitsevia laitteita.

Yhtään flash-muistia ei olisi saatu tehtyä ilman kvanttimekaniikan
tuntemista.

Snipattu pois TJT:n turha kirjoitus kvanttitietokoneista.

> Joten aika huonosti nuo ainakin vielä tuntuvat toimivan, joten luotan
> jatkossakin tähän windows XP:llä varustettuun perinteisellä fysiikalla
> toimivaan koneeseeni.

Toimiiko vehkeesi TTL-logiikalla vai vallan putkilla?

Antti

AnttiHx <an...@mail.xxx> writes:

> vaaralliseksi. Mikroaaltouunit toimivat 2.45 GHz:n taajuudella, tehoa
> on satoja vatteja (tyypillisesti max 800 W).
> 4G lähetysteho on maksimissaan muutamia kymmeniä watteja, 5G 120 W.

Ja vaikka siinä radiomastossa olisi toi sama 800W niin se olisi silti
mikroaaltouunin sisätilaa turvallisempi, kun siinä ei ole ympärillä
seiniä, jotka heijastavat ohi kohteesta menneen tehon takaisin
sisällepäin, joten sen radiomaston tapauksessa "uhriin" joka tapauksessa
absorpoituisi vain osa siitä 800 watista lopputehon mennessä sen uhrin
ohi.

AnttiHx wrote:

> [...]
> hengenvaarallinen. Radioaalloilla toimivassa desinfiointilaitteessa
> (jos sellaisia on ollut) on varmasti ollut suuren taajuuden lisäksi

Niin on, mutta edes Auschwitzin tiedemies ei suostunut kertomaan sitä tehoa
eikä muita speksejä, kun niitä sieltä kyselin. Vastasi kyllä viestiini,
mutta kirjoitteli suomalaisista laivoista...

> Ja se suuri teho tekee sen vaaralliseksi.

Jotkut asiat ovat vaarallisia jo pienelläkin teholla, jotkut eivät edes
suurella.

> Mikroaaltouunit toimivat 2.45 GHz:n taajuudella, tehoa on satoja
> vatteja (tyypillisesti max 800 W).

Minulla ei ole mikroaaltouunia, ja yritän välttää niillä valmistettuja tai
lämmitettyjä ruokia.

> [...]
> keilasta mutta jo muutaman kymmenen metrin päässä iholle tuleva teho
> on aika mitätön eikä sillä ole mitään vaikutusta ihmiseen. Teho tippuu

Minä luen vain luotettavia lähteitä.

> Tainneet osua antenniin tai mastoon.

On sulla taas jutut.

> TJT/TJT2 on taas näköjään jatkanut rappeutumista kun uskoo
> noihin 5G verkon antaman säteilyyn.

Radioaallot ovat sähkömagneettistä säteilyä, etkö sinä tiennyt tätäkään??

"TJT2" <ceationis...@globalism.is.invalid> writes:

> Minulla ei ole mikroaaltouunia, ja yritän välttää niillä valmistettuja
> tai lämmitettyjä ruokia.

Ymmärrän, jos haluat vältellä mikroaaltouunin läheisyydessä oleilua sen
käynnissä ollessa, jos pelkäät, että siitä mahdollisesti vuotava RF-teho
on haitallista, mutta miksi välttelet mikrotettuja ruokia? Tuo RF-teho
ei varastoidu, joten se ruoka ei säteile yhtään sen jälkeen kun se
teholähde on sammutettu.

Kaj Stenberg

tisdag 2 augusti 2022 kl. 12:57:30 UTC+3 skrev Ari Saastamoinen:

> [...]
> on haitallista, mutta miksi välttelet mikrotettuja ruokia? Tuo RF-teho
> ei varastoidu, joten se ruoka ei säteile yhtään sen jälkeen kun se

Itse käytän aika paljon mikroaaltouunia. Mutta nimenomaan lämmittämiseen, en niinkään ruan valmistamiseen. (ei tule hyvää). Enkä toki seiso sitä tuijottamassa, päälle ja muihin askareisiin. Mutta olen muistavani että kun "mikrot" tulivat oli myynnissä jonkinlaisia "säteilysuojia" paranoideja varten. TJT vielä sitä sukupolvea?

