Aikaväli mainos - tuotteen saatavuus

Kaj Stenberg

Nuoruudessani luin yliopistossa pienen opintokokonaisuuden kansantaloustieteestä. Yksi kurssi käsitteli mainontaa, ja korosti kuinka hyvä oli nostaa odotuksia ennen kuin tuote oli saatavilla.

Päteeköhän tämä vielä?

Esimerkki 1: Snellmannin mainos valmislihapullista joissa 95 % lihaa. Snellmannista hyviä kokemuksia joten pari viikkoa katsoin ympärilleni puolentusinassa kaupassa. Ei näkynyt. Eilen näin näyttävästi esillä, mutta alkukiinnostus lopahtanut ja oli jo ruoka suunniteltu. En ostanut (varmasti ostan sitten joskus).

Esimerkki 2: mainos uusista "deli"-sipsisarjasta. vanhana sipsien ystävänä olen yrittänyt bongata useasa myymälästä. En viitsi enään.

Olisiko Suomen mainosmaakkarit hieman jämähtäneet ajatuskuvioihinsa?

--
Kaj

Kaj Stenberg

onsdag 28 september 2022 kl. 16:43:49 UTC+3 skrev Kaj Stenberg:

Lähiprisma oli ottanut

> Esimerkki 1:
OK, ei merkillistä. Parempia löytyy. Pettymys.

> Esimerkki 2:
- cheddar/sourcream imho liian suolainen
- ruskistettu voi. Mienkiintoinen. Kova pottu kutsuisi dippiä?

--
Kaj

Kaj Stenberg wrote:
> onsdag 28 september 2022 kl. 16:43:49 UTC+3 skrev Kaj Stenberg:
> Lähiprisma oli ottanut

Myös täältä maaseudulta löytyi paikallisesta kaupasta puheena olevia
Snellmannin lihapullia pari viikkoa sitten.

> OK, ei merkillistä. Parempia löytyy. Pettymys.

Todella herkullisia, ovela maku, yritin ostaa toistekin, mutta en enää
löytänyt, ilmeisesti moni muukin oli tykännyt.