Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Korvaus myöhästyneestä lennosta

1 view
Skip to first unread message

I Tuomala

unread,
May 29, 2006, 12:15:35 PM5/29/06
to
Onko kukaan saanut Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EY) N:o
261/2004 mukaista korvausta lennon myöhästymisestä?

Sehän kertoo että jos lento perutaan tai myöhästyy

a) enintään 1 500 kilometrin pituisten lentojen osalta kahta tuntia, tai
b) yhteisön sisäisten lentojen osalta, joiden pituus on yli 1 500
kilometriä, ja muiden lentojen osalta, joiden pituus on yli 1 500 mutta alle
3 500 kilometriä, kolmea tuntia, tai
c) lentojen osalta, joihin ei voida soveltaa a tai b alakohtaa, neljää
tuntia,

korvausta maksetaan

- 250 euroa enintään 1 500 kilometrin pituisten lentojen osalta;
- 400 euroa yhteisön sisäisten, yli 1 500 kilometrin pituisten lentojen
osalta ja muiden lentojen osalta, joiden pituus on yli 1 500 mutta alle 3
500 kilometriä;
- 600 euroa kaikkien sellaisten lentojen osalta, joihin ei voida soveltaa
edellisiä alakohtia.


Jukka Pakkanen

unread,
May 29, 2006, 12:20:08 PM5/29/06
to

"I Tuomala" <ism...@pp.otapapois.inet.fi.invalid> kirjoitti
viestissä:H6Feg.272$ti2...@read3.inet.fi...

> Onko kukaan saanut Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EY) N:o
> 261/2004 mukaista korvausta lennon myöhästymisestä?

On saatu, pienen kinastelun jälkeen. KLM/Northwest yritti välttää vastuutaan
ensin sillä että varsinainen lentoyhtiö ei ollut "EU:lainen" lentoyhtiö
(NW), no sillähän ei ole merkitystä, ja sen jälkeen vaihtoivat selityksen
siihen että lento ei ollut EU:n sisäinen vaan Amsterdam - Memphis. No ei
auttanut sekään kun laki/asetus koskee kaikkia EU:n alueelta lähteviä
lentoja. Nuo kun oli kumottu niin totesivat että halvinta maksaa kiltisti
korvaukset. Sääli että tuollaista kusetusta silti kuitenkin ensin yritetään.

Pasi Pikkupeura

unread,
May 29, 2006, 12:25:19 PM5/29/06
to
I Tuomala kirjoitti:

> Onko kukaan saanut Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen
> (EY) N:o 261/2004 mukaista korvausta lennon myöhästymisestä?

On. En tosin tiedä minkä asetuksen mukaan eikä itse lentokaan
varsinaisesti myöhästynyt. Lento oli ylibuukattu, tulin seuraavalla
koneella ja myöhästyin itse. Kaikki sujui sopuisasti ja lennot
olivat muuten ihan ajallaan... Finskillä kotimaan lento.

Sami Ketola

unread,
Jun 6, 2006, 4:06:30 PM6/6/06
to
In sfnet.keskustelu.laki I Tuomala <ism...@pp.otapapois.inet.fi.invalid> wrote:
> - 250 euroa enintään 1 500 kilometrin pituisten lentojen osalta;

Olen saanut. Monta kertaa. Monasti Helsinki-Oulu välillä koneet on
tupaten täynnä ja ylibuukattuja. Korvauksen saa jos suostuu tulemaan
seuraavalla koneelle.

Sami

--
.signature: no such file or directory

0 new messages