Toinen vaihtoehto tietenkin on että TJT ei erota toisistaan käsitteet mikroaallot ja ioinsoiva säteily. En kyllä yllättyisi tästäkään mahdollisuudesta

--
Kaj

Ari Saastamoinen wrote:

> Ymmärrän, jos haluat vältellä mikroaaltouunin läheisyydessä oleilua
> sen käynnissä ollessa, jos pelkäät, että siitä mahdollisesti vuotava
> RF-teho on haitallista, mutta miksi välttelet mikrotettuja ruokia?

The dangers of microwaved foods.

Microwaves break chemical and molecular bonds, and can literally rip atoms
apart, disrupting the basic biochemical structures of life. It’s no wonder
foods cooked in such a way become so harmful to consume.Government and
industry studies suggest they pose no threat, but a growing body of
knowledge now contradicts those claims.

Microwaved foods lose nutrition.

The Swiss scientist Hans Hertel, was the first to study microwave dangers,
specifically, how cooking degrades and depletes food of nutrients—an effect
that shows up in study participants' blood samples.

Microwaving makes food unhealthy

When the microwave radiation destroys and deforms food molecules, new
harmful compounds form (radiolytic compounds). These dangerous compounds
harm the body in many ways.

Microwaved meals change blood chemistry

The research, from Search for Health (Spring, 1992): After study
participants consumed microwaved vegetables, Swiss Scientist Hertel measured
the following effects:
Cholesterol levels increased rapidly.
Hemoglobin decreased significantly (creating anemic tendencies.)
Lymphocytes (white blood cells) showed a significant term decrease.
Increased stress (evidence by the increase of leukocyte)
NOTE: Leukocyte response can indicate pathogenic effects such as poisoning
and cell damage.

Microwaving human breast milk
The research, from Pediatrics (vol. 89, no. 4, April 1992) on microwaving
human breast milk:
Cuts down on lysozyme activity
Reduces key antibodies
Promotes potentially dangerous bacteria.
Milk heated to 72 degrees lost a full 96% of all immunoglobulin-A
antibodies, which fight invading microbes.

Researcher’s conclusion: microwaving likely reduces and reverses the
potential benefits of food, above and beyond the harm heating itself causes.
Another study of microwave problems reported in the medical journal, The
Lancet, showed that when infant formula was microwaved for ten minutes, it
altered the structure of its component amino acids, possibly resulting in
functional, structural and immunological abnormalities.

x x
Microwaves do have some downsides.
For example, they may not be as effective as other cooking methods at
killing bacteria and other pathogens that may lead to food poisoning.
That’s because the heat tends to be lower and the cooking time much shorter.
Sometimes, food heats unevenly.
https://www.microban.com/blog/microwave-ovens-are-microbial-hot-spots

USSR pronounced a ban against microwave ovens in 1976.

“In the archives of the Atlantis Educational Center in Portland, Oregon,
there is the original document of a forensic (forensic) research report,
summarizing the results of the German and Russian experiments with microwave
ovens, which were carried out in the 1940s and 1950s. The impacts identified
at the time were divided into the following categories:
Carcinogenic effects of food irradiated with microwaves
Destruction of the nutritional value of microwaved food
Direct biological effects of microwave radiation on humans.“

https://waveguard.com/en/microwave/

As soon as Doctors Hertel and Blanc published their results, the authorities
reacted. A powerful trade organization, the Swiss Association of Dealers for
Electro-apparatuses for Households and Industry, known as FEA, struck
swiftly in 1992. They forced the President of the Court of Seftigen, Canton
of Bern, to issue a “gag order” against Drs. Hertel and Blanc. In March
1993, Dr. Hertel was convicted for “interfering with commerce” and
prohibited from further publishing his results. However, Dr. Hertel stood
his ground and fought this decision over the years.

Not long ago, this decision was reversed in a judgment delivered in
Strasbourg, Austria, on August 25, 1998. The European Court of Human Rights
held that there had been a violation of Hertel’s rights in the 1993
decision. The European Court of Human Rights also ruled that the “gag order”
issued by the Swiss court in 1992 against Dr. Hertel, prohibiting him from
declaring that microwave ovens are dangerous to human health, was contrary
to the right to freedom of expression.

TEN REASONS TO THROW OUT YOUR MICROWAVE OVEN
From the conclusions of the Swiss, Russian and German scientific clinical
studies, we can no longer ignore the microwave oven sitting in our kitchens.
Based on this research, we will conclude this article with the following:

1). Continually eating food processed from a microwave oven causes long
term — permanent — brain damage by “shorting out” electrical impulses in the
brain [de-polarizing or de-magnetizing the brain tissue].

2). The human body cannot metabolize [break down] the unknown by-products
created in microwaved food.

3). Male and female hormone production is shut down and/or altered by
continually eating microwaved foods.

4). The effects of microwaved food by-products are residual [long term,
permanent] within the human body.

5). Minerals, vitamins, and nutrients of all microwaved food is reduced or
altered so that the human body gets little or no benefit, or the human body
absorbs altered compounds that cannot be broken down.

6). The minerals in vegetables are altered into cancerous free radicals when
cooked in microwave ovens.

7). Microwaved foods cause stomach and intestinal cancerous growths
[tumors]. This may explain the rapidly increased rate of colon cancer in
America.

8). The prolonged eating of microwaved foods causes cancerous cells to
increase in human blood.

9). Continual ingestion of microwaved food causes immune system deficiencies
through lymph gland and blood serum alterations.

10). Eating microwaved food causes loss of memory, concentration, emotional
instability, and a decrease of intelligence.

https://quercus.pt/2021/03/11/radiation-ovens-the-proven-dangers-of-microwaves/

> Tuo RF-teho ei varastoidu, joten se ruoka ei säteile yhtään sen
> jälkeen kun se teholähde on sammutettu.

No sehän siitä vielä puuttuisi, jos se myrkytetty ruoka vielä säteilisi...
btw, lisää mielenkiintoista luettavaa
https://injektiopiikki.com/2022/06/07/salaliittoteorioiden-kuningas-5g/

"TJT2" <ceationis...@globalism.is.invalid> writes:

> No sehän siitä vielä puuttuisi, jos se myrkytetty ruoka vielä säteilisi...

Suurin osa ruossa mikroaaltouunissa tapahtuvista reaktioista johtuu
kuumentamisesta eikä siitä säteilystä. Esim. vitamiinien hajoamista
tapahtuu (huomattavasti) enemmän ruokaa keitäessä kuin mikroaaltouunissa
lämmittäessä, koska keittäessä ruoka altistuu kuumentamiselle pidempään.

Minäkään en kyllä käytä mikroaaltouusia ruoan valmistamiseen, vaan
ainoastaan lämmittämiseen, mutta se johtuu siitä, että mikrossa ei
esim. saa siihen pintaan samanlaista käristyspintaa kuin vaikkapa
paistinpannussa (Tosin noi makua antavat "palaneet" sisältää kuulemma
karsinogeenejä, jotka edesauttavat syöpää, mutta se on ihan oma valinta,
että ottaako paremman makuista ja lievästi syövälle
altistavaa vai mauttomampaa ja terveellisempää)

AnttiHx

TJT2 kirjoitti 15/08/2022 klo 10.32:

> The dangers of microwaved foods.

Snipattu pois mikroaaltouunien väitetyt vaarat.

Enpä voi muuta todeta kuin että pahastippa on tämä TJT/TJT2/Tarvonen jne
rappeutunut. Uskoo taas yhtä uutta salaliittoteoriaa.

> No sehän siitä vielä puuttuisi, jos se myrkytetty ruoka vielä säteilisi...
> btw, lisää mielenkiintoista luettavaa
> https://injektiopiikki.com/2022/06/07/salaliittoteorioiden-kuningas-5g/

Vilkaisin tuon ja eipä voi muuta sanoa kuin että olisi anestesiahoitajan
syytä kirjoitella vain niistä asioista joista tietää jotain.

Otetaanpa hänen valituksensa ekvivalenttisesta tehotiheydestä 5G:n kanssa.
5G tukiaseman max lähetysteho on luokkaa 100 W. Ekvivalenttinen
tehotiheys (w/m2) pienenee etäisyyden neliönä. Kuinkahan monen metrin
päässä antennista ekvialenttinen tehotiheys ylittää 10W/m2?
Kuinka monen metrin päässä se voisi olla 10.000 W/m2?
Kirjoituksen mukaan on ostanut mittarin, aikoo vähän mittailla ja
kirjoittaa artikkelin elokuussa. Odotellaanpa millaisia tuloksia saa,
taitaapa kaveri yllättyä.

Antti

Kaj Stenberg

söndag 21 augusti 2022 kl. 15:17:49 UTC+3 skrev AnttiHx:

> Enpä voi muuta todeta kuin että pahastippa on tämä TJT/TJT2/Tarvonen jne
> rappeutunut. Uskoo taas yhtä uutta salaliittoteoriaa.

Niin, kokoelma onkin aika kattava. Amatööripsykologisesti ei voi kuin spekuloida mikä tässä on takana. Jonkinlaista itsetunnon pönkittämistä kun voi "kumota" koulutettujen ihmisten käsityksiä?

--
Kaj

Ateistiset evotoverisikaan eivät arvosta niitä "koulutettuja"
yliopistolaisia, eikä itse yliopistojakaan, eräs yliopistotutkijahan jopa
kiisti evotoverittaresi olemassaolon! Ihan peruskoulupohjalta hän sitten
todisti olevansa olemassa... Ja ainakin minä tässä tapauksessa uskon
kyseistä pelkän peruskoulun käynyttä toveriasi kuin jotein yliopistohörhöä.
Kumpaa sinä?

Don’t accept the mass media version of events; read, and judge for yourself.

Kaj Stenberg wrote:

> Itse käytän aika paljon mikroaaltouunia. Mutta nimenomaan
> lämmittämiseen, en niinkään ruan valmistamiseen. (ei tule hyvää).

Lämmittäminenkin riittänee selittämään käytöksesi.

> [...]
> Mutta olen muistavani että kun "mikrot" tulivat oli myynnissä
> jonkinlaisia "säteilysuojia" paranoideja varten. TJT vielä sitä

Minä olen TJT2, enkä muista tuollaisia, sen sijaan muistan kuinka aika moni
oli kiinnostunut mittaamaan sitä säteilyä.

> Toinen vaihtoehto tietenkin on että TJT ei erota toisistaan käsitteet
> mikroaallot ja ioinsoiva säteily. En kyllä yllättyisi tästäkään
> mahdollisuudesta

Mitä kohtaa et ymmärrä?

Kaj Stenberg

lördag 27 augusti 2022 kl. 09:04:34 UTC+3 skrev TJT2:

> Lämmittäminenkin riittänee selittämään käytöksesi.

Niin, joillakin on työelämääkin.

--
Kaj

Töissähän se evotovereistasi rikosilmoituksen tehnyt suomenkielinen
stenberikin, kun nimenomaan ansionmenetyksestä korvauksia vaatii niiltä
ateistisilta evotovereiltasi. He vaan tarkistivat vaatijan vuositulot, alle
4 tonnia, joten kovin pientä palkkaa näyttää yliopisto maksavan... Ja
korvausvaatimus taisi tarkasti ottaen olla 8390 euroa, siis yli 2 vuoden
palkka, ateistitoverisi kiisti oikeudessa kyseisen laskelman, ja puhuivat
alle 8 eurosta... Ja töissähän se syyttäjäkin, ateistiset evotoverisi eivät
oikein arvostaneet hänenkään työpanosta. Ja lähinnä säälivät tuomaria, kun
joutuu töikseen kuuntelmaan kyseisen syyttäjän ja ja sen suomenkielisen
stenberin mölinöitä. Joten sen verran ikävältä asialta tuo työelämä
kuulostaa, että parempi kiertää kaukaa. Ja vaikkapa kerrata mitä faktoja
tällä kertaa luikit karkuun: